Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 160
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,042
Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Kısa tavan T5 in üzerine yüksek tavanı Almanya'da yaptırtsam ve sonra ruhsatlandırma sırasında tadilat projesine koydursam ne olabilir ? Teşekkürler şimdiden :smiley:
bartek

DİKKAT
Almanya KDV iadesinde araca sabitlenmiş ve sabitlenerek kullanılacak donanımları muaf tutuyor ! http://goo.gl/5LcAGQ 6. Maddede yazılı. (Çekme halatı,stepne bile ayni işlemi görüyor ! )


Üstelik bildiğim kadarı ile işçilik parası da KDV iadesinden muaf. :-\

Almanya bilgilendirme vakfı. ;D

Rabbim, memur sınıfını, bu dünyada sıkılmıyalım diye yarattı galiba ? :D
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Mesut Bey, bir kaç sefer yedek parça ürünün kdv sini geri almak için Münih havaalanında tax-free ye başvurmuştum. Otomotiv parçası olmadığına internetten bakıp emin olduktan sonra kdv iadesi yapmışlardı. Şimdi yerine oturdu, o parçaları da o an takılmasa bile sonradan takılacağı için kdv den muaf tutmaya çalışmışlar.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Mesut bey bu parcalar KDV iadesi almasaniz bile Turkiye'dekinden cok cok ucuza geliyor. Tek sorun yeterki Turkiye'ye giriste gumruk memurlarina yakalanmayin. Eger orada sorun cikarsa bu parcanin Turkiye icin KDV, OTV ve Gumruk vergisini odemeniz gerekir ki iste bu noktada astari yuzunden pahaliya mal oluyor.

Sayin Bartek bence eger yuksek tavan arac istiyorsaniz bu riske girmeye degmez. Tabiiki kisa sasi yuksek tavan daha guzel olurdu fakat cok riskli. Bu yuzden sizin icin en mantiklisi ulkemizde bol bol bulunan T5 uzun sasi yuksek tavan araclardan edinip kampervana cevirmek.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Evet arkadaşlar bize gelen bir haberi sizlerle paylaşmak istedim geçtiğimiz çarşamba günü yapılan toplantıda verilen dilekçeler ve temennilerimiz sonucu bundan sonra camper karavan araçlarımız eskisi gibi gene 2+1 olarak işlenebilecek merak eden arkadaşlara duyrulur.Saygılarımızla
DOLLY KARAVAN
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

bülent usta' Alıntı:
Evet arkadaşlar bize gelen bir haberi sizlerle paylaşmak istedim geçtiğimiz çarşamba günü yapılan toplantıda verilen dilekçeler ve temennilerimiz sonucu bundan sonra camper karavan araçlarımız eskisi gibi gene 2+1 olarak işlenebilecek merak eden arkadaşlara duyrulur.Saygılarımızla
DOLLY KARAVAN

Bulent usta haber icin tesekkur ederiz. Yanliz sorun su ki zaten bir ilde birine 1+1 ruhsat verdikleri ayni arac baska bir ilde 2+1 ruhsat alabiliyordu. Hatta eger arac orjinalinde city van ise ver ilk ruhsati 4+1 yada 5+1 ise karavandada 4+1 ruhsat verebiliyorlardi. Bunun bir kanuni dayanagi ne yazikki yok. TUV-TURK'un elinde ve farkli illerdeki uygulayicilar kendileri insiyatiflerinde farkli davraniyorlar.
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Şu anda bitmiş olan pop-up ducato'nun proje işleri ile uğraşıyorum, Cuma öğleden sonrası itibari ile güncel durum şu;
2009 model öncesi araçlarda karavanda arkaya geçiş için koltuk azaltması yaparak ikili koltuk yerine hurdacıdan tekli koltuk alarak takmak ve 1+1 proje onaylatmak mümkün, ama 2009 model dahil daha yeni modellerde ikili yolcu koltuğunu kaldırıp yerine takılacak tekli koltuk için belge istenmeye başlamış, 2009 dahil daha yüksek modellerde çiftli koltuk tekli ile değiştirilemiyor, ve ruhsatları 2+1 olarak çıkıyor...Öndeki çiftli koltuğu tekli ile değiştirip arkaya geçiş yolunu açmak isteyenler, bu günlerde karavana tadilat yapmak için 2009 model ve daha yeni araç almasınlar...2008 dahil daha eski modellerde istediğinizi yapabiliyorsunuz ama 2009 dahil daha yeni modellerde bu günlerde sıkıntı var...Tabiki burası TC her ilde farklı uygulamalar, olabilir bu sebeple şans faktörü herzaman var...
Melih, aracın önceden proje ile camlı Van'a döndürülmüş olması yolcu sayısında karavan dönüşümünde hiç bir katkısı yok, araç ne olursa olsun, karavana dönerken eski tüm proje hakları sıfırlanıyor, şu an için 2008 öncesi ise 1+1, 2009 ve sonrası için 2+1 ....
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri


atiladi' Alıntı:
Şu anda bitmiş olan pop-up ducato'nun proje işleri ile uğraşıyorum, Cuma öğleden sonrası itibari ile güncel durum şu;
2009 model öncesi araçlarda karavanda arkaya geçiş için koltuk azaltması yaparak ikili koltuk yerine hurdacıdan tekli koltuk alarak takmak ve 1+1 proje onaylatmak mümkün, ama 2009 model dahil daha yeni modellerde ikili yolcu koltuğunu kaldırıp yerine takılacak tekli koltuk için belge istenmeye başlamış, 2009 dahil daha yüksek modellerde çiftli koltuk tekli ile değiştirilemiyor, ve ruhsatları 2+1 olarak çıkıyor...Öndeki çiftli koltuğu tekli ile değiştirip arkaya geçiş yolunu açmak isteyenler, bu günlerde karavana tadilat yapmak için 2009 model ve daha yeni araç almasınlar...2008 dahil daha eski modellerde istediğinizi yapabiliyorsunuz ama 2009 dahil daha yeni modellerde bu günlerde sıkıntı var...Tabiki burası TC her ilde farklı uygulamalar, olabilir bu sebeple şans faktörü herzaman var...
Melih, aracın önceden proje ile camlı Van'a döndürülmüş olması yolcu sayısında karavan dönüşümünde hiç bir katkısı yok, araç ne olursa olsun, karavana dönerken eski tüm proje hakları sıfırlanıyor, şu an için 2008 öncesi ise 1+1, 2009 ve sonrası için 2+1 ....

Atilla abi selam,

Benim dedigimin dayanagi su ki biliyorsun city van araclar fabrika cikisli emliyet kemerli ve koltuklu. Bu tarz araclara bazi bolgelerde 4+1 verenler oluyor. Tabii ki uygulama kanunu kisinin nasil yorumladina gore yapiliyor. Bilindigi gibi panelvan araclara cam acilip koltuk koymak imkansiz bunun icin panelvanlarda maksimum 2+1 den yukarisi ruhsat verilen gormedim. Dedigim gibi bu durum uygulayicilarin kanunu nasil yorumladiklari ile ilgili. Yoksa senin bahsettigin 2008 oncesi 1+1 ve 2009 sonrasina 2+1 olmasininda bir mantikli aciklamasi yok. Yoksa ben mi kaciriyorum?


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

melihbozkurt' Alıntı:
Benim dedigimin dayanagi su ki biliyorsun city van araclar fabrika cikisli emliyet kemerli ve koltuklu. Bu tarz araclara bazi bolgelerde 4+1 verenler oluyor. Tabii ki uygulama kanunu kisinin nasil yorumladina gore yapiliyor. Bilindigi gibi panelvan araclara cam acilip koltuk koymak imkansiz bunun icin panelvanlarda maksimum 2+1 den yukarisi ruhsat verilen gormedim. Dedigim gibi bu durum uygulayicilarin kanunu nasil yorumladiklari ile ilgili. Yoksa senin bahsettigin 2008 oncesi 1+1 ve 2009 sonrasina 2+1 olmasininda bir mantikli aciklamasi yok. Yoksa ben mi kaciriyorum?

Türkiye'nin hemen her yerinde panelvanlara cam açıp koltuk ilave ederek minibüse dönüştürme işlemi yapılıyor. Minibüs'ün tanımı ise 9 kişiden çok (galiba 19 kişiden az) oturma yeri olan araç.

Bu tür araçlara yeni koltuk sayısına göre ruhsat verilebilmesi için ABS şartı var. 2009 ve sonrası muhtemelen bu sayede onay alıyordur.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Bir çok kanun 2009 yılında yürürlüğe girdiği için eskiye dönük isteklerde bulunmuyorlar, kanun tarihinden sonraki üretim araçlarda daha çok şey arıyorlar..Örneğin koltuk, üretimden kalkmış bir model için CE belgeli koltuk üretilmeyeceği düşüncesi ile muaf tutuyorlar..Bir başka örnek okul servis araçlarında, 2009 öncesi modellerde kayar kapının otomatik olup, ötmesi yeterliyken, 2009 ve sonrası modellerde birde ek olrak kayar kapının ön ucuna yukarıdan aşağıya kadar kapıya birinin sıkışması ihtimaline karşılık, sıkışmada kapıyı durdurma sensörü istiyorlar, bundan şunumu anlamalıyız, 2009 öncesi modellerde kapıya sıkışarak ölmek serbest..Mantık enteresan, bir yandan iyi biryandan saçma, parçası olmayan araçlardan yeni nesil ekipman istememek güzel bir düşünce doğru bir mantık, ama yeni modelllerede eziyet eder gibi şartlar koymak başka bir enteresanlık, biz bir şeylerin düzeltilmesini beklerken yeni bir sürü şey dahada bozuluyor gibi..Memlekette benzine yapılan her zamma nasılki itiraz edemiyorsak, karavan konusunda da karşılaşacağımız hiç bir şeye itiraz edemeyeceğiz galiba, kişisel tek çözüm, keyfimize göre birşeyler yapmak yerine ,ne istiyorlarsa ona uygun davranmak gerekecek galiba...Geçen gün koltuk ilavesi için bir dizayn firması ile konuştum, CE belgeli koltuklar var ama size uygun deyil siz o koltukları takmasınız diyorlar, Dizayn firmalarının panelvanları koltuk ilavesi ile minibüse çevirmelerini sakın kıstas olarak almayın, çünkü belli araçların seri üretim iznini almışmar, ama izni alırken sanayi bakanlığına verdikleri projelere göre dönüşüm yapıyorlari vede kumaş renginden başka hiç bir değişikliğe izin vermiyorlarmış, sadece klonlanmış araç üretiyorlar... Bizim durumumuzu da sordum, örneğin 11-13-15-17 m3 araçların her bir m3 tipi için yaklaşık 6000 tl ödeyerek seri üretim lisansı alarak karavan dönüşümünde ölçüler dahil 1 cm bile farklılık yapmadan sadece ahşap kaplama ve kumaş rengi değiştirerek koltuk ilaveli model izni alabileceğimizi söylediler, tüm karavan severlerin klonlanmış bir birinin tıpa tıp aynı askeri üniforma gibi karavanlara binmeyi isteyen varmı acaba, bunun mümkün olmadığı görünüyor, çünkü herkes kendi ihtiyaç ve isteklerine göre karavan yapmak istiyor, böylece herkes tek başına savaşmak zorunda...
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

TA2RX' Alıntı:
Türkiye'nin hemen her yerinde panelvanlara cam açıp koltuk ilave ederek minibüse dönüştürme işlemi yapılıyor. Minibüs'ün tanımı ise 9 kişiden çok (galiba 19 kişiden az) oturma yeri olan araç.

Bu tür araçlara yeni koltuk sayısına göre ruhsat verilebilmesi için ABS şartı var. 2009 ve sonrası muhtemelen bu sayede onay alıyordur.

Bekir bey Atilla abinin yukarida acik sekilde anlattigini kasdetmistim. Yani uretimde olmayan bir PSA araba icin ABS sarti yaninda CE belgeli koltuk istiyorlar. 2008 ve oncesi bir PSA arac icin kendiniz cam actirip koltuk ekletemezsiniz. Aslinda Atilla abi iyi ozetlemis durumu panelvanlara su ana kadar 2+1 den fazla koltuk vermemelerinin sebebi zaten CE belgeli koltuk koyulamayacagi varsayimiydi. Zaten hic kimsede karavanina bir koltuk koymak icin bu kadar para yatirmaz. Zaten para vermeye razi olsaniz bile standart koltuk yatak olmayacagi ici bir cok kisinin isine yaramaz.

Kanun uygulayicilari yine ayni varsayim ile bazi illerde orjinalinde CE belgeli camli ve koltuklu araclara 4+1 ruhsat verebiliyorlar. Bu tamemen kisinin kanunu nasil algiladigi ile ilgili diye dusunuyorum.
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

atiladi' Alıntı:
Bir çok kanun 2009 yılında yürürlüğe girdiği için eskiye dönük isteklerde bulunmuyorlar, kanun tarihinden sonraki üretim araçlarda daha çok şey arıyorlar..Örneğin koltuk, üretimden kalkmış bir model için CE belgeli koltuk üretilmeyeceği düşüncesi ile muaf tutuyorlar..Bir başka örnek okul servis araçlarında, 2009 öncesi modellerde kayar kapının otomatik olup, ötmesi yeterliyken, 2009 ve sonrası modellerde birde ek olrak kayar kapının ön ucuna yukarıdan aşağıya kadar kapıya birinin sıkışması ihtimaline karşılık, sıkışmada kapıyı durdurma sensörü istiyorlar, bundan şunumu anlamalıyız, 2009 öncesi modellerde kapıya sıkışarak ölmek serbest..Mantık enteresan, bir yandan iyi biryandan saçma, parçası olmayan araçlardan yeni nesil ekipman istememek güzel bir düşünce doğru bir mantık, ama yeni modelllerede eziyet eder gibi şartlar koymak başka bir enteresanlık, biz bir şeylerin düzeltilmesini beklerken yeni bir sürü şey dahada bozuluyor gibi..Memlekette benzine yapılan her zamma nasılki itiraz edemiyorsak, karavan konusunda da karşılaşacağımız hiç bir şeye itiraz edemeyeceğiz galiba, kişisel tek çözüm, keyfimize göre birşeyler yapmak yerine ,ne istiyorlarsa ona uygun davranmak gerekecek galiba...Geçen gün koltuk ilavesi için bir dizayn firması ile konuştum, CE belgeli koltuklar var ama size uygun deyil siz o koltukları takmasınız diyorlar, Dizayn firmalarının panelvanları koltuk ilavesi ile minibüse çevirmelerini sakın kıstas olarak almayın, çünkü belli araçların seri üretim iznini almışmar, ama izni alırken sanayi bakanlığına verdikleri projelere göre dönüşüm yapıyorlari vede kumaş renginden başka hiç bir değişikliğe izin vermiyorlarmış, sadece klonlanmış araç üretiyorlar... Bizim durumumuzu da sordum, örneğin 11-13-15-17 m3 araçların her bir m3 tipi için yaklaşık 6000 tl ödeyerek seri üretim lisansı alarak karavan dönüşümünde ölçüler dahil 1 cm bile farklılık yapmadan sadece ahşap kaplama ve kumaş rengi değiştirerek koltuk ilaveli model izni alabileceğimizi söylediler, tüm karavan severlerin klonlanmış bir birinin tıpa tıp aynı askeri üniforma gibi karavanlara binmeyi isteyen varmı acaba, bunun mümkün olmadığı görünüyor, çünkü herkes kendi ihtiyaç ve isteklerine göre karavan yapmak istiyor, böylece herkes tek başına savaşmak zorunda...

Atilla abi biliyorsun bir kanun yururluge girdigi tarih itibari ile olumlu ise eski-yeni herkesi etkilerken, olumsuz ise kanunun yururluge girdigi tarihten sonrasini kapsar. Bu tarihden onceki uygulamalar kazanilmis hak sayilacagi icin onlari etkilemez. Senin ornegindeki ogrenci servislerindede ayni durum gecerli. Kanun daha zorluklar getirdigi icin 2009 oncesini kapsamiyor. Bu kazanilmis haklarin korunmasi icin mantikli bir durum yoksa 2009 model oncesi servis minibusu soforleri ve sahipleri cok zor durumda kalir ve araclarini yenilemek durumunda kalirlardi. Eger kanunla artik atiyorum 10+1 karavan yapmak serbesttir denseydi bu durumda kanunun yururluge girdigi tarihe bakilmazsiniz herkesi kapsardi.

Yalniz benim burada anlamadigim 2009 sonrasi araclara niye koltuk azaltmaya izin verilmedigi. Cunku sonucta koltuk eklemiyoruz. Orginal tekli koltuk takiyoruz. Ayrica bir diger mulak konu ise niye 2008 oncesi araclarin 1+1 olarak verilmek istendigi. Cunku bu araclar fabrika cikisi zaten 2+1. On kisim ile hic oynamasak bile 1+1 ruhsat vermeye calisiyorlarsa burada bence bir kanunsuzluk var.

Kanunlara uyma noktasina gelince bence toplanilip kanuni normlar altinda bu kanunun degismesi icin tepkinin gosterilmesi gerekli fakat karavan ve kamp severler olarak cok az sayida insan oldugumuz icin sesimizi pek duyuramiyoruz. Eger kanunu bu sekliyle kabullenirsek bu sekilde yerlesecek ve belki 100 sene daha degismeyecek.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Melih, 2009 ve sonrası 1+1 istersen, öndeki çiftli yolcu koltuğunu teke indirecek CE belgeli koltuk olmaması, aracın şöför koltuğunun aynısından 1 adet hurdacıdan alınması, yasaya göre yetmiyor, o koltuğu yasa sol şöför koltuğu olarak görüyor, aracın fabrikasında üretilmiş veya bir koltuk firmasınca CE belgeli sağ tek koltuk yok çünkü...Hurdacıdaki tek koltuk sol tek, 2009 ve sonrasına sağ tek lazım ama böyle bir koltuk gerçekde olmadığı için, yasalara uygun davranınca 2009 ve sonrası için sorun başlıyor...
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü için Teknik Tadilat Projesi Onay ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Saol Atilla abi simdi raylar yerine oturdu. Dogru koltuk olmama ihtimalini atlamisim.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

atiladi' Alıntı:
Melih, 2009 ve sonrası 1+1 istersen, öndeki çiftli yolcu koltuğunu teke indirecek CE belgeli koltuk olmaması, aracın şöför koltuğunun aynısından 1 adet hurdacıdan alınması, yasaya göre yetmiyor, o koltuğu yasa sol şöför koltuğu olarak görüyor, aracın fabrikasında üretilmiş veya bir koltuk firmasınca CE belgeli sağ tek koltuk yok çünkü...Hurdacıdaki tek koltuk sol tek, 2009 ve sonrasına sağ tek lazım ama böyle bir koltuk gerçekde olmadığı için, yasalara uygun davranınca 2009 ve sonrası için sorun başlıyor...

Atilla abi senin bahsettiğin gibi 2009 model için herhangi bir problem yok en azından şuan için şubat ayında ben 2009 model bir karavanımıza ruhsat aldım ve ön koltukta şoför koltuğu kullandık zaten 1+1 e düşüren kendileri haliyle şoför koltuğuda CE belgeli ve sağdada aynı koltuğu kullandığımıza göre bi sorun çıkması zor bi ihtimal.
 

Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Sorun zaten farklı bölgelerdeki tse'lerde farklı yorumlar çıkması, kafa karıştıranda bu aslında.. Tuv'de yasaları kendine göre yorumluyor, tse'ye raporu iade edebiliyor, yani tse'den geçince sevinilmiyor birde tuv'den geçmesi gerekiyor, tuv'den geçince seviniyormuz hayır son durak trafik tescil, üçünden birden geçmek gerekiyor..Sonuç her bölgede farklı sonuç çıkıyor.
 



Ynt: Motokaravan Dönüşümü İçin Teknik Tadilat Projesi Onay Ve Ruhsatlandırma İşlemleri

Selamlar,mevzuatı bilenlere bir sorum olacak..
Bayiden ellerinde kalmış 2009 model 0 bir panelvan almış olsak,ötv den muaf olarak camper karavana çevrilebiliyormu,yoksa trafiğe çıkış tarihimi kabul ediliyor,yine 5 yıl beklememizmi gerekiyor?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,622
Mesajlar
1,521,199
Kayıtlı Üye Sayımız
172,267
Kaydolan Son Üyemiz
Aylin aksoy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst