İYİMühendis
Kamp III
Hayır çok kolay. Ama yokuş inerken aracının arkasından o hızla 1,5 ton vurunca sen yaşarmısın?Çekme karavanın mekanik fren sistemini geçici olarak devre dışı bırakmak çok mu zor ?
Hayır çok kolay. Ama yokuş inerken aracının arkasından o hızla 1,5 ton vurunca sen yaşarmısın?Çekme karavanın mekanik fren sistemini geçici olarak devre dışı bırakmak çok mu zor ?
Yokuştan inerken bulduğum fırsatlarda dediğim gibi ara ara gaza basıp karavanı frenden kurtarıyorum. Buna rağmen rampa çok uzunsa ara vermekten başka çare yok. Ara verdiğimde beklerken karavanın fren yapması bence sorun değil. Isıyı oluşturan sürtünme olması. Sürtünme olmadığı için ısı artmaz, düşer. Bu yaz temmuz ağustos aylarında akyakaya bu şekilde indim sorun yaşamadım.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rampa çok dikse ve freni devreye sokan yay eski ise balatalarınız çabuk biter. Yılda bir ayarlatmakta fayda var.Yokuştan inerken bulduğum fırsatlarda dediğim gibi ara ara gaza basıp karavanı frenden kurtarıyorum. Buna rağmen rampa çok uzunsa ara vermekten başka çare yok. Ara verdiğimde beklerken karavanın fren yapması bence sorun değil. Isıyı oluşturan sürtünme olması. Sürtünme olmadığı için ısı artmaz, düşer. Bu yaz temmuz ağustos aylarında akyakaya bu şekilde indim sorun yaşamadım.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
750 kg altı karavan için hemen hemen bütün araçlar uygundur.Selamlar,
Uzun zamandır çekme karavan alma planım bulunmakla birlikte, kamp alanındaki birkaç kişiyle yaptığım görüşmede ve arkadaşın arkadaşı kaynaklı duyduğum bilgilerde özellikle otomatik araçlarda şanzıman sorunu yaşandığı belirtildiğinden uzak durmak zorunda kaldım. Şimdi bu konuyu okuyunca bir sorun olmazmış gibi algılıyorum. Tecrübeli arkadaşların değerlendirmesini alabilir miyim?
Aracım; 2015 model Opel Insignia 1.6 Dizel, 136HP beygir, 320 Nm. Almayı planladığım karavan 750kg altı olacak.
Şayet ben çektiğim karavanın frenini iptal ettimse yokuşu hep yavaş inerim böylece arkamdaki karavan bana hep kancadan yaslanık olduğu için sizin tanımladığınız ama benim tam net olarak anlayamadığım "VURMA" Fiili olmaz diye düşünüyorumHayır çok kolay. Ama yokuş inerken aracının arkasından o hızla 1,5 ton vurunca sen yaşarmısın?
Soruma cevap olarak verilen bilgiler şu sonucu çıkarıyor: Aracımız her ne kadar otomatik seçimli araç olsa da sonuçta yine de düz vites seçimini uygun buluyoruz.
KOCAMAN BİR NOT: Bir otomobilin "GERÇEK" otomatik vites olması başka bir şeydir, otomatik seçimli olması başka şeydir. Otomatik seçimli vites kutusu olanda seçilecek vites sayısı bellidir yani söz gelimi 5 ileri viteslidir ve debriyaj sistemi vardır. Aracın bilgisayarı sizin yerinize bir zahmet vites değiştirir. "GERÇEK" Otomatik vitesli arabada yani aracın ise ne debriyaj vardır nede ileri vites sayısı nede bilgisayar. Gerçek otomatik vitesli arabada yolun durumuna, sizin gaz pedalına basma miktarınıza, aracın o anki hızına göre kendisi üstüne düşen görevi yapar. Yani ben diyeyim 2 bin adet farklı vites durumu siz deyi 5 bin adet farklı vites durumu oluşabilir. Bir daha yazayım öyle şanzımandaki dişli sayısı kadar farklı vites filan değil, binlerce vites durumu oluşur. Unuttum debriyaj olmadığı için debriyaj sıyırması yanması yani kavrama arızası filanda yoktur. Zaten "GERÇEK" otomatik vitesin adı da TORK KONVERTÖRÜ dür. Şu an için piyasaya sürülen ve otomatik vites diye adlandırılan şey aslında düz vitesin kendi kendine değişmesidir. Yani ya beceriksizlerin yada tembellerin işine yarar, başka hiç bir faydası yoktur fazladan arıza çıkartması ve pahalı tamir ücretinden başka.
Yazdığım son satırlardan dolayı beni kınayabilir fikrimi kabul etmeyebilirsiniz. Hakaret etmeden yine burada fikirleriniz yazmayı dilerim
Komik falan değil .Şu an halk arasında otomatik vites diye adlandırılan sistem aslında Düz vites şanzımanın otomatik seçimli halidir yani düz vitesten farkı vites seçimini siz değil de araçtaki bilgisayarın yapmasıdır. Gerçek otomatik vites sisteminde ise seçilecek vites filan yoktur. Aralarındaki fark ise teknik olarak çoookkkk farklıdır. Normal 5 ileri vitesli bir araçta Motorun yarattığı dönme kuvveti yani "TORK" hangi viteste olma durumuna göre değer kazanır amma iki vites arasında tork kuvvetinin değişimi süreklilik vermez. Gerçek otomatik vitesli şanzımanda ise tork kuvveti değişimi vites dişlisi ile yapılmadığından ki zaten bu türde vites dişlisi filan yoktur bu tür gerçek otomatik vitesli şanzıman size o an için ne kadar tork gerekiyorsa onu üretir. Bunun tercümesi ise şöyle denebilir. Şu anki otomatik seçimli düz vites araç ile kalkış yaptığınızda 1. vites seçilmiş olur gitmeye devam edip hızlanmaya başlayınca ta ki bilgisayar karar verip 2 vitesi seçene kadar 1 vitesle gitmiş olursunuz bu durum siz gitmeye devam ederseniz son vitese kadar böyle aralıklı devam eder. Gerçek otomatik viteste ise siz aracınızı kımıldattığınız andan itibaren araç 1 vites karşılığında kımıldar 1 saniye sonra vites söz gelimi manuel'deki vites olarak 1.1vites olur 3 saniye sonra 1.25 vites olur 10 saniye sonra 1.65 vites olur 20 saniyede 1.88 vites olur bu durum sürer gider Yani motorun ürettiği dönme kuvveti kesintisiz olarak değişime uğrar bu durumda bize inanılmaz bir konfor ve en doğru kullanım şeklini verir.Ne kadar komik, gerçek otomatik ,yalancı otomatik... Pratikte debriyaja basmadan kendisi vites değiştiren her araba otomatiktir. He bunun tork konvertörlüsü vardır, robotize olanı vardır, çift kavramalısı cvt si vs.. bunlar amaca ulaşma yöntemleridir.
RMX1971 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Keyif için hafif araç sürerken, kesintisiz tork değişimi konfor sağlayabilir yazdığınız gibi ama özellikle çekme karavan çekerken böyle bir özellik istemem. Tam yokuş çıkarken vites düşürünce , rezerve tork artışı, çekme karavan çeken aracı canlandırır. Ya da düz yolda ivmeyi artıralabilmek için rezerv tork artışı gerekir ki, bunu en hızlı vites düşürerek yapabilirsiniz arkanızda çekme karavan var iken. Özellikle common rail araçlarda bu özellik candır. Tam rampada, yakıt da pahalı diye yavaş yavaş çıkarken, arkadan selektör yapıp rahatsız edenlere karşı, vites düşürüp gazı kökleyince arkadan bakar kalırlar. Kısacası hafif araç sürerken hissedilmeyen ama zorlu iş yaparken, örneğin rampada karavan çekerken , tork ihtiyacı olduğunda rezerve tork, hızlı reaksiyon için gereklidir.Yani motorun ürettiği dönme kuvveti kesintisiz olarak değişime uğrar bu durumda bize inanılmaz bir konfor ve en doğru kullanım şeklini verir.
Gerçek otomatik viteste aracı kullananın isteği ile anında istediği oranda tork artar.Keyif için hafif araç sürerken, kesintisiz tork değişimi konfor sağlayabilir yazdığınız gibi ama özellikle çekme karavan çekerken böyle bir özellik istemem. Tam yokuş çıkarken vites düşürünce , rezerve tork artışı, çekme karavan çeken aracı canlandırır. Ya da düz yolda ivmeyi artıralabilmek için rezerv tork artışı gerekir ki, bunu en hızlı vites düşürerek yapabilirsiniz arkanızda çekme karavan var iken. Özellikle common rail araçlarda bu özellik candır. Tam rampada, yakıt da pahalı diye yavaş yavaş çıkarken, arkadan selektör yapıp rahatsız edenlere karşı, vites düşürüp gazı kökleyince arkadan bakar kalırlar. Kısacası hafif araç sürerken hissedilmeyen ama zorlu iş yaparken, örneğin rampada karavan çekerken , tork ihtiyacı olduğunda rezerve tork, hızlı reaksiyon için gereklidir.
Ben tork kuvvetini hiç bir mekanik işlem, dişli kullanmadan aracın gerektiği kadar değiştiren, kademeli değil yani 5.vitesten kendi kendine 4 vitese gecen vites kutusundan bahsetmiyorum ben söz gelimi araca o an için tork kuvvetini sadece ve sadece binde2 oranında değişmesi gerekince bunu hemen yapan yani sanki 5 vitesten 4.9988235 ci vitese geçmiş durumu yaratan bir sistemden bahsediyorum seçmeli vites sistemi ile böyle tork değişimi yapılamazHocam bu işin nasıl olduğunun önemi yok. Siz dsg bir arabaya bindiğinizde Aa bu araba manuel deyip debriyaj mı arıyorsunuz? En nihayetinde vites değiştirmek için bir debriyaja basmıyorsanız, araç bunu hangi şekilde olursa olsun kendisi "otomatik"yapıyorsa bu otomatik vitestir. Ben şu anda çift kavrama DCT kullanıyorum. Diğer aracımda tork konvertörlü şanzıman vardı. CVT yi bir türlü sevemedim tercih edeceğimi de zannetmem ancak bunların hepsi tercih meselesi.
RMX1971 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fikrimi değiştirdim sen haklısın ama sadece sen. Başkası haklı değil o yüzden onlar sökmesin.Şayet ben çektiğim karavanın frenini iptal ettimse yokuşu hep yavaş inerim böylece arkamdaki karavan bana hep kancadan yaslanık olduğu için sizin tanımladığınız ama benim tam net olarak anlayamadığım "VURMA" Fiili olmaz diye düşünüyorum
Çekme karavanın fren sistemini iptal etmek ayrı bir şey sökmek ayrı bir şey. Lütfen farkı ve neden fren sistemini iptal edilmesi gerektiğini bir daha düşünün derimFikrimi değiştirdim sen haklısın ama sadece sen. Başkası haklı değil o yüzden onlar sökmesin.
Lütfen karavanının frenlerini sök ve öyle kullan dağ bayır çık. Haklısın çünkü.
Vatandaşlarımızdan bir başkasına tavsiye etmiyorum.