Ynt: Mitsubishi Pajero
Selam Arkadaşlar,
Kıbrıs'tan yazıyorum. 86 Pajero LWB 2.5 Tdi sahibiyim. Aracı galeriden aldım. ALdığımda yeni boyanmış, yeni döşenmiş ve üzerindeki motor yeni L200 den alınıp takılmış bir haldeydi. Galeri tanıdık olduğu için içim rahat aldım. Ama bu noktaya kadar uzun bir süre 4x4 araç aradım . Birçok model inceledim. Burda arabalar TC ye göre daha uygun fiyatlı. GÜney Kıbrıs a geçiş serbest olduğundan AB de parça fiyatı ne ise, güney Kıbrıs'ta da parçalar aynı fiyatta. AB den girişte gümrük yok. Land Crueser baktım çok ağır ve büyük arabaydı. 4.2 l difloclu ama çok büyüktü. Pick up lara çok baktım. Her modeline. Aslında gönlümdeki araba 86-92 arası Hi-Lux pick up tı. Yüksetme yapıp 35" lastik takmaktı amacım. Back TO the Future filminde ki siyah pick up çocukluk hayalimdi. Denk geldim pajeroya ve denedik. Kardeşimi aradım önce. Bana göre daha sert arac kullanır ve şantiyesinde discovery araçları var. 4x4 konusunda tecrübeli sayılır. Kaç 4x4 araç alıp kardeşime götürdüysem beğenmedi. Ama bu Pajeroyu denediğinde sakın kaçırma dedi. Aldık pajeryu. 86 modeldi. Tedirgindim. Eski araba. SOrun çıkarır, başıma dert açar. birde 91 den sonrakilerde super select vites sistemi bunda yok. Olsaydı kilitli difransiyelim olmuşolacaktı. Herneyse. Arabayı galeriden aldım gecesi motocross pistindeydim
)) indik çktık indik çıktık..toz toprak içinde pistten çıktım. asvalta geldim. vayy be dedim...bizim ihtiyar neler yapmış....sonra Kuzey Kıbrıs Offroad Klübünün düzenlediği gezilere katılmaya başladım. Aracımın yerdek yüksekliği azdı ve üzerinde yıpranmış durumda Goodyear Wrangler AT/R vardı. Gurup içerisinde performansı fena sayılmazdı ama diğer 4x4 araç sahipleri tarafından epeyce alay konusu olduk
) Lastikler iyi olmadığından 4L vitesi hiç kullanamadım. Ne zaman kullanmayı denesem hep lastikler boşa patinaj çekti. 4H ile çıkabildiğim heryeri çıktım. Daha sonra Kıbrıs'tan Erciyes'e yolculuk düzenlemek ve daha önce çektiğim extreme spor programları vardı. Bizim ihtiyarı biraz modifiye ettik. Güney den yüksetme kiti aldım. Ön torsion bardı kolay oldu. Arkaya 2" yüksetme kiti ve bush larını aldım. Toplam 110 avro tuttu yüksetme kiti. Birde daha önce bizim offroad klübünden arkadaşın samuray ında olan TAGOM marka lastikten aldım. Ölçüsü 255 75 15 diye geçiyor ama 31/10.5/15 lastikten yaklaşık 3-4 cm daha yüksek. Onlarıda arabaya takınca ortaya bir canavar çıktı
) Araç toplamda 10-12 cm yükseldi. Motorda turbo intercooler olduğunda büyük ebad lastikte hiç zorlanmadım. Sadece eski lastiklerimle çok rahat 150-160 kmh hız yaparken bu lastiklerle o süratlere çıkmayı pek düşünmüyorum. Pajero nun birkaç resmini sizlerle paylaşmak istiyorum. TV Programının montajı bitince pajero nasıl errciyes 'e tırmanır volcanik kayalardan nasıl geçer izletirim
)) 4x4 konusunda çok çok endişelerimin olduğu pajero hakkında artık herhangi bir kuşkum korkum kalmadı. 12bin km lik zorlu yollardan giden aracımı şimdi iki katı para dahi verseler satmayı düşünmüyorum... Direksiyona her oturduğumda kendimi mutlu hissediyorum. Enteresan bir durum. Daha önce Land Crueser 98 model ve Lincoln Navigator 98 model kullandım. Bu başka bişey...Arabam benle konuşuyor sanki...Yaşıyomuş gibi... eski modifiye edilmemiş hali ile ilgili bir tırmanma sahnemi sizlerle paylaşmak istiyorum
http://www.kibristube.com/pajero modifiyeli halinin videolarını göndercem...[attachment=2][attachment=1]