Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kerimoglu4 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,298

kerimoglu4

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
herkese merhabalar.bir ricayla sözebaşlayacağım,burası elbet öncelikle bir bilgi paylaşım ve arkadaşlık sitesi; fakat öle mesajlar varki sadece laf olsun diye yazılmış, sonuçta saatlerce araştırıp pek az yanıt bulabildim sorularıma, lütfen açık ve net bilgisi olmayanlar birazdaha ..ne diyim ..az konuşabilirler:smiley:

benim sorum şu ben 12 m3 lük bir aracı araç üzerinde herhangi bir modifikasyon olmadan, yani pencere eklemeden,delmeden vs. bir kamp aracı haline sokmayı istiyorum,sanırım bunlara camper deniyor. bu tip araçlarda ruhsat değişikliği, izin veya kayıt gerekiyormu. bence gerekmemeli forumdan bir kişinin de dediği gibi sonuçta ben aracımın arkasına mobilya koyamayacakmıyım? bu araçlar genelde van oluyorlar malzeme taşıma izinleri var. vede bu işlerde bilgi sahibi birisi açık net gereken işlemleride madde madde yazabilirse herkese faydası olur diye düşünüyorum.
şimdiden teşekkür ederim yardımcı olanlara.
 

Etiketler

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Camsız panelvan ama içi karavan...Bu memlekette her şey olabilir...
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

İçeride yapacagınız muştemilatı sabıitlemenız (vidalama-kaynak-percın-vs) halınde , gercekcı bır muayenedee sorun yaşayabılırsınız.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

peki maliye çevirdiğinizde içindeki eşyaların ticari mal olmadığını nasıl ispatlayacaksınız?
şu aralar maliye ve trafik aynı anda çeviriyor birine anlatsan derdini diğerine karşı suç
iki ucu çamurlu değnek
birkaç yıl önce aracımın arkasında orjinal koltuğu yerine koyduğum kendi yaptığım çekyat yüzünden polis çevirmesinde biraz sorun yaşamıştım
bazen maliye çevirmelerinde acaba fatura sorarlar mı ? diye düşünüyorum şkür şu ana kadar sıkıntı olmadı ama türkiye burası belli olmaz
pickup üstü karavanların bile belirsizliği çözülemedi
 



Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

AB uyum yasaları çerçevesinde şekillenen yeni trafik yönetmeliği ve bizleri ilgilendiren diğer kanun maddeleri çelişkili ya da uygulamaya geçirmenin imkansız olduğu maddelerle bezeli...

Hal böyle iken uygulama ve denetlemede belirsizlikler yaşanması ve her görevlinin bunu kafasına göre yorumlaması normal bir durum. İşin kötü yanı, bizler dış kapının dış mandalları sayıldığımız için bu belirsizliklerin en azından kısa vadede giderilmesini ummak hayalden öte bir şey değil.

Henüz kanunlarda bile yerimiz yok. Ruhsatımızda "motokaravan" yazıyor olduğu halde, konaklama pozisyonundaki olası bir denetleme durumunda araç mı yoksa hane mi sayılacağımız bilinemiyor? Evlerde arama yapmak için savcılıktan özel izin gerekirken karavanımıza paldır küldür dalıp arama ve kimlik kontrolü yapılabilir mi, henüz bilmiyoruz?

Motokaravanlarda özel CE belgeli ve TSE onaylı, sızdırmazlık raporlu lpg tankları olmadığı hallerde lpg ile çalışan karavan ocaklarının projesine onay verilmiyor. Yeni alınacak olan ruhsatlarda hepsi elektrikli ocak olarak gösteriliyor. Ancak ben şu ana kadar elektrikli ocağı olan karavan görmedim.

Arka koltuklar yatak olarak gösteriliyor, çünkü aynı şekilde koltukların da CE belgeli ve çarpışma testi dahil olmak üzere bir dizi testlerden geçmiş olması gerekiyor.

Bunların hepsi iyi güzel... Hepsi can ve mal güvenliğimizi sağlamaya yönelik önlemler de... Bu ülkede hala kamyon kasasında insan taşınıyor. Bu araç trafik polislerinin gözü önünden geçiyor ve çevrilmiyor. Bunu anlamakta güçlük çekiyorum. Basiretsizlik mi, yetkisizlik mi, vurdumduymazlık mı, göz yumma mı, siz karar verin. Çok uzatmaya gerek yok, ülkenin durumu ortada. Yasama çalışıyor ama yürütme ve denetleme organları çok yetersiz. Yalnızca trafik değil, her konuda böyleyiz.

Sorularınıza gelince; Elbette yük taşıma amaçlı aracınızın panel bölümünde istediğiniz malzemeyi taşıyabilirsiniz. Hatta içini de istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz. İçeride koltuk yoksa muayenede bile sorun çıkmayabilir. Bu şekilde kullanan bir çok tanıdığımız insan var. Ruhsata işlenmek ve yine panelvan olarak kalma kaydıyla cam da açtırabilirsiniz. Ama yasal olarak panel bölümünde yolcu taşıyamazsınız ve sürücü kabinini kargo bölümünden ayıran sac perdeyi çıkaramazsınız. İstanbul için 1. köprüden geçemezsiniz ve belirli saatler dışında şehir içi trafiğine giremezsiniz (bu şehir içi trafiğe girme meselesini de kim denetliyor anlayabilmiş değilim) Aracınız ticari ise SRC belgesi gerekebilir ve taşıdığınız yük konusunda maliye ile sorun yaşayabilirsiniz. Aracınız dönüşüm halinde ÖTV gerektirecek şekilde 5 yaşından küçükse ve sabit donanımlarla çok belirgin şekilde karavana dönüştürülmüşse yine maliye ile sorun yaşayabilirsiniz.

Yasal olmayan bir durumu özendirmek ve teşvik etmek amacıyla yazmıyorum, herkes yapacağı uygulamadan kendi sorumludur. Aslında yasal olmayan bu durumu onaylamıyorum da... Ancak yaşam tecrübem bu ülkede her zaman dürüst, ahlaklı, yasalara saygılı ve borcuna sadık insanların ezildiğini gösterdi bana. Kamyon kasalarında insan taşınıyor hala... Burası Türkiye.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

herkese teşekkürler, araştırmaya devam ediyorum, herkesin bi düşüncesi var tüvü aradım bilmiyoruz dediler, tescili arayın dediler trafik tescili aradım ordada 3 kişiye sordular; her kafadan bi ses çıktı... bu işi polislerde bilmiyorlar, en son biri aracın ağırlığı değişir proje gerekir dedi...fakat bu araçlar 2 ton geliyorlarsa 1 tonda yük taşımaları ruhsatta oluyor zaten... anladığım polislerde bilmiyor. herkesden kamyonda adam taşıyacakmışım gibi bi tepki aldım ama ben aracın arkasında insan taşımayacağımki... 2 kişi kampa gideceğiz... ama anlaşılan bir proje çizdireceğim ve karavana dönüşüm yapacağım..ama bu seferde arkaya koltuk konulamıyor zaten, konulursa emniyet kemeri gerekiyor vs.. maliyeti nekadar tutar bilmiyorum karavana dönüşüm ruhsat ve proje işleri.... araştıracağım artık bu konudada fikri olanların yardımlarını beklerim, bende bir bilgi edinirsem buraya yazacağım.
tekrar teşekkürler herkese.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Proje cizdirip 4+1 city van yapsanız olmazmı . ben yener mühendislik 'e sormuştum 2007 2008 modele kadar istanbul dışında projeyi
onaylatıp yapabilirsiniz demişlerdi.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Bu belırsızlıklerı ıstesek kım bılır daha ne kadar cok uzatabılır. " Ne ustume vazıfe " dıyecek gıbı oldum bır ara , ama bılırsınız huylu huyundan vaz gecmesı bır haylı suruyor.
Verecegım şu ornekten sonra belkı bu " kadar da olmaz yaa..." dıye arkaslarımız olacaktır. 97 lı yıllarda aldıgım H100 tenezzu sınıfı araclara gore kullanmakta bıraz da olsa zorlandıgımı ınkar edemem (aracın orta yerlerınden ınıp en on tamponun uzerınden ıdare edebılmek) . sureklı sag yanı surttumden olacak yandakı surgulu kapıya bır cam taktırarak hem bu dertten hemde kavsaklarda sag yanı daha detaylı kontrol edebılmeyı amacladım. Tasarım belgelı olarak gerceklesmış ve daha sonrakı gunlerde bır genel kontrolde , pek de kıbar olmayan bır tavırla kapıları acıp aracı gostermemı ıstedıler . actık yıne ofkelı "hanı buranın koltugu " denıldıgınde benım projemde koltuk yok tu desem de ceza yazıldı. Sınırlenmış olmalıyım kı odemeyecegımı belırten , hatta ust makama şikayette bulunacagımı belırten sozler soyledım . Hah. işte kendımızı ılce karakolunda bulduk , memura hakaret ve dırendıgımızden . Çok ayıp ama dolaylı bır yakınımdan (baş kmsr) yardım ıstedım. Bır teelefon trafıgınden sonra ben memurdan ozur dılecekmışim ve konu kapatılacakmış. Duştugum duruma bakın.
Benım amacım , sınırlerınızı bozmamak ve bır haylı boşa gıden zamanınızı harcamamak adına derım kı: Boyle durumlarda , En mulayım tavırla pıs pıs sırıtarak " ıdare et abı " modunda da bır takım meselelerınızı halledebılırsınız.
Şimdı ne yapmalıyız : Buna benzer bır hal geldıgınde basımıza , tatılımızı zehredıp tamam olan her turlu evraklarımızın destegınde goze-goz , dışe-diş kendımızı mı savunalım ; Yoksa def-i bela deyıp egilıp yumuşayıp sıyrılmayımı amaclıyalım.
Ben mi . . . .
Çogu zaman başımı belaya sokmuş olarak bulurum kendımı . Yine de derım kı; Evrakları tastamam yanımızdan eksık etmemekte yarar var ( " İdare et be abi" zor bır kelıme bana gore )
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

kerimoglu4' Alıntı:
vede bu işlerde bilgi sahibi birisi açık net gereken işlemleride madde madde yazabilirse herkese faydası olur diye düşünüyorum.
şimdiden teşekkür ederim yardımcı olanlara.

Sayın kerimoğlu4 Mehmet abinin yazdıklarından sonra sizinde kendi araştırmalarınızdan sonra hâlâ aynı düşüncedemisiniz bu konuda kimse tam olarak ne olduğunu bilmiyor sizin sorduğunuz sorulardan o kadar çok konuşulduki.yeni gelen arkadaşlar yazılanları okumak yerine işin kolayına kaçıp her seferinde tekrar sordu ve bu sorulara soran kişiyi önemseyerek cevaplar yazıldı bilgi dahilinde ama nedendir memleketin ne polisi ne maliyecisi nede bunlarla ilintili diğer birimleri bu işin net cevabını bilmezken bizler araştırıp sormalarımız ve yaşadıklarımızla öğrendiklerimizi paylaşmak istedik bu da elimizde olmadan biraz yazılarda şişmelere sebep oldu kusura bakmayın eğer doğrusunu bulabilirsek toparlayıp maddeler altında net olarak ne yapıp ne yapamayacağımızı yazacağız yeni gelen arkadaşlarda zahmet çekmeden aradığı sorunun cevabını bulacak,bunun için biraz daha zamana ve yazışmalara ihtiyaç var kalın sağlıcakla.
 



Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Sayın kerimoğlu4 aracın içine iyi veya kötü bir masraf yapıp karavana veya karavana benzer bir şey yapacaksınız, 500-750tl daha fazla verip karavan ruhsatı çıkartıp rahat rahat gezmek varken, neden risk almak istiyorsunuz :smiley:
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Sayın Kerimoğlu belli araştırmalar yapacaksınız belki sonuca ulaşacaksınız belkide boşvereceksiniz yada benim şimdi marangoza gittiğim gibi gidip arkaya açılabilir sandık yaptıracaksınız yada başka birşey.Bu benim için takım sandığı gibi birşey olacak.İşimiz gereği ben bunu anlatmaya çalışacağım anlamazsa ceza kessin ne yaparsa yapsın.2012 şubat ayına kadar böyle idare etmeyi düşünüyorum.Çarşamba günü karşılıklı 40 cm genişliğinde 40 cm yüksekliğinde 160 cm uzunluğunda arka çamurlıklarıda içine alacak şekilde yapacağım.Üstüne minder,masa olarakta boşluğa bir kontraplak bitti.Yani gözü kararttım.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Benim SRC belgem var ama araçta maliyenin durdurup soracağı birşey olmayacak ayrıca araca bağlanmış bir şey yok yani fiziksel değişiklikte yapmıyorum.Ama ceza keser mi keser orasını artık düşünmüyorum ,ayrıca arkada yolcu filanda olmayacak.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Merhaba.Araç motokaravana dönüştürüldükten sonra kasko , mtv, trafik sigortasında ne gibi değişiklikler oluyor.Kasko yapılırken ne baz alınıyor. Araçmı, karavana dönüştürülen bölümmü. Çünkü sigorta kanununda motokaravan diye bir dilim yok. Araç ayrı karavan ayrı değerlendiriliyor.Özel araç statüsüne girdiğine göre vergilerde lehimize bir iyileşme oluyormu. Bilgisi olan aydınlatsın lütfen.
 

Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Sigorta şirketlerinin listesinde moto karavan diye bir şey yok, böyle olunca sadece aracın Kasko sigortasını yapıyorlar, eğer isterseniz, arkadaki moto karavan ekipmanına araca ait değerli eşya olarak kaskoya dahil ediliyor, lakin kaskosu yapılan bir karavanın yıllık primi 3500-4500 TL arasında değişiyor..Geçen sene bir arkadaş 3650 TL'ye kasko yaptırmıştı..Bu parayı hersene ödemek isteyen varsa motokaravanını kaskolattırır...
 



Ynt: Motokaravan Ruhsatı ve Uygulamalardaki Belirsizlikler

Atilla bey yanıtınız için teşekkür ederim.siz yanlış anımsıyorsunuz sanırım fiatları. çünkü ben yaz başında kasko yaptırdım.650 tl.12 taksit.araç ve karavan ayrı ayrı sigortalandı.benim bilgimin dışında bir uygulama varmı diye araştırıyorum.çünkü ben karavanın maloluş fiatına sigortalanmasını istiyorum. ama düşük tutuyorlar.örneğin, 70 bine malolmuş bir karavanı 50- 55 bine kaskoluyorlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,777
Kayıtlı Üye Sayımız
166,603
Kaydolan Son Üyemiz
Enes Güllü

SON KONULAR



Geri
Üst