Ynt: Niva (LSD) Kilitli Diferansiyel Montajı
Bahsettiğiniz orta diferansiyel kilidi. Sürekli 4 çeker araçlarda mecburen vardır (gücü öne ve arkaya uygun oranlarda dağıtmak için, misal Niva teorik olarak öne %40, arkaya %60 güç aktarır). Orta diferansiyeli kilitlediğinizde ön ve arka şaftları birbirine eşitleyerek, gücü öne ve arkaya eşit dağıtır.
Konusu geçen diferansiyel kilidinin olayı ise diferansiyel etkisini zemin koşullarına göre ortadan kaldırmaktır. Yani kilidin olduğu akstaki her iki lastiğin de dönmesini sağlar.
LSD tabir edilen kilit özellikle bu başlık altındaki Torsen tip LSD, zemin durumuna göre torku tutunan lastiğe aktaran bir sistemdir.
4 çeker bir araç teoride 4 çeker olmasına rağmen diferansiyel etkisi yüzünden aslında pratikte 2 çekerdir (zemin ve tutunma durumuna göre). Akstaki LSD (sınırlı kaydırmalı diferansiyel) tutunan lastiğe torku aktarır ya da sabit (%100) ya da kumandalı %100 kilidin olayı da aktarmadan gelen gücü bulunduğu akstaki her 2 lastiğe de aktarmaktır. Dolayısıyla tek aksta bulunduğunu düşünürsek kilidin, araç pratikte 3 çeker olur. Ön ve arka aksta da kilit olursa araç pratikte tam anlamıyla 4 çekerdir..