Niva' Cı Olabilirim!..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yeniarkadaş Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,569

yeniarkadaş

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
1
Yer
ZONGULDAK
Merhabalar...

Forum' a üye olduğumda Jeep ( J5, WILLYS, TUZLA) sahibi olabilmeyi hayal ediyordum. Ama, araştırma ve incelemelerim sonucunda LADA NIVA' nın, benim beklentilerime daha uygun olacağı kanaatine vardım.

Jeep konusunda açtığım ilk mesajlarımda da belirttiğim gibi; sahip olmayı hayal ettiğim(şimdilik ham hayal!) araç,
eski model, benzinli, 4 silindirli, fazla karmaşık teknolojiye sahip olmayan, sağını-solunu rahatça kurcalayabileceğim
bir araç olmalı. Tabii ki, parça bulma sorunu fazla sıkıntı olmayacak bir araç olmalı..
Aracı OFFROAD' da kullanacak değilim.. Normal binek otomla giremediğim tali yollara girsin, yeter..
Araç biraz sert kullanımlı olmuş, o da dert değil.. Yoluna göre gideriz..
Araştırdığım kadarıyla, NIVA' lar bu tariflere bayağı uyuyor..
Meslekten olduğum için, mekanik bakımları kendim zevkle yapabilirim..
Daha önceleri dokuz sene kullanmış olduğum 1700 motorlu 1964 OPEL REKORD 4KAPI(sedan) aracımın tüm mekanik işlerini (silindir kapak revizyonu, şanzıman, frenler dahil..) ve de çoğu elektrik işlerini kendim yapmıştım..
Bilenler bilir, o araçlar direksiyondan vitesli, arka süspansiyonları makaslı araçlar idi..
NIVA' yı gözüme kestirdim.. Mekanik işlerini zevkle yapabilirim.. Yalnız, beni düşündüren iki ana sorun var..
Daha doğrusu, en önemli sorunum; aracı yazlıkta (Edremit civarında)kullanmayı düşünüyorum ama, orada kapalı garajım yok. Aracı 7-8 ay nasıl terkedeceğim?
İkinci sorunum ise; NIVA' nın kaportası çabuk çürümeye müsait deniliyor.. Doğru mu?. Kaportacılarla dost olur muym?.. :smiley:
NIVA' nın kaporta sorunu, 80' li senelerdeki TOFAŞ' lar gibi mi?
Değerli görüşlerini benimle paylaşabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
Saygılar, sevgiler..
 

Etiketler
Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

Merhabalar..

Mesajımda sorduğum husus hakkında bir haftadır, 1782 okunmaya rağmen yorum yapılmadığına göre; bundan sonra da yapılmayacaktır..
Onun için, mesaj kirliliği yapmaması açısından; bahsi geçen mesajımın silinmesini, moderatör arkadaşlardan rica ediyorum..
Saygılar, sevgiler..
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

Ben ikinci sorunuzu yanıtlayabilirim :
2008 model çok temizini kullandım. Ön ve yan cam kenarlarında, bagaj kapısında insanın canını sıkacak ölçüde karıncalanmalar mevcuttu. Hatta arabayı satarken alıcıya ayıplı mal vermiş olmamak için özellikle karıncalanmış kısımları ( bir kısmını ilk sahibi rötuşlamış bana satmadan evvel) özellikle gösterdim ancak arabayı alan bir Niva sevendi ve arabayı çok iyi tanıyordu önemli değil onlar dedi aldı arabayı ( kaportadaki tek sorunda buydu)...

Şu anda 2007 model suzuki var bende, arabanın hiç bir yerinde paslanma görmek mümkün değil... Nivalarda paslanmaya karşı önlem pek alınmıyor anladığım kadarıyla.

Ancak yazdıklarınıza bakılırsa size en uygun araçlardan biri gibi duruyor Niva...
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

prafa' Alıntı:
Ben ikinci sorunuzu yanıtlayabilirim :
2008 model çok temizini kullandım. Ön ve yan cam kenarlarında, bagaj kapısında insanın canını sıkacak ölçüde karıncalanmalar mevcuttu. Hatta arabayı satarken alıcıya ayıplı mal vermiş olmamak için özellikle karıncalanmış kısımları ( bir kısmını ilk sahibi rötuşlamış bana satmadan evvel) özellikle gösterdim ancak arabayı alan bir Niva sevendi ve arabayı çok iyi tanıyordu önemli değil onlar dedi aldı arabayı ( kaportadaki tek sorunda buydu)...

Şu anda 2007 model suzuki var bende, arabanın hiç bir yerinde paslanma görmek mümkün değil... Nivalarda paslanmaya karşı önlem pek alınmıyor anladığım kadarıyla.

Ancak yazdıklarınıza bakılırsa size en uygun araçlardan biri gibi duruyor Niva...

İşte bu!!! :smiley:
Cevap için çok teşekkürler sn. prafa..
Tam da, istediğim cevap.. Bir haftadır cevap gelmeyince, ''acaba çok mu zor bir soru sordum!!'' diye üzülmüştüm.. :smiley:
Bence de eski araçlarda ufak-tefek paslanmalar önemli değil.. Yeter ki; çok masraf/çaba gerektirecek boyutta çürükler olmasın.. Mekanik konular bir şekilde hallolur ama, kasa-kaporta-şasi tamiratları adamı bayağı üzer..
Saygılar, sevgiler..
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

O kadar çok Niva kullanan varken,eski Niva'cı olarak cevap vermek bize düştü.
1993 modelini 1996 dan iki yıldan fazla kullandım,kaporta sorunum yoktu.
Sadece gürültü ve soğuğa karşı içini tamamen keçe kaplatmıştım.

Yerel yarışlara da her türlü offroad aktivitesine de katıldım.
Yani bir tek pulluk takıp çift sürmediğim kaldı diyebilirim.

O süre içinde sadece bir kere yüksek sürat nedeniyle kayış koptu.
Bir de radyatörü susuz bırakıp contayı yakmışlığım vardır.
Gerisi rutin bakımlardı.

Kaporta normalde sorun çıkarmaz ama Japon gibi olmasını da beklemeyin.
Tofaş'larda olduğu gibi,su kanalları vardır.Kapı içlerinde ve ön havalandırmalarda.
Buraları sürekli açık tutmalı ve su birikmesini önlemelisiniz,yoksa çürür.

Önceki sahibi bunları atladıysa oralarda problem başlamıştır,çözüm gerekir.
Çözüm oraların açılıp onarılması,sonrasında bahsedilen bakımların devam etmesidir.

Aynı sorunun cam kenarlarında olması ise aracın uzun süre deniz kıyısında bulunmasındandır.
Bu tür sıkıntılar Japon'larda bile uzun süreli deniz kıyısı beklemelerinde olmaktadır.

Niva'nızı kışın Edremit gibi sahil bölgesinde bırakacaksanız bazı küçük önlemler iyidir.
WD 40 gibi müstahzarlar koruyucu değil sorun gidericidir,koruma için tavsiye edilmez.
Kalitesine güvenebileceğiniz bir koruyucu,korozyon önleyici sprey müstahzar kullanınız.
Bunu daha ziyade paslanmaya açık olan bölgelerde kullanmanız önerilir.

Gres kaplamak ta bir çeşit çözüm yoludur ama toz tutar ve yıkanınca gitmez.
Gres yerine bahsi geçen müstahzarları araştırıp uygun gördüğünüzü kullanınız.
Ben olsam öyle yapardım,naçizane tavsiyemdir.Tabii ki akıllıca olanı kışın geri gitmeniz.
İmkanınız varsa,yer problemi yoksa yanınızda götürün ve arada sırada kullanın.
En basit ve akıllı çözüm budur,işleyen demir ışıldar sözü bu durumlara uygundur.

Ayrıca aracınızı ağaç altı gibi,yaprak,dal vs düşüp delikleri tıkayacak yerlerde tutmayınız.
Üzerini hava almayıp çürümeye neden olacak örtülerle kapatmayınız.
Mümkünse kapalı garaj(olmadığını yazmışsınız)veya sundurma altında tutunuz.
Hiç biri yoksa açık alanda,takoz üstüne alarak muhafaza etmenizi öneririm.

Benim bir çırpıda aklıma gelen ve bildiklerimden önerebileceklerim bunlar.
Daha iyi bilen,uzun yıllar Niva kullanan arkadaşlar görürse cevap verir.
Şahsi bilgilerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.
 



Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

ttogan' Alıntı:
O kadar çok Niva kullanan varken,eski Niva'cı olarak cevap vermek bize düştü.
1993 modelini 1996 dan iki yıldan fazla kullandım,kaporta sorunum yoktu.
Sadece gürültü ve soğuğa karşı içini tamamen keçe kaplatmıştım.

Yerel yarışlara da her türlü offroad aktivitesine de katıldım.
Yani bir tek pulluk takıp çift sürmediğim kaldı diyebilirim.

O süre içinde sadece bir kere yüksek sürat nedeniyle kayış koptu.
Bir de radyatörü susuz bırakıp contayı yakmışlığım vardır.
Gerisi rutin bakımlardı.

Kaporta normalde sorun çıkarmaz ama Japon gibi olmasını da beklemeyin.
Tofaş'larda olduğu gibi,su kanalları vardır.Kapı içlerinde ve ön havalandırmalarda.
Buraları sürekli açık tutmalı ve su birikmesini önlemelisiniz,yoksa çürür.

Önceki sahibi bunları atladıysa oralarda problem başlamıştır,çözüm gerekir.
Çözüm oraların açılıp onarılması,sonrasında bahsedilen bakımların devam etmesidir.

Aynı sorunun cam kenarlarında olması ise aracın uzun süre deniz kıyısında bulunmasındandır.
Bu tür sıkıntılar Japon'larda bile uzun süreli deniz kıyısı beklemelerinde olmaktadır.

Niva'nızı kışın Edremit gibi sahil bölgesinde bırakacaksanız bazı küçük önlemler iyidir.
WD 40 gibi müstahzarlar koruyucu değil sorun gidericidir,koruma için tavsiye edilmez.
Kalitesine güvenebileceğiniz bir koruyucu,korozyon önleyici sprey müstahzar kullanınız.
Bunu daha ziyade paslanmaya açık olan bölgelerde kullanmanız önerilir.

Gres kaplamak ta bir çeşit çözüm yoludur ama toz tutar ve yıkanınca gitmez.
Gres yerine bahsi geçen müstahzarları araştırıp uygun gördüğünüzü kullanınız.
Ben olsam öyle yapardım,naçizane tavsiyemdir.Tabii ki akıllıca olanı kışın geri gitmeniz.
İmkanınız varsa,yer problemi yoksa yanınızda götürün ve arada sırada kullanın.
En basit ve akıllı çözüm budur,işleyen demir ışıldar sözü bu durumlara uygundur.

Ayrıca aracınızı ağaç altı gibi,yaprak,dal vs düşüp delikleri tıkayacak yerlerde tutmayınız.
Üzerini hava almayıp çürümeye neden olacak örtülerle kapatmayınız.
Mümkünse kapalı garaj(olmadığını yazmışsınız)veya sundurma altında tutunuz.
Hiç biri yoksa açık alanda,takoz üstüne alarak muhafaza etmenizi öneririm.

Benim bir çırpıda aklıma gelen ve bildiklerimden önerebileceklerim bunlar.
Daha iyi bilen,uzun yıllar Niva kullanan arkadaşlar görürse cevap verir.
Şahsi bilgilerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.


Hocam, kıymetli vaktinizi ayırıp da görüşlerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler..

Şu anda normal kullandığım aracım olduğundan, bu araç (eğer alırsam) ikinci araç olarak, hobi amaçlı olacak..
Tavsiyeleriniz gayet mantıklı.. Tek sorun, araca sezon başında, sonunda 600 Km (Zonguldak-Edremit) yolculuk yaptırmak..
Veya, 4-5 ay Allaha emanet etmek!!!. :smiley:
Eğer aracı [ (şu anda, '87 model, 1600 bir aday var!. :smiley:] kısmet olup da alırsam, tavsiyelerinizden istifade edeceğim,bu tavsiyeler benim için çok değerli..
Saygılar, sevgiler..
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

Zamanında uzun yol yapmışlığım çok vardır.
İzmir'den Ankara,İstanbul,Bursa seyahatlerim olmuştur.
Oralarda da dağa bayıra çıkıp,zevkimizi aldıktan sonra döndük.

Şimdilerde klima ve power direksiyon nedeniyle Japon kullanıyorum.
Niva hala aklımın bir köşesindedir,basitliği,parçası vs nedeniyle.

Arazi keyfini alırsanız zaten aracınızı yanınızda isteyeceksiniz.
600 km hiç önemli değil,keyifle,gezen Niva'cılar var aramızda.
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

slm lar lada niva aşığı biri olarak sorularını cevaplamaya çalışayım dostum....niva cidden özgürlük arabasıdır.gidemeyeceğin yer yoktur.kaporta olsun motor olsun fazlasıyla işini görür...çok ağır off road yapmayacaksan..bende 2001 model vardı 6 yıl kullandım hiç bir sorun yaşamadım...yağını vsuyunu koy gerisini düşünme....çok yakar diyorlar hepsi uydurma....uzun yolda 100 km ye 8 litre ş.içi 10 litre yiyordu...kullanmadan kullanamya fark var....onun la yapmadığım bişi kalmadı özgür olmanın ne demek olduğunu lada nivayla öğrendim....cok jeep çektim...inan lada aşkı cok farklı bişi....canım sıkılırdı tepelere cıkar bir çay içmenin ne denli zzevkli olduğunu nivayla öğrendim...hem ş.içide kullanması cok pratik.parçası cok vede uygun...1700 enjeksiyonlu almanı öneririm....zamanında bakımlarını yaptır korkma....sivastan antebe 40 cm buzda geldim banamısın demedi....kışın -10 derecede içinde kısa kolla kullandım daha ne diyimki.....lada niva bir tutkudur dostum...
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

bende size şu konuda yardımcı olayım.uzun süre edremitte bırakacağınıza gelir alırım ben balıkesirde bakarım ona gözüm gibi ne dersiniz :D
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

onder2321' Alıntı:
slm lar lada niva aşığı biri olarak sorularını cevaplamaya çalışayım dostum....niva cidden özgürlük arabasıdır.gidemeyeceğin yer yoktur.kaporta olsun motor olsun fazlasıyla işini görür...çok ağır off road yapmayacaksan..bende 2001 model vardı 6 yıl kullandım hiç bir sorun yaşamadım...yağını vsuyunu koy gerisini düşünme....çok yakar diyorlar hepsi uydurma....uzun yolda 100 km ye 8 litre ş.içi 10 litre yiyordu...kullanmadan kullanamya fark var....onun la yapmadığım bişi kalmadı özgür olmanın ne demek olduğunu lada nivayla öğrendim....cok jeep çektim...inan lada aşkı cok farklı bişi....canım sıkılırdı tepelere cıkar bir çay içmenin ne denli zzevkli olduğunu nivayla öğrendim...hem ş.içide kullanması cok pratik.parçası cok vede uygun...1700 enjeksiyonlu almanı öneririm....zamanında bakımlarını yaptır korkma....sivastan antebe 40 cm buzda geldim banamısın demedi....kışın -10 derecede içinde kısa kolla kullandım daha ne diyimki.....lada niva bir tutkudur dostum...

Cevaplar geldikçe, NIVA' ya sahip olmadan aşık olacağım galiba!!! :smiley:




yasakşehir07' Alıntı:
bende size şu konuda yardımcı olayım.uzun süre edremitte bırakacağınıza gelir alırım ben balıkesirde bakarım ona gözüm gibi ne dersiniz :D

Vallahi, o da bir çözüm ama, baksanıza kimse NIVA' sını paylaşamıyor, ben nasıl paylaşırım, bilemiyorum..
Size NIVA yerine 2004 HB Ford Focus' u bıraksam da, ben NIVA ile gitsem???.. :smiley:


İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler..
 



Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

Nihayet, 19 Ocak 2015 tarihi itibarı ile NİVACI olduk.. :smiley:

İnşaallah araç beklentilerimizi karşılar.. Şimdilik, kullanmaktan çok sağına-soluna bakım ile meşgulüm..
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

yeniarkadaş' Alıntı:
Nihayet, 19 Ocak 2015 tarihi itibarı ile NİVACI olduk.. :smiley:

İnşaallah araç beklentilerimizi karşılar.. Şimdilik, kullanmaktan çok sağına-soluna bakım ile meşgulüm..

Hayırlısı olsun.. nasıl gidiyor durumlar :smiley:
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

zirvelerin sesi' Alıntı:
Hayırlısı olsun.. nasıl gidiyor durumlar :smiley:

Vallahi hocam, aracı bir ay sonraki ''fenni muayene'' de mümkün olduğu kadar sağlıklı durumda olması amacıyla üzerinde
iyileştirme çalışmalarım devam ettiği için, gezme amaçlı binemedim.''İyileştirme'' derken, önceki sahiplerinin kullanımlarında
ihmal edilmiş kısımların bakımı, tekniğine uymadan yapılmış tamiratların düzeltilmesi gibi şeyler..
Ara-sıra test amaçlı biniyorum. Durumu fena değil ama, sistemlerine tam olarak vakıf olamadığım bir aracı uzun
mesafelere götürmeyi göze alamıyorum. Hayırlısı ile şu ''araca mahsus'' acemiliğimizi bir atlatalım, aracı o zaman
gönül rahatlığı ile kullanacağımıza inanıyorum..
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

hayırlı uğurlu olsun! :smiley:sağlıkla gezesin.. niva hakiketen yol dostu. hiç bir zaman yolda bırakmaz seni. gidemeyeceğği yer yoktur. biz eksi 40-45de dolaşmadığımız orman kalmadı. ormanda ağaç işlerinde çalıştığımız zamanlar. bide uaz hunter var. onu da unutmayalım. işte bizim nivamız

1.jpg
 

Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

FuadMammadov' Alıntı:
hayırlı uğurlu olsun! :smiley:sağlıkla gezesin.. niva hakiketen yol dostu. hiç bir zaman yolda bırakmaz seni. gidemeyeceğği yer yoktur. biz eksi 40-45de dolaşmadığımız orman kalmadı. ormanda ağaç işlerinde çalıştığımız zamanlar. bide uaz hunter var. onu da unutmayalım. işte bizim nivamız

Güzel temannileriniz için çok teşekkürler sn. Mammadov... :smiley:
NIVA' nız bayağı güzel duruyor..
Sizler, NIVA' nın ana vatanında bulunmakla, bu konuda çok şanslısınız.. Yedek parça, usta sıkıntısı yaşamazsınız..
Bizim buralarda NIVA' yı layıkı ile yürütebilmek için, ya biraz bu işlerden anlamak, ya da NIVA' dan anlayan, ehlinamus
bir ustanın kontroluna girmek gerekiyor.. Her usta, NIVA' nın dilinden anlamıyor..
Size, NIVA' nız ile kazasız-belasız sürüşler.. :smiley:
 



Ynt: Niva' Cı Olabilirim!..

çok teşekkür ederim. haklısınız. burda baya ucuz. her gün dağ tepe kullanılan nivaya 6ayda bir şöyle 7-8bin ruble (130dolara yakin) para harcarsaniz yeter. bu arada yedek parça arabanin kendisi ve s fiyatlarla ilgili sorunuz olursa söyleyin yardımcı olmaya çalışırım. yedek parçanın orjinal fiyatını bilirseniz çok fazla para harcamadan orda da uygun fiyata bulursunuz sanirim. sizlerede iyi geziler. yolunuz buralara duserse beklerim bir cay icip sohbet etmeye))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst