Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kadri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,899

kadri

Kamp I
Mesajlar
112
Tepkime Puanı
1
Yer
sakarya
merhaba arkadaşlar,
siteyi bir süredir takip ediyorum ve çok beğeniyorum.
son 7 senedir vitara ve rav4 kullandım,
iki hafta kadar önce 99 model 5 kapı pajero aldım ve büyük bir
hevesle ayvalıka tatile gittik. asıl olay da bundan sonra başlıyor,
vitara ve hatta rav 4 le gezdiğim kumsalda pajero ile gezemedim kuma girer girmez 30 mt içinde araba kuma
oturdu.çıkarmak için 1 saat kürek salladım ve paspas ve hasırların üzerinde yürüterek çıkardım.
2 tonluk bu araç ağırlığından dolayı bu kadar çabuk gömüldü diye düşünüyorum.
sizlerin tecrübelerinizden faydalanmak için yorumlarınızı öğrenmek isterim.
herkese saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Kumda batma genelde pilotajla ilgilidir. Diğer bahsi geçen araçlar hafif ve Rav4 elektronik çekiş kontrol sistemi kullanıyor.

Bu durumda pilotaj aynı ise; lastiğin yere basan yüzeyinin toplam ağırlığa oran oranı yani santimetrekareye düşen basınç değeri farklı, desen çok önemli, vites ve çekiş sisteminin ani güç aktarımları, direksiyonun ani döndürülmesi gibi etkenler kum performansını önemli ölçüde etkiler. yüksek güç üreten bir araçta hızlanma düz zeminde sağlanmalı ve güç üzerinde değişiklik yapılmadan sürekli ve istikrarlı bir çekiş sağlanmalıdır.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

serdar bey öncelikle sattığım rav 4 ümün 98 model ve sürekli 4x4 olduğunu söylemeliyim,sizin yazdıklarınıza aynen katılıyorum
lastikler gayet geniş görünmesine rağmen lastik başına düşen ağırlık basınç ilişkisi çok mantıklı,ayrıca benim 1200kg lık vitara (veya rav4) ile her türlü plotaj hatası na rağmen kumda hiç batmamış olmamdan dolayı yanlış plotaş sergilemiş olabilirim,ama yinede bukadar kolay batmamalıydım diye düşünüyorum.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Kum da giderken lastiğinizin desenleri çok önemlidir.
Özellikle ağır ve kuvvetli arabalar, gaz ayarını iyi yapılamassa hata affetmezler.
Sizdeki Pajeronun 3.5-V6 olduğunu tahmin ediyorum.
Aracınızda bu tip gevşek zeminler için -çakmağın yanında HOLD seçici düğmesi olması lazım.
Kar veya kum gibi gevşek zeminlerde aracınızı HOLD durumuna alırsanız daha rahat edersiniz.
Ama sonuç olarak lastik ve pilotaj ana etkenlerdir.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Sabit sürat, düz lastik ve hafif araç kumun vazgeçilmezidir. Bunun yanında üşengeçlikten hiç birimiz lastik basınçlarını kumda indirmiyoruz. Ciddi şekilde havayı boşaltmakta işin sırrı. Tabiiki yanımızda kaliteli bir pompa olmalı.

Ben belki aracımın ağırlığından dolayı kumu hiç sevmedim. Ama yinede giriyorum. Ama tek başıma asla...
 



Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Aracım ağırlık olarak sizinkine benzer sanırım. Mitsubishi l200 girdiğim en kötü kum zemin Antalya Mavikent sahilinde kum çakıl karışık çok yumuşak bir zemindi normal 4 çeker modda girdikten 50 metre falan sonra tekerlekler neredeyse yarıya kadar gömüldü. Merkezi diferansiyel kilidini açtım. Araç gene hareket etmedi. Düşük devirli ve kilitli moda aldıktan sonra neredeyse 1/4 yürüme hızında sabit devirde hareket etmeyi başardım. O şekilde yumuşak zeminde durmadan debriyaza basmadan gaz vermeden fren yapmadan gözlerim hararet göstergesinde, ahanda balatayı şimdi elime alıcam tırsıntısı ile 1 km civarı gitmeyi başardım sonra eğimin müsade etmesi ile kumdan çıktım çünkü en ufak bir eğimi bile tırmanmak imkansızdı.

Standart 245/65R17 Bridgestone Dueller standart lastiler vardı aracın üzerinde.

Onun dışında hiçbir kum zeminde aynı lastiklerle diferansiyel kilidini bile kullanmadım.

Sizin aktarma organlarının durumunu bilmiyorum ama sanırım pajerodada yaklaşık aynı sistem var.

Saygılar.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Kumun durumuna göre her araç batabilir.
Benim başıma suzuki samuray la gelmişti.Datçada aracı kuma batırdım.
İttir kaktır aracı çıkarmıştık,Uzun şase pajeroyla düşünmek bile istemiyorum.
Kadri beyin durumu biraz değişik daha önce diğer araçlarla rahat gezdiği kumsalda pajero batmış

Ben Uğur beye katılıyorum,
Bilmediğimiz kumluk alanlarda tek başımıza gezmek,aracın ağırlığı ve vinç varsa bile sabit nokta bulamamak tam bir eziyet olur.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Uğur Bey tek gıtmemenız gercekten cok ıyı ve dogru bır hareket cunku yaklasık 1 hafta once samandağı sahilinde kuma saplandım gece saat 00.30 alet edevat yok neysekı 3 tane genc geldı kazdık epeyce bırde halat bagladılar arabalarına onlar bıraz asıldı ben kokledım zar zor cıktım.aslında kumda kullanma topıgını okumustum ama ıste heves dayanamadım gırdım lastıklerıme bakmadan.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

ben geçen sene assos-kadırga koyunda kumsala girdim..defender 110 300tdi ile...çakıl taşlı diye kolay olur demiştim ama bayağı zorlanmıştım harbiden...bizi arabanın yanında güneşlenirken gören bi ford transtitte girmeye çalıştı:smiley:))))))))nasıl bi özgüvense adamdaki...daha arka tekerlekler kuma girmeden 10cm.de battı adamın araç:smiley::smiley::smiley: bi de onu çekmekle uğraştık:smiley:))
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

arkadaşlar yazdıklarınızdan anldığıma göre hatanın çoğu bende,öncelikle ben vitara ile kumsala hep basagaz girdiğim için pajeroyu aynı kefeye koyup hızımı iyi ayarlayamamış olmalıyım,hold düğmesinin aracı 2. vitesle hareket ettirdiğini biliyorum ayrıca lastiklerin kumda indirilmesinin faydalı olacağını da biliyordum fakat o an aklıma gelmedi,herşey bir anda oldu zaten hani gezip te batsam neyse kuma girmemle çakılmam 25-30 mt arasında oluverdi.aracı ikinci hatamda aracı yeteri kadar tanımadan ve yalnız kumsala girmem oldu.
Ama ilk fırsatta bir deneme daha yapıcam küreği bagaja koydum. ;D verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ediyorum,saygılar.

geçen yıl rav 4 ile aynı yerde çekilmiş resimler (tabi becerebilirsem) :-\

DSC00767.jpg

DSC00771.jpg
 



Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

merhaba arkadaşlar,
pazar günü karasu ya gidip pajeromu tekrar deneme fırsatım oldu.
bana önerdiğiniz taktiklerle kumda batmadan gezmeyi başardım.
Böyle güçlü ve ağır bir aracın kullanımının daha farklı olduğunu anladım.
Demekki daha öğreneceğim çok şey varmış,desteğiniz için tekrar teşekkür ediyorum.
şimdi aracımı daha çok seviyorum. ;)
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

bende aracımdan şüphelenmeye başlamıştım.:smiley:
Gerçi gevşek kum her zaman sorun çıkarabilir.
tek ve vinçsiz araç la her zaman dikkatli olmak lazım.
tabi vinci bağlayacağımız sabit bir noktada zor bulunuyor.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

4x4 olsunda çamurdan olsun ;D
en kötüsü bile beni heyecanlandırıyor.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Selam arkadaşlar. 1 Haziran'da Kıbrıs Akdeniz köyünde bir gezi düzenledik. Takriben 60 jip katıldı. Her modelden araç vardı. Birçok landrover - isuzu ve nissan araçların battığı yerden pajero aracımla uçarak geçtim. ve free hub ı kırdım :smiley:) havadan inerken debriyaja basıp ön tekerleri boşa almamışım. o yüzden dişliler torktan dolayı kırıldı ve ben tüm geziyi 3x4 olarak devam ettim :smiley:)
kumda araç sürmek ile en dik tepeye yada çamura girmek arasında inanılmaz fark var. kum çok basit gibi görünüyor ama değil...aman haa...sakın yanlız başınıza dalayım demeyin. kumda 4x4 sürmek ile sürat teknesinin arkasında sörf yapmak aynı şey. ne kadar sürat o kadar kum üzerinde tutunma. ne kadar geniş taban o kadar yukarda kalma...2 tona yaklaşan uzun kasa 86 model pajeromla oldukca keyifli saatler yaşadım. tabi hub ı kırınca kuzenim range rover i ile sürekli beni her battığım yerden çekti çıkardı. kolay değil V6 3.9 285 BHP bir araçtı kuzeniminki :smiley:)
tekrar söylüyorum...hayatımda çok yere tırmandım ama kumda gitmek gibisi yok. tüm kaslarınız kasılıyor heycandan :D lastik havanızı indirin, süratli hareket edin ve 4H kullanın. 90 model den sonraki pajerlarda 4HHL de süper.

yine görüşmek üzere . bizi facebook tan kuzey kıbrıs offroad klubu olarak aratabilirsiniz
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Selam arkadaşlar. Yaklaşık 5 ay kadar önce bende bir 93 model pajero 2,6 sahibi oldum. evet aracın arazi koşullarındaki kullanımına hayranım. Aracımı 13 000 YTLye aldım ve bu rakam sanırım bana başka bir marka ile aynı heyecanı yaşatamazdı. Fakat bir süredir LPG performansında müthiş bir düşme gerçekleşti. Aynı zamanda Kocaelide mitsubishi servis yöneticisiyim fakat teknik ekibim bu eski teknolojiye çok yabancı. Platin ve genel ateşlemede sorunlar yaşıyormuşum meğer. LPG yakıtta bu yöndeki hataları çok belli ediyormuş... Şuan aracımın ateşlemesini elktronik ateşlemeye çevirmek üzereyiz. Tekleme, geç çalışma, kasma gibi şikayetlerin ortadan kalkacağını düşünüyoruz. Gelişmelerden sizleri haberdar ederim... Ayrıca bu yönde bir tecrübeniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,875
Mesajlar
1,524,918
Kayıtlı Üye Sayımız
166,661
Kaydolan Son Üyemiz
Necmierdan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst