Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,948

Etiketler
Karavanda koltuk sayısı ile Alakalı yönetmelik ve kanunları inceledim karavan 1+1 veya 2+1 olur bunun üzerinde yolcu sayısı olmaz diye bir madde ye rastlamadım.yada bu anlamı içerecek bir cümle göremedim.yinede emin olmak için tuv turk e yazdım
sorum:iyi günler sorumu cevaplarsanız minnettar olurum. motokaravan yaptırıyorum aracım fort transit jumbo panelvan 3 çoçuk 5 kişilik bir aileyiz, araç normalde ruhsatta 2+1 bu aracı 4+1 motokaravan olabilir mi .arkaya transitin orjinal 2 li koltuğunu taktırdım.yasaya baktım engel bir durum yok ,proje muhendisi olmaz diyor nedeni ni bilmiyor.
tuv turk cevabı:karavan araçlarda sürüş esnasında kullanılan koltukların ruhsata işli olması gerekmektedir.bunun haricinde olan koltukların projelendirilmesi gerekmektedir.

Screenshot_2018-06-26-16-46-10.jpg


Screenshot_2018-06-26-16-46-28.jpg
 


burada anladığım şimdiye kadar
n1 karavan verilmiş diye doğrusu bu sanılıyor:
aslında hata yapılmış kanuna zıt
n sınıfı:Yük taşımasında kullanılan araçlara verilen kod
yük taşınan araçlarda şöforun arkasında yolcu taşınması suçtur.
3) N Sınıfı – En az dört tekerlekli ve yük taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
3.1) N1 Sınıfı:
Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 3.5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
3.2) N2 Sınıfı: Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 3.5 tonu aşan, ancak 12 tonu aşmayan motorlu araçtır.
3.3) N3 Sınıfı: Yük taşımasında kullanılan ve azami ağırlığı 12 tonu aşan motorlu araçtır.

halbuki karavan tanımında

Motorlu Karavan: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.
(i) Koltuklar ve masa,
(ii) Koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı,
(iii) Yemek pişirme imkânları,
(iv) Depolama/Saklama imkânları.
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir.

s:özel amaçlı taşıt

2) M Sınıfı – En az dört tekerlekli ve yolcu taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
2.1) M1 Sınıfı:
Yolcu taşımasında kullanılan ve sürücü dahil en fazla 9 oturma yeri olan motorlu araçtır.
2.2) M2 Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
2.3) M3 Sınıfı: Yolcu taşımasında kullanılan, sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan ve azami ağırlığı 5 tonu aşan motorlu araçtır.

sonuç:karavan kanuna göre ruhsat ta m sınıfı (n sınıfı değil) sa kodlu olması gerektiği yolcu sayısı 9 dan fazlada olsa ruhsata işlenebilen araçlardır.
yapılan hata:n sınıfı özel amaçlı ruhsat çıkıyor yük aracı olduğu için 1+1 veya en fazla 2+1 oluyor.
 

Araç Projesi için Grekli evraklar
1- Aracın Minübüs olması için araçta orjinal Abs bulunması şarttır.
2- Aracın Trafik Tescil Belgesi
3- Kullanılan Koltukların ve takılan camların faturaları
4- Koltukların ve camların "e" belgesi olması zorunluluğu vardır.
5- Kullanılan emniyet kemerleri e belgeli olmalıdır, emniyet kemerlerinin e belgeleri
6- İşcilik faturaları
 



nasah kullanıcı tarafından yazılan yazı

Merhaba ,

Bu konuda ki en önemli sıkıntı bağlantı testi. Koltuklar monte edildikten sonra izin verilen ağırlıklar ile bağlantıların test edilmesi. Bu çok pahalı ve bildiğim kadarı ile Türkiyede yapan bir yer var.

Burada 2 adet önemli kriter var.

1- 13.02.2009- Bu tarihten önce üretilen araçlarda E sertifikalı koltuk yeterli. Herhangi bir bağlantı testi aranmayacak ve diğer şartlara uymanız yeterli
2- 13.02.2009 - Bu tarihten sonra üretilen araçlarda ise M2 ve M3 kategorisi araçlarda kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır. Yani bunda da aramıyor fakat 9 koltuktan fazla araçlarda, M1 sınıfında aranıyor.

Ben aracımı 4+ 1 e çevirttirdim fakat aracım 2008 model. Bana da olmaz demişlerdi fakat konuşup anlattıktan sonra projem TSE'den çıktı.

Tabiki bu işi yapan mühandis arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verebilir.

++++
1- NKategorisi Araçların Tadil İle M2-M3 Kategorisine Dönüşümünde AİTM Yönetmeliği EK VII’ nin ilgili tüm maddeleri aranır.
2- 13.02.2009 Tarihinden Sonra Üretilen M2-M3 Kategorisi Araçlarda Yapılan Koltuk Tadilatları:
a) AİTM 1.50 maddesi kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır.
b) Koltuk veya emniyet kemeri tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
3- 13.02.2009 tarihinden önce tescil tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.
a) Ek VII-Madde 1.50.1.1(Yük hesabı) aranacaktır.
b) “E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri istenmeyecektir.
c) Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı olması kaydı ile koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek ve uygunluğu kontrol edilecek olup koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
Kapalı Kasa/Panelvan N Kategorisi Araçlar İle İlgili Hususlar
1- 01.01.2009 tarihinden önce tescil edilmiş araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” Onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilen)koltuk ve emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri aranmayacaktır.
b)Yönetmeliğin diğer ilgili hususları aranacaktır.
2- 01.01.2009 tarihinden sonra üretilen, tescil edilen veya edilmeyen araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:
a) ”E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması zorunlu olup bağlantı testleri aranacaktır.
b)Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilmiş) olması zorunlu olup, koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek uygunluğu kontrol edilecek olup ayrıca koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.
 

sonuç:m2 motor karavan ruhsatı almak mumkun
yani: kaç kişilik emniyet kemerli normal seyahat koltuğun varsa ruhsat alınabilir
3+1
4+1
5+1
6+1
...
15+1
 

Araç Koltuk Ekleme Projesi tamamlandıktan sonra trafikten gerekli izinlerin alınabilmesi için bazı belgelere ihtiyaç vardır. Araca ait tescil belgesinin aslı, araca takılan koltukların e-belgeli faturaları, araca takılan emniyet kemerlerinin e-belgeleri, takılan koltukların, emniyet kemerlerinin ve camların e-belgeleri, koltukların, kemerlerin işçilik faturaları gereklidir. Bu belgelerle birlikte trafik şubeden uygunluk alınmalı ve aracın ruhsatına işlenmeli. Yapılan tadilatta aracın kategori veya sınıfı değişiyorsa, yeni kategorisinin veya sınıfının tüm şartlara uygunluğunu belgelendirmeli veya teknik servis raporuyla teşvik etmelidir. Bu tadilatın uygunluğu yetki belgeli mühendis tarafından raporlandırılmalıdır.
 

2009 sonrasi araclar icin karavan yapiminda koltuk artirimi onayi alabilecek imalatci firma yok diye biliyorum, ilk yatirim pahali oldugu icin. Panelvan -Minibus isi daha farkli cunku pazar buyuk oldugu icin onay alacak firma cok. Belki onlardan 4+1 e cevrilmis panelvan alinip sonra karavana cevrilebilinir mi?
Ya da siz onlara su anki aracinizi goturup aracinizi sadece 4+1 yaptirabilir misiniz? Arastimak gerek.
 




Bende bir karavan yapma aşamasındayım ama trafik sigortası çok fazla çıkıyormuş 1500-8000 TL arası diyenleri gördüm, bu sorunu çözmek için alternatif ve pratik şeyler arıyorum.Allah izin verirde hayallerimi gerçekleştirme fırsatı bulursam, sizlerle sürekli iletişim halinde olalım derim fikir alışverişi yapabiliriz.
 

Merhaba çok güzel bilgiler vermişsiniz aracı 5 kişi kullanacaksa 4+1 tescilletmek ve ruhsatlandırmada fayda var sebep şu Allah korusun kaza durumunda 1+1 ve ya 2+1 tescillerde yolcular kapsam dışı kalacaktır. Onun dışında henüz forumda Araçta 5 kişi olupta ruhsat dışı kullanım diye ceza yiyen bir kullanıcıya denk gelmedim.
 

Sayın Doktor63, Açıklamalarınız ile,adeta şehir efsanesine dönmüş bir konuya "dur" demiş oldunuz.Bu yönü ile foruma değer kattınız kanımca.Teşekkür ederim.
Bu işi praktikte becerenler olduğunu daha önce malum sitede satılan bir kaç camper" da şahit olmuştum. 4+1 ruhsata tescili başarabilmişlerdi.Bunlardan birisi Minibüs dönüşümü idiki ,M sınıfı araçlarda, mevzuata göre biraz daha kolay diye biliyorum.Ancak Bir Mercedes Panelvan dönüşümünüde görmüştüm forum dışında gerçekleşmiş ve ilan sitesinde satılmıştı.
Sanırım burada ,"atarım imzamı alırım paramı" anlayışının ötesine geçebilmiş ,mevzuat hakimiyeti yüksek projeci mühendis arkadaşlarda iş bitiyor.
Ayrıca bu bürokrasiyi aşarak Panelvan araç dönüşümü sonrası ruhsata motokaravan 3+1 veya fazlasını işletebilen dostlara bir çağrı gönderiyorum, Lütfen süreçleri bizlerle paylaşınız.Burada bir "know-how" sözkonusu.Bunun bedelini projeci firmalara kaptırmaya gerek olmadığını düşünüyorum.Forumdaşlar bunu başarabilecek güçteler.Sayın Doktor63 burada bir ışık tutmuş oldu konuyu açarak ,gerisi gelir kanaatindeyim.Karavan sahibi olanlara keyifli sürüşler ve geziler olmayanlara ise tez vakitte hayellerine kavuşmalarını diliyorum.Rastgele....
 

Merhaba çok güzel bilgiler vermişsiniz aracı 5 kişi kullanacaksa 4+1 tescilletmek ve ruhsatlandırmada fayda var sebep şu Allah korusun kaza durumunda 1+1 ve ya 2+1 tescillerde yolcular kapsam dışı kalacaktır. Onun dışında henüz forumda Araçta 5 kişi olupta ruhsat dışı kullanım diye ceza yiyen bir kullanıcıya denk gelmedim.

bende panelvan bir aracı 4x1 yaptırmak istiyorum ama olurda işletemezsem binemeyiz diye korkuyordum 5 kişilik bir aileyiz ve bizim gibilerin karavana binmeye hakkı yokmu diye düşünüyor insan. peki gümrük çıkışlarında sorun olurmu bununla ilgili bir duyumunuz oldu mu acaba
 

Araç Koltuk Ekleme Projesi tamamlandıktan sonra trafikten gerekli izinlerin alınabilmesi için bazı belgelere ihtiyaç vardır. Araca ait tescil belgesinin aslı, araca takılan koltukların e-belgeli faturaları, araca takılan emniyet kemerlerinin e-belgeleri, takılan koltukların, emniyet kemerlerinin ve camların e-belgeleri, koltukların, kemerlerin işçilik faturaları gereklidir. Bu belgelerle birlikte trafik şubeden uygunluk alınmalı ve aracın ruhsatına işlenmeli. Yapılan tadilatta aracın kategori veya sınıfı değişiyorsa, yeni kategorisinin veya sınıfının tüm şartlara uygunluğunu belgelendirmeli veya teknik servis raporuyla teşvik etmelidir. Bu tadilatın uygunluğu yetki belgeli mühendis tarafından raporlandırılmalıdır.
merhaba araştırmalarınız ve bilgilendirmeleriniz için teşekkürler bizde 5 kişilik bir aileyiz ve bir sezon çekme karavan kullandıktan sonra motokaravan yaptırmak için heveslendik ama bir proje firması bana olmaz dedi üzülerek askıya almak zorunda kaldık bir yolunun olduğunu duymak beni çok sevindirdi
müsait olduğunuzda bana bir sms atarsanız sizinle telefonda konuşarak bilgi almayı çok isterim teşekkür ederim
erdem kaman 0532 397 42 23
 



İyi günler. geçen hafta konuyla ilgili izmirde bir mühendisle konuştum. panelvan bir araca önce koltuk ekleme projesiyle koltuk sayısını artırıp daha sonra karavana çevirmenin mümkün olduğunu belirtti. galiba bazı olmaz diyen mühendisler durumu koltuk ekleyip karavana çevirme işinin bir arada yapılması şeklinde anladıklarından olmaz diyorlar gibime geliyor.
aynı şekilde minibüsten koltuk sökerek daha sonra karavana çevrilebileceğini de ifade etti. fakat hiç uygulamadığını, teorik olarak mümkün olduğunu söyledi.
koltuk ekleme projelerinde de takılan koltuk ve kemerlerin bazı testlerden geçmesi gerekiyormuş fakat her araç için tekrardan test yapmıyorlar anladığım kadarıyla. çünkü mühendis elimizde bir çok aracın testleri var dedi. ellerinde hazır olan genelde dönüşüm yapılan bir araç bulunursa bu testler sorun olmaktan çıkar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst