Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan navaraextreme Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 128
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,378
Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Gültekin arkadaşım, off-road'da büyük lastik avantajdır. Fakat bunu abartmamak lazım.
Off-road aracı yaparken hedef, tüm engelleri aşacak, hiç bir yerde kalmayacak bir araç yapmak değildir.
Dört çeker araçlar bu iş için sadece gerekli ekipmanlardır. Önemli olan engelleri beyin ve vücut yardımı ile aşmaktır.
Atilla'ya sor, o da bilir. Off-road'da araçları zorlamamak, vinç kullanmaktan korkmamak gerekir.
Bir de ekip ruhu, ekip dayanışması ve ekip çalışması diye bir şeyler var. Off-road sporunun gerçek hoşlukları...

Eli ayığı gayet düzgün olan off-road aracını, bir "ucubeye" çevirmenden korkarım doğrusu.
Denemeler ve farklı bir şeyler yapmayı seviyorsan da, aracına "off-road aracı" deme en azından.
Kolay gelsin, kal sağlıcakla...
 

Etiketler
Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Mustafa abi ben proje diyorum zaten "ucube" konusuna gelince zevk meselesi yani kimi jip sever kimi araba kimi alçak sever kimi yüksek kimi abartılı sever kimi sade ben 13 yaşından beri araba kesip biçip modifiye edip hep uçlara gittim yapı olarak böyleyim Tamam diyorum böyle çok güzel oldu tam istediğim gibi aradan biraz zaman geçince şunudamı yapsam diye şeytan giriyo aklıma atilla abi çok şey anlatıp çok dizginliyor beni o olmasa zaten ben hala 500hp üstü cadde arabaları yapıyor olurdum yada uç noktalarda bi off road aracı! Dayanışma konusuna gelince daha beraber bir aktivite yapmadık onun için forumdan tanıdığınız kadarıyla biliyorsunuz beni ! İşallah sizleri tanıma fırsatı bulurum sizde beni tanıma fırsatı bulursunuz ozaman bunları konuşmak daha doğru olur! Her engeli aşıcak bir araç diye dünya üzerinde zaten yapılabilecek bir vasıta yok tabiki batıcam vinçliycem vs. vs. Benim amacım maximum u yakalamak hep daha zoruyla uğraşmak daha büyük bir tepeden daha derin bir kanaldan vs. vs. geçmek. Siz ayda kaçkere off road yapıyorsunuz işleriniz vs den dolayı belki 2 3 belki daha fazla ben sırf navarayla 6 ayda arazide 30.000 km yol yaptım hep daha zoru daha batağı vs bu rakkam 2 senede 100.000 km re nin üstüne çıkacak çünkü bundan zevk alıyorum ve kendimi geliştirmeyi seviyorum ...

Büyük lastik istememin sebebi difransiyeli yukarı çekmek malesef unimog sistemini hiçbir türlü uygulayamıyoruz bunun tek yolu sizinde bildiğiniz gibi lastik ebat ını büyütmak o büyüdükçe araçta büyüyor zorunluluklardan dolayı ve birçok değişiklik istiyor ben her bişeyler yapalım dediğimde atilla abi gültekin iyice asfalttan çıkıyorsun diyerek ve eksi yönlerini anlatarak ikna edip bilgilendirmeye çalışıyor ben bu arabada uca geldiğimde daha yapılacak bir şey kalmadığında oluşacak sıkıntıyı yaşamamak için yeni bir sürü proje hazırlıyor ve bu projeleri uygulayacak araçlar satın alıyorum Allahtan bir reva olmadıkça ben ölene kadar bu böyle sürüp gidecek belki benden sonrada çocuklarım benim gibi olacak ... :smiley:

Yazıyı okurken harcadığınız zaman için teşekkür ederim biraz uzun oldu sanırım ama kendimi ifade etmeye çalıştım ...
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Yanlış anlaşılmasın, "ucube" kelimesini, araçlarla gereğinden fazla oynanmasını sevmeyen, tutucu bir kişi olarak, bana ifade ettiklerini anlatmak için kullandım. Beğenileri tartışmak gibi anlamsız bir şey yapmak değil amacım...
İşin zor, kolaygelsin... :smiley:
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Teşekkür ederim ...

Birkaç ay içinde proje şekillendikçe çok extreme hale gelecek olan navaranın fotoğraflarını aşama aşama siteye koymayı düşünüyorum bakalım bitince beyenicekmisiniz ...
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Valla Gültekin ne diyeceğimi bilemiyorum..Kolay gelsin kardeşim... :smiley: (ilk projen için)

Navara yı merakla bekliyorum :smiley:
 





Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Gültekin Bey,
Bu tip lastikler benim Toyota içinde her zaman istediğim bir konudur. Ama açıkçası ayna-mahruti'yi değiştirmeden de cesaret edemem. Bu tip bir değişikliği siz yapacak mısınız? Eğer yapacaksanız ayna-mahruti'yi nereden temin edeceksiniz?
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Elinizde numune varsa Ayna-Mahruti yapılabilir, ancak birkaçtane daha aynı hedefi ve aynı aracı (diferansiyeli) olan arkadaş bulursanız maliyetler düşecektir.
 




Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

maliyetler ucuz değil tabii ki, ustasına kalmış derken; fabrikasına kalmış dememiz gerekiyordu :smiley:
elinizdeki ayna mahrutinin çapları diş kalınlıkları ölçülüyor hatta diferansiyeli bile isteyebilirler, sonra ya dövülüyor ya da dökülüyor tam teknolojisini bilmiyorum. burda kalıp maliyeti felan var :smiley: sonrada ayna ve mahruti evlendiriliyor (fabrikadan evli gelir onlar, aynı model marka bile olsalar, farklı arabanınkiler takılmaz ::smiley:)araştırırım isterseniz...
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Yurt dışındaki fiyatları benimki için mesela yaklaşık 300$/set. İki diferansiyel için 600$/araç.
Buraya getirilmesi sanırım min. 500$/araç. Bu da yaklaşık 1100$ gibi fiyat yapıyor. Tabiki tahmini.
Burada üretecek isek sizce fiyat bundan ucuza mal olur mu? Hele hele tek başıma kalırsam yani sadece benim araç için yapılacak ise? Bu arada elimizde nümune olarak farklı orana sahip bir set olduğunu hatırlatmak istiyorum.
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Valla orkun abiyle ben aynı ustayı tercih ediyoruz kendisi izzah etmiş evet ben bu lastiklere geçicem ve bu mumkun...

Öncelikle lastikleri alın takın derim baktınız ufak çaplı bi performans kaybı oldu makina çok zorlanmıyor birazcık makinanın gücünü arttırırsınız fakat çok performans kaybı oldu ozaman ayna mahruti ve motor performans parçalarınızı yurt dışından getirttirme yada elde yapma imkanı mevcut bakılır elde yapmak yada benzerini yapmak ucuz o tercih edilir bakılır getirtmek ucuz o getirtilir

Ben ve benim gibi birkaç kişi şuan üretilmemiş ve üretilmeyecek şeyleri istiyoruz uçuk şeyler ve yapıyor ayrıca olay yapmakta değil olması ve sistemin çalışması ben şöle olurmu diyorum o yapıyor... Fiyatlarıda inanın yapılan işe göre ucuz diyebilirim.
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

Şu anda 31'' lastik kullanıyorum. Hesaplarıma göre bu lastiği takarsam ki yaklaşık 41'' oluyor, güç kaybı %30 civarı. Bu sebeple kesinlikle bu çaplara geçmeden evvel ayna mahruti değiştimekte yarar görüyorum.
Hesaplar kendime münhasırdır. Yanlışda olabilir.
 

Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

valla ben genede önce lastik takıp deneyin drim

yol aksamına deyiyormu kupaya deyiyormu şaseye deyiyormu kasmalarda ne yapıyor direksiyon turunda problem yaratıyormu ve diğer aksamlara binen yükleri görün ! onagöre tamammı devam mı dersiniz :smiley: ...
 



Ynt: Off-Road İçin Traktör Yada Panzer Lastiği Seçimi

bende feroza var. 1 sene önce traktör lastikleri aldım . kullanıyorum bazen. bir kere çok gürültülü. 60-70 km hıza çıkılabiliyor fakat güvenli degil tabi. hele biraz uzun yolda kullanmanız imkansız kafanız şişiyor. Arazide ise çamur ve karda mükemmel. en yakın arazi lastiklerine 5 kat fark atar.
araçta çok titreme yapıyor ve söyledikleri her tarafı gevşıyormuş arabanın. ben uzun süreli kullanmadıgım için bir şey olmadı. daha sonraları zor geldi sadece arka iki tekerleklere takıyorum . Bu da benim için yeterli zaten parkurlar yakın oldugundan sorun olmuyor. Ama şu sorun olacak bu lastiklerle sizin gittiginiz yerlerden arkadaşlarınız gelemeyecek bu nedenle zorlu yerlere yine giremeyeceksiniz.
Bu arada benim size şiddetle tavsiye edecegim başka bir formül var o da standart dışı lastik zincirleri(özel) kullanmanız. takması maksimum 10 dakika. Aşırı karda veya çamurda yardırarak gitmenizin tek kolay yolu bu bana göre. bu formülle standart arazi lastikleriyle gidilmesi imkansız olan yerlerden kolaylıkla geçebilirsiniz özellikle karda çok işe yarıyor. Hemde 1oo-15o ytl cıvarına halledebiliyorsunuz . saygılarla...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,838
Mesajlar
1,524,156
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst