yugun
YÜCEL GÜNDÜZ
Arkadaşlar,
Motorları zayıf, Conta yakıyor derler.
Siz ne dersiniz.
Fiyatları çok uygun güzel de iç mekan sunuyorlar.
Bununla gezen bir Mücbir Seyyah da vardı.
Ben de mi bi Mazda alsam acaba?
Güçlü'den vazgeçebilsem çekmeyi satmadan da transporter alabilirim belki.Ben sizin yerinizde olsam
Çekme karavan ve connecti satıp bir transporter alırdım
Sahibinden ilan verseniz deneme amaçlı, transporter ile takas ederim diye.Ben sizin yerinizde olsam
Çekme karavan ve connecti satıp bir transporter alırdım
Bankalar 50000 üstü kredilere acayip bir faiz uyguluyor. Bu yüzden şu anda bir şey alamıyorum. Bakalım zaman ne gösterir.Yucel bey mazda nın kıa ve L300 den farkı ıyı tarafı kasa uzunlugu daha fazla tahmınım 30 cm az sayılmaz ama mazda nın turkıyede satısda hıç bir tıcarı aracı yok yanı turkıyeye tıcarı arac getırmıyor bırakın tıcarıyı bınek bıle cok bır arabası yok anlayacagın parca ışı bır haylı zor bu arac sofor secer yurutemezsın tamırden cıkamazsın..
boyle arac alacaksan L300 tek gecerım yakıtı da aynıdır bır bırlerıylen bır farkı yok parca servıs kat kat daha cok bulursun mazda dan..
Teşekkür ediyorum cevabınız için.Açılın bu işin kompedanı geldi.
Çok iddialı bi giriş oldu. Eskiden halı yıkama işi yapardım. 5 sene L300 kullandım. Haliyle o sınıf bütün arabaları biliyorum.
Bu sınıfta Mitsubishi Hyundai Mazda ve Toyota'nın araçları var. İçlerinde piyasada en az olanı Toyota. Hatta Aksaray'da hiç görmedim. Mazda ise Toyoto'dan sonra gelir. Piyasada azdır. Pek tutulmadılar. O yüzden fiyatı uygun. Mazda genel olarak parçada sorunlu diye biliyorum.
L300 ve H100 nerdeyse aynı. Hyundai daha konforlu gibi bence. Daha güzel sürümü var. Daha iyi yaylanıyor.
L300'ü 5 sene kullandım demiştim. Beş sene içinde pek sanayiye gittiğim söylenemez. Hatta yağ bakımını bile pek umursamazdım. Bi kere eksoz delindi oda yaşla alakalı. Onun dışında bi arızası olduğunu hatırlamıyorum. Zaten karadüzen bi araba. Turbo filan yok. Elektronik bişey yok. Kolay kolay bozulmaz. Yakıtıda o zamanlar Tofaş grubu ile aynıydı. Ordan kıyas yapardık.
Bu tip araçların genel sorunu arkasının hafif olması. Karda buzda gitmez. Ben arkada kürek ve kova ile kül taşırdım. Düzlükte dahi yürümezdi altına kül atardım yürütürdüm.
Hatta yazın bile boşken hemen patinaj atar. Birden ikiye çekince gaza fazla yüklensen patinaj atar. Arkası çok hafif.
Yol tutuşu vs hiç yok. Uzun yol işi tehlikeli. Virajda savurur atar. Zaten turbo olmadığı için en ufak rampada 3. vitese düşer. Zaten ilk üç vites yük vitesi gibi bunların. 4 5 uzun vites. Düzlükte 4 5 ile gidersin rampada 3ü zor geçersin. Ha ikiyede düşmez öyle değişik bi araba.
Hız olarak 80le ancak gidilir. Hatta ben az yaksın diye 70le giderdim. Çok zorlanırsa 100ü geçer ama altında bağırır durur. Kafa beyin kalmaz o gürültüde. Zaten motorun üzerinde oturuyorsun bütün titrelim gürültü altında.
Kaza anında çok tehlikeli. Allah korusun direk sakat bırakır. Burun yok malum. Önde koruyacak hiç bişey yok. İnce bi sac var bacaklarla ön arasında. Hiç koruması yok.
Yani şehir içinde boya badanacıların , halı yıkamacıların vazgeçemediği bi efsane. Ama şehirler arası yol yapanlar asla almaz. Kasa hacmi yok. Uzun yolda hiç iyi değil. Şehir içinde taksi gibidir. Her yere girer çıkar. Manevrası çok güzel. Ducato master vb araçların giremediği yere girer döner vs.
Yani sözün özü karavan olarak kullanmak mantıklı değil. Kullananlar var görüyorum ama aynı bütçe ile alınabilecek başka araçlar var. Eski kasa ducato bile bundan kat kat iyi karavan olur. En azından içinde ayakta durulur.
Ha birde şu açıdan bakmak lazım. İkinci bi arabanın sigortası bandrolü muayenesi ve tamir bakım masrafları nerden baksan senede 20-30 bin lira yer.
Onun yerine hali hazırda olan aracı değiştirmek daha mantıklı. İlla ufak olacaksa Ducato'nun 13 metreküp olanları var. Taksi gibi ufak tefek. Yakıtı az derdi sıkıntısı yok. Vito Transporter ayarında araba.
Alışılmış arabadan vazgeçmek zor oluyor. İlk kamyonuma hiç kıyamazdım. En iyisinin o olduğunu düşünürdüm. Sonra değiştirdim onuda arkadaşıma sattım. Şimdi iyi ki değiştirmişim diyorum. Güçlü şu an vazgeçilmez durumda. Ama o adımı attıktan sonra iyi ki vazgeçmişim denilebilir.
Burada bilmeden konuşanlara aldanmayın, 2002 ve üzeri ince enjektör motorlar, sıkıntısı yoktur, ben İsranbul'dan Antalya'ya 8.30 saatte giriyorum, arada yarım saat yemek molası, ayağımı gazdan çekme huyum yoktur, araç en çok 120-125 gider.Ekli dosyayı görüntüle 641296
Arkadaşlar,
Motorları zayıf, Conta yakıyor derler.
Siz ne dersiniz.
Fiyatları çok uygun güzel de iç mekan sunuyorlar.
Bununla gezen bir Mücbir Seyyah da vardı.
Ben de mi bi Mazda alsam acaba?