Mercedes Sprinter 212 D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 163
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 173,014
Hüseyin Bey,
Keşan'daki ustanızın iletişim bilgilerini almamız mümkün mü acaba? Bir de Almanya'da karavan üzerinde alışveriş yapmak istediğimizde stok bulunduran nereleri önerirsiniz?
Şuan Kosova'da Priştine Büyükelçiliğimizde görevliyim, yaz sonunda Türkiye'ye döneceğim. Öncesinde Avusturya, Almanya turu planım var tabi arabayı bitirebilirsem

Instagram post by Yalçın Aydın • Apr 2, 2017 at 5:35pm UTC
Instagram post by Yalçın Aydın • May 1, 2017 at 10:40pm UTC
 

Etiketler
Yalçın bey Keşan’daki Aydınlar Oto, sanayi sitesinde, 32. Blok No 4 adresinde.
Telefon(0284) 715 21 26
Google Maps

Münih yakınlarında, Stuttgart otobanı üzerinde, bir birlerine çok yakın iki tane kamping malzemeleri satan büyük marketler var.
Sport Berger:
Google Maps


Glück Freizeitmarkt:
Google Maps
Burada gecelemek için bir karavanpark var.

Karavan için çok güzel bir aracınız var. Size iyi çalışmalar ve güzel geziler dilerim.
 

Bilgiler için teşekkür ederim Hüseyin Bey, keşke Türkiye'de de böyle büyük mağazalar olabilse.
 

Bir mercedesin sorunu çözüldü. Bende karavanın motorundaki bir soruna çözüm arıyorum.
Karavanım Sprinter 212 d, 1997 model, 5 silindir, 122 beygir gücünde.
Motorda 5-6 yıldır ara sıra olan bir arıza var. Kontak anahtarını kapatınca motor bazen 1-2 saniye çalışmaya devam ediyor. Tekrar çalıştırdığımda EDC ikaz lambası yanıyor ve motor çekişten düşüyor (turbo devreye girmiyor olabilir). Zamanla şu durumun farkına vardım. Ikaz lambası yandığında kontağı kapatıp 1-2 dakika bekliyorum. Motoru tekrar çalıştırıp yola devam ediyorum, 4-5 dakika sonra EDC ikaz lambası kendiliğinden sönüyor ve biraz gittikten sonra da motor normal durumuna geliyor. Araç durduğunda biraz bekleyip hafif bir gaz verdikten kontağı kapatırsam genellikle hemen stop ediyor. Motor 368.000 kilometrenin üzerinde ve çekişi çok güzel.

Arıza koduna baktırmak için bir defa mercedese gittim ama motor orada düzgün çalışmaya başladığı için netice alamadık.
 

Huseyin Bey, beyni olan motorlarda kontagi kapatinca beynin fisi cekildiginden hemen stop etmesi gerekir. Kontak anahtari bozuk olsa hep yapar. Acaba motor bazen durdurunca ters mi calisiyor?
Hava filtresine bakabilir misiniz? Egzoz izi, kokusu var m? Biraz gaz verdigimde hemen stop ediyor da dediniz.
Ariza kodu verince davranisi normal, motoru koruma amacli dusuk performansta calisiyor.
 





Teoman Bey, cevap için çok teşekkürler.

Kontağı kapatmadan önce hafif gaz verirsem, kontağı kapatınca motor çalışmaya devam etmiyor anlamında demek istemiştim. Eksoz izi ve kokusu yok.
Hava filtresini iki yılda bir değiştiriyorum. Yeni filtre ile de arıza oluyor. Ama yarın filtreyi kontrol edeceğim.

Aracın kontak anahtarı çipli ve 11 yıldır aynı anahtarı kullanıyorum. Yarın yedek anahtarla bir deneyeceğim.

Daha önce unuttuğum bir nokta aklıma geldi. Motoru çalıştırdıktan kısa bir süre sonra (1-2 dakika) stop edersem, motor durmadan önce 1-2 saniye çalışmaya devam ediyor.
 

Sorun bogaz kelebeginde gibi gorunuyor. Motor stop edilirken hem sarsintisiz bir stop icin hemde daha hizli stop icin bogaz kelebegi kapanip hava yolunu tamamen kapatir. Zamanla gaz kelebegindeki kapak kurum ve turbodan gelen yagin etkisyle duzgun hareket edemez. Stop etmeden gaz verip biraktiginizda kapak hareket ettigi icin sorun yasamiyorsunuz. Cozum icin kurum temizlenmelidir.
 

Sorun bogaz kelebeginde gibi gorunuyor. Motor stop edilirken hem sarsintisiz bir stop icin hemde daha hizli stop icin bogaz kelebegi kapanip hava yolunu tamamen kapatir. Zamanla gaz kelebegindeki kapak kurum ve turbodan gelen yagin etkisyle duzgun hareket edemez. Stop etmeden gaz verip biraktiginizda kapak hareket ettigi icin sorun yasamiyorsunuz. Cozum icin kurum temizlenmelidir.
 



Kötü yakıt alımı
yakıt filitresi
enjektör kabloları gevşemesi
Kontak anahtarı kontağı
Kontak anahtar kontak bağlantılarında gevşeklik
ateşleme rölesi
avans ayarın bozulması (faklı rakımlarda) aklıma gelen ihtimaller.
 

Teoman Bey, cevap için çok teşekkürler.

Kontağı kapatmadan önce hafif gaz verirsem, kontağı kapatınca motor çalışmaya devam etmiyor anlamında demek istemiştim.

Doğru anlamışım. Youtube daki gibi sorun olabilir sizde demek istemiştim. Gaz verip stop edince ters dönüş olması çok daha zor. Videounun sonunda var, stop sonrası çalışma.

Video: https://youtu.be/m4E0TLYKjNU
 




Videoyu bir kaç defa seyrettim. Kontağı kapatınca benim araçtaki motor hiç ara vermeden çalışmaya devam ediyor. Tekrar yaparsa daha dikkatli dinleyeceğim. Araç düşük performansta çalışırken yola devam etsem motor zarar görür mü? Düşük performansta giderken hızlanmak için zamana ihtiyaç var ve daha sık vites değiştirmek gerekiyor ama yola devam etmek mümkün.

Tekrar çok teşekkürler.



Boğaz kelebeğinin nasıl temizleneceğini gösteren bir video seyrettim. Video sayesinde boğaz kelebeğinin ne olduğunu da öğrendim. Benim araçta çok arkada. Sizin ve diğer arkadaşların verdiği listede en kolayından denemeye başlayacağım.

Çok teşekkürler.



Kötü yakıt ihtimali zayıf. Çünkü aynı problem, Isveç, Norveç ve Almanya’da da oldu.

Ihtimallerden en kolayı kontak anahtarını değiştirmek. Bugün, daha önce hiç kullanmadığım ikinci kontak anahtarını alarak karavanla biraz dolaştım. 5-6 defa durdum ve hiç beklemeden ve hafif gaz vermeden kontağı kapattım. Motor hemen stop etti. Eski anahtarla da problem olmadığı zamanlar olduğu için sorun anhahtardaymış demek biraz erken ama ihtimal yüksek. Artık bu anahtarı kullanacağım. Önümüzdeki iki hafta içinde sorun olmazsa suçluyu bulduk demektir.
Neticeyi sizlerle paylaşacağım.

Çok teşekkürler.
 

Hata onemli oldugu icin motorunuzun kapasitesi dusuyor. Trafik araci olmayip sabit calisan motor olsaydi direk stop ederdi.
Zarar verebilir diyecegim ama hemen de ariza ortadan kalkiyor.
Olmazsa obd2/ELM 327 diagnosis adaptoru edinin. Cep telefonundan surekli takip edebilirsiniz. Forumlarda vardir bilgi sizin araca gore.
 

Hüseyin bey selamlar sprinter 413 cdi koltuk altındaki sigortalar ve rolelerin tablosu almanca benim için çevirirmisiniz google çeviriden çevirmeyen çalışınca tam karşılığını vermiyor
 


Bazı kelimelerin Türkçesini tam bilmediğim için açıklamaya çalıştım. Sanıyorum anlaşılır bir şeyler oldu.
Iyi akşamlar, selamlar.
____________________________________________________________________________
Stärke yazan yerin altında amper olarak sigorta değerleri yazılı (25 A ) gibi.

Funktion Fonksiyon
Sicherungen Sigortalar
1.Fensterheber Fahrertür - Sürücü tarafındaki Pencere açıp kapatma modülü (cihazı)
2.Wasserabscheider - Su ayırıcı (akaryakıt filtresi)
3.Allrad Kl.15 - Allrad - dörtlü çekici,
Kl 15 oto elektrik şemalarınada hangi bağlantının (kablonun) nereden/ nereye elektrik götürdüğü ile ilgili işaretler.
Not: Türkçesini bilmiyorum. Açıklamaya çalıştım. Bilen bir arkadaş daha iyi açıklarsa bende öğrenmiş olurum.
4. Anhängersteckdose Çeki demirinin yanında römorkun fişinin takıldığı yer (priz)
5.Zusatzblinkmodul Ek sinyal lambası modülü
6.Nebelschlussleuchte, warnsummer Arka sis lambası ikaz vızıltısı
7.Kombiinstrumebent:Türkçesini bilmiyorum ama resmi aşağıda.


8.Zentralverrigelung Merkezi kilitleme
9.Allrad kl. 30 Dörtlü çekiş (Kl 30’da kl 15‘ te izah ettiğim anlamda)
10. Fensterheber Beifahrertür Önde sağdaki pencereyi açıp kapatan cihaz
11.Außenspiegel heizbar und verstellbar Isıtılabilir ve ayarlanabilir yan aynalar.
12. Nebelschlussleuchte, Warnsummer Arka sis lambası ikaz vızıltısı
.
.
.
37. Zusatzlüfter Klimaanlage Klima ek havalandırma (fan)


Sağ taraftakiler:
Relais/Dioden Röle/Diyodlar
1.Kl.15 (Sonderausstattungen) Opsiyonlu ekstra donanımlar (Kl.15 daha önce anlatıldı)
3.Zusatzlüfter Klimanalage Klima ek fan
A1. EDW Blinkleuchte links Hırsızlık alarm sinyal lambası sol.
A2. EDW Blinkleuchte rechts Hırsızlık alarm sinyal lambası sağ
A3.Nebelschlussleuchte Kl.30 Arka sis lambası
A4.Nebelschlussleute, Warnsummer Arka sis lambası ikaz vızıltısı
 

Genelde K15..kontak cikis ucu, K50 ise mars motoru tetikleme ucu, K30 akuden enerji giris ucudur.

Sizin Mercedeste oyle mi diye kontrol etmeniz gerek.

Yani yazdiklarim dogru ise;
K30 da her zaman 12V, K15 de kontak anahtarini bir tik cevirince 12V olmali.
 
Son düzenleme:





Teoman Bey önce tercüme desteğiniz için teşekkürler.

Benim Sprinter’de deneme devam ediyor. Anahtar değiştirdikten sonra bir defa daha yaptı. Hava filtresini değiştirdim. Motoru ikinci defa çalıştırdıktan sonra EDC lambası sönünce düşük performans hemen normale döndü. Eskiden normal duruma dönünceye kadar bir süe yol gidiyordum. Diğer arkadaşların da tavsiyelerini dikkate alarak denemeye devam.

OBD2 diyagnoz cihazlarından mercedes araçlar için yapılmış şu cihaz dikkatimi çekti. Sprinter için de uygun deniliyor. Tek sorun böyle bir cihazda edinilen bilgiler konusunda hiç bilgim yok. Önce bu konuda biraz araştırmam lazım.
iCarsoft i980 (Mercedes Benz)

Aracı normal kullanabildiğim için deneyerek hata yerini aramaya devam edeceğim. Bu vesileyle motoru daha yakından tanımış oluyorum.
Size ve yardımcı olan diğer arkadaşlara da tekrar teşekkürler.