Ni̇ssan Terrano 2,7 2001 Otomati̇k Di̇zel Problemleri̇

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan muratfatihpow Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,712

muratfatihpow

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar herkese selamlar,
2 hafta önce nissan terrano 2 2001 model 2,7 diesel otomatik aldım.
şöyle bir sıkıntım var
araç vites geçişlerinde d den r gibi rolantisi düşüyor stop edecek gibi oluyor
dahası
örneğin u dönüşü yapmam gerek tam sol kırıyorum sonra tam sağ yapıp geri vitesie aldığımda stop ediyor ve arıza ışıgı yanıyor yakıt pompası yeni yapıldı sanzuman yeni yapıldı motoru 10/8 160km hızı kolayca görüyor
bu problemle ilgili deneyimi olan bilen veya tavsiye edebileceğüi bir ustası olan istanbulda varmı dır ?
şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Merhaba arkadaşlar herkese selamlar,
2 hafta önce nissan terrano 2 2001 model 2,7 diesel otomatik aldım.
şöyle bir sıkıntım var
araç vites geçişlerinde d den r gibi rolantisi düşüyor stop edecek gibi oluyor
dahası
örneğin u dönüşü yapmam gerek tam sol kırıyorum sonra tam sağ yapıp geri vitesie aldığımda stop ediyor ve arıza ışıgı yanıyor yakıt pompası yeni yapıldı sanzuman yeni yapıldı motoru 10/8 160km hızı kolayca görüyor
bu problemle ilgili deneyimi olan bilen veya tavsiye edebileceğüi bir ustası olan istanbulda varmı dır ?
şimdiden teşekkürler.

Merhaba...

Bilgisayar sistemi ile rölanti kontrol edilip gerekirse biraz artırılmalı. Normali 650....750 imiş.

Rölanti çok düşük ise araç güçe bindiğinde yeterli enerjisi olmadığında duruyor olabilir. Arıza ışığını bilgisayardan okumak gerekir . (Rölanti sensör arızası) Bilgisayar ışığın yanma sebebini söylemesi gerekir. Bu bilgiye göre yola çözüme gidilmeli....

Güçten düşme nedeni rölanti düşüklüğü olabilir gibi...

Normal çalışırken durağan halde rölanti kaç gösteriyor?
Vites geçişlerinde düşen rölanti değeri durağan haldeki rölantiden daha mı az yoksa aynı mı?

Bazı araçlarda rölanti motoru varmış. Sizin araçta var ise arızalı mı test ettirmeli. Aşağıdaki linkte bilgiler var.

Rölanti Motoru Nedir? Görevi ve Arızası Nelerdir?

Rölanti Motoru Arızası Nasıl Anlaşılır

• Rölanti motorunda meydana gelebilecek olan bir arıza aşağıda listelenen belirtilerin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu belirtiler;
• Rölanti Sensörü Arıza Belirtileri
• Araç Rölantide Çalışmayı Sürdüremez ve Stop Eder,
• Araç Rölanti sinde Dalgalanmalar Meydana Gelir
• Araç Sarsıntılı ve Daha Sesli Çalışmaya Başlar
• Gaz Verirken Motor Stabil Çalışmasına Rağmen Rölantide Stabilize Bozulur

Rölanti Motoru (Valfi) Arızası Nasıl Anlaşılır | OtoArızası.com Forum Blog
 

merhaba arkadaşlar herkese selam olsun.
bende 2 hafta önce sizlerin arasına katılarak NİSSAN TERRANO II 2.7 TDİ OTOMATİK TEK KAPI araç aldım.şu ana kadar direksiyon pompası ve ön rot kolu ve rot başı haricinde bir sorun vermedi.İnşallah başka sorun ile karşılaşmayız.
Almadan önce sizlerin değerli yorumlarını çok okudum.Genelde hararet sorunu olduğu bununda 4 gözlü radyatör peteği ile çözüldüğünü okumuştum.
Fakat dün mersinde radyatörcüye gittim.Boyutlarını ölçtü 4 gözlü olmaz buraya oturmaz dedi.3 gözlü olur fabrikaya siparişi veririz bakırdan yaptırırız şeklinde söyledi.Daha önce 4 gözlü taktıran arkadaşlar nerden aldığınız hususunda yardımcı olabilirseniz iletişim numarası verebilirseniz çok mennun olurum.
şimdiden herkese çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere
 

merhaba arkadaşlar herkese selam olsun.
bende 2 hafta önce sizlerin arasına katılarak NİSSAN TERRANO II 2.7 TDİ OTOMATİK TEK KAPI araç aldım.
Almadan önce sizlerin değerli yorumlarını çok okudum.Genelde hararet sorunu olduğu bununda 4 gözlü radyatör peteği ile çözüldüğünü okumuştum.

Merhaba... Bir yıldır Terrano 98 TDI manuel vitesli araç kullanıyorum. Terranolarda sık rastlandığı söylenen hararet sorununun nedenlerini araştırma fırsatım oldu. Vardığım sonuçlar ;

1. Nissan motorlar sağlam ve dayanıklı motorlardır.
2. Terranoların radyatör peteklerinde herhangi bir sorun yoktur.
3. Hareti oluşturan etkenler araçların peryodik bakımlarının zamanında yaptırılmamasıdır.
4.Devridaim (su motoru) belirli birsüre sonra pervaneleri su içinde paslanarak erir ve su devridaimi yapamaz hale gelir . Dolayısı ile hararet yükselir ve ilerisinde motor silindir contaları yanar.
4. Yağ filtresi peryodik değiştirilmezse motor aşırı ısınır hararet yapar ve dönen yüzeyler yanar yatak yanar.Motor yanmış olur.
5. Su hortomlarında kaçaklar varsa su eksilir hararet yapar.
6. Termostat arızalı ise hararet yapar,
7.Radyatör kapağı arızalı ise su eksiltir hararet yapar.
9.Radyatör hava delikleri tıkalı ise hararet yapar,
10.Motor soğutma suyunda antifriz kullanmazsanız motor su kanalları, radyatör delikleri kireçle kaplanır soğutma gerçekleşmez hararet olur,

devamı gelecek...
 

Merhaba... Bir yıldır Terrano 98 TDI manuel vitesli araç kullanıyorum. Terranolarda sık rastlandığı söylenen hararet sorununun nedenlerini araştırma fırsatım oldu. Vardığım sonuçlar ;

1. Nissan motorlar sağlam ve dayanıklı motorlardır.
2. Terranoların radyatör peteklerinde herhangi bir sorun yoktur.
3. Hareti oluşturan etkenler araçların peryodik bakımlarının zamanında yaptırılmamasıdır.
4.Devridaim (su motoru) belirli birsüre sonra pervaneleri su içinde paslanarak erir ve su devridaimi yapamaz hale gelir . Dolayısı ile hararet yükselir ve ilerisinde motor silindir contaları yanar.
4. Yağ filtresi peryodik değiştirilmezse motor aşırı ısınır hararet yapar ve dönen yüzeyler yanar yatak yanar.Motor yanmış olur.
5. Su hortomlarında kaçaklar varsa su eksilir hararet yapar.
6. Termostat arızalı ise hararet yapar,
7.Radyatör kapağı arızalı ise su eksiltir hararet yapar.
9.Radyatör hava delikleri tıkalı ise hararet yapar,
10.Motor soğutma suyunda antifriz kullanmazsanız motor su kanalları, radyatör delikleri kireçle kaplanır soğutma gerçekleşmez hararet olur,.

devamı...

11. Hava filtresi tıkalı ise motor ısınabilir,
12. Maf sensör kirlenmiş veya arızalı ise motor ısınabilir,
13. Turboda arıza varsa motor ısınabilir, hararet yapabilir,
14. Turbo radyatörü İntercooler tıkalı ise ,delik var ise motor hararet yapar,
15. Turbo ,havalandırma ve intercooler hortomlarında delik veya gevşeklik hararet yapabilir.
16. Motor Yağ eksikliği hararet nedenidir,
17.Yağ pompası arızası hararet nedenidir.
18.Motor Yağın zamanında değiştirilmemesi yağın özelliğini yitirmesi nedeni ile hararet yapar,
19.Doğru yağ kullanılmaması hararete neden olabilir,
20.Mazot enjektörlerinin püskürtme açılarının hatalı olması hararete neden olabilir,
21. Rölanti ayarsızlığı motor ısınma nedeni olabilir,
22. Egzos sisteminin tıkalı olması hararete neden olabilir,
23. Aşırı devirlerde uzun süre kullanmak hararete neden olabilir,
24. Düşük viteste aşırı devirli ve uzun süreli kullanmak hararet nedenidir,
25. Vites kutusundaki yağ eksikliği hararete neden olabilir.
26. Dizelse mazot pompası ayarsız ise hararet olabilir,
27. Emme ve egzos supaplarında kurumlanma varsa hararet yapabilir,
28. Kalorifer radyatörünün tıkalı olması da hararet nedeni olabilir bazı araçlarda,yada hararet yapan motoru soğutma için kullanılamayacağı için
29. önemli....önemli....
Termostat housing/ termostatın açıp kapadığı deliğin bulunduğu ünitede aşınma var ise termostat görevini yapamaz motor suyu radyatöre ulaşamaz dolayısı ile hararet sorunu çıkar. İkinci el araçlarda bu kısım alüminyum olduğu için su içinde paslanıp korozyona uğrayıp deforme olabiliyor. Çok az taşlama problemi çözebiliyor. Çok bozulma var ise bu parçayı değiştirmek gerekir. Bu etken çok tamircinin dikkatinden kaçabiliyor. Termostatın çalışırken uzandığı boyu çok önemli,taşlama sonras ölçüm alınıp ona göre seçim yapılmalı, yanlış termostat seçimi termostatın işe yaramaması dolayısı ile hararet sorunu çıkmasını sağlar.

daha birçok etken hararete neden olabilir...

Hararet yaptı radyatörü değiştir problem çözülsün demek mantıklı olmaz.

Yada radyatörü 4 kanallı yap bir daha hararet sorunu yaşamazsın demek de araç kullanımında profesyonelce bir yaklaşım olmaz.

Hararet sorunu yaşamak istemiyorsanız yukarıdaki en az 29 konuyu tek tek gözden geçirmelisiniz.
Benim izlediğim yol bu oldu.
Öneri olarak birinci öncelikte aracınızın devridaim /su pompasının çalıştığına emin olmalısınız. Bunun kontrolüde kolay, Rölantide ısıtıcı kaloriferiniz kolayca sıcak hava veriyorsa devridaim çalışıyor demektir.

Araç ikinci el alınmışsa ,ne zaman değiştirildiği bilinmiyorsa hemen devridaimi yenilemekte fayda var.

İkinci öncelik yağını değiştirirken mutlaka yağ filtresini de değiştirmeli,

Ücüncüsü turbo sağlam mı,
Dördüncüsü intercooler de delik vaya bağlantılarında gevşeklik var mı? ve içi temiz mi? kontrol edilmeli....
Radyatörden sıcak su çıkışı olmuyorsa termostat çalışmıyor demektir. Termostatı ve termostat housin i kontrol etmelisiniz. veya ettirmelisiniz.


Aracın kullanım kitabında peryodik bakım listeleri kilometrelere ve kullanım özelliklerine göre açıklanmıştır.
5000, 10.000, 20.000, 40.000 km ler için neler yapılacağı bilgilerine göre araç bakım yapılırsa hararet ve diğer sorunlar ile uğraşılmaz. Gerksiz yere tamircilerde vakit harcanmaz, gereksiz yere para ve zaman kaybedilmez.

Benden bu kadar...selamlar...
 



Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım.terrano 2 2.7 otomatik bir hafta önce aldım araca alışmaya çalışıyorum. Göstergw panelinde vites Park dayken ATP uyarısı çıkıyor diğer alanlarda bu görüntü çıkmıyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst