Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan abtarim Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,393

abtarim

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir...
Mesajlar
35
Tepkime Puanı
0
Değerli Gezenbilir Üyeleri, en revaçta olan konularımızdan biri de LPG Sistemlerinin araçlarımızda yol açacağı hasarların ne olduğudur. Özellikle Magnezyum Supap kullanan araçlarda LPG'nin yol açabileceği hasarlar sebebiyle bir çok üye LPG montajına karar verme aşamasında konu açıp diğer üyelere danışıyor.
Peki bu güne kadar LPG Sistemi sebebiyle aracındaki Magnezyum Subapları Değiştiren Var mı?
Var ise bu montajdan itibaren kaç Km. sonra yapıldı ?
Şunu bir açıklığa kavuşturalım artık...
 

Etiketler
Ynt: Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı?

>>Konu: Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı? (Okunma sayısı 570 defa)

Suzuki bölümü maalesef bu halde.. ???

ben aynı araçtan olan arkadaşların tecrübelerini paylaşmasından yanayım..

hepsinin ortak derdi yarın satarsam bu tip kusurları sağda solda yazılı olması rahatsız eder heleki ellerinle hiç yazmazlar. 8)

ben bilğim dahilinde yardımcı olayım.lpg yanma odasında aşırı harate sebeb verir ilk iş fabrika verilerine göre 40 binde değişen buji yi 15-20 bin arası değişmelisiniz..buji üreticileri konuya duyarsız kalmadı platin ve iridyum bujiler geliştirdiler sırf lpg kullanmı için..

2.plandada egr valfinin çalışır halde bırakıp eksoz manifoltuna bir tenekeden conta ile eksoz gazı nın motor içine girişini engelleme..sıcak eksoz gazını motor kapagı içinden uzak tutma da denilebilir..harareti önleyici tedbirdir..
ama tüv istasyonun makinası olayı çakıyor.. ;)ölçümü dışarıda halledersiniz vakti gelince.. ;)

aşırı sıcaktan sibob boyları uzuyor..20-30 bin gibi bir zaman aralığında boylardan ufak bi sünnet olup tekrardan takılıyor..ama sökülünce gayıt +celik sibob takılabir ;)

sizin araç Antalya sıcağında 10 binde bunu uzatabilir..benim ki erzurumdadır 100 bin gider gibi..

anlatabildiysem.. :smiley:
 

Ynt: Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı?

Oğuz abi Ahmet beyle konu hakkında farklı bir başlıkta yazışmıştık. Konu açıklığa kavuştu.
Suzuki bölümü çalışıyor :smiley: ;D
 

Ynt: Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı?

Oğuz bey şu "gayıt" nedir o konuyu biraz açmak mümkün mü... öğrenelim cahil kalmayalım ;)
 

Ynt: Lpg Sebebiyle Magnezyum Subapları Değiştiren Var Mı?

gogıla > subap kayıt gayıt.......subap kayıt ......yazarsanız benden daha iyi anlatır. :smiley:

ha bu arada sibob da deniyor..subap da.. ;)
 



merhabalar 1.6 suzuki grand vitara 3k konusunda artık baya bir deneyim sahibi olan biri olarak bu konu hakkında yazabilirim. Daha önce 2008 modelini kullandım. o araçta prins valve care sistem vardı. her hangi bir sıkıntı yaşamadım. tahmini 50000 km kadar kullandım 102 binde de aracımı rahatça sattım. o dönem ustama söylediğimde bunun yağına 100 100 para verme gittiği yere kadar kullan subapları değiştiririz demişti. 2008 aracımdan sonra 2012 3k aldım 60000 km de .

Araç sıfır halinde brc sistem takılmış. Başıma geleceği bildiğim için umursamadım 70000 km motor yakıtı artıp çekiş azalmaya başladı. ustama gidip anlattım baskı balatayı kontrol ettikten sonra motoru açıp baktı subaplarda ki boşluğu görünce değiştirelim dedi suparın lpg uyumlu çelik subaplarını taktık. 100000 km sıkıntı olmaz artısı olur eksisi olmaz dedi. şu an 3000 km oldu çekişim güzel ama kış şartları olduğu için yakıtı hesaplayamıyorum. =) 2000 tl ye yakın bi masrafım oldu.

şunu söyleyebilirim aşınma yüksek bir seviyeye ulaştığında subaplar boyundan kırılıp silindirlere girebilir buda komple motor masrafı çıkarır. Bence aracınızı günlük kullanıyorsanız değiştirmenizde fayda var. İsteyen olursa kendi ustama yönlendirebilirim.
 

ımı rahatça sattım. o dönem ustama söylediğimde bunun yağına 100 100 para verme gittiği yere kadar kullan subapları değiştiririz demişti. 2008 aracımdan sonra 2012 3k aldım 60000 km de .

Araç sıfır halinde brc sistem takılmış. Başıma geleceği bildiğim için umursamadım 70000 km motor yakıtı artıp çekiş azalmaya başladı. ustama gidip anlattım baskı balatayı kontrol ettikten sonra motoru açıp baktı subaplarda ki boşluğu görünce değiştirelim dedi suparın lpg uyumlu çelik subaplarını taktık. 100000 km sıkıntı olmaz artısı olur eksisi olmaz dedi. şu an 3000 km oldu çekişim güzel ama kış şartları olduğu için yakıtı hesaplayamıyorum. =) 2000 tl ye yakın bi masrafım oldu.

şunu söyleyebilirim aşınma yüksek bir seviyeye ulaştığında subaplar boyundan kırılıp silindirlere girebilir buda komple motor masrafı çıkarır. Bence aracınızı günlük kullanıyorsanız değiştirmenizde fayda var. İsteyen olursa kendi ustama yönlendirebilirim.
 

İyi geceler abi, 2008 1.6 siyah bi oğlum var , araç şuan epey sıkıntı yapmaya başladı tekleme yok fakat soğukken stop etme ve rölantide aşırı titreme var hem çekiş düştü hem yakıt arttı ve üstelik marşta sorun yaşıyorum. Gösterdim bir ustaya subaptan dedi değişmeli dedi, kompresör testi yaptı tabi. Şimdi teste göre kesinleşmiş mi oluyor subap erimesi ? Şu da bir gerçek alalı beş ay doldu gözle görülür bir sorun yoktu ve 15bin km yaptım itiaf etmeliyim biraz yüksek devirlerde dolandım, tabi 4500geçtiğim nadir 3500 4500 arası daha çok. Ve değişince çelik subap aynı uyumu sağlıyor mu motorun asıl yapısına ve ömrü ne kadar olur ? Ve maliyet tahmini ne olur ? Tecrübeli arkadaşların bilgilendirmesine ihtiyacım var sanırım. Ve de araştırmalarıma göre erimenin asıl sebebi lpg montajındanmış sanırım. Tamir hallolduktan sonra bir atikercide montaj üzerine iyileştime yapmalı mıyım, bu mümkün mü ? Aracım 149binde. Subap ayarı mı yaptırmalı değişim mi ?
 

LPG sebebiyle motor kapağı çatlatan bile var. Çok yazdık zamanında kimseye anlatamadık. Neymiş hararet yaptırmışızsınız o yüzden kapak çatlamış. Hayır efendim, LPG taktırdığınız için motor hasar görmüş, gerisi ise zincirleme kaza. Kimsenin araca LPG taktırmadan önce bunları okumayacağını sanmıyoruz ama yine de yazalım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,279
Kayıtlı Üye Sayımız
166,630
Kaydolan Son Üyemiz
VolkanSabah

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst