Offset Ne Olmalı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mbsahan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,617

mbsahan

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
2
Selamlar...
2014 model ford ranger wildtrak araçıma 16 inç 5 adet interco trxus MT lastik aldım. http://www.humaoto.com/LT28575R16-TrXus-MT-Off-Road-Lastik,PR-2045.html

Orginal lastik ve jant ölçüleri: 30,5" 265x60x18 jant 6x139.7 bijon ve ET +55 offsetli
Yeni lastikler : 32,8" 285x75x16 jant ?
%7 civarında ebat büyüyor ve 3 cm araç yükseliyor.

Nette baya bir jant baktım ve hepsi ET +10 dan başlayıp -50 aralığında offsete sahip. Lastiklerin dışarıya çok taşmasını istemiyorum. Mevcut haline göre 3 cm offset olabilir diyordum ama nette okuduklarımdan sonra offset konusunda kafama göre davranmayıp sizlerin tecrübe ve önerisine başvurmak istedim.
Görsel anlamda istediğim jantlar - ET oldukları için görsellikten vazgeçtim. ET değerine göre jant tercih edecem.
Araçın bijonu ile uyumlu 2 model üzerinde yoğunlaştım.
1. si ET38 olan bu jant http://www.jant-al.com/Jantlar.aspx?CapId=3&BijonId=27&Ofset=Ofset&MarkaId=Marka
2. ise ET10 olan http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-16-jant-tork-691-6x139%2C7-et-10-8-sok-fiyat-ucretsiz-kargo-206523747/detay bu jant

Sizce ET değeri ne olmalı ve offsetin + sını biliyorum ama fren ve taşıma organları otomatik şanzumana zararlı etkileri var mıdır?
 

Ynt: Offset Ne Olmalı ?

Soruma cevap alamadım ama bir uygulama yaptık ve başarılı oldu.
Bilgi paylaşımı adına yaptığım işlemi ve sonuçları paylaşmak istedim Ford Ranger 2012 sonrası kullanıcılarının işine yaraya bilir.

Uygulama:
Wildtrak fabrika çıkışı 18x8 inç +50 offset jant ve 265/60/18 lastik ----> Ford orjinal xltden çıkma 16x7 inç +10 offset jant ve interco trxus MT 285/75/16 lastiklerle değişti.

Sonuçlar:
1. Lastik yuvaya hiçbir yükseltme yapmadan oturdu. Hiçbir noktadan süretme yok.
2. Araç 30,5 inç lastikten 32,8 inç lastiğe terfi etti. Yaklaşık 3 cm yükseldi ve teker izi yaklaşık 8 cm genişledi.
3. Hız ibrasi GPS ile kontrol ettiğimde birebir aynıydı buna bende şaşırdım %4 lük bir şaşma olması gerekiyordu. Şu durumda hız ibrasi için herhangi bir kalibrasyon gerekmiyor. Bunun sebebi ne olabilir hala düşünüyorum ???
4. Araçta güç kaybı hissetmedim ve ortalam yakıtta hiçbir artış yok. dün 250 km uzun yol 50 kmsi hafif offroda olan otobanda ortalama 80-90-110 arası cruze control aktif yolculukta ortalama 9lt/100km dizel ile eski verileri ile aynı sonuçları aldım.
5. İnterco Trxus MT lastikler beni çok ama çok şaşırttı. Asfaltta konfor olarak ciddi bir kayıp yok ve beklediğimden çok az ses yapıyor. Hatta hafif bir müzik açınca duyulmayacak seviyede teker yuvarlanma sesi var. kuş fotoğrafına çıktığım için offroad parkurum zorlu değildi fakat önceki lastikle kıyaslarsam çok anlamlı hissedilr fark vardı. Hiç bir ortamda patinajda kalmadım ki orjinal lastiklerle araçı biraz zorlayarak çıkmam gereken yerleden araç rahatlıkla çıkabildi. Çamur ve zorlu parkur tecrübesini ve sonuçlarını sabırsızlıkla merak ediyorum.
Bu lastikler cidden çok iyi imiş. Daha önce MT lastik kullanmadım ancak orjinal lastiklerle kıyaslayınca asfalt performansı ses seviyesi kar lisanslı olusu gb özellikleri düşününce takdire değer bir lastik olduğunu düşünüyorum. Bunlar ilk izlenimleri zamanla daha olumlu ve olumsuz yönlere kayabilir biraz daha tecrübe etmek gerekir.

11150395_10153373530342240_8402833039673535653_n.jpg


22486_10153373530412240_6739592977547297260_n.jpg


Sevgiyle kalın yolunuz açık kazasız keyifli offroadlar dilerim...
 

Merhabalar

Bahsettiğiniz konuda ben 2016 ranger a denedim yani üzerindeki orjinali söküp yerine 285X75X16 MT lastik taktım görüntü sizdeki gibi ama direksiyon sağ sol sonuna kadar çevirince lastik dışı önden önü davlumbaza sürtüyor. çözüm ne olabilir arayışım devam ediyor.
aracı kirkoya aldım 92cm yerden çamurluk teğeti idi mevcut hali 102 ye getirdim hala hafif te olsa değecek gibi birde arazi koşulunda aracın bir yerde salındığını düşünürsek muhakkak değecek gibi veya çamur yapışacak onunla birlikte sürtecek diye düşündüğüm bu durumu nasıl düzeltirim. Yükseltme ile çözüm olsa yapacağımda en uygun yükseltme nasıl acaba
araştırmam
1- dışarda ustalar yay amortisör ve makası kıvıralım kupayı da yükseltelim der
2- eko paket kit var makas hariç herşey var yani helezon piston ve makas ek parça sertleştirme için
3- normal yükseltme paketi 4'' yani 10 cm ama yukarda da dediğim gibi 10 yükselse kurtarır ama arazide bu sürterse neolur ?

yorumlarınızı bekliyorum
 

Merhabalar

Bahsettiğiniz konuda ben 2016 ranger a denedim yani üzerindeki orjinali söküp yerine 285X75X16 MT lastik taktım görüntü sizdeki gibi ama direksiyon sağ sol sonuna kadar çevirince lastik dışı önden önü davlumbaza sürtüyor. çözüm ne olabilir arayışım devam ediyor.
aracı kirkoya aldım 92cm yerden çamurluk teğeti idi mevcut hali 102 ye getirdim hala hafif te olsa değecek gibi birde arazi koşulunda aracın bir yerde salındığını düşünürsek muhakkak değecek gibi veya çamur yapışacak onunla birlikte sürtecek diye düşündüğüm bu durumu nasıl düzeltirim. Yükseltme ile çözüm olsa yapacağımda en uygun yükseltme nasıl acaba
araştırmam
1- dışarda ustalar yay amortisör ve makası kıvıralım kupayı da yükseltelim der
2- eko paket kit var makas hariç herşey var yani helezon piston ve makas ek parça sertleştirme için
3- normal yükseltme paketi 4'' yani 10 cm ama yukarda da dediğim gibi 10 yükselse kurtarır ama arazide bu sürterse neolur ?

yorumlarınızı bekliyorum

En ucuz cozum davlumbazlari tıraşlamak olur. Ben kendi aracımda ebat büyütme ve spacer sonrası tıraşlama işlemi yaptım ki aracımda 8,5cm yükseltme olmasına rağmen. Spacer yüzünden sürtme yapıyordu. Aracım ranger değil ama çözümler hemen hemen ayni :smiley:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

En ucuz cozum davlumbazlari tıraşlamak olur. Ben kendi aracımda ebat büyütme ve spacer sonrası tıraşlama işlemi yaptım ki aracımda 8,5cm yükseltme olmasına rağmen. Spacer yüzünden sürtme yapıyordu. Aracım ranger değil ama çözümler hemen hemen ayni :smiley:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ustadım çok teşekkür ederim araştırmalarım ve kendim de biraz mekanikçi olduğum için kısa sürede güzel deneyimler edindim ancak kendi kafama göre gitmek yerine bu işi yapmış olanlar en nihayetinde aracın ikinci elinde değerde kaybetmemesi için piyasanın kabul gördüğü işleri yapmak ta fayda var yoksa aracın komplesini değiştirecek ekipmana farklı sektörün mekanik tasarımcısı olarak hazırım ama elimden müdahale sormadan etmek gelmedi.

sonuçta hem fikir olduğum konuları şöyle bir sıralayayım.

Orjinalinde bu araçlar aslında tam off road değiller arazide gidebilir 4 X4 özellikli ama orta sınıf zorlukları maksimum aşabilir vaziyette tasarlanmış .
şimdi araca öncelikle yükseltme kitini uygun buldum sebebi ise normak kaldırımlarımızı bilirsiniz bazıları baya bir yüksek bunun üzerinden inmeye çalışırsanız altı sürtme gibi durum yaşanacak ben araziye çıkıyorum çamurlu veya 40-50 cm su geçerken sıkıntı yaşamamak için 285X75X16 yı uygun buldum. bunun sizinde söylediğiniz gibi sağ solda değme problemi içten var davlumbaza. bunu çözmek için oranın traşlanması veya Ön tamponu off road tarzı takmak icap ediyor onun açıları V şeklinde lastiğin önü tam açık neredeyse başka türlü imkansız
Spacer takınca tışa çıkar lastik bu sefer iç davlumbaz yerine daha da kötüsü tamponun kendisinin dışınanda yaralanmalarına neden olabilir. ki vereceği hasar daha maliyetli. spacer yerine aslında imkanı olsa - Ofsetli bir şey yapılabilir ama kimse denemesin çünkü amortisör ve ordaki mekanizmaları kurtarmıyor. yoksa olurdu ama yine off road yaparken sürter çünkü araç alçak ve kit gerekli.

1- Yapacağım operasyon ilk etap Kit siparişi vermekti geldi onları takılacak. Daha sonra bunun kupa yükseltme konusunda gerekli ise müdahale etmek ve tampon almak olacak. tampona 6 bin vermek en doğrusu engelleri kolay aşabilir off road şampiyonasına girmiyoruz ama arazide iş makinamızın yanına gidip bazen Nivo bazen ölçü almak için tarlanın veya arazinin başka yerine ekipmanla ulaşmak gerekiyor ki burda üst baş kirlenmesin uzun yürünmesin bazen sıcak bazen soğuk hava koşulu bilirsiniz araba ile girmek gerekince bunu yapmak en güzeli diye düşündüm.

araç kiti Ironman i beğendim makası da istedim makas için bir usta abi ben 2 yaprakla yarışa giriyorum 10 metre uçuyorum yine kırılmıyor deyim orijinal makası ile yükseltme yapmıyacağım usta ucuza olsun ben kazanıyım diyor bence önemli olan aracın üreticisinin tavsiye ettikleri. yarışta sizin araç takla atıp hurdaya gidiyor ama biz bu aracı ikinci el satışta değeri kaybolmasın araca zarar gelmesin çizilmesin diye de korumak zorundayız.

kit olarak makas biraz sert olacak onu anladım ki o da yüksek yumuşak olursa zaten manevralarda taklayı yersin yarışçı abimiz sadece yarışta efor sarf ediyor ama düşünmüyor asfaltta biz giderken amortisör set olacak ki virajda iyi tutunsun. yarışta savrulma yeri ve sorunu yok bizim trafikte böyle bir durum söz konusu olmaz. bence kitin her aksamı kullanılmalı. yüksek araçta makaslarda biraz sert kıvamda olmalı.

Görüşmek üzere.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,934
Mesajlar
1,525,982
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst