@Gökhan-Deniz ,
Siz gittiğiniz yerde en az 1 hafta konaklamayı düşündüğünüz için çekme karavana yönelmeniz mantıklı. 4x2 Hilux ile 1200 kg karavan çeken birisi olarak ben de tecrübelerimi aktarmak istiyorum.
Mtv açısından pickup'lar 4x4 olunca otomobil ile aynı sınıfta değerlendiriliyor.
4x2 olunca kamyonet sınıfında olduğu için çok hesaplı oluyor.
2021'de yıllık 2281 TL mtv ödedim. Yine 2021'de;
4x4 Ford Ranger 1996 cc : 6113 TL
4x4 Toyota Hilux 2393 cc : 9170 TL mtv'si vardı.
Pickupların bazı bilinen dezavantajları var. En önemlisi arka süspansiyonun makaslı olması. Sizin T4 de makaslıdır diye tahmin ediyorum. O bakımdan çok sıkıntı çekmezsiniz ama normal bir binek araca göre asfalttaki kasislerde rahatsızlık veriyor. Arka kasaya 150 kg kum torbası koydum, hissedilir derecede faydasını gördüm. Ayrıca bu kış şartlarında arka tekerlerin yol tutuşuna da katkı sağlıyorlar. Motor güçlü olduğu için yakıt tüketiminde fark gözlemlemedim. Garip bir şekilde asfalt dışı yollarda kasis ve çukur bile olsa binek araca göre daha konforlu sürüş oluyor. Aynı yolda hem Clio ile hem Hilux ile sürdüm, nereye gitti bu çukurlar dedim resmen. Arnavut kaldırımlı yollarda da aynısını gözlemledim. Belki lastik çapının büyük olmasıyla da ilgisi olabilir.
Arkanın savurduğunu söylüyorlar ama ben yerler buz olmadıktan sonra ıslak zeminde dahi ESP açıkken bunu görmedim ama çok da zorlamadım. Geçende sokak buz tutmuştu, direksiyonu tam sol yaparak bol gazlı kalkış yaptım, her arabada olacağı gibi savruldu, sonra gaz kesip toparladım. Ancak ilk aldığımda boş araçla Eskişehir'e giderken normalde binek araçla 130 ile rahat gireceğim bir virajda arkanın hafif savrulduğunu hissetmiştim.
Hgs açısından Hilux'ün aks aralığı 3.2m'nin altında olduğu için 1. sınıf oluyor. Ford Ranger 2. sınıf oluyor diye biliyorum.
Ağırlıkları 2-2.5 ton arası olduğu ve motorları da güçlü olduğu için yakıt sarfiyatları binek araçlara göre fazla tabii. Ben şehir içinde karavansız 12L ortalama görüyorum. Ancak 1200 kg karavan çektiğim zamanlarda da 12L ortalama değişmiyor. O nasıl oluyor onu da anlamış değilim. Karavan çekerken sorun yok ama özellikle son yakıt zamlarından sonra karavansız gezerken bu sarfiyatı gözönüne alıp ona göre karar verirsiniz.
Lastiklerin jantı genelde 17-18 inç olduğu için çok çeşit bulması zor. Mesela kış lastiği veya zincir alacaksanız binek araçlara göre daha pahalı oluyorlar.
Ruhsat şahıs üzerine olunca K2* belgesi gerekli mi değil mi tartışması var. Benim araç şirket üzerine olduğu için ulaştırma bakanlığına gidip 5-6 bin TL'ye K2* belgesi ve araç kartı aldım (5 yıl geçerliliği var, sonra yenilemesi bu kadar pahalı değil). Tabii ticari olduğu için sürücünün SRC belgesi ve psikoteknik belgesi de olmalı. Hiç polis kontrolüne girmediğim için sorup sormadıklarını bilemiyorum.
Kağıt üzerinde 2021'den itibaren 3.5 tonun altındaki ticari araçların da şehirler arası yollardaki kontrol kantarlarına girmesi gerekiyor ama ben kaç kere denedim, almıyorlar. En sonunda Gölcük civarında; girişinde görevli olmayan bir kontrol noktasına arkamda karavanla daldım, çoktan girdiğim için girme diyemediler. Sonuç; önümdeki kamyonların plakası ve ağırlığı ekranda yazdığı halde ben geçerken hiçbir şey yazmadı ekran. Bundan sonra "Daha da girmem sizin kantarınıza" deyip özellikle beni davet etmedikten sonra yüzsüzlük yapıp girmeyeceğim kantarlara.
Avantajlarına gelince; arkadan itişli olduğu için yokuş yukarı hiçbir sorun olmuyor. Epey dik asfalt yokuşlarda dur-kalk yaptım. Yine de benim denemelerimde zeminin ıslak olmadığını belirtmem gerek.
Aracın altı yüksek olduğu için engebeli yollarda avantajı var ama viraj dengesi açısında bu olumsuz bir durum tabii.
Araç ağır olduğu için karavanı kontrol etmesi kolay oluyor, yalpalama yapmıyor. (Stabilizatörün de etkisi olabilir bilmiyorum, stabilizatörsüz karavan kullanmadım hiç). Yüksek tır-otobüs geçerken, karavansız normal binek araç sürerkenkinden daha az, belli belirsiz bir sallanma hissediyorum direksiyonda.
Ben aracımın özelliklerini bilerek ve sınırlarını zorlamadan kullanıyorum. Mesela plajdaki kuma kesinlikle girmem. Diferansiyel kilidi olmadığı için engebeli arazide de tek lastiği askıda bırakacak şekilde sürmüyorum. Daha doğrusu, önden çekişli bir binek araçla girilmeyecek yola girmiyorum.
Hız limitleri açısından sıkıntı yok çünkü zaten çekme karavanla 80'i geçmeyin diyorlar. Ben otoyolda 95-100 ile gidiyorum. Bölünmüş devlet yollarında da 85-90 gidiyorum. Aşağıdaki limitlerin %10 toleransları var.
Ekli dosyayı görüntüle 638450
Şehir merkezlerinde dizel motorlu araç yasağı yanlış bir ifade. Belirli egsoz emisyonunu sağlamayan eski model motorlu araçlar yasaklı.
Bu sayfada Almanya'daki şehirlerin talep ettikleri emisyon değerleri var. Özetle, Euro 6 dizel aracınızla her şehri gezersiniz. Yanlışım varsa Almanya'da yaşayan arkadaşlardan tekzip bekliyorum
Buradan oturduğumuz yerden tereciye tere satmayalım.