MB Actros

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,089

mogzilla

Toys4BigBoys
Mesajlar
3,791
Tepkime Puanı
11
Yaş
69
Yer
Istanbul
Web
www.canpeyzaj.com
Ne yalan söyleyeyim , çok hoşuma gitti bu makina. :smiley:

Typ: Mercedes-Benz Actros 4154 AK
Baujahr: 2005
Hubraum: 15.928 cm³
Leistung: 395 kW
Gewicht: 14.5 to.


593948.jpg

593950.jpg

593952.jpg
 

Etiketler



Ynt: MB Actros

nadir abi yaq unimoga zor biniyom buna nasıl uzanarak bincez hayret amabindikten sonrada inmeyi düşünesi gelmiyo insanın çünki güsel araç yüksek görüş açısı her yönden pozitif
 



Ynt: MB Actros

öncelikle merhaba. siteyi henüz keşfettim, yaklaşık bir haftadır da forumları beğeniyle okuyorum. neden actross'lara kimse değinmemiş diye düşünürken nihayet bu başlığa ulaştım.

Mercedes-Benz'de uzun yıllar kamyon satış danışmanı olarak çalıştığım için yazmadan geçemedim.:smiley:

Şimdi size, resimdeki aracın kaç unimog gücünde olacağını kestirebilmeniz için bu araçla ilgili bazı bilgiler verelim .


Aracın teknik max. basar tonajı 41 ton. (bu yasal bir limit, ancak pratilkte, bu araçlar 80-100 ton basar tonaja kadar kullanılabiliyor)

Aracın kalbindeyse 16.000 cc'lik bir V8 bulunuyor. Bu motor, 1080 d/dak'da 542 PS güç ve yine aynı devirde 2600 NM tork üretebiliyor.

Aracın tip kodunda yazan ''AK'' allen road kipper anlamına geliyor. yani karşımızdaki araç 8x8. Bir başka deyişle tüm tekerleklerden tahrikli.

Diferans,yel kilit sistemini enlemesine ve boylamasına olacak şekilde düşünebilirsiniz. Bu canavarın üzerindeki 12 tekerlekten tekinin yolu tutması yeterli.

Bu devasa güç, aracın motorunun karakteristiğine birebir uyumlu olarak geliştirilmiş 8 ileri çarpmalı Mercedes-Benz şanzıman ile aktarılıyor.
Aracın bu gücünden her türlü üst yapıda faydalanabilmeniz için standart olarak flanşlı Mercedes-Benz PTO (yavru şanzıman) mevcut.Bu yavru şanzıman sayesinde bu güç ile 12 m3'lük bir transmiksere hükmedebilir, 80 m yüksekliğe beton pompalayabilir, 100-150 tonluk bir vince hayat verebilirsiniz.
Tabii kontrolsüz güç güç değildir hesabı uygun motor deviri için bir adet PSM modül de Mercedes mühendisleri tarafından unutulmamış, aracın standart donanımına yerleştirilmiş.

Bu devasa torku taşıyan diferansiyeller cer'li aks sistemiyle donatılmış. Redüksiyon büyük ölçüde bu cerli aks grubuyla sağlanıyor. Yani bir başka deyişle aracın her tekerleğinde ayrı diferansiyel varmış gibi düşünebilirsiniz. Pratikte bunun anlamı şu; daha küçük diferansiyel karpuzu, bu sayede devasa karın açısı genişliği, 20 yıl boyunca ağzınızla kuş tutsanız, en ağır arazi şartında bile kıramayacağınız diferansiyel sistemi, 200 tonlu bir iş makinesini çekebilecek kadar yüksek çekiş gücü.

Araç üzerinde çok gelişmiş bir portal aks sistemi var.Amörtisör, körük vs yok. Bunların yerine piramit şeklinde dizilmiş 6 dilimli trapezoid makas sistemi mevcut.İlginç bir not olarak aracın kupasını oluşturan parçalardan biri ''global cocpit'' Mercedes-Benz Türk Aksaray fabrikasında üretiliyor.

Aracın yakıt deposundan farlarına kadar herşeyi en ağır arazi şartlarına uygun olarak üretilimiş.Hatta yakıt sisteminde su ayrıştırıcısı bile mevcut.

Aracın boş ağırlığı bile 10 tonun üzerinde.Bu özelliklerde bir aracı frenlemek ise hareket ettirmekten daha zor neredeyse. Araç 3 farklı şekilde frenleniyor:

-Motor Freni: (halk arasında egzost freni olarak da bilinir) çift kademeli dekompresyon (tahliye) valfi turbo brake. Bu sistem , elektronik sistemler sayesinde aracın bütün aksamlarıyla ''telligent fren sistemi'' adı verilen bir elektronik sistem sayesinde iletişim halinde. Öyle ki gazdan ayağınızı çektiğinizde diğer enjeksiyonlu araçlardaki gibi sistem yanma odasına yakıt enjekte etmiyor.yakıt sarfiyatı sıfıra indiği gibi pistonun emme-sıkıştırma-yanma-egzost çevriminde içeriye sadece hava girip çıkıyor. Valfler tamamen kapandığında oluşan yüksek basınç pistonun yukarı aşağı hareketine ters yönde mukavemet oluşturuyor ve yavaşlatıyor. Bu sayede krank mili de yavaşlıyor, devir artamadığı için araç sürtünmesiz ve ısınmasız son derece güvenli bir biçimde yavaşlıyor.dekompresyon valfi sayesinde sistem içerideki basınc miktarını mekanik yollardan dengede tutaRAK motoru korumaya aldığı gibi frenlemeyi %100 güvenilir hale getiriyor.

-Ha bu yetmedi mi? Aracın üzerinde Voith Retarder mevcut. Şu otobüslerde görmüşsünüzdür muhakkak, şofür direksiyonun altındaki bir kolu aşağıya çeker ve araç yavaşlar.
Bu sistemin yapısı biraz daha karışık ama özetlemek gerekirse şanzıman ve şaftın arasına yükmsek basınçlı yağ göndererek şaft üzerinde yaklaşık 600PS gücünde bir frenleme sağlıyor.Dikkat ettiyseniz bu frenleme sisteminde de balata aşınması, kampana ısınması söz konusu değil. Halk arasında şaft freni olarak da bilinen bu sistemin en buyuk handikapı yağı, dolayısıyla motor sıcaklığını yukseltmesi.Ancak Mercedes mühendisleri şanzıman yağ soğutucusunu bu sisteme entegre ederek bu sorunu da çözmüşler.

-son olarak arabayı durdurmak için servis freni.Abs ve Asr'den oluşan bu sistem, telligent beyin sayesinde her bir tekerleğe ayrı ayrı ve doğru oranda frenlemeyi otomatik olarak yapıyor.
Fren sistemiyle ilgili anlattıklarım olayın en kaba hali. Detayları yazmaya kalksam sanırım 1 ay pc basından kalkmamam gerekir:smiley:

Şimdi böyle bir araçla offroad'da ilerlerdiğinizi, çok dik bir rampada durduğunuzu düşünün.Nasıl kalkacaksınız?
arkadaşlar bu aracın en enteresan özelliklerinden biri, eğim, tonaj ne olursa olsun rölanti devrinde kalkış yapabilmesi ve hill holder adı verilen kalkıs yardımcısına sahip olması.Aracın üzerinde 30 ton yuk olsa dahi 45 derecelik bir eğimde, tamamen çamur bir zeminde bile tek yapmanız gereken aracı 1. vitese almak, debriyajdan ayağınızı cekmek.
gaza ya da frene basmanıza gerek yok, araç frene basmasanız bile, eğim ölçeri sayesinde yokuşta olduğunuzu hissedecek, eğimin ters yönünde vites seçtiğinizde frenleme yapacak, siz debriyajdan ayağınızı cekerken tam kavrama noktasında freni bırakacak ve ihtiyac duyduğu miktarda gaz verecek sorunsuz kalkacaktır.

aracın enteresan özellikleri bunlarla bitmiyor.Aracın standart yağ değişim periyodu, yol versiyonlarında 100.000 km.Yani 100.000 km boyunca servis bakım ihtiyacı kesinlikle yok.
offroad versiyonlarında yani bu araçta ise yağ değişimi 1200 saat kullanımda gerekiyor.Bu rakamların tamamı gerçek, uygulanmış, denenmiş bilgiler.hava filtresi değişimini ayrı tutmak lazım.ama aşırı tozlu ortamlarda bile 30.000 km boyunca hava filtresi değişimine ihtiyaç duymazsınız.

araç, devir saati üzerindeki değişken ısıklandırma sistemiyle sürekli doğru sizi uyarıyor. olmanız gereken devir aralığında yeşil bir ışık hattı beliriyor, yapmanız gereken bu yeşil hat içerisinde kalmak.

Telligent bakım sistemi denilen bir sistem aracın bakım gerektiren tüm parçalarındaki aşınmaları sensörler vasıtasıyla ölçerek tahmini ömürlerini hesaplıyor. filtrenizin sizi kaç km daha idare edeceğini, yağınızın ne zaman sorun cıkaracağını, kısaca aracın kaç km sonra arıza yapacağını biliyorsunuz.sürprizlere, ansızın yolda kalmalara yer yok. araç arıza yapmadan doğru zamanda doğru bakımı yaptırabiliyorsunuz. bu sayede en yii ustayı bulma zorunluluğunuz da ortadan kalkıyor.. Herhangi bir Mercedes-Benz yetkili servisinde calısan sıradan bir kalfas bile en ağır sorununuzu sadece montaj süresinde cozebilir.Sanırım bir offroad aracında olabilecek en muazzam ozellik bu olsa gerek.

Bilindiği üzere Mercedes-Benz dünyanın en büyük kamyon üreticisi. Ülkemizde de 20 yılı aşkın zamandır üretim yapıyor.Mercedes-Benz literatüründe LKW adını verdiğimiz ''ağır ticari'' segmentinde markanın amiral gemisi de Actross. Bu araçların üretimi Almanya'da yapılıyor ve insalığın her alanda lojistik ihtiyacını karşılıyorlar. 2008 yılında Mercedes bu amiral gemisinin üçüncü neslini piyasaya sürdü. Bu yeni serisinin Dünya lansmanı 2008'de İtalya'nı Sardunya adasında yapıldı.Türkiye ekibine ayrılan eğitim takvimi mayıs ayı içerisindeydi.

Ben de yukarıdaki aracın daha gelişmiş bir versiyonunu İtalya'daki bu eğitimde profesyonel offroad parkurunda, uzun bir eğitim sürecinin ardından profesyonel bir eğitmenle 12 saat aralıksız test etme şansına sahip oldum. Test sürüşünde kullandığım araç damper üst yapısına sahip, tüm tekerleklerden tahrikli (8x8) EPS (electro pnömatic servo) şanzımanlı, 30 ton gerçek yüklü bir araçtı. İşim gereği daha önce benzer araçlardan çok defa kullanmıştım. Ama bu araç tek kelimeyle hayallerimi bile zorlamıştı.

Test sırasında Alman eğitmen parkurun dışında, araç izi olmayan tamamen çamur bir tepeye yönelmemi istedi. itiraz etsemde ısrarı sonucu döndüm.30 ton yük ve 11 ton kendi ağırlığıyla, 41 tonluk bir kütleninüstelik benim gibi acemi bir kamyon şoförüyle bu çamurdan dağa çıkabileceğine ihtimal vermiyordum ama araç inanılmaz bir şekilde teklemeden çıkıyordu. Eğitmen rampanın en dik ve çamurlu yerinde durmamı istedi.Oha sınırlarını aşmıştım ama merakımdan durdum.Ayağım debriyaj ve frendeydi. Son gücümle frene bastırıyordum. Önce bunun bir şaka olduğunu sandım ancak eğitmenin komutuyla tek bir düğmeye dokundum, ayağımı frenden cektim, araç geri kaymıyordu. kalkıs sırasında gaza kesinlikle dokunmadım. az sonra aynı rampadan geri geri kalkacaktım..

Arkadaşlar yukarıda saydığım şeylerin tamamı aracın standart özelliğiydi. Dünyanın en iyi offroad modifikasyonlarında bile bu sonuç elde edilemiyor. Ancak 100 yıllık Mercedes-Benz teknolojisiyle elde edilmiş bir sonuç bu. G serisinin ya da Unimog'un başarısı da aslında yukarıdaki satır aralarında gizlii. Kusursuz mühendislik ve şapka çıkarılacak bilgi birikimi..

merak edenler için yukarıdaki aracın fiyatını da verelim;
yukarıdaki aracın daha gelişmiş bir versiyonu olan Mercedes Benz Actros 4151 AK 8x8 yaklaşık 135.000 Euro fiyata tüm vergiler dahil anahtar teslimi fiyata, 6 aylık sipariş süresinin ardından sahip olabilirsiniz. Üstelik tüm Mercedes-Benz yetkili bayiilerine bu siparişi verebilir, yuzlerce farklı uçuk aksesuarı da (GPS, navigasyon, klima, buzdolabı, havalı korna, otomatik şanzıman, led aydınlatmalı Mercedes yıldızı.....vs) dilediğinizce secebilirsiniz ..:smiley:

yukarıda yazdıklarımın tamamı spontane yazılmıştır, umarım offroad severlere faydalı olmuştur.:smiley:
 


Ynt: MB Actros

Bu kadar açıklamadan sonra tek kelime kalıyor geriye " waayyyyy beeeee!!!!!!"
teşekkürler
 


Ynt: MB Actros

aykut bey açıklamaları ilgiyle ve dikkatle okudum ,mercedes hayranlığımı bir kat dah arttırdı verdiğiniz bilgiler çok teşekkürler
 






Ynt: MB Actros

rica ederimm elimden geldiğince kendi çapımda bilgilerimi burada paylaşmaya devam edeceğim..:smiley:

aracın fiyatına gelince, TR'de uygulanan ÖTV sisteminden dolayı bu araçlar otomobil ve jiplere göre görece daha ucuz.
Bu araçlar kamyon grubunda ticari araç olarak vergilendirildikleri ÖTV oranları sadece %4.
ancak bir jeep getirmeye kalkarsanız, aracın ÖTV'si hususi otomobil ÖTV kategorisine girdiği için, getireceğiniz Jeep'in de en kötü 3.000cc silindir hacmi olacağı için aracın ÖTV'si %84 olacak.

eğer Actros'da aynı vergi oranlarıyla vergilendirilecek olsaydı, net fiyatı 238.000 Euro olacaktı.
 




Ynt: MB Actros

actrosların olası aks kombinasyonlarını yazıyorum;

4x2: nakliye ve çekici grubunda,
4x4: şantiye/inşaat ve spesifik üst yapı uygulamaları
6X2: şantiye, nakliye grubu
6x4: ağır şantiye, inşaat, spesifik üstyapılar, özel amaçlı çekiciler (iş makinası taşıyan tırlar gibi)
6x6: ağır şantiye, inşaat, spesifik üstyapılar
8x2: bu grup sadece Axor'larda ülkemizde var, (3240C, 3229 C) piyasada kırkayak diye bilinir, yurdum insanın tonaj yasasına karsı mücadelesidir, Dünya'da başka örneği yoktur.:smiley: nakliye grubunda kullanılır.az yaktığı için tercih edilir.

8x4: şantiye/inşaat ve spesifik üst yapı uygulamaları (transmikser, beton pompası, damperli kamyon)
8x6: teorik olarak yapılabildiğini biliyorum ama uygulaması yok. Dünya'nın hiçbir yerinde görmediğim gibi MB'nin hiç bir kaynağında rastlamadım.
8x8 : en geniş kullanım alanı madenlerdir.

en yaygın olanlari 4x2, 6x2, 6x4, 8x4.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst