Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kadri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,905

Etiketler

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Kum zeminden çıktıktan sonra aracınızın alt yıkamasını mümkün olan en kısa zamanda yapmanız gerektiğini hatırlatmak isterim.

Kum her yere ama her yere sızıp, ileride tamiratı çok zor sorunlar yaratıyor.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

mitdakar' Alıntı:
Selam arkadaşlar. Yaklaşık 5 ay kadar önce bende bir 93 model pajero 2,6 sahibi oldum. evet aracın arazi koşullarındaki kullanımına hayranım. Aracımı 13 000 YTLye aldım ve bu rakam sanırım bana başka bir marka ile aynı heyecanı yaşatamazdı. Fakat bir süredir LPG performansında müthiş bir düşme gerçekleşti. Aynı zamanda Kocaelide mitsubishi servis yöneticisiyim fakat teknik ekibim bu eski teknolojiye çok yabancı. Platin ve genel ateşlemede sorunlar yaşıyormuşum meğer. LPG yakıtta bu yöndeki hataları çok belli ediyormuş... Şuan aracımın ateşlemesini elktronik ateşlemeye çevirmek üzereyiz. Tekleme, geç çalışma, kasma gibi şikayetlerin ortadan kalkacağını düşünüyoruz. Gelişmelerden sizleri haberdar ederim... Ayrıca bu yönde bir tecrübeniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim...

elektronik ateşleme kesinlikle tafsiye ediyorum cok iyi olur lpg de ateşleme sorunları benzinden daha cabuk kendini gösterir dogrudur
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

arkadaşlar kumda tek başınızada geze bilirsiniz kum ne zaman ve nerde süpriz yapacagı belli olmaz her türlü arac kumda batabilir iş battıktan sonra kumdan nasıl cıkacagınızda öncelikle aracınızda uygun bircift gevşek zemin paledi bir adet yüksek kaldırma kirikosu bulundurdunuzmu kurtulmak daha kolay olur kumda aracların bir birini cekmeside sorun olur cünki çeken aracta batar( araziye eksik ekipmanla cıkmak asıl sorunbence)
 



Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Elektronik ateşleme yaptırmak isteyen arkadaşlara bir uyarı da bulunmak isterim. Elektronik ateşlemede de sık sık sorunlar yaşanabileceğini biliyoruzdur hepimiz sanırım, yanımızda yedek beyin taşımak mı daha kolay yoksa platin mi? Bu benim fikrim... Saygılar...
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

geçtiğimiz hafta sonu ben de L200 ü kumsalda denedim. lastiklerim pirelli scorpion atr 265 70 r16. ilk önce 4h ile girdim kuma, ıslak kısımlarda sorunsuz giderken, kumun kuru olan kısımlarında zorlandığını gördüm, bir kez batma tehlikesi atlattım. durup geri alıp tekrar denedim.
kumsal, asfalt yoldan aşağıda olduğu için iniş , çıkıştan kolaydı tabi.
dikkat ettiğim nokta, özellikle dönüş anlarında batma eğilimi gösteriyor.

daha sonra çıkış esnasında 4L ye aldım arazi vitesini. hiç zorlanmadan, kaymadan ve batma tehlikesine uğramadan tırmandı kumda.

ben bundan sonra özellikle kuru kum zeminde 4L kullanıp 5-10 km hızı geçmemeye karar verdim.
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

Bende 2 sene önce Antalya Çınarlı kumsalına daldım, üstelik kış mevsimi ve in cin top oynuyor.
Araç saplandı kaldı, çoluk çocuk araçta eyvah ayvayı yedik dedim:smiley:)
Araç meyile göre hareket ediyordu ama yukarı çıkamıyordu. Bende 4Llc de ağır ağır ilerleyerek çıktım ama o an hayatta en mutlu olduğum anlardan biriydi. En azından eşime rezil olmamıştım:smiley:))
Bir daha yanlızken asla kuma falan dalmam :D
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

3 yıldır 89 model 2500 tdi pajeromu binmeye başladıktan sonra keyifle ve güvenle her yola girmeye başladım . aracınızı tanıdıkça hünerlerini öğrendikçe , güçünü ve zaafiyetini bildikçe yollar ve geziler daha keyifli olacak .
inşallah birgün biryerde buluşuruz..

rizeden Selam ve saygılar
[attachment=1]


ve pajero ile ovit dağında bir gezinti

SANY0428.jpg
 

Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

endurocu53' Alıntı:
3 yıldır 89 model 2500 tdi pajeromu binmeye başladıktan sonra keyifle ve güvenle her yola girmeye başladım . aracınızı tanıdıkça hünerlerini öğrendikçe , güçünü ve zaafiyetini bildikçe yollar ve geziler daha keyifli olacak .
inşallah birgün biryerde buluşuruz..

rizeden Selam ve saygılar

motor ekibimle bir gezi
[attachment=1]

n845064509_1279940_8108.jpg
 



Ynt: Mitsubishi Pajeronun Kumdaki Performansı

hiz kurtarici etken olabildigi gibi gazi pompalamak da ise yariyabiliyor (tabi ilerlerken, batma aninda kesinlikle daha fazla gaz vermemek ve cok yavasca agir devirde geri gitmeyi denemek lazim) benim bahsettigim pompalama olayi 1.6 motorlu grand vitarada, onu 3.5 litre motorla denerken daha dikkatli olmak lazim :smiley: bir de kalkislari cok yavas yapip, durmak istediginizde de hic frene basmayip kumun araci durdurmasini beklemek en guzel hareketlerden ikisi.

bu bahsettigim taktiklerle 215/65/16 goodyear allweatherlarla ve 235/70/16 bfgoodrich at'lerle sikintisiz olarak kumda ilerleyebiliyorum ama yine de yer yumusaksa 15 km ile giderken bile saplanmaniz isten degil :smiley:

bu arada gobekten islak kuma saplandigim zaman bir galloper cekmisti beni yanlis hatirlamiyorsam (Çelebi) ve bunlar pajerolarla ayni altyapiyi kullaniyorlar sanirim. aracta bfgoodrich at'ler vardi ve beni vurdurarak cekmesine ragmen kendisi batmamisti, dolayisiyla pilotaj en buyuk etken, ozellikle kumda.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,875
Mesajlar
1,524,921
Kayıtlı Üye Sayımız
166,661
Kaydolan Son Üyemiz
Necmierdan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst