Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 532,478
Ynt: Neden Dacia Duster?

En güzeli kendiniz binip deneyin. Deneme sürüşü yapın.

Allah aşkına 2011 model bir araç ne kadar ses alabilir ki? Yine Kangoo'dan, Fiorino'dan, Albea'dan, daha sessizdir emin olun..
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

recep bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. merak ettiğim bir konuda esp-asr çok gereklimidir.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Duster'la 90-100 km sabit hızla seyrederken rahatsız edici bir ses yok katılıyorum.Daha çok küçük viteslerde seyrederken ve 120 km üzerinde ses sıkıntı yaratabiliyor.Ancak bu durumu herkesin algılaması farklı olabiliyor.Araca binen bir kişi sessizmiş derken, bir digeri gürültümü calısıyor diyebiliyor.Diğer uyelerinde söylediği gibi en güzeli test edip,kararınızı vermeniz. Bunun dısında aracın gercekten şaşırtıcı derecede tatmin edici olduğunu söyleyebilirim
. Suspansiyon konforu, ataklik,arazi performansı, yakıt tüketimi konusunda gercekten çok başarılı.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

abi yakıt tüketimi olarak sizi bilmemde bizi oldukça rahatlatır. şuan kullandığımız araba 100km de ş. içi 10lt civarında benzin yakıyor..

Saygılarımla CAN...
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Arkadaşlar konuyu baştan sona okudum diyebilirim. Dusterı çok beğendim. Şu an bir araçta karar aşamasındayım ama kafama takılan bir durum var. O da şu:

Şu an mevcut maddi imkanlarımla "Duster Laureate 1.5dCi 85 bg 4x2" ve opsiyonlarını alabiliyorum. Deri döşeme hariç 40 bin tl ye denk geliyor.

40 .000 benim verebileceğim maksimum fyat ama forumda 4x4 alınır, 4x2 alınmaz gibi bir görüş hakim. Alacağım aracın mutlaka dizel olması gerekiyor. Aracı çoğunlukla şehir içinde kullanacağım ama normal binek otomobillerin aksine

yağmurda çamurda karda güven versin istiyorum. Bu durumda bana ne önerirsiniz. 4x2 versiyonunu mu almak mantıklı yoksa başka alternatiflere mi yönelsem?
 




Ynt: Neden Dacia Duster?

Accipiter' Alıntı:
Arkadaşlar konuyu baştan sona okudum diyebilirim. Dusterı çok beğendim. Şu an bir araçta karar aşamasındayım ama kafama takılan bir durum var. O da şu:

Şu an mevcut maddi imkanlarımla "Duster Laureate 1.5dCi 85 bg 4x2" ve opsiyonlarını alabiliyorum. Deri döşeme hariç 40 bin tl ye denk geliyor.

40 .000 benim verebileceğim maksimum fyat ama forumda 4x4 alınır, 4x2 alınmaz gibi bir görüş hakim. Alacağım aracın mutlaka dizel olması gerekiyor. Aracı çoğunlukla şehir içinde kullanacağım ama normal binek otomobillerin aksine

yağmurda çamurda karda güven versin istiyorum. Bu durumda bana ne önerirsiniz. 4x2 versiyonunu mu almak mantıklı yoksa başka alternatiflere mi yönelsem?

Arazide kullanmayacaksanız yağmurda ve çamurda ayrıca kar lastikleriyle karlı zeminlerde tüm işinizi görecektir. Normal bir binek otomobil yakıtı ile altının yüksekliği ile bozuk ve zorlu yollarda normal bir binek otomobil keşke alsaydım diyecemiyeceğiniz bir araç. Şehirde ve şehire yakın piknik ve zor-ağır şartları olmamak kaydı ile her yerde kullanabilirsiniz. Aracınızın altı yüksek olsun da ne olursa olsun. Pişman olmazsınız. Gerçi bu fiyatlara birçok 2çeker araç var fakat hem az yaksın hem de yerden baya bir yüksek olsun diyorsanız alternafiler azalıyor. Siz hangi araçları da düşündüğünüzü burada yazın biz size daha iyi yardımcı olabiliriz.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
Arazide kullanmayacaksanız yağmurda ve çamurda ayrıca kar lastikleriyle karlı zeminlerde tüm işinizi görecektir. Normal bir binek otomobil yakıtı ile altının yüksekliği ile bozuk ve zorlu yollarda normal bir binek otomobil keşke alsaydım diyecemiyeceğiniz bir araç. Şehirde ve şehire yakın piknik ve zor-ağır şartları olmamak kaydı ile her yerde kullanabilirsiniz. Aracınızın altı yüksek olsun da ne olursa olsun. Pişman olmazsınız. Gerçi bu fiyatlara birçok 2çeker araç var fakat hem az yaksın hem de yerden baya bir yüksek olsun diyorsanız alternafiler azalıyor. Siz hangi araçları da düşündüğünüzü burada yazın biz size daha iyi yardımcı olabiliriz.

Cevabınız için teşekkürler. aslında Duster dışında çok odaklandığım bir araç yok. dediğiniz gibi 2 çeker olarak birçok araç var ama ben çukurlarda, bozuk arazide altı çarptı, şu oldu bu oldu demek istemiyorum. az yakması ve parçalarının

nispeten ucuz olması da beni çekiyor ama herkesin ortak şikayeti sanırım duster iç mekanın çok sade olması. bu konuda sonradan yapabileceklerimiz var mı acaba. yani mesela sırıtmayan bir navigasyon vs.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Accipiter' Alıntı:
Cevabınız için teşekkürler. aslında Duster dışında çok odaklandığım bir araç yok. dediğiniz gibi 2 çeker olarak birçok araç var ama ben çukurlarda, bozuk arazide altı çarptı, şu oldu bu oldu demek istemiyorum. az yakması ve parçalarının

nispeten ucuz olması da beni çekiyor ama herkesin ortak şikayeti sanırım duster iç mekanın çok sade olması. bu konuda sonradan yapabileceklerimiz var mı acaba. yani mesela sırıtmayan bir navigasyon vs.

az yaksın ve parçaları bol ve ucuz olsun diyorsanız Duster tam size göre, iç mekandan şikayet edenler aracı almayanlardan oluşuyor genelde. Türkiye'de 3000kişi bu aracı bu sene aldığına göre iç mekanı önemsememişler demektir, başka şeylere öncelik vermişler demek ki. Sonradan birçok uygulma yapabilrisiniz tabi ki hele ki navigasyon olayı en kolayı. Forumda Radyo-Cd çözümlemeleri şeklinde bir başlık var orada örnekleri bulunmaktadır. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66042.0
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

umiterkan' Alıntı:
az yaksın ve parçaları bol ve ucuz olsun diyorsanız Duster tam size göre, iç mekandan şikayet edenler aracı almayanlardan oluşuyor genelde. Türkiye'de 3000kişi bu aracı bu sene aldığına göre iç mekanı önemsememişler demektir, başka şeylere öncelik vermişler demek ki. Sonradan birçok uygulma yapabilrisiniz tabi ki hele ki navigasyon olayı en kolayı. Forumda Radyo-Cd çözümlemeleri şeklinde bir başlık var orada örnekleri bulunmaktadır. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66042.0

biraz inceleyeyim. bu arada gerçekten duster konusunda aydınlatıcı bilgiler sunuyorsunuz, bunun için bir kez daha teşekkürler..
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

fatihozcelik' Alıntı:
recep bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. merak ettiğim bir konuda esp-asr çok gereklimidir.

Gerçi soru recep beye sorulmuş ama, ben decevaplıyayım.

Bildiğim kadarıyla ASR zaten varmış. ESP opsiyonlu... Mutlaka olmalı arkadaş. Varsın 800 TL daha fazla ver, ama olsun. Yalnız, ESP sadece 4x4 lerde oluyormuş.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Accipiter' Alıntı:
Arkadaşlar konuyu baştan sona okudum diyebilirim. Dusterı çok beğendim. Şu an bir araçta karar aşamasındayım ama kafama takılan bir durum var. O da şu:

Şu an mevcut maddi imkanlarımla "Duster Laureate 1.5dCi 85 bg 4x2" ve opsiyonlarını alabiliyorum. Deri döşeme hariç 40 bin tl ye denk geliyor.

40 .000 benim verebileceğim maksimum fyat ama forumda 4x4 alınır, 4x2 alınmaz gibi bir görüş hakim. Alacağım aracın mutlaka dizel olması gerekiyor. Aracı çoğunlukla şehir içinde kullanacağım ama normal binek otomobillerin aksine

yağmurda çamurda karda güven versin istiyorum. Bu durumda bana ne önerirsiniz. 4x2 versiyonunu mu almak mantıklı yoksa başka alternatiflere mi yönelsem?

Sayın accipiter, ümiterkan'ın cevabına katılırım. Şayet dağ-tepe gezmeyecekseniz, 4x2 işinizi görür. Altı yüksek ve daha yukarıdan yola baktığı için daha güvenli sürüş imkanı var. Normal oto almayın, benim de diyeceğim bu. Şehiriçi en güzel yanı, kasislerde, çukurlu yerlerde yavaşlamak gereği duymuyorsunuz. ;D Bunu lütfen önemseyiniz. ::smiley:

Fakat şöyle bir senaryo yazalım: Diyelim ki bir kış günü karlı bir yokuşu çıkacaksınız. Orada 4x4 daha başarılıi olur. Haaa, ben bu tür riskli ve kısa süreli durumları önemsemem ve tedbirli olurum derseniz, 5-6 milyar fazla vermenize gerek yok. Hız merakınız da yoksa, 85 Hp yeter. 4x2 alınmaz diye bir şey yok.

Fakat bir husus var: 4x4 ile 4x2'nin arka süspansiyonlarının farklı olduğunu okumuştum. En iyisi, bu sorun için 4x2 kullanan arkadaşlar fikir beyan etsin.

Başka alternatiflere gelince; bildiğim kadarıyla bu sınıfta, Quaşkai'den başka bu motor hacminde ve dizel araba yok... Onun da fiyatını biliyorsunuz.

Yakıta gelince; benim arabam şu anda 1800'lerde. Bu kış şartlarında şehiriçi (hep aynı yollarda) 7 litre civarı. Bu da şimdiki fiyatlarla 240 kuruş civarına denk geliyor. Belki 5-6000 km.ye varınca biraz daha düşebilir. Hem, 4x2'lerin yakıtı daha düşük 4x4'den. Yukarıda (yoksa başka başlıkta mıydı) recepgülseven'in yakıt değerleri bizden daha iyi. (benimki 4x4)

Herşey gönlünüzce olsun.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

olguncandan' Alıntı:
Gerçi soru recep beye sorulmuş ama, ben decevaplıyayım.

Bildiğim kadarıyla ASR zaten varmış. ESP opsiyonlu... Mutlaka olmalı arkadaş. Varsın 800 TL daha fazla ver, ama olsun. Yalnız, ESP sadece 4x4 lerde oluyormuş.

olguncandan Bey, ESP ve ASR özelliği birlikte satılıyor ayrı ayrı olma imkanları yok maalesef.

saygılar
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Arkadaşlar yakıt ile ilgili bir bilgi vereyim; Pazartesi günü acil bir durum gereği öğleden sonra Kars'a gittim. Artvin-Şavşat-Ardahan-Kars yolu üzerinden 400km'lik bir yol. Bu yolu 4.5 saat gibi kısa bir sürede aldım. Rampa yollarda ort hızım 60-70, düz yerlerde ise 100-110km idi. Bilenler bilir Hopa'dan sonra 3 dağ inip çıkıyorsunuz, Rampa ve bol virajlı bir yol, ayrıca Şavşat-Ardahan arası bol karlı ve buzlu bir yol, yükseklik 2450mt. Hatta yol yapım çalışması olduğu için Ardanuç yol ayrımında bir an durduk, oradaki yetkililere en kısa nasıl gidebileceğimi sordum, onlar da Şavşat-Ardahan yolu kısadır ama aracınız 4 çekerse buradan gidebilirsiniz aksi halde o yola vurmayın dediler. İşte böyle bir yol....arkadaşlar. Böyle bir güzegahta yani Rize-Kars-Rize aracı sürekli Auto 4 çekerde kullandım. Bir depo ile Rize'den Kars'a gidip geri döndüm ve depoda bir çizgi kalmıştı. Gerçekten bu araçlar az yakıyor.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

fatihozcelik' Alıntı:
recep bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. merak ettiğim bir konuda esp-asr çok gereklimidir.

selamlar,

Gerçi benim aracım 4x4 olmamasına rağmen bu özellik sadece 4x4 lerde opsiyonel ve benim görüşüm 4x4 alan bir arkadaşın bu özelliği mutlaka alması gerekmektedirki
zaten yanlış hatırlamıyorsam sayın ümit erkan esp-asr ile ilgili almanların yaptığı test videolarını yayınlamıştı.
 



Ynt: Neden Dacia Duster?

Merhabalar,

Esp donanımı ile ilgili olarak söylenecek çok söz var. Olmazsa olmaz bir donanım belki ama, daha önceki bir yazımda belirttiğim gibi ESP yada başka extra donanımlara sahip olsanız bile bir noktadan sonra fizik kurallarına karşı koyamazsınız. Sonuçta savrulmalar, kaymalar, dengesiz dönüşler ve bunun gibi sorunların bazı elektronik donanımlarca limitler dahilinde kontrol edildiğini, bu kontrolünde bir noktaya kadar yapılabileceğini unutmamalıyız.

Limitlerini bilen bir kullanıcı ESP olmadan herhangi bir olumsuzluk yaşamadan aracını kullanıyorken, diğer taraftan limitlerini ESP ye güvenerek zorlayan bir sürücü defalarca sorun yaşayabiliyor.

ESP nin standart donanım olduğu WV Caddy aracımı 2007 yılında sıfır km aldım ve 2010 ağustos'da satana kadar 60 bin km kullandım. ESP defalarca hayatımı kurtarmıştır. Ama ESP nin kurtarıcı rolü oynadığı her durumda da çoğunlukla benim kişisel limitleri zorlama hatam vardı. (Çokaz da olsa yol şartları ve diğer durumlarıda göz ardı etmemek gerekiyor bu arada.)

Araçlarımızdaki ESP mutlaka önemli, ama kafamızın içinde de bir ESP olmalı diye düşünüyorum.

Selamlar-saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst