O2 Römork Karavan Se Yurtdışı Yeşil Sigorta Uygulaması Nasıl?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ertunk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 492

ertunk

Kamp II
Mesajlar
254
Tepkime Puanı
385
Motorsuz taşıtlar (römork ve römork karavan) çeken aracın donanımı kapsamında poliçeye eklenerek yada ek kloz yapılarak sigortalandığı bilinmekle beraber bu römork karavanla SE yurtdışına çıkan araç sahibi ayrı plakaya sahip karavanını da yeşil sigorta yaptırmalımıdır?

Ayrı yeşil sigorta poliçesi olmayan O2 römork karavan SE yurtdışında bir kazaya karışırsa hukuki durumu nedir.

İzlenmesi gereken yol nedir?

Lütfen net bilgisi olmayanların konu hakkında fikir beyan etmemesini rica ediyorum.
 

Motorsuz taşıtlar (römork ve römork karavan) çeken aracın donanımı kapsamında poliçeye eklenerek yada ek kloz yapılarak sigortalandığı bilinmekle beraber bu römork karavanla SE yurtdışına çıkan araç sahibi ayrı plakaya sahip karavanını da yeşil sigorta yaptırmalımıdır?

Ayrı yeşil sigorta poliçesi olmayan O2 römork karavan SE yurtdışında bir kazaya karışırsa hukuki durumu nedir.

İzlenmesi gereken yol nedir?

Lütfen net bilgisi olmayanların konu hakkında fikir beyan etmemesini rica ediyorum.

Almanya’da çekme karavanın tescili zorunlu trafik sigortası olmadan mümkün değil.

Aṣağıdaki açıklamayı aldığım linkl:

🥇Wohnwagenversicherung für Europa → Infos & Anbieter (2023)


"Die wichtigste Wohnwagen Versicherung in Europa ist die Haftpflichtversicherung. Auch wenn der Wohnwagen nicht motorisiert ist und als Anhänger gilt, muss eine Wohnwagen Versicherung für Europa vorhanden sein. Die Haftpflichtversicherung ist eine Pflichtpolice, ohne die der Besitzer keine Zulassung erhält."

Google Tercümesi (anlamına uygun):

Avrupa'da en önemli çekme karavan sigortası zorunlu trafik sigortsıdır. Çekme karavan motorlu olmasa ve römork olarak kabul edilse bile Avrupa için zorunlu karavan trafik sigortasının bulunması gerekmektedir. Trafik sigortası, araç sahibinin karavanını tescil ettirebilesi için zorunlu bir poliçedir.

Not: Almanya’da 750 kilo altı çekme karavanların (römorkların) da ayrı plakaları var. Yukarda yazılanlar hepsi için geçerli.
 
Son düzenleme:

Almanya’da çekme karavanın tescili zorunlu trafik sigortası olmadan mümkün değil.

Aṣağıdaki açıklamayı aldığım linkl:

🥇Wohnwagenversicherung für Europa → Infos & Anbieter (2023)


"Die wichtigste Wohnwagen Versicherung in Europa ist die Haftpflichtversicherung. Auch wenn der Wohnwagen nicht motorisiert ist und als Anhänger gilt, muss eine Wohnwagen Versicherung für Europa vorhanden sein. Die Haftpflichtversicherung ist eine Pflichtpolice, ohne die der Besitzer keine Zulassung erhält."

Google Tercümesi (anlamına uygun):

Avrupa'da en önemli çekme karavan sigortası zorunlu trafik sigortsıdır. Çekme karavan motorlu olmasa ve römork olarak kabul edilse bile Avrupa için zorunlu karavan trafik sigortasının bulunması gerekmektedir. Trafik sigortası, araç sahibinin karavanını tescil ettirebilesi için zorunlu bir poliçedir
Bilgi için teşekkür. Türkiyede mevzuatın çorbaya döndürülmüş olması nedeniyle sigortalama büyük bir hukuki boşluk içeren geçersiz poliçelerle düzenleniyor
 

Almanya’da çekme karavanın tescili zorunlu trafik sigortası olmadan mümkün değil.

Aṣağıdaki açıklamayı aldığım linkl:

🥇Wohnwagenversicherung für Europa → Infos & Anbieter (2023)


"Die wichtigste Wohnwagen Versicherung in Europa ist die Haftpflichtversicherung. Auch wenn der Wohnwagen nicht motorisiert ist und als Anhänger gilt, muss eine Wohnwagen Versicherung für Europa vorhanden sein. Die Haftpflichtversicherung ist eine Pflichtpolice, ohne die der Besitzer keine Zulassung erhält."

Google Tercümesi (anlamına uygun):

Avrupa'da en önemli çekme karavan sigortası zorunlu trafik sigortsıdır. Çekme karavan motorlu olmasa ve römork olarak kabul edilse bile Avrupa için zorunlu karavan trafik sigortasının bulunması gerekmektedir. Trafik sigortası, araç sahibinin karavanını tescil ettirebilesi için zorunlu bir poliçedir

Bilgi için teşekkür. Türkiyede mevzuatın çorbaya döndürülmüş olması nedeniyle sigortalama büyük bir hukuki boşluk içeren geçersiz poliçelerle düzenleniyor

Konu oldukça karmaṣık.

Türkiye’de çekme karavan zorunlu trafik sigortası tescil icin gerekli mi?

Gereklliyse, çekme karavan zorunlu trafik sigortası ile çeken aracın sigortasının hangisinin ve ne zaman devreye gireceği açık ve net mi?
 

Konu oldukça karmaṣık.

Türkiye’de çekme karavan zorunlu trafik sigortası tescil icin gerekli mi?

Gereklliyse, çekme karavan zorunlu trafik sigortası ile çeken aracın sigortasının hangisinin ve ne zaman devreye gireceği açık ve net mi?
Kendileri de net bilmiyorlar sanırım müthiş tutarsız bilgiler dolaşıyor
 



Motorsuz taşıtlar (römork ve römork karavan) çeken aracın donanımı kapsamında poliçeye eklenerek yada ek kloz yapılarak sigortalandığı bilinmekle beraber bu römork karavanla SE yurtdışına çıkan araç sahibi ayrı plakaya sahip karavanını da yeşil sigorta yaptırmalımıdır?

Ayrı yeşil sigorta poliçesi olmayan O2 römork karavan SE yurtdışında bir kazaya karışırsa hukuki durumu nedir.

İzlenmesi gereken yol nedir?

Lütfen net bilgisi olmayanların konu hakkında fikir beyan etmemesini rica ediyorum.

Sayın Ertunk,

sorularınıza tam cevap verebilmek kolay değil.

Türkiye’den Avrupa Birliği ülkelerine gidenlerin sigorta durumu biraz Avrupa Birliğinden Türkiye’ye gidenlerlerin durumuna benziyor.

Almanya plakalı araçla Avrupa Birliği ülkelerini gezerken artık hiç göstermediğimiz yeṣil kartı Türkiye giriṣinde mutlaka hep göstermek gerekiyor (Avrupa Birliği üyesi olmayan Balkan ülkelerinde olduğu gibi.)

Gelelim sorunun birinci bölümüne:

„Motorsuz taşıtlar (römork ve römork karavan) çeken aracın donanımı kapsamında poliçeye eklenerek yada ek kloz yapılarak sigortalandığı bilinmekle beraber bu römork karavanla SE yurtdışına çıkan araç sahibi ayrı plakaya sahip karavanını da yeşil sigorta yaptırmalımıdır?“

Yeṣil sigorta kartı aracın yurt dıṣında sigortalı olduğunu gösteren bir belge. Böyle bir belge olmadan, nasıl Almanya plakalı bir arac Türkiye’ye giriṣ yapamıyorsa, Türkiye plakalı bir aracında Avrupa Birliğine girememesi lazım. Burada dikkat edilecek önemli nokta, alınan yeṣil kartın sadece çekici aracı değil aynı zamanda çekme karavanı da kapsaması. Burada çekme karavanın ayrı ve aynı plakalı olması, Almanya için kesin olarak bir rol oynamaz. Her Avrupa Birliği ülkesinde hukuki durum aynı olmayabilir ama, kazanın zarar gören tarafı (eğer kaza ṣoku altında değilse) kendisine zarar veren çekme karavanın sigorta belgelerini kaza yerinde inceleyecektir.

Ikinci soru:

Ayrı yeşil sigorta poliçesi olmayan O2 römork karavan SE yurtdışında bir kazaya karışırsa hukuki durumu nedir.

Hukuki durum : Hasarı sigortasız römork sahibinden isteyebilirler. Ama hukuki konularda konunun nasıl sonuçlanacağını söylemek çok zor.:smiley:
 

Sayın Ertunk,

sorularınıza tam cevap verebilmek kolay değil.

Türkiye’den Avrupa Birliği ülkelerine gidenlerin sigorta durumu biraz Avrupa Birliğinden Türkiye’ye gidenlerlerin durumuna benziyor.

Almanya plakalı araçla Avrupa Birliği ülkelerini gezerken artık hiç göstermediğimiz yeṣil kartı Türkiye giriṣinde mutlaka hep göstermek gerekiyor (Avrupa Birliği üyesi olmayan Balkan ülkelerinde olduğu gibi.)

Gelelim sorunun birinci bölümüne:

„Motorsuz taşıtlar (römork ve römork karavan) çeken aracın donanımı kapsamında poliçeye eklenerek yada ek kloz yapılarak sigortalandığı bilinmekle beraber bu römork karavanla SE yurtdışına çıkan araç sahibi ayrı plakaya sahip karavanını da yeşil sigorta yaptırmalımıdır?“

Yeṣil sigorta kartı aracın yurt dıṣında sigortalı olduğunu gösteren bir belge. Böyle bir belge olmadan, nasıl Almanya plakalı bir arac Türkiye’ye giriṣ yapamıyorsa, Türkiye plakalı bir aracında Avrupa Birliğine girememesi lazım. Burada dikkat edilecek önemli nokta, alınan yeṣil kartın sadece çekici aracı değil aynı zamanda çekme karavanı da kapsaması. Burada çekme karavanın ayrı ve aynı plakalı olması, Almanya için kesin olarak bir rol oynamaz. Her Avrupa Birliği ülkesinde hukuki durum aynı olmayabilir ama, kazanın zarar gören tarafı (eğer kaza ṣoku altında değilse) kendisine zarar veren çekme karavanın sigorta belgelerini kaza yerinde inceleyecektir.

Ikinci soru:

Ayrı yeşil sigorta poliçesi olmayan O2 römork karavan SE yurtdışında bir kazaya karışırsa hukuki durumu nedir.

Hukuki durum : Hasarı sigortasız römork sahibinden isteyebilirler. Ama hukuki konularda konunun nasıl sonuçlanacağını söylemek çok zor.:smiley:
Hüseyin bey edindiğim ön bilgileri paylaşayım. Halen TIR ve TIR Dorsesinin sigorta uygulamaları hakkında bilgi bekliyorum zira O2 Römork karavanla arasında büyük benzerlik var.
MMS yani Trafik sigortası yurtiçi hasarlı kazada zarar verilen aracın poliçe limiti dahilinde zararını tazmin ediyor. Bu limit poliçelerde yazıyor ve son derece düşük bir rakam.
Ruhsatında çeki demiri işlenmiş aracın çektiği römork kategorisi ne olursa olsun aracın bir parçası kabul ediliyor ayrı sigorta yapılmıyor.
Kasko sigortasında durum değişiyor O2 römork karavana ayrı kasko poliçesi düzenlenebiliyor. Yurtdışına çıkacaksa ek zeyil düzenleniyor.
Yeşil kart, aracın yurtdışı MMS yani Trafik sigortası oluyor ve çeken araca yapılıyor. Zarar verilen karşı aracın hasarını tazmin ediyor.
Yurtdışı ek zeyil kaskonuz da karşı tarafın yeşil kart limitini aşan hasar tutarını poliçe limiti dahilinde karşılıyor.
Şayet TIR Dorsesi için ayrıca yeşil kart alınıyor bilgisi teyit edilirse o zaman O2 römork karavanların da çeken araç harici kendisine de yeşil kart alınması gerekir sonucu çıkacaktır.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,512
Kaydolan Son Üyemiz
erhanemir

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst