VitaEsMorte
Zirve
- Mesajlar
- 2,896
- Tepkime Puanı
- 39
Her markada müzmin bazı sorunlar vardır. Ben Land Rover'da sadece yağ kaçırma sorunu olduğunu sanırken acı bir tecrübeyle şarj dinamosunun da sorunlu olduğunu anladım. Sedat ile yaptığımız Türkiye turunda dinamoyu birkaç kere yakınca iyice bir inceleme şart oldu. Ağzına kadar dolu bir Discovery 1 ile saatte 175 km yaptıktan sonra yanan akü lambası ile kendimizi Erzincan oto sanayide bulduk. Orada sorunun aküden olduğunu sanarak değiştirdiğimiz akü de kar etmedi ve gecenin bir yarısı Sivas-Tokat arasında yolda kaldık. Sorun şarj dinamosuydu. Land Rover'ın orjinal dinamosu olan Lucas'ı denedik, BMC'yi denedik yine aynı şeyi yaptı ve toplamda 5 kere dinamo yaktı. Dikkat ettiğim nokta, dinamolar hep aşırı hız denemelerinin veya elektrik aksamına fazlaca yüklenmenin sonunda yanıyordu. Hatta bir keresinde dinamo alev almıştı. Sonuçta tamircim bunun aşırı ısınmadan olduğuna kanaat getirdi ve pervaneli bir Bosch dinamosu taktık. Ayrıca 50 amperlik olan eski dinamo yerine takılan bu yeni dinamonun gücü de 90 amperdi. Sonuç olarak bir daha yaşamadım. Fakat sonradan öğrendiğime göre dinamoda aşırı ısınma bu markanın bir diğer müzmin sorunuymuş. TV'de gördüğüm yanan sıfır RR jipler de bunun kanıtı sanırım.