Tasarımını çok beğendiğim Toyota hi-lux karavanı sizlerle paylaşmak istedim. 250-300 bin dolar fiyatlarla satılan lüx off-road karavanların yanında daha ulaşılabilir gibi geldi...
Çok güzel, extrem koşullara uygun, bir okadar kullanışlı ve konforlu uygulama ama malesef, bizim ülkemizde böyle bir uygulama yapmak YASAK, keşke serbest olsaydıda bizde yapsaydık...
Şase kamyonetlerin karavana çevrilmesini artık sadece profesyonel karavan imalatı yapan fabrikalar yapabiliyor, karayolları teknik şartlarına uygunluğu garantisi için fabrikalar yeminli müşavir gibi görülüyor, tabiki teknik sorumluluklarıda var...Bireysel olarak hand made alkovenli ve semi integrale yapılamıyor artık, 15 gün kadar önce projeve muamele işleri yapan biri ile konuşmamda söylendi...
Şase kamyonetlerin karavana çevrilmesini artık sadece profesyonel karavan imalatı yapan fabrikalar yapabiliyor, karayolları teknik şartlarına uygunluğu garantisi için fabrikalar yeminli müşavir gibi görülüyor, tabiki teknik sorumluluklarıda var...Bireysel olarak hand made alkovenli ve semi integrale yapılamıyor artık, 15 gün kadar önce projeve muamele işleri yapan biri ile konuşmamda söylendi...
Doğrudur. Ben de öyle biliyordum. Yasak deyince hiç yapılamıyor gibi anlaşılmasın. Alkovanlı, entegre ya da semientegre karavanları kendi imkanlarımızla yapabilmenin zorlukları düşünülünce zaten fotoğraflardaki modelin kalitesine ulaşmak zor gibi...
Bizim gibi emekli TC vatandaşlarının fabrikadan bir şey almak veya yaptırmak gibi bir lüksü yok, bizde sadece akıl ve el yeteneği var, hand made, kendimiz yapabilirmiyiz anlamında yasağı kasdettim..
selam,
zaten böyle bir karavana çevirme işlemini zaten profesyonel bir karavan firmasının yapması doğru değil mi?
aralarda forumlarda okuduğum kadarıyla abs şartı var diye biliyorum, bu araç 92 model ve bildiğim kadarıyla abs si yok,
birde yandan karavanın resmine bir bakınca bu araçla düz bir zeminden eğimli bir zemine çıkarken arka tekerlekten sonraki kısım uzun olduğu için arka bölümü çarpma olasılığı var genelde böyle uzunluk olduğunda yere çarpmasın diye yere paralel getirmeyip 30-45 derece arası eğim veriyorlar...
ülkemizde de yapılan kamyonet üstü karavanlar var ama onlarda ağırlık arkaya doğru ve mecburen arka tarafta cıkan bölüm hem dengesiz hem yetersizmiş gibi duruyor, belki kabin üstüne yatağı uzatıp hem görüntü daha güzelleştirilip, hem de kullanılan hacim ve denge sağlanabilir.
benim hep hayalim gidilen yerde karavanı yerleştirdikten sonra çevreyi gezebilmek, uzun sürelere sahip olunduğunda çekme karavan cazip ama kısa sürelere sığdırılan yolculuklarda da sanki zor olurmuş gibi geliyor...
sevgiler...
Bir çok ülkede istediğiniz araca tadilat yapmak serbest, sadece fren sistemleri ilgili ofislerce kontrol edildikden sonra trafiğe çıkış izni alıyorlar, yabancı bu tip projeleri biz kendi ülkemizle eşleştirince kavram kargaşası başlıyor, onlarda ASB şartı yokki, bu bizim kafamızdaki bir ur, bir türlü kurtulamıyoruz...
Bazı ufak tefek eksikliklerle birlikte kaybolan eski fotoğrafları geri getirmeyi başardık. Fotoğrafların teker teker yeniden yüklenmesi gerektiği için oldukça zahmetli bir süreç... Zamanımın elverdiği ölçülerde bu işle ilgilenmeye çalışacağım.Mesajlarınızda kaybolan fotoğraflar varsa bana e-posta yoluyla iletmeniz ve ilgili mesajı belirtmeniz durumunda yeniden yükleyebilirim.
Kaybolan fotoğrafları klasörleyip bana ulaştıran sevgili Ahmet ağabeyimize (yasiko) teşekkürlerimizle...
Paraları yok ama gezmek ve görmek için azimleri var. Polonya ' dan çıkıp afrikaya varmışlar. Bu da bir fikir. Hem de 4x4. Türkiye' de böyle bir şey yapabilirmiyiz ?
[imgzoom][/imgzoom]