Madem öyle iş biraz başka yere gitmiş 30 senelik otobüs kamyon tamirciliğime güvenerek birkaç tespitte bulunayım
Öncelikle bayılma işi doğru bununda zararı yakıt olarak geri döner 4.vites 1800 devirle çıkacağınız yolu özellikle turbosuz araçlarda başımıza gelen 2.vites 3000 devirde yada aslında devir ölçmekte yanlıştır ki bunu da anlatayım çıkarsan yakıtın artar
Bazı kullanıcılarda gördüğüm devir saati üzerinden araç kullanmak çoğu zaman sizi hataya sürükler nasıl mı
Varsa arabanızda anlık yakıt tüketimi ekranını açın gösterge bilgi ekranından aslında 50 ile 3. Vites çıkacağınız yolu 4.vites 50 ile çıkmaya çalışırsan anlık değerlerin uçuk rakamlara gittiğini görebilirsiniz
Eski tip olsun Euro standartında olsun tüm motorlarda geçerlidir bu
Aynı şekilde karavancıyız acele işimiz yok sağ çizgiye tekeri hizalayıp aheste gitmek her zaman iyidir zaten toplanan yapılan araçların hiçbirinin yük dengesi asla doğru olamaz çünkü yedek su deposu atık su deposu vb bile dengeyi değiştirir
Rampası zayıf dediğimiz araçlar çıkamayınca ki çoğu arabanın 3. Vites çıktığı yeri 1. Vitese kadar düşen araçlarda vardır bu şanzıman tahvil oranı yada motor yapısı ile alakalı bir durumdur (not yarı ölü motorun çekişi daha yüksektir )
Araç seçiminde rampasından öte en önemli seçme konusu kullanım fren arıza yapma vb konular araç seçiminde öncelik olmalı diye düşünmekteyim
Neticede günlük 1400 km yol yapan şehirler arası otobüs değil hiçbiri yakıt 100 km de 2 lt fazla olsa bile aylık yıllıkta çok uçuk rakamlara gelmez asla midibüs denilen araçlar 14 20 lt arası yakıt yakar yol yük vb değerlere göre