Murat 124

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Sabri 124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,376

Sabri 124

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Selam arkadaslar bende murat 124 var biliyosunuz 4 ileri vitesi var ben onu 5 ileri sanzumanla değistirmek istiyorum hangi arabanın sanzumanı 124 uyuyor
 

Etiketler


Tofaş'ın 5 vites şanzımanı motor ile birebir uyuyor ancak 5 vites şanzıman 4 vitesten biraz daha uzun ve Kuleli
Direkt olarak araca takamazsiniz motoru traversten biraz ileri almanız gerekiyor ki içeride bulunan vites kolu geride kalmasın vites kolunun yeri ayarlandiktan sonra difransiyel ve şanzıman arasında şaftin ölçüsü alınıp 4 vites şanzımanda takılı olan şaft uzun olduğundan ölçüye göre kisaltilacak.
Şahsi görüşüm bu işlem yapılırken 124 un Orijinal difransiyelindeki fren sistemi disk olduğundan el freni problemi çok olur bu yüzden kampanali yeni tip bir şahin doğan difransiyeli ile değiştirilirse çok daha iyi olur tabi arkaya gelen fren borusuna limitor de takılması gerekir.

Kendi 124 umde ben böyle yaptım.
Takildiginiz bir yer olursa yardimci olabilirim.

Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile bir şekilde gönderildi.
 

bu değişimi yapsanız bile o arabanın satılacağı günü de düşünmeniz lazım.

ikinci el mal alırken 3 kuruş para veren, orjinallik kavramına sadizm derecesinde takık olan,
orası orjinal mi burası orjinal mi diyen , 3000 bin liralık arabaya 1500 lira verem diyen ve en ufak şeyi bahane edip fiyat kıran aşırı yüzsüz ve sinameke bir insan tipi var. o arabaya tüm sıkıntısını çekip 5 ileri şanzuman takarsanız satarken adam bunun şanzımanı neden 4 ileri değil diye üstüne bir de fiyat kırar.

bence arabayı satıp üstüne 1000 tl koyup 5 ileri serçe almak daha mantıklı.
 
Son düzenleme:





Para kazanmak için .Örnek olarak seni verebiliriz.Para verip arabayı almışsın senden para kazanmışlar ama önüne 5.vites diye bir şey koyup meraklandırıp arabanı bu hali ile kullanmak varken senin cebinden gereksiz yere ilave para almak için bu durumu yaratmışlar işte.
Bakın şehir içi kullanımda arabada ne kadar çok vites varsa o kadar çok vites değiştirmek gerekir ki lüzümsuz eziyettir,daha çabuk parça aşımına sebebtir.Uzun yolda ise zaten son vites ha adı 4 olmuş ha 5 olmuş aynı orandır yani son hızınızda artım eksilim olmaz yani araç 4 vitesli ise 4. vites uzun yol gidimi ile aynı arac 5 vitesli şanzumanda 5. vites gidişi aynıdır.
Durum böyle olunca buyrun şu an için kullanılan arabaya fazladan masraf edin şehir içinde durmadan vites büyütün ,küçültün şehir dışında zaten izin verilen son hız bellidir hep en büyük vitesle gideceksin ki yukarıda yazdığım gibi en büyük vites oranı büyük çoğunlukla 1/1 dir bir kazancın yok .
Karar senindir ben sadece teknik açıklama yapmak istedim hepsi bu.
 





aynı aracın 4 ileri ve 5 ileri olanını kullandınız heralde.
Yazıyı bana yazdığınızı düşünüyorum.
Şayet teknik konulardan;vites oranlarından anlıyorsanız veya teknik bilgilerde yazanların ne anlama geldiğini yorumlayabiliyorsanız ne yazdığımı neden yazdığımı da anlarsınız.
Saygılar
 

Yazıyı bana yazdığınızı düşünüyorum.
Şayet teknik konulardan;vites oranlarından anlıyorsanız veya teknik bilgilerde yazanların ne anlama geldiğini yorumlayabiliyorsanız ne yazdığımı neden yazdığımı da anlarsınız.
Saygılar
Yazıyı çok iyi okuyamadım en sonda 5 vites serçe alın diye görünce yazmak istedim.
Yazdiklarinizin tümüne sonuna kadar katiliyorum.
Aslında tüm araçlar uzerinde bulunan son vitesinden önceki viteste son suratlerine ulaşabilecek şekilde tasarlanmıştır. Araçların son vitesleri ekonomi sağlamak içindir. Düşük devir yüksek sürat şeklinde.
Bende 74 model 124 vardı. Bu aracı 5 vites yaptım difransiyelini değiştirdim, direksiyon kutusunu şahin direksiyon kutusu ile değiştirdim.
124 lerin on düzeni biraz sorunludur alt ve üst salıncaklar da bulunan rotillerden sorun çıkartır. Bunu da farklı bir şekilde modifiye ederek çözdüm .
Anlayacağınız 124 ile çok uğraştım. En ufak civatasina kadar söktüm taktım.
O zamanlar bekardik. Şimdi ona ayirabilecegim bir butcem olsa hiç düşünmeden bir tane alır kafama göre toplarim.
Eskilerden bir resim
150062244d47f0f41e8734cf29f0535b


Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile bir şekilde gönderildi.
 

yıllar önce bir yakınımın serçesine bindiğimde 5 ileri olduğunu net şekilde hatırlıyorum, 1993 veya 1994 tü. son çıkanlardan. artık orjinal mi, sonradan takılma mı bilmiyorum. eğer orjinalse de son vitesi ekonomi sağlamak için eklediklerini arkadaş "düşük devir, yüksek sürat" şeklinde zaten özetlemiş. sonuçta bunun dişlileri, mekanik ona göre. o kadar gereksiz birşey olsa fiat fabrikasında mühendisler oturup 5 ileri şanzımanı tasarlamazlardı heralde. hepsi saat üzerinden maaş verilen insanlar.
yakıt tüketiminde biraz farkı var. arabalarda şanzıman değişimi çok gerekli olmadıkça yapılmaya değmeyecek bir sistem. arabayı satıp üste 1500 tl koyup daha iyisini almak mantıklı. o arabanın orjinal 5 ilerisi yoksa da takılmışını aln ne diyim:smiley:)
 
Son düzenleme:

Bir arabayı 4 ileri vitesli yapıp piyasaya sürdükten sonra piyasa o arabaya doyunca fabrikadan mal satılmaz olur ama fabrika o arabaya makyaj yaparsa o makyaja biraz teknik palavrada eklerse bir müddet daha malını satar.
Fabrika bu araca 4ileri vites şanjumanı yaparlarken 5 ileri vites şanjuman henüz yaratılmamıştı yada yüksek devlet sırrımı idiki araca 4 ileri vites şanjuman uyguladılar neden en baştan 5 ileri şanjuman takmadılar? cevabı çok basit bunlar pazarlama taktiğidir.müsteriden bir araba için iki kere para almanın mantığıdır.
Galiba boşuna konuşuyorum.
 

teknoloji birikimli ilerleyen birşey,
eskiden arabalar kömürlü buhar makinesiyle yürüyordu,
sonra akaryakıtla yürür oldu,
artık elektrikliğe döndü.
4. vitese 1980 lerde 5. vitesi, 2000 lerde 6. vitesi eklemeleri de böyle bir şey. işin ticari boyutu da var, arabamız az yakıyor derseniz vatandaş da tercih eder.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst