Mazda E2200 5+1 Panelvan 4×4 Modi̇fi̇kasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MKARALAR Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,300
 

Merhaba

Mehmet bey,

yaklaşık 11 yıldır Kia Besta 4x4 kullanıcısı olarak sizi tebrik ediyorum Mazda E2200 modifikasyonu başarı ile tamamladınız kazasız belasız güzel günlerde kullanın motor çekiş sorunu ile ilgili bir kaç bilgi paylaşmak isterim şuan kullanığınız motorun Alt blok R2 üst Silindir kapak kısmı RF benim düşüncem 2000 model kia sportage 2.0 TD olan modelin üzerindeki motorun manifold ve turbosu birebir uyuyor parça kataloğundan dökümanlara baktım ve bizzat sanayide incelemem sonucu bu kanıya vardım ama şuanki aracın üzerindeki motorun yatak ve pistonları turboya dayanabilirmi bilmiyorum alt yapısı hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim şuan benim aracın üzerindeki motorda 2007 model mazda e2200 motoru 71hp 140bin km de çekiş tatmin ediyor fakat turbo olsa fena olmaz





 

Merhaba YgtGencer,
Öncelikle güzel yorum ve dilekleriniz için teşekkür ederim...
Kia Sportage 1998-2000 arası, 2.0 TD, 83PS/4000 motorun manifold'larının ve turbosunun uyması gerektiğini biliyorum.
Ancak sadece bunları değiştirmek yetmiyor... Krank mili yataklarının ve pistonlarının da değişmesi gerekiyor.(Pistonlar için çelik, yağ galerili piston olması gerekiyor.)
Bundan sonra iş yakıt pompasına geliyor. Hali ile üzerindeki yakıt pompası incelendiğinde, LDA (araç turboya geçtiğinde araç enjektörlerine daha fazla yakıt temini) uygulanabilir bir pompa olmadığı görülüyor. Mazda'dan hangi pompanın uygun olacağı hakkında bir bilgiye erişemedim. Ancak yaptığım araştırmalar Hyundai Starex yakıt pompasının uyacağı yönünde...
Tabi bütün bunlar, 6-7000 Km kullanımda hiç yağ eksiltmeyen, herhangi bir sorunu olmayan motora yapılacak, bunu da canım istemiyor, aynı motorun biraz eskimişini bulup uygulama yapmayı, başarısız olunursa mevcut motoruna dönebilmeyi istiyorum.
Hyundai Tech ile yaptığım görüşmede, D4EA 125 PS/4000 olan motorun uzunlamasına kullanılabileceğini söylediler, ancak bir teklif vermediler.
Geçtiğimiz hafta, güce bir nebze katkısı olacağı düşüncesi ile hava filtresini koltuk altına, motor emme manifolduna sadece 15-20 Cm mesafeye getirmek üzere bir tane Kamyonet Hava Filtresi kabı getirttim, önümüzdeki hafta monte edeceğiz. Malum mevcut hava filtresi motora epey mesafede, yaklaşmasının performansa az da olsa katkısının olacağını düşünüyorum.
Bir de araç soğutmasını öndeki termiği ve pervaneyi sökerek (Radyatöre elektrikli fan motoru takarak) en az 2,5-3 PS daha güç elde edilebileceğini düşünüyorum.
Bundan sonra daha da tatmin edici bir güce ulaşamaz isek, araştırmaya arada sırada, boş vakit buldukça devam...
Hali hazırda düz yolda rahatça 105-115 Km sürat var, rampada problem az da olsa devam...
Ancak yol hali gayet iyi, arazi hali de sorunsuz..
Araca 4x4 modifiyesini 192.000 Km de yapmışım, şu an 226.000 Kmde.. Yani 34.000 Km problemsiz kullanılmış...(Sadece Krank kasnağı ile her 5-6000 Kmde yağ filtresi/Hava Filtresi değişti bu arada)
Bakalım, önümüzdeki günlerde bir şeyler yapacağım da... Araştırıyorum yanlış bir şey yapmayayım diye...
Tekrar olumlu görüş ve tavsiyeleriniz için teşekkür eder, iyi günler dilerim
M.KARALAR
 

Üstad be bir görsel görseydim bizimde hayalimizdeki araç netlesseydi
 

Herkese merhaba,
Yeni bir konu açmak yerine burada devam edeyim diye düşündüm...
Aracın kliması ve kalorifer motoru düzgün üfürmüyordu, sanırım ortalarda bir yerlerde hava kaçağı filan vardı...
Ancak binek araçlardan bir tanesi beyin arızasından dolayı hasta olduğu için, araç lazım olur düşüncesi ile pek bakamamıştım...
Peugeot'nun beyin arızası en sonunda, 2 tane yeni BSI getirttikten sonra giderildi, ben de aracın fan problemine eğilme fırsatı buldum.... Bir elektrikçiye şunun göğsünü sökelim dediğimde yanaşmadı, olmayacak bir para istedi... Ben de yaz aylarında oturduğum evin park yerinde sökümü yaptım... Kalorifer ve Klima ünitelerini bir güzel yıkadım, petekler temizledim... Derken bunların tekrar batmaması, temiz kalmaları için Mazda E 2200 araca Polen Filtresi yapmaya karar verdim...
Ancak Mazda E 2200 'de ön sağ far, kalorifer ve klima fan motorunun emme bölümü içine girmekte..
Bu ise ciddi bir problem yaratsa da, en sonunda çözdüm tabii ki...
Antalya'daki bir lazer kesme firmasına parçaların resimlerini hazırlayıp 1,2 mm Galvanizden kesim yapmalarını söyledim... Bir hafta sonra resimlerim çizim bedelinin 1..500,00 TL olduğunu söylediler... Fan motorunu geri aldım, evde kartondan gerekli parçaların modellerini oluşturdum, tarayıcıda tarayıp ölçülendirdikten sonra İstanbul'daki daha önce parça kesimleri yaptırdığım lazer kesim firmasına e-mail ile gönderdim.... 4 gün sonra parçalar geldi, fatura tamamı 650,00 TL idi... Kendimde gaz altı kaynağı olmadığı için egzoz tamiratı yapan bir yerde parçalar birleştirildi... İşin garibi, Adam ne yaptığını bilmiyordu...
Ve nihayetinde ana parça ve Polen Filtresini taşıyacak gövde bitti, montajını yaptım, aracın ön göğsünü Mazda Yetkili Servisinde, ustabaşı ile birlikte topladık... Yetkili Servis arkadaşımdır, sorun olmadı...
Ancak patronları olmaz, yeterli hava emişi olmayacak diyordu... Öyle olmadı, bana göre harika oldu, fan üflemesi son derecede yeterli...
Polen filtresi yapım aşamalarını gösteren resimler ekte PDF dosyası halindedir.. (Çok resim olduğu ve sadece 6 dosya ekleyebileceğim için)
Aracın altına yatarak veya lifte kaldırıldığında basit bir şekilde değiştirilebilmektedir...
 

Ekli dosyalar

  • MAZDA_E2200_POLEN_FILTRESİ_UYGULAMASI_RED.pdf
    3.9 MB · Görüntüleme: 112