Mesele üretici tecrübesi, marka kültürü ve dünyanın farklı coğrafyalarındaki kullanım yoğunluğuysa eğer; Toyota bu sıralamanın tepesinde yer alır.
Özellikle Amerikan üretimi kamyonetlerin asli pazarı ve kullanım alanı yine Amerika - Kuzey Amerikadır. Amerikan endüstrisi önce kendi toplumsal ihtiyaçlarını ve kullanım alanlarını düşünerek üretim yapar. Japon endüstirisi daha evrensel yaklaşımları esas alır.
Üretim tekniklerindeki gelişmeler ve benzeşmeler, ana akım markaların bu modellerinde kayda değer bir fark ( teknolojik ) oluşmasına izin vermiyor artık.
Ford, Mitsubishi, Nissan, Land Rover, Toyota ezelden beri bu alanda varlık gösterirken, pazar payına dahil olma yaklaşımıyla Mercedes, Wolkswagen de artık kulvarda. Sözüm o na, ortalama değerlerde, Amarok ya da X-Class'ın arazideki kapasite yetersizliğinden bahsedebilir miyiz?
Ülkemiz şartlarındaki tüketici kültürü, fiyat / performans aralığını değil fiyat / fayda yaklaşımında şekillenmekte.
Farklı bir açıdan ise; otomotiv sektörü artık araç satışından değil, satış sonrası hizmetlerden nemalanmakta.
Onun için tercihiniz ne olursa olsun, sahip olacağınız model ve olamayacağınız modeller arasındaki farklar kullanıcı/tüketici olarak sizde derin farklar oluşturmayacak.
Servis ağı, parça ve bakım fiyatları ve elbet estetik kaygılar işin içine girince kararınız şekillenecek.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi