Mercedes Sprinter 213 Cdi Ambulansın Korsan Karavana Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Triumph Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,451

Triumph

Kamp I
Mesajlar
193
Tepkime Puanı
101
Yer
Mersin
Merhabalar ..
Daha önce Araçlar-Mercedes bölümünde açtığım konuda bahsettiğim aracımın bir kısım malzemelerini tedarik ettim. Mercedes Sprinter 213 Cdi

Önce, kullanmayıp depoya kaldırdığım çekyat türü bir koltuğun yan kol dayamalarını söküp biraz tadilat ile araca yerleştirdim. Koltuk normalde 2 kişilik , alt kısmından çekip uzatınca ,açılıp 2 kişilik yatak halini alıyor. Tadilat sonrası haliyle 80 x 135cm , yatağa dönüştürüldüğünde ise 135 x 200cm. Bunun altına profilden 80x135 ebatında 45 cm yüksekliğinde bir sandık yapmam gerekiyor. bu sandığın içine 200L'lik su deposu ve hidrofor konulacak, haliyle yatak azıck yüksek olacak.

Yine kullanmadığım 1,5m boyundaki tek kapılı ev tipi buzdolabımın mevcut kompresörünü söktürüp 12v 30watt'lık kompresör taktırarak dönüşümü sağladım. Denedim gayet güzel soğutuyor,buzluğu da süper.

2 adet 165 wattlık güneş panellerini n11 den 800 tl'ye aldım, 60a'lik mppt dijital solar şarj regülatörünü aliexpress'ten almıştım daha önce (yanılmıyorsam 60tl idi)

10m siyah 10m kırmızı solar 4lük solar kablolarını da uçlarında mc4 konnektörleri de bağlı halde yine n11 den 94 liraya aldım.

2 adet mc4 panel birleştiriciyi yine n11 den 40 liraya aldım , bu arada 10 çift mc4 konnektörünü daha önce 45 liraya aliexpresten almıştım (!) . Zaman olsaydı birleştiricileri de çinden getirtirdim ancak 1 ayda geliyorlar, vakit yok.

Tuvalet olayı portatif wc , o da n11 den 460 liraya alınıp bir kenara konuldu. kapaklı bir puf var, onun içine yerleştirip gizlemeye çalışacağım.

Önceki başlıkta anlattığım üzere sistem 12v olacak. olası dışarıdan 220v almam durumunda sistemi besleyecek 12v 69amperlik bir güç kaynağı da 220 durumunda aküyü devreden çkararak sistemi besleyecek. 220 için sadece 1 priz koyacağım ama muhtemelen hiç kullanılmayacak. Yani araca invertör sokmayacağım.

Malzemelerin yerleşimi bilinenin aksine biraz farklı olacak. (plan çizimini eklemeye çalışacağım).

Buzdolabı ve tezgah/evye en arkada olacak. Buzdolabı kapı ile çamurluk arasına sığmadığı için çamurluk seviyesine kadar bir yükselti yapmam gerekiyor. Birkaç gün içinde başlayacağım ölmezsek.

Bu arada paneller tepedeki klima ünitesi nedeniyle tavana sığmadı, üniteyi 15-20 cm öne doğru taşımam gerekecek.

Arkaya motosikletim için taşıma aparatı yapacağım, konakladığım yerin civarındaki gezi, alışveriş vs. işlerinde enduro motorumu kullanmak istiyorum.


Velhasıl iş çok , torna'm dahil hemen her alet edevat mevcut ,birşeyler yaptıkça fotoğraflayıp yüklemeye çalışacağım ,sizlerin de başınızı ağrıttım ama fikirlerinizi duymak isterim.
sevgiyle ,sağlıkla kalın.

k1.jpg


k2.jpg


k3.jpg


k4.jpg


k5.jpg
 
Son düzenleme:

Etiketler



İşe tente ile başladık. Daha önce letgo'dan 100 liraya aldığım arızalı dükkan tentesini moleküllerine ayırdım , brandanın sarıldığı 75mm lik demir boruyu ve brandayı açan yaylı kolları kaldırıp attım. 75mm lik boru ile o yaylı kanatlar ciddi ağırlar. o boru yerine 40mm lik aluminyum boru aldım , eski borunun uçlarındaki aparatları 40mm lik yeni aluminyum boruya göre tornaladım ,arızalı tente motoru denilen ,(tenteyi saran zımbırtı) yenisini takarak tentenin montajını yaptım. epeyce hafifledi. yerine monte ettikten sonra boyacıların kullandığı uzatmalı 2 sap ile gerdirme yapmayı düşünüyorum.
Tavanı tenteyi bağlayacağım kirişleri açığa çıkarmak için söktüm.

Bu arada tavandaki klimanın yönünü ambulansın içini soğutma amaçlı arkaya doğru vermişler , sonra ön kabini de soğutabilmek için bir tadilat ile kabin'e kalın spiral hortumlarla giriş yapmışlar. şimdi korsan karavanımızın arka kısmından ziyade şöför kabinine daha çok lazım klima. Bu yüzden bende bir tadilat yaparak klima ünitesini ters çevirip hava kanallarını kabine vereceğim. (bu kısmı iyi anlatamamış olabilirim , görüp yaşamanız lazım) :smiley: onu da sıra ona geldiğinde resimleyipo şekilde anlatabilirim sanırım.
 



Fotoğraf yükleyemiyorum kaç gündür, sayfa bile hata veriyor 1 haftadır. Bir sorun var sanki sitede?
 




irana araç ile gitme planı turing enson bilgileri 2001lcvx100 aracımın 3000usd teminat 480 tl karne 100 eu yeşıl sigorta.iran kapı 2500 cc üstü araçları ve american menşeli araçları sokmuyormuş turing an itibariyle alınan bilgi .faydam dokunursa ne mutlu
 





Bugün tenteyi tavana tutturmak için 4 tane metrik 14 civata aldım ve tornada işleyerek ortalarına metrik 8 diş açtım. Tenteyi söktüğümde uzun M8 civatalar yerine kısa M8 civatalar ile delikleri geçici olarak körlemek. Maksat su vs almasın içeriye. hedef tenteyi tavana 4 yerden sabitlemekti , bunun için markalamaları yapıp baştan ve sondan 2 M8 civata ile sabitleyince baktımki diğer 2 deliği açmaya gerek yok gibi , 2 civata ile gayet sağlam oldu sanki.
Yarın sırada motorsiklet aparatı var.

66754508_10157393448664330_5567681507281076224_n.jpg


66761506_10157393447804330_6048309925619171328_n.jpg


66800043_10157393447619330_247269315999432704_n.jpg


66884080_10157393448824330_1588771409960632320_n.jpg


67217550_10157393448999330_7957061222380077056_n.jpg
 

Bugün Motosiklet taşıma aparatı için gerekli malzemeler için sanayiye gittim. taşıyıcı borular için 134 lira verdim. borular benim tornamda işlenmeyecek kadar kalın oldukları için 50 liraya bir tornacıda işlettim.
Sonra yine taşıyıcı için 4 tane 12 cm eninde 25 cm uzunluğunda 10 mm kalınlığında levhalar kestirdim. 70 lira.

Yine levhaları kestirdiğim yerde 190 cm uzunluğunda 14 cm eninde 12 cm yüksekliğinde 4mm kalınlığında malzemeden 2 adet oluk büktürdüm. 180 lira. montaj için gerekli metrik 12 civatalar 20 lira.

Garajıma gelip önce levhaların ,,sonra boruların deliklerini deldim , akşam oldu :smiley: zaten öğlen yarım gibi işbaşı yapmıştım. montaj kaynak vs işleri yarına artık..
masraf 134+50+70+180+20 = 454 lira

64880730_10157395847369330_9063613126187941888_n.jpg


67140410_10157395846554330_3773820169076342784_n.jpg


67170212_10157395846839330_685897429538570240_n.jpg
 




Motor taşıma aparatı çalışmaları bu gün de kaynak,hareketli tijlerin yerlerini ayarlamak , onları alıştırma, derken devam etti.

67204694_10157398478604330_8348961053811408896_n.jpg


66822208_10157398479374330_3379324974807384064_n.jpg


67442204_10157398479564330_6445689886212096000_n.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst