Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AYDURAN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,092

AYDURAN

Zirve
Mesajlar
5,669
Tepkime Puanı
27
Yaş
50
Yer
İstanbul / Maltepe
Klasik bir dize vardır. “Oğlunuzun son yaş günü için ona bir motosiklet alın”. Bu aslında bir anlamda motosiklet kazalarını özetler. Motosiklet, görünüşü açısından, tabiatında var olan bir tehlikeye sahiptir. Otomobil ile yapılan kazalar ufak yaralanmalar ile sonuçlanabilirken, motosiklet ile yapılan kazaların sonu genellikle ölümdür.

Otomobili içeren kazalarda, bireyin başına gelebilecek en tehlikeli şey, kişinin arabadan fırlamasıdır. Motosikleti içeren kazalarda ise motosikletin her zaman onu yöneteni veya yolcusunu fırlatıp atmasıdır. Motosiklet kazalarından ölenlerin tipik ölüm sebepleri baş veya boyun yaralanmaları veya bunun daha ileri çeşitleridir. Sık sık ve temelde olanlar geniş ölçüde kafatası kırıklarıdır. Yaralanmalara, araçtan fırlamayla ve yere veya başka bir objeye mesela lamba direğine toslama ile oluşur. Eğer birey koruyucu kask veya giysi giymiyorsa, yerde kaydıkça vücuduna sürtünme yüzünden aşınmalar meydana gelir. Bu alanda meydana gelen yarılmalar, tipik kanamalar meydana getirir. Çünkü bu yaralanmalar üstün körüdür ve deriyle sınırlıdır. Motosikletin arka tarafından düşen yolcularda ise tipik olarak kafanın arkasında yırtılmalar (laserasyon) beyin ön lob’unda yaralanmalar kafa kaydesi kırıkları, sırt ve dirsekte sürtünme yüzünde aşınmalar meydana gelir. Eğer kişi yuvarlanmışsa, yüz bölgesinde aşınmalar meydana gelir. Motosiklet kaskları, düşük hız kazalarında kafa travma olayını azaltırken, orta ve yüksek hızlarda kafanın dağılmasını önler. Motosiklet kazalarının en fazla görülen sebebi ise alkol ve/veya ilaçlar, çevresel faktörler (yağ sızıntıları, yoldaki tümsekler), dikkatsiz sürüş, araba sürücülerinin motosikleti görmeme hatalarıdır.

Bir çok motosiklet sürücüsünün yollarda kuleleri ve direkleri desteklemek için bırakılan kablolar veya tellerden dolayı öne fırladıkları veya kollarının kazaya uğradıkları görülmüştür. Yaralanmalar, sürücü kablo veya teli görmediği zaman meydana gelmektedir. Kesilmiş uvzuların incelenmesi sonucunda yaralanmaya uğrayan kısımların sanki bir bıçakla yapılmışçasına keskin olduğu görülmüştür. Bazen, motosiklet sürücüsü önünde duran bir araba gördüğünde ve zamanında duramayacağını bilerek, çarpmaktan korunmak için motosikleti araca doğru yan yan kaydırmaya çalışır. Bu gibi durumlarda motosikleti herhangi bir hasardan korumak için bunun etkili olduğu belirtilmiştir. Ne yazık ki bu durumda motosiklet sürücüsü, çenesi tampona asarak veya boyun eklemini kırarak öndeki arabanın altına girer. Otomobil sürücüleri, motosiklet sürücülerini;ya onların alçak profillerinden dolayı ya da motosiklet alışık olmadıklarından görmezler. Otomobiller motosikletin önünden dönerler ve motosiklet de arabaya çarpar. Bir kavşağa doğru giden otomobillerde motosikleti görmeme hatasına düşerek ona çarparlar. Tecrübeli motosiklet sürücülerinden çoğu araba süren bireylerin onları görmediğini bilir.

Bireysel motosikleti içeren kaza durumda motorsiklet kayabilir veya ters dönebilir. Taban ile kontak zamanında ise yakıt tankı patlar, mekanik ve ısıya bağlı yaralanmalar oluşabilir.

Bisiklet Kazaları
Bisiklet sürücülerini içeren kazalar, genelde dikkatsizlik ve tecrübesizlik durumundan doğar. Sürücü aracın kontrolünü kaybeder ve yere düşer. Genel olarak yaralanmalar yumuşaktır, fakat bazen bunlar ciddi olduğu gibi kemik kırılmalarına veya bir takım yumuşak doku lezyonlarına yol açarlar. İkinci durum genelde sürücünün derisi ile yol yüzeyi arasındaki sürtünmeden ortaya çıkar. Sıcak havada bu yüzeyin sıcaklığı, çocuğun hassas derisini yakmaya yol açabilir.

Bisiklet sürücülerine yabancı gelmeyen yaralanma çeşidi ise bisiklet tekerleğinde gerçekleşebilir. Çocuk bisikletten düşer, bacağını ve ayağını bisiklet telleri arasında zorlar. Benzeri kaza,arka tekerliğin üzerinde oturan veya tutacak demirleri üzerinde seyahat eden yolcularda gerçekleşebilir. Sonuç ise bacaktaki yumuşak dokuların ezilmesidir.

Eğer bisiklet sürücüsü, motorlu araç tarafından çarpılırsa, ilk önce aracın çarptığı yerde çarpmadan dolayı bir yaralanmaya yol açar ve ikinci olarak yaya kaldırımı ile bisiklet arasındaki çarpma noktalarından doğan yaralanmalar oluşur.

Bunları Biliyormuydunuz ?

İlk motosikletin 1885 yılında yapıldığını
Motosiklet yol yarışları Dünya Şampiyonasının 1949 yılından beri yapılmakta olduğunu
Lastiklerin motosikletin en önemli aracı olduğunu;
Yumuşak bileşimli lastiklerin ısındıkça yere yapışıp kavrama gücünü arttırdığını;Ancak lastikler aşırı ısınmaya başladığında, hız arttığında yada viraja girildiğinde kayma tehlikesinin arttığını;
Lastiğin yapımında çok sert bileşimler kullanıldığında lastiğin aşınmasının önlenmiş olduğunu ancak lastiğin yolu kavrama gücünün azaldığını


Hazırlayan: Doç. Dr. İ. Hamit Hancı, Ahmet Can İşcanlı
 

Etiketler
Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Klasik bir dize vardır. “Oğlunuzun son yaş günü için ona bir motosiklet alın”. Bu aslında bir anlamda motosiklet kazalarını özetler. Motosiklet, görünüşü açısından, tabiatında var olan bir tehlikeye sahiptir. Otomobil ile yapılan kazalar ufak yaralanmalar ile sonuçlanabilirken, motosiklet ile yapılan kazaların sonu genellikle ölümdür.


------------------------------------------------------------
Selamlar, yukardaki bölümdeki özdeyiş ve motosikleti görünüşü ve tabiatı yüzünden tehlikeli olarak adlandırmanız bayağı hatalı olmuş kanısındayım. Zira yere değmeden havada giden tonlarca ağırlıkta yüzlerce merte yukarıda ucakları da aynı yüzeysel yaklasımla incelersek dünyanın en tehlikeli ve kaza anında feci şekilde oleceğiniz bir araç olduğu kararına varırırz. Bu noktadan hareketle uçaklar için de ogluna son dogum gununde bir ucak bileti al gibi bir soz cıkarmak mantıklı olur herhalde...

Motosikletin bir arac olarak ne kadar güvensiz olduğunu iddia eden bu anlayış istatistiklerle alt üst edilmiştir. Türkiye gibi az gelismis bir ulkede bile ölümlü kaza oranları (Oran yüzdesel hesap olduğu için trafikte var olan arac sayısı / ölümlü kaza olarak hesaplanır-yani motosiklet sayısının arabalara gore az olmasından bagimsiz bir datadır) %2'lerdedir, arabalarda %23 olan bu oran hangi aracın daha güvenli olduğunu anlatmaktadır. Ülkemizde maalesef her 4 arabadan birisi ölümlü kazaya karışırken bu her 50 motor için 1 adettir.

Yazınızın bu amacla yazılmadığını anlamış olmakla ve kaza sonrası durumlar hakkında bir itirazım olmamakla beraber bu ilk paragraftaki onyargıyı eleştirmek istedim. Motosiklet karada en güvenli aractir. Zira guvenlilik kazaya karisma ihtimali ile olculduğunden ucaklarda en guvenli ulasım araclarıdır. Oglunun hayatına deger veren herkesin 18. yas gununde bilincli olarak kullanması kosulu ile ona bir motosiklet almasını tavsiye ederim...

Saygılarımla...
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Konuya katkınızdan dolayı teşekkür ederim. Tehlike konusunda söylediklerinize katılıyorum, lakin benim buraya aktardığım alıntı bir yazı ve mesajımın sonunda da kimlere ait olduğunu belirtmiştim.
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

3 sene motosiklet kullandım, 1 kere de kaza yaptım, birçok Motorcu grubunda bulundum, hiç bir şekilde böyle "Final Destination" serisindeki uydurma senaryolar gibi saçma kazalar görmedim.. Hele hele "Taban ile kontak edip aynı zamanda ise yakıt tankı patlatan" ve yaralanan bir motorcuyu dünya çapında ne duydum ne de gördüm..

Tüm dünya'da motosiklete teşvik edici reklamlar, kampanyalar, trafik kuralları uygulanırken, bizim insanlarımızın böyle yazılar yazmalarına bir anlam veremedim..
Motosiklete karşı propaganda yazılarına alışmıştım da, bisikletten ne istemişler onu anlayamadım..

İstatistiki verilerden uzak, varsayımlarla dolu yazı bir doktora hiç yakışmamış, muhtemelen hayatında 1 kere dahi motosiklete de binmemiştir zaten..
Eğer tepeme yıldırım düşerse ölebilirim, o zaman yağmurda dışarı çıkmayayım.. Bu mudur ?
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Murat bey sizi, ve aktardığınız yazıda bulunan olası kazaların sonuçları hakkındaki teknik bilgiyi tenzih ediyorum tabiki, sadece ilk paragrafta daha girişten konu edilen önyargıya dikkat çekmekti amaç...
Saygılar...
 



Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

""Bu rapor ABD, Kaliforniya eyaletinde University of Southern California (USC) tarafindan 4000 in uzerinde motosiklet kazasi uzerinde yapilan calismalar sonucu ortaya cikmis, 1981 de sonuclanmis. Rapor butun dunyada motosiklet surus guvenligi konusunda onderlik etmis; bugunku kurallar, motosiklet – guvenlik ekipmani dizaynlari, guvenlik onlemleri ve otomobil - motosiklet surucu egitimi bu rapor sayesinde modern seklini almistir.


HURT RAPORU

“HURT Motosiklet Kaza Arastirmasi” ABD, Kaliforniya eyaletinde University of Southern California (USC) tarafindan 4000 in uzerinde motosiklet kazasi uzerinde yapilan calismalar sonucu ortaya cikmis, 1981 de sonuclanmis bir rapordur. National Highway Traffic Safety Administration arastirmacisi Harry Hurt, sadece Los Angeles civarinda 900 kazayi butun yonleri ile incelemis ve bu arastirmaya onderlik etmis bulunuyor. Asagida 700 sayfalik bu raporun, ayni enstitu tarafindan 55 ana madde halinde ozetlenmis seklini bulacaksiniz. Rapor butun dunyada motosiklet surus guvenligi konusunda onderlik etmis; bugunku kurallar, motosiklet – guvenlik ekipmani dizaynlari, guvenlik onlemleri ve otomobil - motosiklet surucu egitimi bu rapor sayesinde modern seklini almistir.

ANA MADDELER

Asagida bulacaginiz ana maddeler disinda genel bulgular su sekildedir. Motosiklet kazalarinin %75i bir baska aracla, genellikle de bir otomobille olmaktadir.
Bu %75 lik oranin %66sinda otomobil/diger arac surucusunun motosikletin gecis hakkina tecavuzu soz konusudur.
Buradan cikan sonuc, tum motosiklet kazalarinin %50 sorumlulugu baska araclara ait olmaktadir. En sik duyulan ozur “motosikleti hic gormedim” dir. Bir diger ortak ozellik ise, bu kazaya neden olan arac suruculerinin hemen hic biri motosiklet ile omurlerinde ilgilenmemis kisiler olmasi.

HURT Motosiklet Arastirmasi Bulgulari
Tum kazalar ozel olarak gozlemlenmis, kaza olus sekli, yaralanma bicimleri, kaza karakteristikleri incelenmis, ve asagidaki sekilde ozetlenmistir:

1. Kazalarin yaklasik ¾ u baska bir aracla carpisma sonucu meydana gelmekte, ve bu arac genellikle bir otomobil olmaktadir.

2. Kazalarin yaklasik ¼ u “tek arac kazasi” seklinde olusmakta, surucu kontrolunu kaybedip dusmekte, sabit bir cisme carpmaktadir.

3. Kazalarda tasit arizasinin rolu %3 civarinda olup lastik patlamasi sonucu kontrolu kaybetme seklinde gozlemlenmistir.

4. Tek basina yapilan kazalarda surucu hatasi 2/3 oraninda basrolu oynamaktadir. Bellibasli hata tiplari viraja asiri hizda girip, viraj disina cikmak, asiri frenleme ile tekerleklerin bloke edilmesi ve virajda fren yapilmasidir.

5. Yol kusurlari (cukurlar, dusuk banket vb.) kazalarda %2, hayvanlar %1 rol oynamaktadir.

6. Baska bir aracla carpisma seklindeki kazalarda, diger arac surucusu (cogunlukla otomobil) 2/3 oraninda motosikletin gecis hakkina saygi gostermeyip, onun yolunu kesmektedir.

7. Motosiklet ve surucusunun yoldaki zayif gorunurlugu ve firkina varilmamasi kazalarin basilica nedenidir. Kazaya neden olan arac surucusu motosikletliyi ya hic gormemis yada son anda gormus ve cok gec kalmis oluyor.

8. Kasti olarak motosiklet surucusune seklinde bir kaza ihmal edilecek kadar az duzeydedir.

9. En cok karsilasilan kaza motosiklet duz yolda ilerlerken karsidan gelen aracin sola donerek motosikletin yolunu kesmesi sonucunda olusuyor.

10. Kavsaklarda meydana gelen kazalarda karsidan gelip sola donerek motosikletin yolunun kesilmesi sonucunda olusuyor.

11. Kazalarin %98 inde hava sartlarinin hicbir onemi olmadigi gorulmustur.

12. Kazalar cogunlukla motosikletcinin yola cikis noktasinin yakinlarinda cereyan ediyor. Uzun yola cikanlarda yine donuste varis noktasina yaklasildiginda. Cikis noktasi yakininda alisveris, arkadas ziyareti, eglence vb. amacli gezilerde cok goruluyor.

13. Motosikletin yada kazaya karisan araclarin parlama, sinirli gorunus yada baska bir aracin arkasindan harekete gecmekte olusu tum kazalarin neredeyse yarisinda etkin olmaktadir.

14. Az gorunurluk basilica kritik faktor olarak belirlenmis ve gunduz farlarin acik tutulmasi, parlak renkli giysiler, kask ile gorunurlugun artirilmasinin kaydadeger sekilde kazalari azaltmakta oldugu gorulmustur.

15. Yakit sistemi kacak ve akintilarinin kaza sonrasi hasar meydana gelmesinde %62 oraninda rol oynadigi gorulmustur. Bu tur zayif baglanti ve yakit kacaklari yangina yol acmaktadir.

16. Ortalama kaza oncesi hiz 47.68 kmh, ortalama kaza anindaki hiz 34.4 kmh olarak tespit edilmistir. 137 kmh hizla yapilan 4 kazaya rastlanmistir.

17. Tipik bir motosiklet kazasinda olay surucunun gorus alani icerisinde olmaktadir. ¾ un uzerinde bir oranda carpismalar surucunun onundeki 45 derecelik gorus alani icinde ceryan ediyor.

18. Motosikletin karsidan gorunurlugu surucu ve motosikleti kazadan uzak tutmak icin en onemli faktor olarak bulunmustur.

19. Aracin yetersizligi, arizalari, bakimsizligi kazalarda nadir olarak rol oynamaktadir.

20. En cok kazaya karisma olan yaslar 16-24 arasindadir. 30-50 yas arasinda bu oran kayda deger bir sekilde dusmektedir.

21. Motosiklet suruculerinin %96 gibi buyuk bir cogunlugu erkek olmasina ragmen kadin suruculer daha cok kaza yapmaktadir.

22. Isci-ogrenci-issiz grubu suruculer; yonetici, memur, satis gorevlisi vb. grubundan daha cok kaza yapmakta.

23. Daha onceden trafik cezalari almis, baska kazalara karismis suruculer daha cok kaza yapiyor.

24. Kaza yapan suruculerin %92 si teori yada pratik hicbir egitim almamis suruculerden olusuyor. Bunlar kendi kendilerine, es-dost tarafindan verilen bilgilerle, ogrenmis bulunuyorlar. Ciddi motosiklet egitim kursu gorenlerin kazaya karisma orani son derece dusuk.

25. Kaza yapan motor suruculerinin yaridan fazlasi 3 yildan daha fazla tecrubeli olmalarina ragmen bu kaza yaptiklari motora 5 aydan daha az bir suredir binmekteler. Motokros tecrubesi olan suruculerin kazaya karisma orani son derece dusuk.

26. Kazalarin buyuk kisminda surus sirasinda yapilmasi gereken seylere gerekli dikkatin verilememesi ortak bir faktor olarak bulunmustur.

27. Olumlu kazalarin yarisinda alkol etken olmustur. (gerek motor gerek diger arac surucusu).

28. Bu kazalarin hemen hepsinde motosiklet suruculeri kazadan sakinma manevralarinda basarisizlik gostermektedir. Baslica problemler arka tekerlegi bloke etmek, yetrerli gucte fren sikmamak, gereksiz yere motru dusurmek, kontra viraj tekniginin (counter steering) bilinmemesi, kivirmaca (swerving) tekniginin bilinmemesi.

29. Tipik bir motosiklet kazasinda, surucunun kazadan sakinmak icin 2 saniye yada daha az suresi kalmaktadir..

30. Yapilan gozlemlerde kayda deger miktarda yolcu tasiyan motosiklet kazasina rastlanmadi.

31. Kazaya karisan motosiklet disindaki arac suruculeri genelikle 20-29 yas arasinda yada 65 yas ustunde bulunmustur. Bu suruculerin neredeyse tamami motosikletin teknik ozelliklerine vakif degildir.

32. Buyuk hacimli motosikletler daha az kaza yapmakta ama kaza sonuclari daha agir olmaktadir.

33. Motosikletin renginin bu kazalardaki onemi anlasilamistir. Motosikletin boyali yuzeylerinin karsidan gorunusunun azligi dolayisiyla bu faktorun onemli olmadigi sonucuna varilmistir.

34. Kaportali (grenaj) ve on camli motosikletler kazalara daha az karismaktadir. Hem bu motosikletler daha tecrubeli suruculer tarafindan tercih edilmekte, hemde gorunurlukleri daha fazladir.

35. Kazaya karisan motosiklet suruculerinin cogunlugu ehliyetsiz, otomobil ehliyetsiz ve/veya ehliyetleri geri alinmis sahislar olarak bulunmustur.

36. Chopper olarak modifiye edilmis motosikletler buyuk bir cogunlugu teskil etmektedir.

37. Bu kazalarda yaralanma oranlari soyledir. Tum kazalarda hafif yaralanmalar %45, Kendi basina kaza yapip yaralanma orani %96, baska aracla carpisarak yapilan kazalarda yaralanma orani %98.

38. Yaralanmalarin %50 si bacak, diz, kalca, ayak bilegi ve ayak bogesinde meydana gelmektedir.

39. “Crash bar” denilen koruyucular etkili degildir. Bu tur motosikletlerde ayakta-bilekte yaralanma azalmakla birlikte diz ve kalca yaralanmalair artmaktadir.

40. Koruyucu giysiler, cizme, eldiven, ceket, pantalon vb. giyilmesi kaydadeger sekilde surtunmelerden olusan yaralanmalari azaltmakta.Bu kusam dusuk hizlarda yaralanmali tamamen onlemekle birlikte yuksek hizda agir darbeleri onlemede basarili degildir.

41. Kazalarin %13 unde kafadan (onden baska araca – cisme) carpma sonucu kasik bolgesi yaralanmalari gorulmustur.

42. Kazalarda yaralanmalarin ciddiyeti kullanilan alkol, hiz, ve motosikletin buyuklugu ile dogru orantili olarak artmaktadir.

43. Kazalarin %73 unde motosiklet suruculerinin goz koruyucu herhangi bir onlem almamis oldugu gorulmustur. Bu hata kazadan gorusu etkilemekte ve kazadan korunma manevralarinda cok kiymetli saniyelerin kaybolmasina yol acmaktadir.

44. Kazaya karisan suruculerin sadece %40 inin kask giydigi tespit edilmistir.

45. Motosiklet egitimi almamis, ehliyetsiz, egitimsiz sahislarin ozellikle yazin ve kisa yolculuklarda kask takmadiklari gorulmustur..

46. En olumcul kaza sekillerinde yaralanmalar bas ve/veya gogus bolgesinde gorulmektedir..

47. Kafadan yaralanmalarin azaltilmasinda tek kritik faktor kask kullanimidir. Standartlara uygun kask kullanimi son derece verimli bulunmustur.

48. Kask kullanimi kritik trafik seslerini azaltmiyor, gorusu kesmiyor, yorgunluga sebep olmuyor, dikkat kaybina sebep olmuyor ve kaza olusumunda herhangi bir etki yaratmiyor.

49. FMVSS 218 (ABD Kalite Standardi) standardindaki kasklar yuksek duzeyde koruma saglamaktadir.

50. Kaskli suruculer ve yolcularinda son derece dusuk bas ve boyun yaralanmalari gorulmustur..

51. Tam kapali kasklar korunmayi onemli miktarda artirmakta, yuz ve cene yaralanmalarini dikkate deger miktarda azaltmaktadir.

52. Kask giyilmesi dolayisi ile herhangi bir yaralanma yada hasar gozlenmemistir, bilakis muhtemel ciddi hasarlar daha kucuk yaralanmalarla sonuclanmaktadir.

53. Gozlenen kazalarin %60 inda suruculerin kask kullanmadigi gorulmustur. Bu suruculerin %26 si rahat edemedikleri icin, %53 u herhangi bir kaza ile karsilasma ihtimalini akillarina bile getirmedikleri icin kask giymediklerini belirtmislerdir.

54. Bu raporda gozlenen araclarin trafik kayitlari kaza mahallinde edinilen bilgilerle duzenlenmistir. DMV (ABD Trafik Departmani) kayitlari gercekle uyusmamaktadir.

55. Herhangi bir sigortasi (tam kapsamli, saglik, kaza, hayat vb. ) olan surucu sayisi %10 un altinda bulunmustur.

alıntıdır:http://motoransiklopedisi.blogspot.c...rt-raporu.html
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Ülkemizde son yıllarda başlayan ucuz çin malı motosikleti furyası birçok vatandaşımızı motosikletle tanıştırdı. Fakat biz millet olarak malesef kurallara uymaya pek özen göstermiyoruz.
Scooter ile tek teker yapanı mı ararsınız, kask- koruyucu elbise olmadan bütün aile pikniğe gideni mi... Sonuçta kazaların %95'i insan hatasından kaynaklanıyor.
Peki çözüm nedir? işte bu noktada aciz kalıyoruz malesef... Alınan önlemler var ama, ne kadar etkili?...
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

AYDURAN' Alıntı:
Klasik bir dize vardır. “Oğlunuzun son yaş günü için ona bir motosiklet alın”. Bu aslında bir anlamda motosiklet kazalarını özetler. Motosiklet, görünüşü açısından, tabiatında var olan bir tehlikeye sahiptir. Otomobil ile yapılan kazalar ufak yaralanmalar ile sonuçlanabilirken, motosiklet ile yapılan kazaların sonu genellikle ölümdür.

Çok doğru size katlılyorum Murat Bey çok tehlikeli bir araçtır, süren kişi motorun üzerinde emaneten durmaktadır, hatta tam bir şeytan oyuncağıdır,

ne kadar bilinçli kullanılırsa kullanılsın en ufak bir taş,kum vs kayıp düşülmesine sebep olur, daha çok bisiklet tercih edilmelidir, daha güvenlidir ve riski daha azdır,

İnsanlar tehlikesini bilerek almalıdırlar, yoksa "al bi motor bilinçli kullan bişey olmaz" diye bir söz söylemek tehlikeleri görmezlikten gelmek demektir, her ne kadar ben de bir motorsiklet hayranı ve kullanıcısı olsam da bunlar gerçeklerdir,

Selamlar, Saygılar
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Teşekkür ederim ama bu yazı bana ait değil. Motorsiklet ve Bisiklet sevdalısı arkadaşların okuması için paylaştığım bir alıntı yazı...

AYDURAN' Alıntı:
Hazırlayan: Doç. Dr. İ. Hamit Hancı, Ahmet Can İşcanlı
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Motosikletler doğası gereği sürücüsüne verdiği özgürlük duygusu ve tatmin neticesinde bir çok kesim tarafından ön yargı ile bakılan,nefret edilen ve/veya tutku ile sevilen araçlar oldu...
Kullanım amacı ne olursa olsun riskin yüksek olduğu ve anlık dikkatsizliklerin nelere mal olduğu hepimizce bilinmesine rağmen bu duyguyu o veya bu şekilde tatmak ve yaşamak isteyen her on kişiden altsının irili ufaklı kazalara karıştığıda bir gerçektir.
Bu aşamada kimse size zorla ve isteğiniz dışında bir zorlama ile motor kullanmanızı dikte etmiyor ve bunu tercihinize bırakıyorsa sonrasında sorumluluk bilincinde gerekli eğitimleri alarak fiziki yapınıza ve yapmak istediklerinize uygun bir motor seçip kendinizi bu mutluluktan ve keyiften mahrum etmemek kısacası tadını çıkarmak çevrenizdekilerinde hemen olmasa bile ön yargılarını pozitif yönde değiştirmesine neden olacaktır. ;)

Unutmayalım her tercih bir vaz geçiştir...
 



Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Her zaman olduğu gibi bu konudada bilinçli ve bilgili olmak gerek bence,hatta kaza yapmadan önce yapmamak için tedbirli olmak en iyisi diyorum.
 


Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Motosikleti bisikletin büyükler için olanı gibi düşünebilirsiniz . Hepimiz bisikleti severdik veya hala severiz . Çünkü bize özgür hissettirir , eğlencelidir , araba ile seyahat ederken olduğu gibi dışardaki hayattan kopmazsınız , iç içesinizdir . Metal at'lar diyebiliriz O'nlara . Bir çeşit lunapark oyuncağı . Heyecan verici .

Fakat bir o kadar da tehlikeli . Maksimum güvenlik tedbirleri ile ve trafiğin olmadığı pistlerde yapılan motosiket yarışlarında bile her yıl motorcular hayatını kaybeder . Siz aynı aleti trafikte kullanıyorsunuz , ıslak veya yağ damlamış yollarda , her an önünüze çıkabilecek bir yaya - hayvan - araç tehlikesi ile , büyük çukurları olan yollarda ...

Eğer motosikletlere ilgi duymuyorsanız ve sevmiyorsanız , devam edin ... Sevmeyin ... Yaşlı bir insan için '' Bir ayağı çukurda'' tabiri kullanılır . Aynı tabir yaşlı veya genç farketmeksizin tüm motorcular için de geçerlidir ...
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Selam,
Motosiklet hakkında yazılan ,çizilen olumsuz görüşlere katılmıyorum.
Motor üzerindeyken sadece yola konsantre olursunuz,anlık düşünceler harici başka bir şey düşünmezsiniz.
Bilinçli bir sürüş halindeyken başınıza gelebilecek bir kaza durumu olasılığı,yolda yürürken başınıza bir kiremit düşme olasılığıyla aynıdır.
Alkollü araç kullanımı son derece yanlış bir hareket olmasına rağmen,motor kullanımında adeta intihardır.
Motor kullanımında fiziksel kondüsyon çok önemlidir,araba kullanımına nazaran.
Motor hacim olarak dar bir araç olduğundan temas olasılığı azdır.
Motor ile ani hız alır,kısa fren yapar,durusunuz.
18 yıllık motor kullanıcısı olarak yaşadığım 1 kaza oldu oda ters yoldan çıkan bir taksi şöförünün korna çalmama rağmen aksi yöne bakması sonucunda oldu.
Bu durumda hangi araç olursa olsun kaza kaçınılmazdı ancak benim altımdaki aracın motor olması,dolayısı ile kıvrak hareket etmem sonucunda en az hasarla atlattım.
Bir tecrübem daha oldu onuda paylaşayım,
Tem otoyolunda İstanbul istikametine giderken (260 hız) gizli kasise girdim,motoru parmaklarımın ucunda zorlada olsa tutmayı başardım
Adrenalin patlaması ve vucudumda elektrik dalgalanması yaşadım.
Bu benim 1000. mesajım,dolayısı ile zirve ye çıkış rakamım.
herhangi bir konuya yazmayıp,böyle bir konuya yazmış olmam ayrıca anlamlı oldu.
Bu vesile ile bu konuyu açmanız dolayısı ile size teşekkür ediyorum sayın Murat AYDURAN
Sevgilerimle :smiley:
 

Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

Ayrıca,
Bilmeyenler ve motor kullanmaya yeni başlayanlar için ufak ama çok önemli bir tiyo vereyim.
Uzun yol veya şehir dışı kullanımda yolu gözünüzün görebildiği en uzak noktasına odaklayın(bakın)
Bu çok önemlidir şöyleki,en uç noktaya odaklandığınızda zaten o noktadan önceki aşamaları geçtiğiniz için yola tam hakimiyet sağlar ayrıca tüm tetbirleri almış olursunuz bu vesile ile.
Umarım tam izah edebilmişimdir.
Dip not-Yoldaki ufak tefek çukurlar,taşlar sorun değildir,nasıl geçtiğini anlamazsınız bile.
Belirli bir hızın üzerindeyseniz bu durum geçerlidir tabiki,az süratte de ise zaten önlemini alırsınız,
Lütfen kulaktan duyma bilgilerle yanlış yönlendirmeyelim insanları.
Motor gerçek özgürlüktür :smiley:
 



Ynt: Motorsiklet - Bisiklet Kazaları

evde eşiyle hergün bu kavgayı yapan birisi olarak kesinlikle doğru kullanıldığında otomobillerden daha güvenli olduğunu düşünüyorum....

neyse ki kızımda benim kafamda ve onunla beraber annesinin ön yargısını yeneceğiz. yenemesek te kendisini yemesine engel olamayacağız eee nihayetinde kanımızda var.

301771_10150891561517384_412911446_n.jpg


546146_10150891561337384_1583049296_n.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst