Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey
Merhaba,
Ben forumun sessiz takipcilerinden Fatih DOGANER. Uzun süredir forumu takip etmeme ragmen yazı yazmamıştım. Izmir de ikamet ediyorum, evli ve bir cocuk babasıyım, makina mühendisiyim. Vosvosum FatBug sayesinde yazan bazı arkadasları tanıyorum. Foruma karavan araştırırken üye olmuştum. 8uradan aldığım güç ile iki ay once 490'lık bir cekme karavan edindim, eksiklerini tamamlayıp ailecek kısa geziler yapmaya calışıyoruz.
Transporterlar konu olunca 2000 yılından beri t4 ile yaklasık 150 bin, t5 ile 230 bin km yapmıs biri olarak birkac görüşümü yazmak istedim.
T4 2,4 lt. 75 bg, son hızı 140 km (gostergede 160 görüyor) ve alt devirlerden itibaren inanılmaz yumuşak karekterli ve sessiz motora sahip. Tuketim 8 lt/100km.
t5 2,5 lt. 130 bg, son hızı 168 (gostergede %5 hata ile 195 görüyor) 6 viteste 90 km hızda 1800 devir/dk. olan ekonomik kullanma imkanına sahip bir arac. 2000 devir sonrası ani güc artısı oluyor, sesi de fazla.
* t4 daha az yumuşak ve sallantısız süspansuyonlu, t5 ise daha sert ve sesli suspansuyonludur. T4 ten t5 e binen amortisör takozları bozuk sanır.
*t4 parcalarının t5 e gore nispeten ucuz olmasının yanında parca değişimi çok daha azdır. Şimdi 400 bine yaklastı, birkac kez devirdaim pompası ile 3 kez (biri kullanıcı hatası) debriyaj seti değişti.
*t5 in karmasık bir elektroniği olması aynı zamanda problem anlamına da geliyor. nedeni anlasılamayan motor kontrol ünitesi arızasından 210 binde ünite 3500 tl ye değişti.
*turbo diger araclarda da olugu gibi mazot kalitesinden kurumlanma ciddi problem. T5 in değişken geometrili turbosu kötü motorin kullanımında devre dışı kalıyor.
*t5 in koltukları, ayarları ve ergonomisi oldukça iyi.
*ikiside sıfır km den itibaren 10 bin km de 1 lt yağ tuketti. T4 80 binden sonra yağ tüketimini biraz azalttı.
Bugün karavan çektiğim için 130 bg oldukça iyi geliyor. Pek patinaja da dusmuyor. Sadece arka kısım normalden biraz daha fazla salınıyor.
Camper olarak yüksek tavan t4 tavsiye ederim.
Görüşmek üzere.