JAMES BROWN
Kamp II
Motokaravan yapma amaçlı MAGIRUS minibüs edindim.Daha önceki alışkanlıklarımdan,netin başına oturup bu araç hakkında araştırma yaptım,gerekli bilgileri araştırmaya başladım.Fakat çok çok az bilgiler vardı,hatta bilgi kırıntıları desem daha doğru olur.Hepimizin her gün gördüğü,yolcu olarak bindiği fakat hakkında gerekli hiç bir bilginin net ortamında sağlıklı olarak bulunmadığı bir araçtı.
Alalı yaklaşık 1 ay oldu.Bu 1 ayda Zonguldak-Ankara,Ankara- İstanbul ve İstanbul -Tekirdağ arasında 1000 km.'yi geçen bir deneyimim oldu.Buradan yola çıkarak ,Magirusları merak eden arkadaşlara deneyimlerimi aktarmak isterim.
Motoru Hava-Yağ soğutmalı.Tekneler,Jeneratörler ve örneğine başka ülkede rastlanmayan bizim minibüslerde kullanılıyor.Alman yapımı.Otokar bu motoru Türkiyede mi monte edip birleştiriyor,yoksa sadece ithalmi ediyor sağlıklı bilgiye sahip değilim.Çok dayanıklı bir yapısı var.Sağlam,uzun ömürlü ve sorunsuz.Adeta yağ ve yakıtı eklendikten sonra sonsuza kadar çalışması için dizayn edilmiş.Hava soğutmalı olmasına rağmen ,asla hararet,şişme ,sıkışma durumları mevcut değil.Aşağıda maddeler halinde Olumlu/olumsuz yanlarını maddelemeye çalışacağım.
OLUMLU/POZİTİF YANLARI
-Motoru çok dayanıklı.Uzun ömürlü,Arıza yapma oranı yok denecek kadar düşük.Kronik arızaları yok.Ağır şartlar altında çalışmaya dayanıklı tam bir İş Makinesi..
-İç mekanı motokaravan yapmaya çok elverişli.Enine 1,70 cm,içinde rahtlıkla ayakta durup gezebilirsiniz.Yaşam alanı şöför mahalli hariç yaklaşık 4 metre.İçi 4 yatak kapasiteli bir şekilde hiç zorlanmadan dizayn edilebilir.
-Ustası,parçası ve anlayanı her kasabada/taşrada mevcut.Parça sıkıntısı yok.
-Yakıtı boyut ve ağırlığına göre makul.Yaklaşık 0,30 -0,35 kuruş.
-Yerden aşırı yüksek.Hatta çoğu arazi aracından çok daha yüksek.Altının değmesi gibi bir sorun söz konusu bile değil.
-Güçlü bir motora,kısa oranlı bir şanzıman ile en dik yokuşları asla zorlanmadan çıkabiliyor.Çıkamayacağı bir rampma,yokuş sanırım yok.
-Sağlam bir şase ve iskelete sahip.
-Yoldan epey yüksekte olduğunuz için yola hakim gidebiliyorsunuz.Kör nokta yok.
-Basit ,turbosuz dizel motoru 10 numara yağı bile çok rahat yakabiliyor.
OLUMSUZ/NEGATİF YANLARI
-Şayet 70/80 km üstü hızlar istiyorsanız ne yazıkki bu mümkün değil.
-Motor hemen şöför mahalli yanında olduğu için alışkın olmayanlar için gayet gürültü.Aynı zamanda sıcaklıkta fazla hissediliyor.Bir zaman sonra kuşkusuz alışılıyor.Fakat gürültü binek bir aracın 7-8 katı diyebilirim.
-Kullanım kesinlikle deneyim istiyor.İlk defa kullanan birisi için ,alışana kadar çok dikkat edilmesini gerektiriyor.Sürat zaten 70 km 'yi geçilmemesi gerekir.
-Hızlanması/ivmelenmesi kamyon gibi.
-Tümseklerde,bozuk yollarda makaslı yapısından ve yüksek yapısından aşırı sallanması var.Yine alışık olmayanları ilk etapta korkutabilir,zıplatabilir.
Sonuç olarak benim gözümde mükemmel bir amaç/iş makinesi.Amaç sorunsuzluk,hedefe ulaşmak bunu yaparkende yavaş gidebilmekse bu araç size dünya turuna çıkarabilir.Çölde,Sibiryada her türlü iklimide ezer geçer.Geniş iç mekanı bir süre sonra sizi diğer araçlara bindiğinizde,dar ve basık alanları nedeniyle afakanlar basmasına sebep olur. En bozuk yollarda ,yokuşta ve her şartta yavaş ama sağlam ve sıkıntısız giden bir araç.
Benim çok sevdiğim ve zevk aldığım ,araçtan çok ,dediğim gibi bir amaç,hobi makinesi.Umarım merak eden arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.Şayet sorular gelirse elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Saygılarımla.
-
-İstanbul içinde ikamet edenler için park problemi olabilir.Gerçi diğer camperler içinde geçerli bu sorun.
Alalı yaklaşık 1 ay oldu.Bu 1 ayda Zonguldak-Ankara,Ankara- İstanbul ve İstanbul -Tekirdağ arasında 1000 km.'yi geçen bir deneyimim oldu.Buradan yola çıkarak ,Magirusları merak eden arkadaşlara deneyimlerimi aktarmak isterim.
Motoru Hava-Yağ soğutmalı.Tekneler,Jeneratörler ve örneğine başka ülkede rastlanmayan bizim minibüslerde kullanılıyor.Alman yapımı.Otokar bu motoru Türkiyede mi monte edip birleştiriyor,yoksa sadece ithalmi ediyor sağlıklı bilgiye sahip değilim.Çok dayanıklı bir yapısı var.Sağlam,uzun ömürlü ve sorunsuz.Adeta yağ ve yakıtı eklendikten sonra sonsuza kadar çalışması için dizayn edilmiş.Hava soğutmalı olmasına rağmen ,asla hararet,şişme ,sıkışma durumları mevcut değil.Aşağıda maddeler halinde Olumlu/olumsuz yanlarını maddelemeye çalışacağım.
OLUMLU/POZİTİF YANLARI
-Motoru çok dayanıklı.Uzun ömürlü,Arıza yapma oranı yok denecek kadar düşük.Kronik arızaları yok.Ağır şartlar altında çalışmaya dayanıklı tam bir İş Makinesi..
-İç mekanı motokaravan yapmaya çok elverişli.Enine 1,70 cm,içinde rahtlıkla ayakta durup gezebilirsiniz.Yaşam alanı şöför mahalli hariç yaklaşık 4 metre.İçi 4 yatak kapasiteli bir şekilde hiç zorlanmadan dizayn edilebilir.
-Ustası,parçası ve anlayanı her kasabada/taşrada mevcut.Parça sıkıntısı yok.
-Yakıtı boyut ve ağırlığına göre makul.Yaklaşık 0,30 -0,35 kuruş.
-Yerden aşırı yüksek.Hatta çoğu arazi aracından çok daha yüksek.Altının değmesi gibi bir sorun söz konusu bile değil.
-Güçlü bir motora,kısa oranlı bir şanzıman ile en dik yokuşları asla zorlanmadan çıkabiliyor.Çıkamayacağı bir rampma,yokuş sanırım yok.
-Sağlam bir şase ve iskelete sahip.
-Yoldan epey yüksekte olduğunuz için yola hakim gidebiliyorsunuz.Kör nokta yok.
-Basit ,turbosuz dizel motoru 10 numara yağı bile çok rahat yakabiliyor.
OLUMSUZ/NEGATİF YANLARI
-Şayet 70/80 km üstü hızlar istiyorsanız ne yazıkki bu mümkün değil.
-Motor hemen şöför mahalli yanında olduğu için alışkın olmayanlar için gayet gürültü.Aynı zamanda sıcaklıkta fazla hissediliyor.Bir zaman sonra kuşkusuz alışılıyor.Fakat gürültü binek bir aracın 7-8 katı diyebilirim.
-Kullanım kesinlikle deneyim istiyor.İlk defa kullanan birisi için ,alışana kadar çok dikkat edilmesini gerektiriyor.Sürat zaten 70 km 'yi geçilmemesi gerekir.
-Hızlanması/ivmelenmesi kamyon gibi.
-Tümseklerde,bozuk yollarda makaslı yapısından ve yüksek yapısından aşırı sallanması var.Yine alışık olmayanları ilk etapta korkutabilir,zıplatabilir.
Sonuç olarak benim gözümde mükemmel bir amaç/iş makinesi.Amaç sorunsuzluk,hedefe ulaşmak bunu yaparkende yavaş gidebilmekse bu araç size dünya turuna çıkarabilir.Çölde,Sibiryada her türlü iklimide ezer geçer.Geniş iç mekanı bir süre sonra sizi diğer araçlara bindiğinizde,dar ve basık alanları nedeniyle afakanlar basmasına sebep olur. En bozuk yollarda ,yokuşta ve her şartta yavaş ama sağlam ve sıkıntısız giden bir araç.
Benim çok sevdiğim ve zevk aldığım ,araçtan çok ,dediğim gibi bir amaç,hobi makinesi.Umarım merak eden arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.Şayet sorular gelirse elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Saygılarımla.
-
-İstanbul içinde ikamet edenler için park problemi olabilir.Gerçi diğer camperler içinde geçerli bu sorun.