Offroad Araç Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Serkan110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,509
Sakarya sanayisinde olmayacak bir iş yok boyasına ⁴ bin tl istedi arkadaşım ben herşeyini hallederim sorun degil yardımcı olurum dedi. Sizinde dediginiz dogru pek anlamam offroad araçtan nedir ne değildir bilmem arazi gördüyse bile benden sonra yani ben herşeyini yaptırdıktan sonra görmeyecek onun içi sürekli arıza çıkartacagını düşünmüyorum. Evet mantığı yok keyifim canım öyle istiyor yani bir araç alıp o hale gitirip gezmek ve sonrada satmak istiyorum zaten aldıktan sonrada sizinle herşeyini paylaşıcam aracın ne nasıl oldu ne kadar tuttu belki yardım edebileceginiz yerler olacak ( o 40 binlik tutarı arkadaşlarım sayesin de söyledim hayırlısı olsun )
sakın yanlış anlamayın, eleştirmiyorum, amacım bilgi paylaşımı.

yalnız sakarya sanayiyi bende çok iyi bilirim (İstanbul sanayileri de) maalesef işler hep "hallederiz, yaparız" ile başlar, çok yakın arkadaş bile ancak bir noktaya kadar yardım edebilir misal kaporta kısmında yardım ede, ama işin bir de mekaniği var. diyelim 4 bine yapıldı ki ben yanlış bilmiyorsam alüminyum bunlar, bu fiyata çok zor, çıkacak olan iş pek mutlu etmeyebilir. bir de süreç gerçekten uzun ve başında ilgilenmeniz gerekir. elinizden iş geliyormuş, o zaman vakit de var ise 30-40 arasına güzel bişi çıkabilir, ya da şansa mekanik olarak çok çok iyi bir araç denk gelir.
kısmet artık, araç alınınca detayları takipteyiz.

deff sayfalarındaki arkadaşlar yardımcı olacaktır.
 

Etiketler
sakın yanlış anlamayın, eleştirmiyorum, amacım bilgi paylaşımı.

yalnız sakarya sanayiyi bende çok iyi bilirim (İstanbul sanayileri de) maalesef işler hep "hallederiz, yaparız" ile başlar, çok yakın arkadaş bile ancak bir noktaya kadar yardım edebilir misal kaporta kısmında yardım ede, ama işin bir de mekaniği var. diyelim 4 bine yapıldı ki ben yanlış bilmiyorsam alüminyum bunlar, bu fiyata çok zor, çıkacak olan iş pek mutlu etmeyebilir. bir de süreç gerçekten uzun ve başında ilgilenmeniz gerekir. elinizden iş geliyormuş, o zaman vakit de var ise 30-40 arasına güzel bişi çıkabilir, ya da şansa mekanik olarak çok çok iyi bir araç denk gelir.
kısmet artık, araç alınınca detayları takipteyiz.

deff sayfalarındaki arkadaşlar yardımcı olacaktır.
Estagfurullah yanlış neden anlayım yardım etmem istiyorsunuz herkesin bir bildigi bildigi görüşü ve tavsiyeleri vardır inşallah olur alırım bu sayfadanda bana yardım edecek arkadaşlar olur detayları aldıgım zaman sizlerle paylaşıcam teşekkürler
 

25 bin parçaya yetmez.

çok aşırı ve bol zaman + aşırı emek + 50 kağıtla bu işe girilir yoksa yarısı toplanmış vaziyette sanayide araca alıcı aranır
 


Bakınız yorumlarımız moralinizi bozabilir , şevkinizi kırabilir fakat yaşanmışlıklar ve tecrübe her zaman faydalıdır. Size son yaşadığım maceradan örnek vereyim , son beş yılda arazi için 4 normal binek 2 toplamda 6 araç topladım .
Yaklaşık 6 ay önce kamp aracı yapmak üzere 98 model Subaru Forester aldım ( forumda aşamaları mevcut )
Araca 22 bin tl ödedim , kafamda bakım onarım ve offroad geliştirmeler için 20 bin tl bütçe ayırdım .
320 bin km de motor ve şanzımanı iyi durumda bir araç , ağır bakım yapılmasi gerekiyordu ( bunu bilerek aldım ) ve offroad geliştirmeler yapılacaktı. Aracı aldıktan iki gün sonra , park ettiğim bir yerde bir araç vurup kaçmış , sağ tarafta çamurluk , ön kapı , arka kapı , sol tarafta çamurluk ve ön tampon hasar gördü. 2 bin tl dost işi doğrultma ve boya , 600 tl plastik aksamlar ile daha işe başlamadan bütçem 17.400 tl ye düştü. Ağır bakım yaptırdım 5600 Tl izmir deki sözde subarucu usta !!! debriyajı ayarlamadan takmış şanzımana diff e koydum dediği yağı koymamış vs vs tekrar debriyaj yapıldı , yağlar tamamlandı extradan planda olmayan masraf 1400 tl , bütçe kaldı 10.400 tl , hadi dedim bununla olduğu kadarı ile bitiririm , biraz ihtiyaç olan görsel işlemleri yapayım çakı tipi anahtar , cam filmi , oto teyp hoparlör , far ampulleri , silecek değişimleri 1000 tl kaldı 9.400 tl , ardından yükseltme ve at lastik jant boya bakım işlemi 2.400 tl , bütçe kaldı 7.400 tl , lpg sisteminde sorun vardı ki bu hesapta hiç yoktu , bir türlü düzelmedi bütçe azaldı bu sebeple iyisini değil hesaplisını seçmek zorunda kaldım masraf 1.600 tl kalan bütçe 5.800 tl ,geçen haftalarda triger kayışı koptu , triger seti ve subap değişimi masraf 5.000 tl kalan 800 tl , egzos kat iptali , son eksoz değişimi 450 tl son eksozdan memnun kalmadım tekrar eskisini taktırdım 100 tl toplam 550 tl kalan bütçe 250 tl , rot balans ayarları 100 tl kalan bütçe 150 tl , o 150 tl nin çok üstünde sanayide , yemek , çay , kahve , bira , rakı ısmarlama bütçe eksinin altı :D
sonuç: daha yapılacak olan ön ve arka tampon koruyucu , kaya kaydırıci , tavan sepeti , tavan çadırı led aydınlatmalar , bütçe kaldımı ? hayır , araç bittimi hayır , satmaya kalksam maliyet 42 bin tl , en iyi ihtimalle satılabilecek rakam max 30 bin min 27 bin zarar 12/15 bin tl :smiley:
devam etsem maliyet en az 15 bin gerekiyor , 57 maliyeti olan bu aracı , en iyi ihtimalle satabileceğim rakam 35 / 37 bin :smiley: zarar 20 bin tl .
o sebeple aracı satmamaya ve uzun süre kullanmaya karar verdim .

biraz uzun oldu ama umarım anlatmak istediğimi anlamışsinizdir.

selamlar saygilar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Bakınız yorumlarımız moralinizi bozabilir , şevkinizi kırabilir fakat yaşanmışlıklar ve tecrübe her zaman faydalıdır. Size son yaşadığım maceradan örnek vereyim , son beş yılda arazi için 4 normal binek 2 toplamda 6 araç topladım .
Yaklaşık 6 ay önce kamp aracı yapmak üzere 98 model Subaru Forester aldım ( forumda aşamaları mevcut )
Araca 22 bin tl ödedim , kafamda bakım onarım ve offroad geliştirmeler için 20 bin tl bütçe ayırdım .
320 bin km de motor ve şanzımanı iyi durumda bir araç , ağır bakım yapılmasi gerekiyordu ( bunu bilerek aldım ) ve offroad geliştirmeler yapılacaktı. Aracı aldıktan iki gün sonra , park ettiğim bir yerde bir araç vurup kaçmış , sağ tarafta çamurluk , ön kapı , arka kapı , sol tarafta çamurluk ve ön tampon hasar gördü. 2 bin tl dost işi doğrultma ve boya , 600 tl plastik aksamlar ile daha işe başlamadan bütçem 17.400 tl ye düştü. Ağır bakım yaptırdım 5600 Tl izmir deki sözde subarucu usta !!! debriyajı ayarlamadan takmış şanzımana diff e koydum dediği yağı koymamış vs vs tekrar debriyaj yapıldı , yağlar tamamlandı extradan planda olmayan masraf 1400 tl , bütçe kaldı 10.400 tl , hadi dedim bununla olduğu kadarı ile bitiririm , biraz ihtiyaç olan görsel işlemleri yapayım çakı tipi anahtar , cam filmi , oto teyp hoparlör , far ampulleri , silecek değişimleri 1000 tl kaldı 9.400 tl , ardından yükseltme ve at lastik jant boya bakım işlemi 2.400 tl , bütçe kaldı 7.400 tl , lpg sisteminde sorun vardı ki bu hesapta hiç yoktu , bir türlü düzelmedi bütçe azaldı bu sebeple iyisini değil hesaplisını seçmek zorunda kaldım masraf 1.600 tl kalan bütçe 5.800 tl ,geçen haftalarda triger kayışı koptu , triger seti ve subap değişimi masraf 5.000 tl kalan 800 tl , egzos kat iptali , son eksoz değişimi 450 tl son eksozdan memnun kalmadım tekrar eskisini taktırdım 100 tl toplam 550 tl kalan bütçe 250 tl , rot balans ayarları 100 tl kalan bütçe 150 tl , o 150 tl nin çok üstünde sanayide , yemek , çay , kahve , bira , rakı ısmarlama bütçe eksinin altı :D
sonuç: daha yapılacak olan ön ve arka tampon koruyucu , kaya kaydırıci , tavan sepeti , tavan çadırı led aydınlatmalar , bütçe kaldımı ? hayır , araç bittimi hayır , satmaya kalksam maliyet 42 bin tl , en iyi ihtimalle satılabilecek rakam max 30 bin min 27 bin zarar 12/15 bin tl :smiley:
devam etsem maliyet en az 15 bin gerekiyor , 57 maliyeti olan bu aracı , en iyi ihtimalle satabileceğim rakam 35 / 37 bin :smiley: zarar 20 bin tl .
o sebeple aracı satmamaya ve uzun süre kullanmaya karar verdim .

biraz uzun oldu ama umarım anlatmak istediğimi anlamışsinizdir.

selamlar saygilar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Anladım tabiki teşekkür ederim :smiley: siz inşallah arabanızı bitirirsiniz bende inşallah kazasız belasız bitiririm :smiley: can sıkan bir durum olmadan halledebilirim
 

bu arada boş vakitlerinizde alacağınız araçla ilgili bilgi belge toplamaya ve okumaya başlamanızda fayda var , dersinizi iyi çalışırsanız olumsuzluklar minumuma iner , şimdiden hayırlısı diyelim o zaman .

selamlar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bu arada boş vakitlerinizde alacağınız araçla ilgili bilgi belge toplamaya ve okumaya başlamanızda fayda var , dersinizi iyi çalışırsanız olumsuzluklar minumuma iner , şimdiden hayırlısı diyelim o zaman .

selamlar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ediyorum herşey için araştırıyorum sizin arabanızada babaktım çok güzel inşllh istediginiz hale getirirsiniz getirirsiniz ozaman çok daha güzel bir araba olur :smiley:
 

Serkan bey,
TSK'dan çıkma bir Land Rover alacağınızı ve size parçası sökülmemiş temiz bir araç ayarlayacaklarını söylemişler. TSK'dan satışa çıkarılan araçlar 20 yaşında, ehliyetini yeni almış, askere gelmeden önce babasının arabayı sadece çeşmeye araba yıkamaya gönderdiği (pek nadir iyi şoför hariç) gençlerimiz tarafından kullanılmış durumda. Ayrıca bu askerlerimiz araçlar kendilerine ait olmadığından pek de itina göstermeden kullanıyorlar. Bir de araçlar tarafından bakacak olursak; TSK'dan çıkacak her bir araç, teknolojik ömrü boyunca hiç değişmese en az 25-30 civarında şöför değiştirmiş bir araç olacak. Bu da çok hor kullanılmış olacağının bir göstergesi. Ayrıca bu tip askeri araçların kullanıldığı birliklerdeki bakımları da üzerinde uzun uzun düşünülmesi gereken konular. Şu anda servis bakımlı araçlarda bile bir çok sıkıntı çıkarken hemen hemen hiç servis görmemiş, kademelerde sadece yürümesi sağlanmış bir araçtan ne gibi bir sorun çıkacağını Allah bilir.
Bu araçları toplama konusunda tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini dinlemek gerekir ve 30.000-40.000 tl bütçe ile böyle bir işe girişmenin bir macera olabileceğini düşünmek lazım. Forumu incelediyseniz, jeep alırken bile bir kenarda 5000-10000 tl kuru para bulundurun deniyor ki bu da çok önemli bir gösterge. Halâ ben bu maceraya atılmak istiyorum diye düşünüyorsanız kolaylıklar dilerim.
 

Serkan bey,
TSK'dan çıkma bir Land Rover alacağınızı ve size parçası sökülmemiş temiz bir araç ayarlayacaklarını söylemişler. TSK'dan satışa çıkarılan araçlar 20 yaşında, ehliyetini yeni almış, askere gelmeden önce babasının arabayı sadece çeşmeye araba yıkamaya gönderdiği (pek nadir iyi şoför hariç) gençlerimiz tarafından kullanılmış durumda. Ayrıca bu askerlerimiz araçlar kendilerine ait olmadığından pek de itina göstermeden kullanıyorlar. Bir de araçlar tarafından bakacak olursak; TSK'dan çıkacak her bir araç, teknolojik ömrü boyunca hiç değişmese en az 25-30 civarında şöför değiştirmiş bir araç olacak. Bu da çok hor kullanılmış olacağının bir göstergesi. Ayrıca bu tip askeri araçların kullanıldığı birliklerdeki bakımları da üzerinde uzun uzun düşünülmesi gereken konular. Şu anda servis bakımlı araçlarda bile bir çok sıkıntı çıkarken hemen hemen hiç servis görmemiş, kademelerde sadece yürümesi sağlanmış bir araçtan ne gibi bir sorun çıkacağını Allah bilir.
Bu araçları toplama konusunda tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini dinlemek gerekir ve 30.000-40.000 tl bütçe ile böyle bir işe girişmenin bir macera olabileceğini düşünmek lazım. Forumu incelediyseniz, jeep alırken bile bir kenarda 5000-10000 tl kuru para bulundurun deniyor ki bu da çok önemli bir gösterge. Halâ ben bu maceraya atılmak istiyorum diye düşünüyorsanız kolaylıklar dilerim.
teşekkürler görüşleriniz için ben yinede bu maceraya atılmak istiyorum başıma neler gelecek bakalım ya da neler yapabilicem bu bende bir hevesti onuda gerçekleştirmeyi düşünüyorum hayırlısı olsun :smiley:
 




Yorumlar çok iç karartıcı :smiley:
Yorumlara baktıktan sonra değil defender sıfır araba almaya bile korkar insan. Ya biri gelip çarparsa enaz 20bin zarar edersin, ya biri gelip çizerse değeri düşer en az 10 bin zarar edersin, ya fabrikasyon bir hata varsa aylarca servis beklersin zarar edersin, ya araba çalınırsa komple zarar edersin.............
Tabiyki herkes başından geçen talihsiz olayları yardımcı olmak adına zaman harcayıp anlatıyor ama bazende abartılı yorumlar geliyor diye düşünüyorum.
Tabiyki son karar kendisinin ama alma etme yapma demektense, lastiği şöyle al şu kadar avantaj sağlarsın, parça lazım olursa şurdan al uyguna gelir, ben şu hatayı yaptım sende yapma şeklinde daha pozitif bakmak lazım.
 

Yorumlar çok iç karartıcı :smiley:
Yorumlara baktıktan sonra değil defender sıfır araba almaya bile korkar insan. Ya biri gelip çarparsa enaz 20bin zarar edersin, ya biri gelip çizerse değeri düşer en az 10 bin zarar edersin, ya fabrikasyon bir hata varsa aylarca servis beklersin zarar edersin, ya araba çalınırsa komple zarar edersin.............
Tabiyki herkes başından geçen talihsiz olayları yardımcı olmak adına zaman harcayıp anlatıyor ama bazende abartılı yorumlar geliyor diye düşünüyorum.
Tabiyki son karar kendisinin ama alma etme yapma demektense, lastiği şöyle al şu kadar avantaj sağlarsın, parça lazım olursa şurdan al uyguna gelir, ben şu hatayı yaptım sende yapma şeklinde daha pozitif bakmak lazım.
sanayiye gittiğimizde kimse pozitif bakmiyor maalsef !

bu forumda , yüzlerce yapilmiş ve devam eden defender toplama konulari zaten var, bu ise gonul verenlere yol gosterici olup , feyz alinabilir.

ayrica henuz alinmamiş ! modelini , durumunu bilmedigimiz bir araca nasil , şu lastiği al , şu parçayi al diye yol gösterilebilir. Ortada araç yok , kurulan bir hayal var.

" bir nasihat , bin musibetten iyidir " atasözündeki gibi bizler fikirlerimizi belirttik , ben parca usta konusunda tavsiye verebilecek tecrubeye sahip degilim.

sanirim siz bu konuda yeterli bilgi ve tecrübeye sahipsiniz , bu arkadasa ve forumda yapimi devam eden diğer defendarlara muhakkak bilgi ve tecrubelerinizi aktarip , olumlu ve faydali tavsiyelerde bulunacaginiza eminim.

selamlar saygilar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tabiki herkesin fikirlerini dinliyorum ve ders olarak alıyorum kendime ama bir yola çıkmak istiyorum amacım ve hedefim var ne kadar aklımdaki tutarında üstüne çıksam sonunda elime geçecek olan şey benim aklımda olan şeylerin bir araca yansıması olacak ve benim eserim olacak eminim iyide olacaktır hepinizden şimdi olduğu gibi ilerde de yardım alacagım günler gelecek herşeyin hayırlısı olsun 40 olmaz 50 olur 60 olur ama olur yani degeceginide düşünüyorum herkese teşekkür ediyorum :smiley:
 

sanayiye gittiğimizde kimse pozitif bakmiyor maalsef !

bu forumda , yüzlerce yapilmiş ve devam eden defender toplama konulari zaten var, bu ise gonul verenlere yol gosterici olup , feyz alinabilir.

ayrica henuz alinmamiş ! modelini , durumunu bilmedigimiz bir araca nasil , şu lastiği al , şu parçayi al diye yol gösterilebilir. Ortada araç yok , kurulan bir hayal var.

" bir nasihat , bin musibetten iyidir " atasözündeki gibi bizler fikirlerimizi belirttik , ben parca usta konusunda tavsiye verebilecek tecrubeye sahip degilim.

sanirim siz bu konuda yeterli bilgi ve tecrübeye sahipsiniz , bu arkadasa ve forumda yapimi devam eden diğer defendarlara muhakkak bilgi ve tecrubelerinizi aktarip , olumlu ve faydali tavsiyelerde bulunacaginiza eminim.

selamlar saygilar

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Arkadaş zaten onlara bakıp yeterince bakıp feyz almış. yada dışarıdan birşeyden etkilenip bu işe gönül vermiş.
Alınmamış ama ne alıncağı belli izlenecek yollar aşağı yukarı belli. En çok arıza çıkaran şeyler bellidir, dikkat edilecek şeyler bellidir. Aracı almadı ama ne istediği belli bence gayet güzel tavsiyelerde bulunulabilir. Mesela "35 lastik büyük geliyor aracı yoruyor yada araca zarar veriyor 33 lastik al."" Lastiğide sıfır alma, araştır çok düzgün uygun ikinci eller oluyor" Böyle yaparsan kafadan 2bin kara geçersin" şeklinde daha pozitif ve destek olucu yorumlar da yapmak lazım.
Def konusunda bende tecrübeye sahip değilim. Ama bu kadar da karamsar değilim.
Tüm olumsuz yorumlara rağmen bende 76 model 6 silindir cj 5 aldım. yani daha eski bir araç. daha da riskli bir araç. İyi ki olumsuz yorum yapan, alma, etme ,yanarsın, bitersin,para yetiştiremezsin diyenleri dinlememişim :smiley:
Yanlış anlamanızı istemem çok değerli bilgiler paylaşıyor herkes.
Bazen gözü karartmak gerekir.
 



Arkadaş zaten onlara bakıp yeterince bakıp feyz almış. yada dışarıdan birşeyden etkilenip bu işe gönül vermiş.
Alınmamış ama ne alıncağı belli izlenecek yollar aşağı yukarı belli. En çok arıza çıkaran şeyler bellidir, dikkat edilecek şeyler bellidir. Aracı almadı ama ne istediği belli bence gayet güzel tavsiyelerde bulunulabilir. Mesela "35 lastik büyük geliyor aracı yoruyor yada araca zarar veriyor 33 lastik al."" Lastiğide sıfır alma, araştır çok düzgün uygun ikinci eller oluyor" Böyle yaparsan kafadan 2bin kara geçersin" şeklinde daha pozitif ve destek olucu yorumlar da yapmak lazım.
Def konusunda bende tecrübeye sahip değilim. Ama bu kadar da karamsar değilim.
Tüm olumsuz yorumlara rağmen bende 76 model 6 silindir cj 5 aldım. yani daha eski bir araç. daha da riskli bir araç. İyi ki olumsuz yorum yapan, alma, etme ,yanarsın, bitersin,para yetiştiremezsin diyenleri dinlememişim :smiley:
Yanlış anlamanızı istemem çok değerli bilgiler paylaşıyor herkes.
Bazen gözü karartmak gerekir.

şimdi çok haklısınız ama tecrübeler hep acı olunca insan karşısındakini de uyarma ihtiyacı hissediyor.
insan bu işe küsüyor, güvensizlik alıp başını gidiyor..

misal verecektim, "misal" yazıp gerisini getiremedim hangisinden başlayayım diye :smiley:
ana sorundan bahsedim kısaca, Tr de işini severek yapan gerçek bir usta bulmak zor. hadi buldun diyelim senin aracından anlayanı bulmak zor, hadi buldun diyelim kazık atmayanını bulmak daha da zor.
bu özelliklere sahip ustanın ise kapıda kuyruk oluyor, bir soru sormak bile mümkün olmuyor. sorsan da cevap 1-2 kere veriyor.

çoğu kişi "gönder gitsin yenisi gelsin günü kurtaralım" derdinde.
çoğu çıraklıktan görüp zamanla öğrendiği bilgiler ile ilerliyor, araştırma ya da firma kursu / eğitimi yok.
çoğunun elinde bendeki dokümanların 10 da 1 i yok
işte bu sebeplerden ötürü @highoutput (ve ben) işin hep olumsuz tarafından bahsediyoruz, benim ağzım yandı başkasınınki yanmasın diye..

olumlu, keyifli kısımlarını herkes paylaşıyor ama başına gelen kötü şeyleri paylaşan az.

zevk için yapılacak ve masrafa bakılmayacak ise zaten sıkıntı yok keyfin bedeli olmaz ama bütçe belli, hele hele sonunda satmak gibi bir niyet de var ise bu işin kötü kısımlarını da bilmeli herkes.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,490
Mesajlar
1,518,775
Kayıtlı Üye Sayımız
172,150
Kaydolan Son Üyemiz
namso

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst