Offroad Ranger Ve Diğer Sorular?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan guneybicer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,174

guneybicer

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Herkese merhabalar,
İstanbuldan kurtulup Anadolu’yla yerleşince iki teker atımla dağ bayır geziyorum ve ciddi anlamda bana psikolojik terapi oluyor her gezi dönüşü anlamsız bir gülümseme...
Ve bu anılar genelde -fazla olmasa da- çamurla süsleniyor.
Neyse çok uzatmayayım şu anda gayet ekonomik bir otomobilimiz var ancak ikinci araç ihtiyacı doğmaya başladı. Genel maksatlı bir araç bakarken “yaw şu pick-uplarda ne hoş” diye düşünüp bakınırken rangerın son kasasını gördüm ve gerçekten çok beğendim. Wildtrak modelini zaten çok beğeniyordum ama malum MTV belası yanından bile geçmeye engel, ancak 2. El düşük kilometre xlt 4x4 at modeli hoşuma gitti fiyatı jiple kıyaslanırsa neredeyse yarısı, donanım ha keza jip. Ve gerçek bir 4x4
Kullanım amacı genelde şehir içi arada haftasonuna keyif katan, kampa gitmelik, kar yağınca gezmeli ama yolda bırakmamalı...
Sizin düşüncelerinizi almak istedim.
Bu MTV işi düzelir mi?
Mtv düzelmiyorsa bu araçlar otomobil sınıfına sokulup muayene ve hız limitleri düzenlenir mi?
Amacıma uyar mı?
4x4 pickup kullanıcıları tavsiye eder mi?
Not:evimde otopark sıkıntısı yok.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Etiketler
anadolu şehirlerinde yapılacak en iyi hobilerden birisi dağ bayır gezmek,. genelde küçük şehirler olduğu için şehir içinde takılmak insanı sıkar.

mtv ve hız sınırı konusunda hiç duyum almadım. kısa zamanda değişeceğini sanmıyorum. ikinci arabanız olacaksa hız sınırını kafaya takmamalı. gezi ve keyf için çıktığınız yolda hız yapmaktansa sakin bir gidiş daha keyifli olabilir. mtv bir sorun.

muayene pikap sorunları içinde en basiti..randevulu gittiğiniz zaman en fazla 2 saatinizi alır. cumartesi günleri de muayene var. muayene parası yine kasko, trafik sigortası, araba bakım masrafı ve mtv yanında çok cüzi bir masraf..

normal standart haliyle gezi, kamp, dağ bayır gezme, hafif ve orta derecede off road için tavsiye ederim.. ağır ofroad ne kadar modifiye edeceğinize bağlı..
 

Benzer arac ihtiyacı benim de gündemimde. MTV ile ve 4X4 aracın ekstra masrafı yerine 4X2 alıp diferansiyel kilidi kullanıp çekis konusunda daha iyi hale getirmek istiyorum.
4X4 Zorunluluğu yoksa diferansiyel kilidi sizin de isinize yarayabilir.
 

Eğer yük taşımıyorsanız duster tavsiye ederim. Konfor kamyonetlerden çok iyi , yakıt çok az. Sürat fren ve yol tutuş çok daha iyi. Bandrol , hız limiti muayene gibi konularda cok daha avantajlı.
 

2 çekerde arkadan çekişli olduğu için arka kilit de olsa normal önden çeker 4x2 bineklerin patinaja düşmediği yerde bile zorlanabilirsiniz. arazide 4x2 önden çeker araç, 4x2 arkadan çekerden daha iyi gider. örneğin bir torosun geçtiği yerde 2 çeker bir mercedes kalabilir.

bazı marka pikapların 4x4 veya 4x2' lerinde fabrika çıkışlı arka kilit orjinal donanım olarak gelmekte..
 



Yanıtlar için teşekkürler. Çok ağır offroad koşulları düşünmüyorum-şimdilik- o sebeple standart bir ranger vb 4x4 işimi görür. Biraz görsellik de katmak istiyorum.
Yabancı sitelerden gördüğüm kadarıyla 2018 Sonu 2019 başı yeni 2.0 biturbo ranger piyasaya çıkacak onu beklemek güzel olabilir benim açımdan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Standart bir ranger'in neler yapabileceğine hakkaten şaşırabilirsiniz. Özellikle tecrübeli bir sürücü iseniz çok özel araçlar hariç tüm 4x4'lerin peşinden hatta önünden gidebilirsiniz. Arkada lsd bayağı iyidir. Uzaklaşma açısı hariç canınızı sıkmaz.
Ama bunları söylemek için yazmadım bu mesajı... 4x2 kamyonetlerin de arazide bir yere kadar çok iyi olduklarını bilmenizi isterim. Özellikle önden çekişli araçlardan çok iyiler. (Kar ve buz hariç) 4-5 yıl evvel sivas'a gezmeye gittik bir çok tepeye (Dağa) tırmandık 3000+ irtifalara çıktık. Önce arkadaşın fiorino'su ile denedik kesinlikle berbat gidemedik hiçbir yere. Sonra arkadaş başka bir arkadaşını aradı çocuk saolsun 4x2 nissan navarası ile geldi 330.000 km'de otomatik vites bi makina. Ama ne makina. Nerelere indik çıktık (içinde 4 kişiyiz) %15-20 eğim'li yerlerden geçtik sağı uçurum solu duvar 1 araba zor geçer 100 m gidiyorsun sonu viraj 180 derece dönüp 200 m daha gidiyorsun sonra yine 180 derece dönüşü manevra yaparak dönebilyorsun o kadar kötü yerler. Makina 1 kere patinaja düşmedi bir kere inip iteklemedik bir kere takılmadı. Bunlar 3000 m üzeri yerlerde oluyor yol yumruğumdan büyük taşlarla dolu... Başarılı olma sebebi düşük devirli yüksek torklu motoru büyük tekerle çevresi ve yüksek yanak kalınlığı ile hele bir de güzel lastik varsa....
Sonuç eğer çamur balçık ağır yerlere girmeyecekseniz 4x2 araçlar da gayet iyiler.
 

Yanıtlar için teşekkürler. Çok ağır offroad koşulları düşünmüyorum-şimdilik- o sebeple standart bir ranger vb 4x4 işimi görür. Biraz görsellik de katmak istiyorum.
Yabancı sitelerden gördüğüm kadarıyla 2018 Sonu 2019 başı yeni 2.0 biturbo ranger piyasaya çıkacak onu beklemek güzel olabilir benim açımdan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

aklınızda bir plan varsa beklemeyin. bir an önce a ya da b arabasını alıp gezip tozun ve keyfini çıkarın. sıfır alacaksanız ve de motor hacmi düşük olsun diyorsanız yine aynı arazi teknik özelliklerine sahip isuzu d-max 1.9 motor çıktı. onu da inceleyebilirsiniz. geçmiş yıllarda binek arabadan 4 çekere geçerken uzun süreler düşünmüştüm. şimdi bakıyorum da uzun süre düşünmeye ve zaman kaybına gerek yokmuş. önemli olan gezmek ve doğa ile iç içe olmak. yoksa bu fikir her gün sizin beyninizi meşgul eder, kemirir durur.. iser pikap alın ister duster isterse de başka bir 4 çeker.. ama isteklerinizi fazla bekletmeyin..
 

Cevaplar için teşekkürler:smiley:
Ama ekonomi ve hayaller çatışan iki olgu:/
Bu sebeple hayalimi beklemek daha bana göre, şimdi düstur alsam Ranger hayali uzar gider yolda gördükçe beni tırmalar...
Kalbimin istikametinde gitmek şu için tercihim:smiley:
Motorlu turlarıma 4x4 gelirse mükemmel olur benim için


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,522
Kaydolan Son Üyemiz
Melihsuzuki

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst