Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri
Hüseyin, bu gelişmede verdiğin örnekle de, biz karavancıların durumu aslında komşuda pişenin bize de düşmesini beklemek gibi, değil mi ?
Gelişimde gerçek lokomotif, akülerde kilo başına düşen güç yoğunluğunu arttırarak ağırlığın sorun olduğu özellikle taşıma araçlarında hareket , uçaklarda donanım enerjisine optimal çözüm getirmek.
Fakat gelecek ne kadar umutlu olsada bence biz karavancılar olarak bir noktayı unutmamak faydalı. Bütün aküleri uygunsuz bakım dışında yaşlandıran iki faktör var, biri çevirim sayısı, diğeri zaman. Hangisi miadını erken doldurursa, akünün sonu geliyor. Söz konusu bu akü gurubunun çevirim sayısı enfes, fakat özellikle unutulmaması gereken nokta ise ömürleri kurşun akülere göre hemen imalat sonrası azalmaya başlıyor ve kullanılsa da kullanılmasa da sınırlı ! Üretici firmaların bundan bahsetmemesi şaşırtıcı değil.Tabi bu zaman aralığında bu yüksek çevirim sayılarına ulaşsalarda eğer karavancı olarak senede sadece 4-6 hafta yollarda iseniz, büyük bir potansiyelin böylelikle boşa gitmesi söz konusu. Ama bütün sene yollardaysanız bu fiyatıyla bile bence uygun. Zaten lityum gurubundan bazıları güneş enerjisi ile verici istasyonlarında, sunami haber veren dubalarda, uzayda ve uçaklarda donanım, araçlarda hareket gücü olarak halen kullanılıyorlar. Bunların hepsi belli zaman aralığında ama devamlı ve yoğun kullanım alanları !
Biz karavancılar için durum fayda/fiat denklemi ile herkezin kendi karavanını kullanım yoğunluğuna kilitli bence.