Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 537
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,994
İyi günler. geçen hafta konuyla ilgili izmirde bir mühendisle konuştum. panelvan bir araca önce koltuk ekleme projesiyle koltuk sayısını artırıp daha sonra karavana çevirmenin mümkün olduğunu belirtti. galiba bazı olmaz diyen mühendisler durumu koltuk ekleyip karavana çevirme işinin bir arada yapılması şeklinde anladıklarından olmaz diyorlar gibime geliyor.
aynı şekilde minibüsten koltuk sökerek daha sonra karavana çevrilebileceğini de ifade etti. fakat hiç uygulamadığını, teorik olarak mümkün olduğunu söyledi.
koltuk ekleme projelerinde de takılan koltuk ve kemerlerin bazı testlerden geçmesi gerekiyormuş fakat her araç için tekrardan test yapmıyorlar anladığım kadarıyla. çünkü mühendis elimizde bir çok aracın testleri var dedi. ellerinde hazır olan genelde dönüşüm yapılan bir araç bulunursa bu testler sorun olmaktan çıkar.

merhaba projeyi onaylatabilecegini söyleyen mühendisin bilgilerini paylaşma sansınız varmı acaba teşekkür ederim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Etiketler
merhaba projeyi onaylatabilecegini söyleyen mühendisin bilgilerini paylaşma sansınız varmı acaba teşekkür ederim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tabiki, izmirde özüstün mühendislik ile görüşmüştüm. onlar bu şekilde bilgi verdiler.
Fakat daha sonra başka bir mühendisle görüştüm. "yaşam bölümünde yolcu taşınamaz. 2+1 olmak zorunda" dedi.
Daha sonra İzmir TSE ile görüştüm. onlar da "arkada herkesin ihtiyacını karşılayacak yeterli alan yok, koltuk koyamazsınız, onaylamayız, 1+1 olmak zorunda." dediler.
Başka bir mühendise daha sordum. durumu anlattım. TSE ye gideceğini ve öğrendikten sonra döneceğini belirtti. bugün içinde dönerse tekrar paylaşırım.
Tabi bu görüşmeler hep telefonla oldu. tam olarak anlatamıyormuyuz ya da yüz yüze olsak daha net anlatıp ikna edebiliriz herhalde diye düşünüyorum. sonuçta yaşam alanında yolcu taşınamaz diye bir ifadeye ben hiçbir yönetmelikte karşılaşmadım. aracın kendi orjinal koltuklarından proje ile ekledikten sonra sorun olmaması lazım. Bir de bu yönetmelikleri herkes kendi kafasına göre yorumlamasa, ne yazıyorsa o'dur.
 

olmaz diyenler 2012 yılından önceki yönetmenliğe göre konuşuyorlar
önceden N sınıfından karavan alınıyordu bunun anlamı yük aracı sınıfı böyle olunca 2+1 kişi den fazla yolcu olmaz fakat 2012 yılından sonra yönetmelik değişmiş karavan yük sınıfından çıkarılıp M sınıfı yani yolcu sınıfına alındığı için 4+1-5+1-8+1 dahi olabiliyor.
 

Karavanda koltuk sayısını artırmak Almanya’da da zorlaştı ama mümkün. Türkiye’deki karavancıların sorunları Alman karavancılarda da var. Aile büyüyor veya karavancılar torunlarıyla gezmek istiyorlar.

Aşağıda videoda bu işin çözümünü görüyoruz. Videoyu hazırlayan firma tüvün onaylayacağı şekilde koltuğu ve montajını yapıyor ve tüv onaylıyor. Işi biten karavan sahibi tüvün verdiği belge ile belediyenin araç kayıt yerine gidecek ve yeni koltuğu ruhsatına işletecek.Türkiye’de karavanla ilgili bazı yönetmelikleri okurken, ne güzel Almanca’dan tercüme etmişler diye aklımdan geçiyor. Yani yönetmelikler birbirine çok benziyor. Çözüm için Türkiye’de de videodaki gibi firmalara ihtiyaç var galiba.
VS-Rückhaltesysteme: Video
 
Son düzenleme:

bu hafta pazartesi günü aracım tse nin onayladığı proje ile tüv muayenesine girdi ve 5 kasım itibariyle motokaravan olarak ruhsatlandırıldı. yani damdan biraz önce düşen biri olarak söyleyecek olursam; tse artık koltuk artırmaya da koltuk eksiltmeye de razılık göstermiyormuş. normalde ben 1+1 olarak tescil ettirmek isterdim ancak çizimleri vs. yapan mühendislik bürosu yetkililerinin söyledikleri doğrultuda aracın eski ikili koltuğunu yeniden takıp 2+1 olarak muayeneye girmek zorunda kaldım.
 



bu hafta pazartesi günü aracım tse nin onayladığı proje ile tüv muayenesine girdi ve 5 kasım itibariyle motokaravan olarak ruhsatlandırıldı. yani damdan biraz önce düşen biri olarak söyleyecek olursam; tse artık koltuk artırmaya da koltuk eksiltmeye de razılık göstermiyormuş. normalde ben 1+1 olarak tescil ettirmek isterdim ancak çizimleri vs. yapan mühendislik bürosu yetkililerinin söyledikleri doğrultuda aracın eski ikili koltuğunu yeniden takıp 2+1 olarak muayeneye girmek zorunda kaldım.


Ikili koltuk olarak önde sürücünün yanındakini mi kastediyorsunuz? Başka ikili koltuk söz konusu olamaz galiba. Karavanda koltuk için gerekli şartlar, önde ikili veya tek kolktuk olsun her ikisinde de var. Tek koltuk az ağırlık demektir, iyi bir durum. Araçların önde ikili koltuğu ve tek koltuğu olanları da var.

TSE‘yi anlamak zor.
 
Son düzenleme:

Ben TSE yi anladım :smiley:
Türkiye de satılan panelvanların hepsi 2+1 . Yani önde 2 koltuk var. TSE diyor ki kafana göre öndeki iki koltuğu tek koltuğa çeviremezsin. Bence haklılar da.
İyi tarafı 3 kişilik aileler için en mantıklısı.
Daha kalabalık aileler için Doktor bey tarifi verdi;
Panelvan al, sonra 4+1 e çevir. İlk aşamayı atlat. Sonra karavana çevir , koltukları bozmadan.
Bu da olmaz diyenler artık uzatmadan çekme karavan alacak.
 

Ben TSE yi anladım :smiley:
Türkiye de satılan panelvanların hepsi 2+1 . Yani önde 2 koltuk var. TSE diyor ki kafana göre öndeki iki koltuğu tek koltuğa çeviremezsin. Bence haklılar da.
İyi tarafı 3 kişilik aileler için en mantıklısı.
Daha kalabalık aileler için Doktor bey tarifi verdi;
Panelvan al, sonra 4+1 e çevir. İlk aşamayı atlat. Sonra karavana çevir , koltukları bozmadan.
Bu da olmaz diyenler artık uzatmadan çekme karavan alacak.

Peki direk panelvan yerine minibüs alıp onu motocamper yapsak ? Koltuk sayısını 14+1 den 4+1 yapsak?
Benimki meraktan neticesinden ben ve eşim sadece 2 kişiyiz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Neden olmasin ruhsata isletebildikten sonra. Karavana cevirme ikinci islem panelvan gibi. (Doktor bey in yazdiklari hala gecerli ise)
Minibuste fazladan camlar problem yalniz.
 

12 yıl önce karavanın dönüşümüne başladığımda ilk işim öndeki iki kişilik koltuğu sökmek olmuştu. Ben tek kişilik koltuk ararken, evin avlusundaki iki kişilik koltuğu gören birisinde tek kişilik vardı ve koltukları değiştik. Galiba ben üstüne biraz para vermiştim.:smiley:

Benim Sprinter’de önde hem iki hemde tek kişilik koltuğun vidalanacak yerleri hazırdı. Koltuğu değiştirmek çok kolaydı. Araçta hiç bir değişiklik yapılmıyor. Tek veya çift koltukta araç için yapılan tip onay belgeli koltuklar. Ne teknik ne de güvence bakımından bir sorun var.

Bana göre karavanda önden arkaya rahat geçebilmek çok önemli. Önde iki kişilik koltuk olunca geçiş o kadar kolay olmuyor. Sanıyorum çocukların arka tarafta oturmalarında fayda var (güvenceli koltuklarda). Önde kaza anında tehlike daha büyük.

TSE,nin arka tarafta da hangi şartlarla koltuk olabileceğini belirlemesi lazım. Sadece bu şartlara göre yapılan koltuklara onay verilirse koltuk sorununun önü açılır.
 



Neden olmasin ruhsata isletebildikten sonra. Karavana cevirme ikinci islem panelvan gibi. (Doktor bey in yazdiklari hala gecerli ise)
Minibuste fazladan camlar problem yalniz.

Eğer camlı minibüsten dönüşüm yapılabiliyorsa bir iyi yanı da daha temiz araç bulunabilir. Malum 5 yaşında yük taşımak için kullanılmış araçların temizini bulmak da piyango. Ama minibüsler yolcu taşıdığı için daha bakımlı oluyor üstelik ağır yük taşımak gibi sıkıntısı da olmamış olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ikili koltuk olarak önde sürücünün yanındakini mi kastediyorsunuz? Başka ikili koltuk söz konusu olamaz galiba. Karavanda koltuk için gerekli şartlar, önde ikili veya tek kolktuk olsun her ikisinde de var. Tek koltuk az ağırlık demektir, iyi bir durum. Araçların önde ikili koltuğu ve tek koltuğu olanları da var.

TSE‘yi anlamak zor.
evet. ikili koltuk olarak kastedilen sürücü yanında yer alan ikili koltuktu.
 

.

Böyle mevzuat tekniği bazlı konuya izninizle yandan iki yama yapayım. :yum:

*Teoman beyin sorunlu diye bahsettiği minibüs bazlı çözüm, bence yaz ve bahar aylarında camları folyelendirilmiş araçlara uygulanabilir.
WV Transporterler zaten bu tarz değil mi ? Tabi karavancı da bu düşünceye yatkın olmalı.
Benim Westfalia aracımla yaptığım tecrübe de bu yönde.

* Bildiğim kadarıyla; Almanya’da şu an (sanırım tüm Avrupa için de geçerli) panelvanlarda sürücü arkası, üç noktadan sabitli emniyet kemerli çifte koltuklar için, resmî belgeli, metal koltuk sabitleme iskeleti koyma zorunluluğu var. Bütün üreticilerin pratiği bu yönde.

.
15416_0.jpg

Böyle bir aparatı olmayan koltuklar için yanına “Yolculukta kullanılamaz” etiketi yapıştırmak yeterli.
Bilmem sakın bizim devletimizin bu esnekliği göstermemesinin bir sebebi olmasın ? ;)


.
 
Son düzenleme:


Yasal mevzuat koltuk sayısına engel değil ,öndeki koltuk tek veya çift olabilir yeter ki koltuk standartlara uygun olsun memleketimizde bazen keyfi uygulamalar oluyor . yönetmelikleri bilip ısrarcı olmak lazım .bakalım ben 4+1 almak için çaba sarf edeceğim.
 



konuya ışık tutmaz ama anımı yazayım :
Bir zamanlar Vito minibüsüm vardı.Sanırım 4 sene oldu , Şöför + 6 kişi oturma kapasiteli , fabrika çıkışlı VIP dizaynlı bir araçtı.
Ruhsatında ise 8+1 yazıyordu.

Muayeneye gittim , adam baktı bu araç 8+1 yazıyor , burada 6+1 mevcut , bir tane daha 2 kişilik koltuk lazım dedi.
Koltuk var ve evde , daha rahat etmek için söktüm evde duruyor , sıkışmıyoruz dedim.
Olmaz takacaksın dedi.
Kardeşim , kafama göre koltuk eklesem haklısın , sayı tutmuyor diyeceksin. Evet 8+1 hakkım var ama ben tüm koltukları kullanmak istemiyorum , istesem kimseyi taşımam sadece sürücü olarak seyahat ederim dedim.

Olmaz ne yazıyorsa o olacak , ilave zaten edemezsin ama sökemezsin de , buyurdu...
Gittim bir tane orijinal çıkma Vito ikili koltuk aldım , (malum sitede bolca satılıyordu , hatta muayene istasyonunun yanında kiraya verenler de vardı ama bence o koltuklarla geçmezdi.)
neyse 180 TL ye emniyet kemeri üzerinde koltukları aldım taktım.
Benimkiler fabrikasyon deri , aldıklarım kumaş... Taktım orijinal yuvasına. Adam ertesi gün gidince yine baktı ve koltuklar arası diz mesafesini ölçtü... Onun da standardı varmış , Allahtan o tuttu da problem yaşamadım...

Ertesi sene muayeneye giderken koltuğu takarak gittim , sorun çıkmadı ama dediler ki sizin ruhsat değişecek , yeni ruhsatla gelin... Ne oldu hayu deyince de artık sizin araç otomobil sınıfına giriyor , otomobil ruhsatı çıkartıp gelin dedi... Neyse onu da yaptım , 1 hafta sonra da sattım zaten.

İşin özeti değil kafaya göre koltuk eklemek , hakkım var ama bu koltuğu kullanmayacağım diyerek sökmek de yasak...
En azından muayeneye giderken ne eksik ne fazla , ruhsattaki koltuk sayısı tam tutacak...

"5+1 e hakkım var ama ben boşuna ikili koltuğu koymadım boş kalsın orası dedim" yok...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst