Nıssan Patrol Dizel Yeniden Offroad'a Ve Dağlara Merhaba

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 65
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,438

Etiketler







Nerede acaba Ben çok aradım bulamadım ! Ben OM 606 aradım bildiğin yer varmı
Om 602 alican abi , sprinter motoru benim arabada olan , sen patrolu birak musso al orjinal om 602 li ya da 3.2 6 silindir 220 hp olani
c15fcb707fc03637c3356669c05a97aa.jpg


ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bizde araç var motor bakıyoruz en azından bizdeki araçlar kaç milyon üretilmiş sayısını fabrika bilmiyor

daha önce bahsettiğim araçlar 50-60 senedir değişmeden üretilip bestseller pozisyonda korando ne ara üretilmiş devamı neden gelmemiş ayrıca kore firması neden bir alman motor ile amerikan diff kullanmış işi bilmediklerinden mi yoksa toplamak arge çalışması için daha mı kolay
 

bizde araç var motor bakıyoruz en azından bizdeki araçlar kaç milyon üretilmiş sayısını fabrika bilmiyor

daha önce bahsettiğim araçlar 50-60 senedir değişmeden üretilip bestseller pozisyonda korando ne ara üretilmiş devamı neden gelmemiş ayrıca kore firması neden bir alman motor ile amerikan diff kullanmış işi bilmediklerinden mi yoksa toplamak arge çalışması için daha mı kolay
Cevabi basit , 1983 den bu yana üretilen araclar , hala da uretiliyor 1. Jenerasyon cj7 nin lisans altinda uretilmis halidir, 1. Jenerasyondan geri miras olarak 2 jenerasyona cj 7 den gelen dana 30 ve dana. 44 diffransiyeller kalmistir 2 jenerasyon zamaninda mercedes ile teknoloji anlasmasi yapilmis ve motor sanziman direk mercedesten transfer edilmis hatta ilk mussolar bazi ulkelerde mercedes logo ve amblemi ile mercedes olarak satilmistir daha sonra maliyetler nedeniyle 4 matic mercedes sanziman yerine 2000 li yillardan itibaren koreye daha yakin olan avusturalyadan btr firmasindan fordlar icin kullanilan otomotik sanziman gelmis, (bu btr firmasi su anda ford alimi kestigi icin batmistir) 3 jenerasyon artik suv olmus monoblok sasiye dönülmüştür, motor yine mercedes kokenli motor sanziman japondur kisacasi ssangyonlar dandik arac değildir

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




ben araca dandik demedim zaten araç toplama onu söyledim ki hala aynı fikirdeyim

bir toyota hzj land defender mercedes G olabilmek için uzun bir zamana ihtiyacı var ki kasa değişmeden buna devam edebilmeli en azından

mekaniği basit olmalı ki değil elektronik parçaları yok mu var olmamalı arazide uzun dönemde sıkıntı

bizim konuştuğumuz araçlar traktörden biraz daha konforlu araçlar daha fazlasına gerek yok

bir korandonun tavanını kesip popup yapamayız yada arka bagaj kısmını kasaya çevirip kamyonet olarak kullanamazsınız yada zırhlayıp arazi güvenlik aracı yapamazsınız

yani defender rakibi bir araç değildir çünkü rakibi bu aracın yukarıda saydığım araçlardır kategori tutmuyor tutamazda zaten üretim amacı farklı

yıllar sonra farklı denemeler yaptığı halde toyota hzj serisini yeniden makyajlayıp üretime geçti

defender üretimi durdu yerine araç çıkartamadılar yeni seri diye bir tanıtım oldu fakat ses seda yok land rover da toyotanın yaptığı gibi ufak tefek değişiklikler ile defender üretimi yapacaktır diye düşünüyorum

defender denen araç farklı ülkelerde farklı markalar halinde üretildi üretilmeye de devam ediyor

iveco massif olarak 2017 modelleri tanıttılar

birçok ülkenin askeri envanterinde bulunuyor hatta yeni sıfır üretimler devam ediyor askeri modellerde

nissan patrol seriside Nissan Patrol - Wikipedia 1951 senesinden beri üretilen efsane modellerdir basitliği ve sağlamlığı ile hala 1980 de başlayan 3. nesil yollardadır hatta çoğu arazidedir 37 yaşında bir araçtan bahsediyoruz hala çok yeni nesil araçtan daha iyidir arazide ve yolda
 

barb_alone son açıklaman gayet mantıklı ve yerinde Bizim için 1. ve kesin olması gereken mekanik araçlar tabii ki tercih meselesi ama ben offroad ve ya uzun soluklu geziler için benzinli araçları bile tercih etmiyorum en küçük sigorta atsa bile işi bilmeyen için olayın bittiği andır :(
araki tamirci bulasın
 

Om 602 alican abi , sprinter motoru benim arabada olan , sen patrolu birak musso al orjinal om 602 li ya da 3.2 6 silindir 220 hp olani Ekli dosyayı görüntüle 57826

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Om 602 ve Om 603 kendi sınıfında gayet mükemmel bir seçenek ama asıl mesele güç olarak Patrol e az gelir diye düşünüyorum ! OM 606 torbo bu konuda çok daha mükemmel ama ana maliyette önemli bir husus tabii ki diyelim her şeye rağmen bulduk ve uyguladık bana göre 2. ve en önmeli bir handikap ise zamanlama zinciri ! offroad araçlarında direk dişli sistemi çok daha iyidir ki bu sınıfta BD 30 nissan motor ve Cummins favorim
 

egzantirik zinciri mi zamanlama zinciri


kesinlikle dişli model hem uzun ömürlü hemde kopma tehlikesi yok

ayrıca alttan egzantrikli motorda daha verimli dişli veya zincir bozulursa en fazla piyon millerini bozar diğer araçlar gibi subap silindire vurmaz
 

Om 602 ve Om 603 kendi sınıfında gayet mükemmel bir seçenek ama asıl mesele güç olarak Patrol e az gelir diye düşünüyorum ! OM 606 torbo bu konuda çok daha mükemmel ama ana maliyette önemli bir husus tabii ki diyelim her şeye rağmen bulduk ve uyguladık bana göre 2. ve en önmeli bir handikap ise zamanlama zinciri ! offroad araçlarında direk dişli sistemi çok daha iyidir ki bu sınıfta BD 30 nissan motor ve Cummins favorim
Bd 30 dan da cumminstende kuvvetli ve iyi olur om 602 , bd 30 zaten ruslarin dohli dedikleri geberik motor hali yok , cummins agir diyorum size anlatamiyorum agir , onun verecegi 10 hp fark kilo farkindan dolayi kaybolup gidecek om 602 ya da bİzdeki 662 ler fabrika 120 hp iki uc operasyonlar 140 oluyorlar

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



ağır olduğunu biliyoruz 602 veya 662 den daha iyi veya daha kötüde demiyoruz

uygun fiyat montaj kolaylığı basitliği parça temini yarın rektifiye usta bolluğu hepsini göz önüne alıp düşünüyoruz illa cummins te demiyoruz

tork farkından o ağırlığı dengeler diye düşünüyorum

aslında bana göre en iyi motor iveco HPT serisi 3.0 ama tamamen elektronik bir yapısı var comman rail enjektör var ki ben kesinlikle mekanik motor düşünüyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst