MB Actros

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,090
Ynt: MB Actros

ha bu aks kombinasyonlarının en uc örneği Ford tarafından TR'de yapıldı. 10x2. 40 ton basar tonaj kapasitesi var ama önünde tonla bürokratik sorun var. yasal olarak monoblok yüklerde kullanımına izin var sadece, aitm yönetmeliği kapsamında uygunluk belgesi ancak bu sartlarda alabiliyor.

halk arasında ''örümcek'' diyorlar, TR'de yaklaşık 200 tane olduğunu duymuştum.
 

Etiketler
Ynt: MB Actros

bende araştırmalarda hep 8x4 ve 8x2 versiyonlara rastladım, 4x4 olanına denk gelmedim hiç ondan sordum.
axor ve atego'larda 4x4 var sanırım. itfaiyede falan gördümdü.
 

Ynt: MB Actros

bir tane örnek ekliyorum senin için.

MB Actros 2048 AK 4x4
[attachment=1]

bu da teknik özellikleri
[attachment=2]

actros_fgst_ki_f05_1va_MB_1.jpg
 

Ekli dosyalar

  • DAT_93208312_MU5_F05_MS5.pdf
    210.3 KB · Görüntüleme: 214

Ynt: MB Actros

yukarıdaki aracın teknik özelliklerini inceleyenler varsa devir/tork eğrisine dikkat edin derim. 1000d/dak ile 1750d/dak'da araç sürekli max tork üretiyor.
Actros'ta bu devir aralığı 2,5 vites demek. buna motorun esnekliği deniyor ki burda esneklik olayını epey abartmışlar.

yine 1800d/dak'ya kadar tork, 1900nm'nin altına düşmüyor.
 

Ynt: MB Actros

bişi sorucam 4x4 olan versiyonda şase aynı unimog'larda olduğu gibi hareketli mi yoksa sabit mi?
gördüğüm kadarı ile de lastik boşlukları sanki araç arazideyken tekerleğe rahat hareket ettiremez gibi duruyor.
bunu düşünürken unimog gibi bir hareket kabiliyeti ile kıyaslıyorum.
 



Ynt: MB Actros

Aykut bey parmaklariniza saglik , yazdiklarinizi okurken agzimin sulari akti. Fiyati da bence cok makul (Hos almayi haya bile edemesem de ) unimog'larin 2-300 bin € filan oldugunu duyuyordum buna gore cok dagha guclu ozel bi arac ve fiyati gercekten de makul.
Neyse esas size sormak istedigim sey actros'larin 4x4'leri ile unimog'lari karsilastirma imkaniniz varmi? 100 milyarlik fiyati ile eger unimog'a yakin arazi kaabiliyeti olabiliyorsa cok iyi bir alternatif olur.
 

Ynt: MB Actros

teşekkür ederim.. umarım faydalı ve aydınlatıcı olmuştur. çokça soruluyor. elimden geldiğince Actros ve Unimog'u kıyaslamaya çalışacağım.

arkadaşlar öncelikle segmentleri farklı. arazi kamyonu kategorisinde Mercedes ve dünya literatürünü irdeleyelim. (Mercedes'de kamyon grubunun tamamına LKW adı verilir.Otomobiller vs SUV'lar PKW diye adlandırılır)

Tüm dünyada kamyon grubu araçlar tonajlarına; (12t dan başlayıp 41 tona kadar gider, üstü tonajlar spesifik araçlardır), aks kombinasyonlarına; (4x2'den 8x8'e kadar her türlü kombinasyon, üstü spesifiktir) kullanım amaçlarına göre (nakliye,inşaat,çekici ve bu üç ana grubun alt kategorileri)..
Actros'lar 18ton ve üzeri tonaj gruplarında yer alırlar ama Unimoglar bu yukarıda saydığım tüm kategorilerin dışında tutulmuştur.

Mercedes kamyon grubunda aracın model adı aslında kısa künyesidir. formülü ise kısaca ''model grubu + 4 basamaklı bir rakam + harf grubu + aks kombinasyonu'' şeklindedir.

Örneğin Actros 1844 LS 4x2
bjuradaki rakamın ilk iki hanesi aracın basar tonajını (18ton), sondaki iki rakam beygir gücünü (440 HP), harflerden L hava körüklü olduğunu, S de çekici grubunda olduğunu ifade eder. 4x2'nin anlamını zaten biliyorsunuz..

diğer markalarda da bu model isimlendirme meselesi neredeyse aynıdır.ama Unimoglar için hiç bir zaman böyle bir moıdel isimlendirilmesi yapılmamıştır. Yani demek istediğim Mercedes kendisi bir defa baştan bu aracı hem kendi diğer ürünlerinden, hem de Dünya kamyon literatüründen ayrı tutmuş.

Unimog'a en yakın kıyaslanabilecek Actros 1835 AK'dır. (18t basar tonaj, 350 BG, tüm tekerleklerden tahrikli, damper tipi)

Bir defa ebat olarak bildiğiniz kamyonlarla aynı boyuttadır.Unimog'dan çok daha büyüktür ki bu manevra kabiliyeti olarak Unimog'un gerisinde kalmasına sebep olur.
Araçta kullanılan en küçük ebatlı lastik 315/70/R22,5'tur ki standart tır lastikleriyle aynı ebattır. 315/80/R24 e kadar gitmektedir bu ebatlar.

iki arçta da portal aks sisstemi kullanılır.

iki araçta da cerli aks grubu kullanılır.

iki araçta da merdiven tipi u prufil daralan şasi kullanılır ama ebat ve tasarım nedeniyle Unimog daha avantajlıdır.

iki araçta da çift diferansiyel kilidi vardır ve HL7, H7 grubu diferansiyeller kullanılır (tahvil oranları yüksek, diferansiyel karpuzları küçük ve mukavim.

İki araçta EPS şanzımanlarla (Elektr pnömatic servo, joystick vites) donatılmıştır, ancak Actros'ta çarpmalı şanzıman seçeneği (daha az elektronik) vardır. (Actros'a bi artı :smiley: )

İki aracın elektroniği neredeyse aynıdır. (Telligent sistemler, Abs vs)

iki araç da yavru şanzımana sahiptir.

iki araçta da dekompresyon valfli motor freni vardır.

İki araçta da trapezoid makaslar vardır ancak Actroslar'da ters trapezoid (yığma makas derler sanayide) makaslar da kullanılmakta ve genelde 6 yapraklı olmaktadır.
Unimog'larda yaprak sayısı daha azdır. bu da Unimog'a extra esneklik katar.

Unimog'da motor ve aktarma organları daha korunaklı olacak şekilde tasarlanarak montajlanmıştır. Actros'da ise ara. 18 ton basar tonaja sahip olsa bile üzerine 40 ton yük atılacak şekilde tasarlanarak montajlanmıştır, korunaklıdır ancak tasarımında alan kaygıları vardır.

Dilenirse Actross'lar yanmaz kablolarla vs ile temin edilebilir, ancak Unimog'larda böyle bir alternatifiniz yoktur. Çünkü Unimog zaten yanmaz..:smiley:

iki aracın da şnorkeli vardır ama Actros'unki bir başka yakışıklıdır..:smiley:

iki aracın da mümkünse Euro 2'leri makbuldur. ancak AITM yonetmelikleri gereği artık min. Euro 4 tedarik edilebilecektir.

iiki araçta da soğuk havalarda çalışmayı sağlayacak bir düzine sistem (yakıt su ayrıştırıcısı, ön ısıtma vs) ve aktarma organlarını ideal ısıda tutacak bir düzine sistem (şanzıman yağ soğutucu, elektromanyetik visko pervane vs) vardır.

.......

aklıma gelenler bunlar.. genel olarak Unimog ve Actros inşaat grubu aynı off road donanımı ve mukavemete sahiptir. Unimog kuşkusuz Actros'tan iyi bir arazi aracıdır.Bu fark ise Unimog'un ebatlarından, daha hafif oluşundan ve tasarımından kaynaklanır.
Yaklaşma, uzaklaşma açıları, dingil mesafesi ve lastik-jant kombinasyonu Unimog'un Actros karşısındaki üstünlükleridir.

Standart bir Actros 1835 AK'nın sadece lastik ve jantlarıyla oynayarak Unimog ayarında bir arazi performansı elde edilebilir.

(Değerlendirmeler şahsi görüşümdür)
 

Ynt: MB Actros

İbrahim Bey sizin sorunuza gelince şasiler aynı ama şasilerin taşınma sistemleri farklı. Unimog'larda alttaki yatay destekler sayesinde yük dağıtılıyor ancak bu Actros'larda yok. zaten ebatları hesaba katmazsak en büyük farkları da bu..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst