Minibüs Araçlardan Karavan Dönüşümü Yapanlar Için , Kullanılmayacak Camlar Da Yalıtım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,512
Mesajlar
1,150
Tepkime Puanı
1,650
Yer
İstanbul
Baktığımız 15m3 PSA grubu minibüs araçların oluşturulan yaşam bölümünde yanlarda 2x3 arka kapılarda 2 adet cam alan mevcut. Bu camların bazıları dönüşümde tercih edilmediği için farklı yöntemler ile kapatılıyor. İlave bir saç ile kapatmak düşünülmediğinde, dış taraftan araç rengi folyo kaplaması olabiliyor. Bu yönden yalıtım konusunda ilave bir önlem olabilir mi?
İç kısımda ise bu camlar normal tek kat cam olduğu için oluşacak problemlerin önüne geçmek için en iyi yalıtım malzemeleri ve sıralaması neler olabilir?
 

Etiketler
Janberk bey,
Benim tüm yanları koyu camlı Westfalia aracımda tavan hariç izolasyon yok !
Havadar olması yanında, güneş altında park etmek de asla sorun olmuyor.
Karavanımın kendi forumunda -10 °C ye kadar Eberspächer´in yeterliliğinden bahsedilmekte, kışları kullanmadığından denemedim.

Çoğumuzun ezberini bozmuş olmalıyım ? :yum:
 
Son düzenleme:

Janberk bey,
Benim tüm yanları koyu camlı Westfalia aracımda tavan hariç izolasyon yok !
Havadar olması yanında, güneş altında park etmek de asla sorun olmuyor.
Karavanımın kendi forumunda -10 °C ye kadar Eberspächer´in yeterliliğinden bahsedilmekte, kışları kullanmadığından denemedim.

Çoğumuzun ezberini bozmuş olmalıyım ? :yum:
Bizde ezber bozuk olduğundan , uygundur.
Üç yıllık
Janberk bey,
Benim tüm yanları koyu camlı Westfalia aracımda tavan hariç izolasyon yok !
Havadar olması yanında, güneş altında park etmek de asla sorun olmuyor.
Karavanımın kendi forumunda -10 °C ye kadar Eberspächer´in yeterliliğinden bahsedilmekte, kışları kullanmadığından denemedim.

Çoğumuzun ezberini bozmuş olmalıyım ? :yum:
Bizim ezber baştan bozuk olduğu için Caravelle deneyimlerimiz hep yol gösterici oluyor aslinda.
Sizin gezileriniz ile benzer seyehatlerimiz olduğu için farklı düşünmüyoruz. Farklılık olarak Türkiye de konaklamalar sırasında sık karşılaşılan bir kafa uzatanlar türü var.
Bizim sıfir ilave izolasyon arac ile Avrupanin en sıcak olduğu yıllar da yaptığımız gezilerde ihtiyacımız olan tek şey, kamp alanında kalmadığımız geceler de temiz hava ihtiyacı oldu.
 

.
Hiç unutmam, profesyonel yalıtımla uğraşan bir karavancı, birisinin ağzı sadece metal veya cam parçası ile örtülmüş iki termosun, en az 2-3 misli hızla farklı ısı kaybı gösterdiğinizden bahsetmişti.
Bu açıdan sürücü bölümünün cam yapısı, karavanda mutlak yalıtımı nafileye çıkarsa da bereket sahada durum yine de beklendiği kadar sorunlu değil.

Eğer yazın tavan, kışın taban, diğer alanların abartısız yalıtımı ile az çok desteklenmiş ise soğuklarda ısıtıcı, sıcaklarda da açılan kapı ve pencereler yeterli çözüm sunabilmekte.
İkimiz de minibüs yapılı araçlarımızla ayni deneyimi yapmaktayız zaten.
( Ezberini bozmakla sizi kast etmemiştim Janberk bey :wink: )

* Yalıtım, yaz gecelerinde tersten aracın soğumasını geciktirmekte.
* Yalıtımsız çadır veya yurtlara soğuklarda devamlı ısı kaynaklarının yeterli olduğu unutulmamalı. Karavan için ise sadece metal teması sorun olabilir.
* Isı yanında ses ve nem yalıtımını beraberce 19mm yi geçmeyen kendinden yapışkanlı ve kapalı gözenekli yapısıyla poliüretan yahut lateks ile yapmak en uygunu olarak kabul edilmekte. Tüm diğerleri bir yerden falso veriyor.

Kısaca; yalıtım gereksiz değil ama abartmanın fazladan getirisi olmamakta.
Özellikle minibüs üzerinde konuşuyorsak..


Meraklı tazeler ise zırhlı aracınız olsa bile Türkiye’de kafalarını uzatıyorlar.
Daha koyu cam folyosu ve kalın perdeden başka aşısı olmamalı.

Şimdilik çok yaklaşanlara yalandan öksürebilirsiniz..:yum:
 
Son düzenleme:

Buraya yönlendik.. Bilgilendik..Westfalia yı gençliğimden hatırlıyorum sanki.. yorgunum gogıllamayayım şimdi W caravelle vs.. Ama hiç yalıtımsız tavan ve taban olayı olmamalı.. Özellikle Camlar...Camlar tesadüf mü nedir benim aldığım araçta çift cam.. Evdekiler gibi yani.. bende şaşırdım.
 




Baktığımız 15m3 PSA grubu minibüs araçların oluşturulan yaşam bölümünde yanlarda 2x3 arka kapılarda 2 adet cam alan mevcut. Bu camların bazıları dönüşümde tercih edilmediği için farklı yöntemler ile kapatılıyor. İlave bir saç ile kapatmak düşünülmediğinde, dış taraftan araç rengi folyo kaplaması olabiliyor. Bu yönden yalıtım konusunda ilave bir önlem olabilir mi?
İç kısımda ise bu camlar normal tek kat cam olduğu için oluşacak problemlerin önüne geçmek için en iyi yalıtım malzemeleri ve sıralaması neler olabilir?
Janberk bey merhaba,

bende 15 m3 ducato minübüsü karavana dönüştürüyorum bildiğiniz gibi. mutfak ve banyo kısmında kalan kısımları yine içten yapışkanlı 19 mm kauçuk ile izole edeceğim. bu hem ses hem de ısı yalıtımı açısından ek fayda getirecek diye umuyorum. Karavan tamamlandıktan sonra da folyo ile kaplayarak içerideki yapışkandan kaynaklı oluşabilecek kötü görüntüyü tamamen kapatmasını umuyorum.

Selamlar.
 

Janberk bey merhaba,

bende 15 m3 ducato minübüsü karavana dönüştürüyorum bildiğiniz gibi. mutfak ve banyo kısmında kalan kısımları yine içten yapışkanlı 19 mm kauçuk ile izole edeceğim. bu hem ses hem de ısı yalıtımı açısından ek fayda getirecek diye umuyorum. Karavan tamamlandıktan sonra da folyo ile kaplayarak içerideki yapışkandan kaynaklı oluşabilecek kötü görüntüyü tamamen kapatmasını umuyorum.

Selamlar.
Gezi şeklinize göre ve hassasiyetlerinize göre en uygun seçimi bulacaksiniz.
Biz Avrupa' nin 45° lerde sicakliklarin oldugu iki yazında T5 Caravelle ile gezimizde açıkçası camlar konusunda bir şikayet yaşamadık. Araç fabrika çıkışı kurulumu dışında hiç bir ek yalıtım da yoktu. Bu tür deneyimler olunca , bazen paylasimlardan etkilensek de , kendi tecrübelerimiz hemen aklımıza geliyor. Muhtemel yaptığımız düzende de eksikler olacak ama bir çoğu sonradan düzenlenebilir.
Ses konusu belki cam durumunda sıkıntı yaratabilir haklısınız. Ama kaliteli bir film ilk çözümümüz olacak. Camların panelvan' a göre getirdiği ekstra ağırlığı da, yalıtım ve arkasına bir ahşap uygulamadan düşürebiliriz.
Bunlar yapım sürecinde farklı seçimlere geçiş yapabileceğimiz durumlar olsa gerek...
🖐🖐🖐
 

Gezi şeklinize göre ve hassasiyetlerinize göre en uygun seçimi bulacaksiniz.
Biz Avrupa' nin 45° lerde sicakliklarin oldugu iki yazında T5 Caravelle ile gezimizde açıkçası camlar konusunda bir şikayet yaşamadık. Araç fabrika çıkışı kurulumu dışında hiç bir ek yalıtım da yoktu. Bu tür deneyimler olunca , bazen paylasimlardan etkilensek de , kendi tecrübelerimiz hemen aklımıza geliyor. Muhtemel yaptığımız düzende de eksikler olacak ama bir çoğu sonradan düzenlenebilir.
Ses konusu belki cam durumunda sıkıntı yaratabilir haklısınız. Ama kaliteli bir film ilk çözümümüz olacak. Camların panelvan' a göre getirdiği ekstra ağırlığı da, yalıtım ve arkasına bir ahşap uygulamadan düşürebiliriz.
Bunlar yapım sürecinde farklı seçimlere geçiş yapabileceğimiz durumlar olsa gerek...
🖐🖐🖐
Tecrübeleriniz çok kıymetli gerçekten.
Aslında karavan yapımında tek bir doğru da yok. Kişilerin deneyimleri, istekleri, hayalleri ve ihtiyaçları değişiyor. Hatta karar verdiğiniz şeyler yapım sırasındaki tedarik, bütçe, işlem kolaylığı ya da uzmanlık gerekliliğine göre de farklı yönlere sapabiliyor. benim tercihim banyo bölgesinde camı izole etmek, üzerini de ahşap ile kaplamak yönünde olacak (Işık açısından kapatmamak da tercih edilebilir). Mutfak tarafında ise ışığı kesmemek ve yemek yaparken manzara izleme zevkinden mahrum kalmamak için izolasyonun iptali düşünülebilir. Mobilya yapım aşamasında daha rahat karar verebiliriz diye düşünüyorum.

Selamlar.
 

Koyu film cektirdim bitudrlf ve xps ile kapattim

FB_IMG_1620854569954.jpg


FB_IMG_1620854556134.jpg
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst