LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,457
Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Arkadaşlar merhaba

Oktay ustanın eline sağlık discoyu gayet iyi yapmışlar , motor kapağı taşlandı conta ve diğer parça değişimleri ile fazla tuzlu olmadan araç onarıldı sorunsuz çalışıyor 500 km sonra bir subap ayarı daha yapılacak

öntarafa farları taktık üstede 4 küçük far taktık artık hafta sonu gezilerine hazırız
 



Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

hafta sonu bende adana ya gittim, istanbuldan adanaya kadar sorunsuz giden araç, adanada benzin almak için durdugumda tekrar çalışmadı. baktığımda akü boşalmıştı. neyse bir şekil bağlantılar kurduk ustalar geldi takviye ile aracı çalıştırınca servise kadar gittim sorunsuz hiç arıza yokmuş gibi. orda akü değiştirildi test ettiler ve baktıkki şarj etmiyor. sonuç olarak şarj dinamosu bozulmuş, kömürü bitmiş. adanada hiçbir şekilde parça bulamadık, borusana sorduk onlarda bile yoktu. 1 gün araç yattı orda ertesi gün bir elektirikçi bir şekil kömürünü yeniledi ve aracın sorunu çözüldü.

şimdi düşünüyorum acaba orjinal alıp yenilesemmi ne olur ne olmaz diye.
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Borusan'ın LR Discovery II Şarj Dinamosu fiyatını bir öğrenince :smiley:
Ben arabayı servisin içinden çektirdim, kavga dövüş,
1100 Euro + kdv para verip 2 hafta parça bekleyip + işçilik ile tamir olacaktı :smiley:
Oktay saolsun, geldi servisin içine kadar girip, "-kesinlikle çalışmaz" "-dinamonun içi yanmış bitmiş kül olmuş" denilen arabayı çalıştırıp Maslağa gitmiştik.
 



Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

o nasıl dinamo öyle :smiley: sırf merakımdan bunu inceliyeceğim bakalım ne çıkacak sonucu ne olursa olsun bu kadar pahalı olmamalı bence diğer arkadaşlarada gercekden geçmiş olsun ucuz atlatmışlar
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Serdar bey aynen, adanada kalınca önce dedimki borusandan da olsa alalım takalım parça. aradılar borusanda yokmuş. sonrada ustanın birisi yaptı 150 ytl ye.

daha sonrada ben araştırdığımda 950 euro+kdv gibi bir fiyat öğrendim borusan fiyatı, iyiki borusanda bulamamışım dedim. olmazsa ingiltereden sürekli gelen bir tandıgım var oralardan parça getiricem yoksa olmayacka bu borusanla bu iş.
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Aracın alternatörü 9 farklı üretici tarafından üretiliyor. Lucas, Hella, Delco bunlardan bazıları. Valeo, Bosch gibi firmalar tarafından üretilse çok daha kolay ve ucuz ulaşılır. Ama diğer markalarda da yarı yarıya fark edeceğine eminim...
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Başlarken:
Yetkili servisin ismini vermeyeceğim, orada çalışan insanların pek çoğu ile irtibatımız olmuştur, bazılarının daha sonra sektörde başka işlerde :smiley:
başka şirketlerde çok başarılı olduklarını biliyorum. Sonuçta şikayet konusu sadece prosedürlerin bazen esnek olmamasıdır.

Yetkili servislerin beni Uludağ'dan 5 kuruş vermeden çekip, pazar gecesi boya fırınını çalıştırıp, 2 saat ağırladıklarını bilirim.

Olay:

Araç evin otparkında 2 hafta çalışmadan bekler, ilk ateşlemede dumanlar çıkar ve ekranda hata uyarısı verir. Sonra susar.
Telefonla aranan LR yol yardımı telefonda teşhisi akü değişmesi olarak koyar,çekici aracı, yetkili servise çeker teslim eder.
İlk teşhis olarak Akü değiştirilmesi gerektiği söylenir yetkili servisçe, akü yoktur ellerinde temin süresi 2 gündür.

Aslen akü vardır, hemde araca takılmıştır ama yetkili servisin yedek parça sistemi ile workshop iş emri konuşamamaktadır. sistem birbirinden habersizdir. Aynı zamanda aracım plakasından bir 3.20 Coupe olarak göründüğünden, saçma bir tamir seti ile karşılanmıştır. Çekiciden inerken :smiley:

Neyse, yeni akü ile beraber şarj dinamosunun yanmış olduğu teşhisi konur. İlgili parçanın fiyatı Euro üzerinden tespit edilir, ancak getirilmesi 2 hafta alacaktır. Bu durumda araç yürümediği için teslim edilemez. Sadece orijinal parça takılması ile servisten çıkarılacaktır.

Sonra uğraşılır, didinilir. Aracın geri alınması için çaba gösterilir. Sinirler gerilir. Ben arabamı isterim geri denir. Çekici çağırılır,
kurumsal standartlar çekicinin servis alanına girmesine engel olmaktadır. Sonra yetkili servise şahsen gidlir, kimimdir- sektördenimdir, bu işlerden nasıl anlarımdır anlatılır.

Aküyü sökerler vs.vs. bir ton mevzu olur. En sonunda araç servisin dışına kendi yedek parça forkliftleri ile itilir-çekilir...
Oktay gelir, akü takar marşa basar, Maslağa kadar rahat rahat gidilir.

Gerekli uygun yollu tamirat yapılır, 1,5 yıldır rahat rahat araba kullanılır.
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

bildiğim kadarı ile Anıl oto'da şarj dinamosunun sıfırı 610 + kdv gibi rakamdı. GB indirimi de yaptıklarını hatırlatmaya lüzum yok sanırım :smiley:

Borusan'ın fiyatları nedense oldum olası hep beklentilerin çok üstünde olmuştur.
 



Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi



Şu şarz dinomosu mevzu oldukça dikkatimi çekti.


Bozulma Şekilleri:

1. Kömürlerinin bitmiş olması
2. Elektronik aksamının arıza yapmış olması. Diod, Tablo vs.
3. Bobinlerin yanmış olması.



Arızanın sebebi şu olma olasılığı yüksek: (Başka sebepler de olasıdır ama anlattıklarınızdan bu sonuca ulaştım.)

- Şarz dinomolarının randımanlı çalışabilmesi için tercih ettiğiniz Akü nün Amperi çok önemli.
Aracınızın Dökümanına belirtilen Amper değerinden Çok daha fazla Amper değerinde Akü bağlarsanız bu sorunla karşılaşırsınız.

- Akülerin Paralel Bağlanması da Amper değerini iki ye katlar, Bu da Şarz dinomosunun yanma olasılığını arttırır.

- Genellikle yapılan hata: Araçlar arazi aracı olduğundan standart dışı Daha fazla Amper değerinde Akü kulanmaktan olmaktadır. Bunun başka çözümleri bulunabilir.


Şarz dinomosu Yandığında: Araç uzunca bir KM daha Akü üzerindeki elektiriği kullanarak gidebilir. Fakat İstop ederseniz Gerekli Enerji aküde olmadığı için Marş basmıyacaktır.
Bu durumda ittirip çalıştırmanız gerekir. Yola yine devam edebilirsiniz. Ama en yakın oto-elektirikçiye uğramanız tavsiye olunur.

Genel olarak arızanın oluştuğunu Akü Göstergesi Araç çalıştığı halde yandığında anlarsınız :
Bunun temel 4 sebebi vardır:

1. İyi ve küçük ihtimalle Kablolarda temassızlık vardır. Çok iyimser oldu ama genellikle arıza bu değildir. :smiley:
2. İyiye yakın olan ihtimal se Şarz dinomo kömürlerinin bitmiş olasılığıdır. Gayet normaldir. Değiştirilebilir.
3. İyiye Yakın olan başka bir ihtimalle de elektronik kısımı Diod tablosu gümlemiştir. Çoğu araçta tamir edilebilir. Genellikle de Yüksek Amper e maruz kalınca gümlerler.
4. Kötü ihtimalle, Bobinler yanmıştır. Genellikle Şarz dinomosu miyadını doldurunca karşılaşılır, Çünkü bobinler yanmadan önce Elektronik kısım uçar, sigorta misali. iki çözümü olabilir: yeniden sarmak veya yenisini almak.


Saygılar, Hakan.
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

Detaylı bilgi için teşekkürler,
Seçenek 3, sarılı tellerin erimiş olduğunu gördüm :smiley:

Daha önce dıştan takma motorumun Trim motoruda benzer biçimde yanmıştı, sararak tedavi çok iyi randıman vermese de yine de çözüm olmuştu.
Bu sefer daha ucuza hallettik...
 

Ynt: LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi

LRTD5' Alıntı:
Detaylı bilgi için teşekkürler,
Seçenek 3, sarılı tellerin erimiş olduğunu gördüm :smiley:

Daha önce dıştan takma motorumun Trim motoruda benzer biçimde yanmıştı, sararak tedavi çok iyi randıman vermese de yine de çözüm olmuştu.
Bu sefer daha ucuza hallettik...

Geçmiş olsun ,

Umarım Akü seçerken faydası olur, Çünkü olması gerekenden yüksek amperli Akü seçersek bunların başımıza gelmesi olasılığı yüksek.

Yüksek Amperli akülere ihtiyaç varsa Dinomonun Amperi de ona göre seçilirse en randımanlısı o şekilde olabilir.
Veya Switch yardımıyla Çift Akü kullanmak faydalı olabilir.

tekrar geçmiş olsun, Saygılar. Hakan.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,831
Mesajlar
1,531,187
Kayıtlı Üye Sayımız
166,935
Kaydolan Son Üyemiz
rcagatay

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst