LR Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tango Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 392
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 71,636
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: LR Defender 110

Engine katılıyoum,

ayrıca ZF şanzıman V8 de kullanılıyor fakat V8 in devir göstergesi 6000 d/d gösteriyor kırmızı çizgi yok sonuna kadar cevirebiliyor, şanzımanda bu devirlere göre ayarlanmış, Dizel makinada 4000 d/d bile riski bölgede , ZF 3000- 3500 dd de vites değiştiriyor, çalıştırılabilse bile çok verimli olmayacaktır, aşırı yakıt tüketecektir. motor sürekli maximum seviyede yorgun olacaktır, hararet yapacaktır.

Bunlar halledilebilirmi? hiç bilmiyorum oldum olası otomatiğe ısınamadığım için araştırmadım nasıl olur nasıl eder uzman görüşü almak lazım.

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: LR Defender 110

discovery-V8' Alıntı:
Engine katılıyoum,

ayrıca ZF şanzıman V8 de kullanılıyor fakat V8 in devir göstergesi 6000 d/d gösteriyor kırmızı çizgi yok sonuna kadar cevirebiliyor, şanzımanda bu devirlere göre ayarlanmış, Dizel makinada 4000 d/d bile riski bölgede , ZF 3000- 3500 dd de vites değiştiriyor, çalıştırılabilse bile çok verimli olmayacaktır, aşırı yakıt tüketecektir. motor sürekli maximum seviyede yorgun olacaktır, hararet yapacaktır.

Bunlar halledilebilirmi? hiç bilmiyorum oldum olası otomatiğe ısınamadığım için araştırmadım nasıl olur nasıl eder uzman görüşü almak lazım.

Selamlar
Tesekkürler, anlasılan otomatik isini bir kenara koyup oraya ayıracagım bütceyi, aracın farklı bir yerine kullanmak daha mantıklı olacak.
Belki ilerleyen zamanlarda daha mantıklı bir cözüm üretebilirsek o zaman tekrar bir göz atarız bu duruma.

Yazarken aklıma geldi, Grandvitaranın 2.0 litrelik motor ve sanzımanını uydurabilirmiyiz ? Uydurursak Defender dan geriye görüntü haricinde birsey kalmıs olurmu ? Yoksa hic boyle fantezilere girmeden direk motor degistirip düz vitesi de bu da gülün dikeni diyerek kabullenmekmi lazım ?
 

Ynt: LR Defender 110

eğer çok çok şanlı iseniz, çıkmacılarda/hurdacılarda otomatik 300TDI Disco şanzımanı, ECU'su felan bulabilirseniz, 2.4 pumayı bu şanzımana uydurabilirsiniz... ama yine de sorunlu olacaktır.

Vitara motoru dizel değilse, boş yere denemeyin. Sonuçta çalışsa bile, benzinli olacak. arazide çok başarılı olmayabilir.
 

Ynt: LR Defender 110

Yardımlarınız icin tesekkür ederim arkadaslar,
Sonuc olarak benim anladıgım simdilik yüzde yüz denenmis ve basarılı olmus bir yolu yok. Dolayısıyla manuel şanzımanla kullanıp basımı ve cebimi agrıtacagıma birazcık sol bacagımı agırıtmak daha mantıklı olacak.
:smiley:
 

Ynt: LR Defender 110

Selamlar;
Motor değiştirmek kolay bir iş değil fakat ruhsata işletmek çok daha zor. Çok farklı engeller koydular. Eskiden faturalı istediğiniz motoru proje çizdirerek ruhsata işletiliyordu. Yeni şartların tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla orjinal motorunun beygir ve tork değerlerine uyması gerekiyor
 



Ynt: LR Defender 110

motorun bloku aynı kalmak şartı ile revize ediliyor.
yani benzinli motoru dizel e çevirme operasyonu yok.bu işlem sadece düz dizel motoru TDİ ye çevirme işlemi.
bunu ruhsata işlemek gerekiyormu bilmiyorum .
benzinli araçlara daha fazla güç için yapılan chip operasyonu gibi bi durum söz konusu?chip ruhsata işleniyormu onuda bilmiyorum
 

Ynt: LR Defender 110

edaghan' Alıntı:
eğer çok çok şanlı iseniz, çıkmacılarda/hurdacılarda otomatik 300TDI Disco şanzımanı, ECU'su felan bulabilirseniz, 2.4 pumayı bu şanzımana uydurabilirsiniz... ama yine de sorunlu olacaktır.

Vitara motoru dizel değilse, boş yere denemeyin. Sonuçta çalışsa bile, benzinli olacak. arazide çok başarılı olmayabilir.


Engine katılıyorum vitara 1000 LR in minimumu 2000 kilo, tork yetmeyeceği için v8 gibi benzin harcar. üstelikte v8 zevkini vermez. Arazisi ve şanzımanıda LR in agırlığına dayanamayıp pes edecektir. Parçalarıda en az iki kat pahalı olacaktır.

LR in yürüyen takımı yağ sızdırır, boşluk yapar ama çok çok zor yolda bırakacak arıza yapar, parçalarını bulmak çok kolaydır ve çok ucuzdur.

örnegin çok övülen cjlerin bile defalarca şanzımanlarının sıkıştığına , kilitlendiğine, yandığına şahit oldum, 150 km yi 1. vitesle gelmek nedemektir bilemezsiniz. LR bu konuda gerçekten iyi, Standartın çok üstünde lastik takmadığnız sürece basit ,sağlam ve sorunsuz bir yapıya sahip.

Selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

Arkadaslar hepinize tesekkürler,
Acıkcası tüm bu yazısmalardan sonra temiz derli toplu bir Defender yada V8 disco almak en mantıklısı gibi duruyor. Tek arac olması konusunda ısrarlıydım ancak bu da pek mümkün olmayacak gibi.
Bakalım zaman ne gösterecek, simdiye kadar hep aylarca arastırıp arayıp tarayıp sonra bir gün icinde hic hesapta olmayan bir araba aldım.
Bakalım bu sefer ne olacak. :smiley:
 

Ynt: LR Defender 110

Aklıma bir land ustasının dediği geldi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bİr dizel land motorunun bütün parçalarını benzinli bir motora geçirip dizele çeviririm dedi. Benzinli motorun ve dizel motorun bloğunun tasarımı aynımı yağlama, krang tipi ve ağırlığı , volant ağırlığı, trigerin çalışma tarzı gibi noktaları nasıl aşacağı konusunda bir bilgim yok.V e haydi yaptı :smiley: ruhsat benzinli geçecek motor dizel bunu hangi araç muane istasyonundaki yetkililere anlatabilceksiniz :smiley: Bu arada dizel bir 110 ortalama 100 km de kaç lt yakıt yakıyor. Şehir içi ve şehir dışı araziyi hiç sormuyorum.
 




Ynt: LR Defender 110

vosdost' Alıntı:
Aklıma bir land ustasının dediği geldi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bİr dizel land motorunun bütün parçalarını benzinli bir motora geçirip dizele çeviririm dedi. Benzinli motorun ve dizel motorun bloğunun tasarımı aynımı yağlama, krang tipi ve ağırlığı , volant ağırlığı, trigerin çalışma tarzı gibi noktaları nasıl aşacağı konusunda bir bilgim yok.V e haydi yaptı :smiley: ruhsat benzinli geçecek motor dizel bunu hangi araç muane istasyonundaki yetkililere anlatabilceksiniz :smiley: Bu arada dizel bir 110 ortalama 100 km de kaç lt yakıt yakıyor. Şehir içi ve şehir dışı araziyi hiç sormuyorum.

Bunu yapan arkadaşlarımız var , gayet güzel çalışıyordu. 2.5 dizel ile benzinli motorlar tıpatıp aynı bildiğim kadarıya, sadece üst kapak değişiyor, distribütör yerine mazot pompası geliyor.

Performans dersen o başka 2.5 benzininde dizelinde performansı pek yok, ama sorunsuz ve az problem çıkaran motorlar.
 

Ynt: LR Defender 110

umutcelikel' Alıntı:
Defender 110 2300kg 2.5 lt 300tdi 10-11 lt/100km yakıyor. İşin garibi şehir içiyle uzun yol yakışı çok farketmiyor. Arazide artar tabi.
Şehir içinde 2300 kg mı kaldırmak için çok yakıyor , sehirlerarası kare kasanın rüzgar direnci tüketimi arttırıyor sanıyorum.

Selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

arkadaşlar tekrar merhaba

bu forum sayesinde off road hakkında epey fikir sahibi oldum sayılır off road için en hazırlıklı araç LAND ROVER DEFENDER (LRD) olarak görünüyor haksız mıyım? diğerlerinde (suzuki vitara vs) off road hazırlırlık çalışması body kit , yükseltme, diferansiyel lock vs gerektiriyor.

satılık LRD ilanlarında sağlık bakanlığı çıkmalarına rastladım doktor olduğum için biliyorum bu araçlar ambulans iken öyle fazla arazi koşullarında kullanılmadı. şöförler bunların hep devrilmesinden korktu ;D yani aslında fazla yıpranık araçlar değiller benim 2 sorum olacak benzin lpg li motorların yakıt maliyeti ne kadardır ytl/100 km olarak ? birde bu ambulans cıkmalarından alacak olursak arkadaki kamburdan nasıl kurtulunur kamyonet olarak kullanmaya razıyım da
 

Ynt: LR Defender 110

hazırda kamyonet olanlar var, onlardan alırsanız, hem daha acısız olur (maddi açıdan) hem de ertesi gün araziye çıkabilirsiniz (teorik olarak).

benzinli olanlar 15-18lt / 100km yakıyordur. dur... diyorum, zira hiç kullanmadım. duyduğum bu.
 

Ynt: LR Defender 110

hıııhm 18 lt ammada cokmuş bu na lpg de dayanmaz o zaman yine en mantıklısı düz dizel galiba
 



Ynt: LR Defender 110

Şehir içinde 300 civarı yakıyor. Hesapları iyi yapmak lazım. Şuan tüplü bir şahin 230 lira civarı. Tüplü bir ford focus 180 civarı 1400 cc 16 valf corsa 160 civarı yakıyor. Ben tüpü herzaman tercih ederim özellikle motor enjeksiyonlu değilse. Bu arada arkadaşım sıfır astra dizel aldı 1400 cc olması lazım. Şehir içi ortalama yakıtı 100 km 7.5 lt civarı değişiyor. 7.5 x 2200 = 165 lira yakıyor şehir içinde. Şimdi 2500 cc eski sistem dizel motor, 2,5 ton ağırlık,Yüksek rüzgar sürtünmesi , Sürekle 4 çeker olması.Sizce kaç lt yakar 100 km de şehir içinde.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,718
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst