O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 269,849
Arkadaşlar,
Karavan freni iptal edilirse önündeki arabanın çok daha çabuk kızaklamasına ve fren mesafesinin çok uzamasına yol açar. Özellikle ıslak zeminde karavandaki frenin iptal edilmesi büyük sorunlar açabilir.
Otomobil benzeri araçlarla karavan çekilirken 750kg civarı karavan mutlaka frenli çekilmelidir. Zira bu araçların frensiz romork çekme kapasitesi zaten 450kg civarındadır. Teknik koşullara ve kurallara uymak ve karavanı doğru yüklemek büyük ölçüde belayı uzak tutacaktır.
Çekme karavanın frenini iptal etmenin özel şartı SÜREKLİ YOKUŞ İNMEK olunca elbette sürekli iniş bitince çekme karavanın fren sistemi yine çalışır hale getirilir.
 

1000 kg karavan, %5 egimde yaklaşık 135 kg =1350 N araca doğru yatay kuvvet uygular. Düz inerken hadi aracın freni dayandi, aynı hızda biraz gittiniz de dayandiniz diyelim, virajlarda en az 2 metre moment kolu ile aracı yoldan çıkartmaya çalışmaz mi?
 

1000 kg karavan, %5 egimde yaklaşık 135 kg =1350 N araca doğru yatay kuvvet uygular. Düz inerken hadi aracın freni dayandi, aynı hızda biraz gittiniz de dayandiniz diyelim, virajlarda en az 2 metre moment kolu ile aracı yoldan çıkartmaya çalışmaz mi?
Abi ben arkadaşa izin verdim,
Lütfen arkadaşa boşuna laf anlatmaya çalışmayalım. O romorkü frensiz seviyor.
O öyle uygulasın zaten yaşayacağını sanmıyorum. Kendi dediklerini yaparsa.
Ego tatmini yapmaya gelmiş. :smiley:)

Abi yazdıkları beni Gülmekten sandalyeden düşürecek. :D
Karavana Fren yokuş inerken çalışsın diye yapılmış yokuş yukarı frenler , ani fren dışında zaten çalışmaz.
Arkadaş inişte söküp çıkışta takmaktan bahsediyor. Hayatında karavan gördü mü? Acaba :smiley:)

😆😁😄
 


.
Ahmet bey kişiyi hedefe almadan durum üzerinde konuşur ve eleştirinizi yalnızca yanlış bulduğunuz şey üzerine yaparsanız bizi gerilimden korursunuz diye düşünüyorum.
Başlıklar daha sonra horoz döğüşüne dönüyor. 😋

İnanın zor değil. Tansiyona da inanılmaz faydası var.. 😉
 



Adam resmen forumu trollüyor ya. Mahsus saçma sapan şeyler yazıp eğleniyor bizimle. Biz de adam yerine koyup cevap yazmaya uğraşıyoruz. Normal bir insan bu kadar cahil olamaz.

Adama hatasını güzel bir dille anlatıyorum, kalkmış bana 60 sene önceki teknolojiden bahsediyor ki, öyle bir şey de yok zaten. Varsa söyle şanzımanın üreticisinin adını, modelini veya kullanan aracın modelini biz de öğrenelim. Hayalinde yaşattığı bir şanzıman var. Star Trek'teki Warp Motoru gibi belki izlediği bir filmde gördü, gerçek zannetti. Ondan bahsediyor.

Çekme karavanın frenini yokuş aşağı devre dışı bırakma konusundaki parlak fikrini de gördükten sonra "Yav, he hee" deyip geçmekten başka yapacak bir şey yok.

Sen haklısın, biz haksızız. Öyleyse bu şarkı @dolaşıyorum 'a gelsin:

Video: https://youtu.be/-tcX71KGf8I
 

Sn.Farazicosmos, verdiğiniz bilgiler ne yazık ki tam doğru değil.
Beygir hesaplamaları hala geçerlidir .

Güç (Beygir) = Tork (Nm)* motor hızı / 7120 dir.

Testlerde motor hızı ve tork ölçülür, yukarıdaki formulden de motorun beygir gücü hesaplanır.

Aynı motor gücünden yüksek tork çıkmaz.

Aynı hacimli motorda turboşarj ve ara soğutucu kullanılırsa daha yüksek tork ve güç elde edilir.

Turbolu benzinli motorlarda artık yüksek tork düşük hızlarda da elde ediliyor.

Karavan çekerken teorik olarak istenenler; düşük motor hızında çekiş olsun, ayrıca karavanın ağırlığı, araç ağırlığının en fazla % 85 i olsun.



Outfit Matching Car and Caravan defalarca verildi forumda. Deneme yapılabilinir.
Üstadım hesaplamalara lafım yok,

Bana ait Çeken araç 1400 kg + içine 250 kg da yük aldığımda1650 kg oluyor
Aracın Frenli Çekeri 1500 kg yazılmış.(Katalog değeri)
Karavanım 1500 kg olsa. Şu an 1250 tahmin ediyorum.
Araç brüt ağırlığını (Yüklü ağırlığını) mı? Kast ediyorsunuz Yaklaşık 1650 kg
Yoksa 1400 kg net ağırlığını mı? Araç brüt ağırlığı 1950kg filan.

Karavan 1400*0,85= 1190 kg
1650*0,85=1402 kg
1950*0,85= 1650 kg

Çekilecek karavanın tonaj hesabı yaparken bence frenli katalog verisi yeterli.
Yalnız seyahat esnasında daha konforlu olma konusunda haklı olduğunuzu düşünüyorum.

.
Ahmet bey kişiyi hedefe almadan durum üzerinde konuşur ve eleştirinizi yalnızca yanlış bulduğunuz şey üzerine yaparsanız bizi gerilimden korursunuz diye düşünüyorum.
Başlıklar daha sonra horoz döğüşüne dönüyor.

İnanın zor değil. Tansiyona da inanılmaz faydası var.. 😉
Mesut abi,@Doğrucu Davut
Endişelenecek bir durum yok, arkadaş bizimle eğleniyor.
Bizde onunla.
Yazdıklarımı bilerek kişisel gibi yazıyorum. Savunduğu görüşleri savunan dünyada tek kişi çünkü. Eğer bir 2. kişi daha çıkarsa hata yapmışım demektir.
Böylesi az bulunur.
İnan gülmekten ağzım yırtılacak.😁
Yazdıklarımla sizi gerdiysem özür dilerim. Hayatımda görmedim böyle iddialar.
Video çekip kanıtlarsa, önünde ceketimi iliklerim. Hatta selam dururum.

😂🤣
 

Adam resmen forumu trollüyor ya. Mahsus saçma sapan şeyler yazıp eğleniyor bizimle. Biz de adam yerine koyup cevap yazmaya uğraşıyoruz. Normal bir insan bu kadar cahil olamaz.

Adama hatasını güzel bir dille anlatıyorum, kalkmış bana 60 sene önceki teknolojiden bahsediyor ki, öyle bir şey de yok zaten. Varsa söyle şanzımanın üreticisinin adını, modelini veya kullanan aracın modelini biz de öğrenelim. Hayalinde yaşattığı bir şanzıman var. Star Trek'teki Warp Motoru gibi belki izlediği bir filmde gördü, gerçek zannetti. Ondan bahsediyor.

Çekme karavanın frenini yokuş aşağı devre dışı bırakma konusundaki parlak fikrini de gördükten sonra "Yav, he hee" deyip geçmekten başka yapacak bir şey yok.

Sen haklısın, biz haksızız. Öyleyse bu şarkı @dolaşıyorum 'a gelsin:

Video: https://youtu.be/-tcX71KGf8I
Eminisiniz öyle bir şeyin olmadığından ? Ben olduğundan eminim ve olduğunu da yine iddia ediyorum çünkü ben böyle sistemi olan 1964 model Ford araba yı epey zaman kullandım. Yokuş aşağı uzun süre inen bir römorkun yani çekme karavanın kendi frenlerinin hep aktif durumda olmasından dolayı karavanın fren balatalarının çok ısınmasına çare bulmak için geçici olarak yapılacak işlem nelerdir diye sorulduğunda bu geçici öneriyi yazmıştım. Siz galiba ya yazılanları dikkatli okumuyorsunuz yada ben tam doğru ifade edememişim. BİR DAHA YAZAYIMŞAYET YOKUŞ ÇOK UZUN İSE KARAVANIN FREN BALATALARININ ISINMAMASI İÇİN "SADECE YOKUŞ BİTENE KADAR KARAVAN FREN SİSTEMİ DEVRE DIŞI BIRAKILABİLİR" Bu yazdığım öneri de her zaman veya sürekli uygulansın veya uygulamaya uygundur gibi bir ifadem önerim var mı ?
 

12:01 nikli Kardeşim. Lütfen İMPELLER bunun ne olduğunu arayıp incelermisin? Bu parça benim hayal kurduğumu düşündüğün şanzıman sisteminin en önemli parçasıdır​

 




Adam resmen forumu trollüyor ya. Mahsus saçma sapan şeyler yazıp eğleniyor bizimle. Biz de adam yerine koyup cevap yazmaya uğraşıyoruz. Normal bir insan bu kadar cahil olamaz.

Adama hatasını güzel bir dille anlatıyorum, kalkmış bana 60 sene önceki teknolojiden bahsediyor ki, öyle bir şey de yok zaten. Varsa söyle şanzımanın üreticisinin adını, modelini veya kullanan aracın modelini biz de öğrenelim. Hayalinde yaşattığı bir şanzıman var. Star Trek'teki Warp Motoru gibi belki izlediği bir filmde gördü, gerçek zannetti. Ondan bahsediyor.

Çekme karavanın frenini yokuş aşağı devre dışı bırakma konusundaki parlak fikrini de gördükten sonra "Yav, he hee" deyip geçmekten başka yapacak bir şey yok.

Sen haklısın, biz haksızız. Öyleyse bu şarkı @dolaşıyorum 'a gelsin:

Video: https://youtu.be/-tcX71KGf8I
!!!!....otomatik vitesler gerçek otomatikler ve yalancı otomatikler olarak ikiye ayrıldığı gibi karavan frenleri de gerçek frenler ve yalancı frenler olarak ikiye ayrılır.!!!!
gerçek karavan frenleri araç frenleyince kaplin tarafından tetiklenerek devreye giren sistemlerdir. yalancı frenler ise sürücünün zihin gücü ile aktive olur. bu nedenle ısınma sorunu olmaz.!!!! evet. son sistemler kesinlikle böyle. arkadaşın bahsettiği bu.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 

Senelerce Fethiye-İstanbul arası frensiz römork çeken biri olarak,
çok kaza atlatmış kendi tecrübeme dayanarak,
yokuş aşşağı inerken geçici fren iptalini okuyup test etmek isteyen arkadaşlar olur düşüncesiyle yazayım dedim.

Arkadaki römork veya karavanın yokuş aşşağı frenini ısınmasın diye iptal ederseniz,
arkadaki kütle yokuş bitene kadar aralıksız iter, çeken aracın fren yükü arttığı için,
çeken aracın frenleri gereğinden fazla ısınır ve tutmamaya başlar,
ondan sonra Allah yardımcınız olsun demekten başka bir şey elimizden gelmez
 






Evet hatırlıyorum onu. Çocuktu galiba o.
Yok çocuk değildi. Forumlarda insanları bilerek tahrik ederek kendine küfür ettiriyordu. Sonra avukatıyla dava açıp uzlaşma parası talep ediyordu. Avukatıyla birlikte tezgah kurmuşlardı. Donanımhaber sitesinde ifşa oldular.

 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst