Lityum Demir Fosfat Aküleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,727
Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Powerwall Aküleri

Güneş ve rüzgardan elde edilen elektrik, bildiğimiz gibi bazen ihtiyacımızdan çok, bazende ya hiç ya da ihtiyacımızı karşılamayacak kadar az. Ihtiyaçtan fazla üretilen elektriği depo etmek kolay ve ucuz değil. Biz karavancılar bunu iyi biliyoruz. Kaliforniya‘ da elektrikli otomobil üreten firma Tesla bu soruna çözüm bulduğunu (Powerwall aküsü) şaşalı bir şekilde kamuoyuna duyurdu. Solarpanel veya rüzgar türbini ile elektrik üretenler, elektriğin ihtiyaçlarından fazlasını powerwall akülerine depo edebilirler ve gerektiğinde kullanabilirler. Powerwall akülerinin kapasitesi 7 (günlük)-10 (haftalık) kilowat. Tesla firmasının „geleceğin aküsü“ dediği Powerwall, 100 kilo ağırlığında ve 135x90x20 sm büyüklüğünde. Mobil telefon, nasıl telefon kablosu olmayan yerlerede interneti götürdüyse, bu Powerwall aküleride elektrik kablosu olmayan yerlere elektrik götürecek. Tesla, elektrik alt yapısı henüz oluşmamış, gelişmekte olan ülkelere de bu aküleri satabileceğini hesaplıyor. Değişik renklerde üretilen aküyü evin duvarına monte etmek mümkün. Firma, Nevada eyaletinde 4,5 milyar dolarlık yatırım yaparak 2020 yılında her yıl yarım milyon akü üretmeyi planlıyor. Akünün fiyatı 3000 € civarında. Bu akü ilk planda biz karavancılar için düşünülmese de, akü konusunda ümitlendirci gelişmeler var diyebiliriz.

Haber bugün Almanya‘ da radyo haberlerinde verildi. Aşağıdaki linkte haberin Türkçesi de var.

http://goo.gl/8VpdWF
 

Etiketler
Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Bu arada demir fosfat akü için perakende fiyat aldım: 100Ah için 900 USD gibi. Mantıksız değil. %90 deşarjda bile 1000 çevrim ömrü var ki değme jel akü yanına yaklaşamaz. Yeni karavana bir tane alacağım sanırım
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Tesla firması menzili olmayan son sürati düşük elektrikli otomobillere el atarak elektrikli spor otomobil olabileceğini göstermiş bir firma.
Bahsettiğiniz haber ise bugün yurtdışında oldukça haberi çıkan devrim gibi bir akü. Panellerin ürettiği elektriği depolayabilecek ve ihtiyaç olduğunda kullanıma sokulacak 10 sene ömürlü çok yüksek kapasiteli bir akü . Artık elektrik şebekelerine bağlı kalmayacaksınız. Karavanlarda 18 cm yüksekliğinden ötürü şöfor arkası yere düşünülebilir ama kapasitesi karavan için aşırı yüksek. Daha küçükleri düşünülebilir.

http://gizmodo.com/how-teslas-powerwall-stacks-up-to-other-energy-sources-1701483130 Burada akünün maliyet tablosunu çıkarmış . Şu anki maliyete göre kilovat maliyeti 0,66 cent çıkmış.

Bu da resmi sitesi. http://www.teslamotors.com/powerwall

2015-05-01 21-06-23 Ekran görüntüsü.jpg
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Bu konuyu Biraz daha amatör ağız ile açıklayabilirmisiniz
Mesela ; Bu aküler nasıl bir teknoloji ve kullanılan etkin maden ve maddeler neler gibi . Bir de çalışma prensibindeki var-sa yenilik nedir
Teşekkürler. (yabancı dil bilmiyorum)
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Lityum toz şeklinde bir mineraldir, çamur haline getirilip alüminyum plaka üzerine sürülür, işin teknolojisi çamur haline getirilme aşamasındadır, kuruyunca 6-7cm şeritler halinde kesilir, zeytinyağlı yaprak dolması gibi 1,5 cm rulo şeklinde sarılır, yani elinizde tabaklar dolusu dolmaya benzer lityum pillerininz oluşur, standartı her pil için 3,7V'dur, gerektiği miktarda gruplanarak farklı voltaj değerleri elde edilir, Lityum pillerin en önemli özelliği kayıpsız enerji stoklamak ve geri verme konusunda üstünlüğüdür...
 



Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

mehmet_mtrs' Alıntı:
Bu konuyu Biraz daha amatör ağız ile açıklayabilirmisiniz
Mesela ; Bu aküler nasıl bir teknoloji ve kullanılan etkin maden ve maddeler neler gibi . Bir de çalışma prensibindeki var-sa yenilik nedir
Teşekkürler. (yabancı dil bilmiyorum)

Mehmet Bey, eski öğretmeliğim zamanından beri hep tekrarladığım bir cümle var,“bir şeyi anlaşılacak dilde anlatabilmek için, konuyu iyi bilmek lazım“. Atilla Bey öyle güzel anlattı ki, önümüzdeki hafta zeytin yağlı yaprak sarma için Münih’te bir Türk lokantası arayacağım.
Paylaştığımız bilgilere kaynak göstermek için yabancı dilde link vermek bazan kaçınılmaz oluyor. Sizin yaptığınız gibi, daha kolay anlaşılacak açıklama istendiğinde, Atilla bey gibi forumda imdada yetişenler olması forumun güzel ve faydalı tarafı. Bu vesileyle konuya ilgi duyan ve paylaşımlarıyla destek olan herkese teşekkürler.

Bu sabah internette akülerle ilgili aşağıdaki Türkçe açıklamayı gördüm. Sanıyorum faydalı bilgiler ve açıklamalar var.
http://goo.gl/wdAPYB
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Geçen ay D-smart'ta "How is made" programında USA'daki bir lityum pil ve akü üreticisinin programı vardı, Lityum'un doğadan alınarak elektrikli oto akilerine kadar olan süreç gösterildi, vallahi bende size izlediğimi özetleyip, en basit halde sattım...
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

trek71' Alıntı:
Bu arada demir fosfat akü için perakende fiyat aldım: 100Ah için 900 USD gibi. Mantıksız değil. %90 deşarjda bile 1000 çevrim ömrü var ki değme jel akü yanına yaklaşamaz. Yeni karavana bir tane alacağım sanırım

Behcet Bey

Bu aküler hakkında karavancıların kendi deneyimlerini henüz bilmiyoruz. Çünkü bu tür aküleri uzun süre kullananlar henüz yok. Aküyle ilgili deneyimlerinizi duymak bizler için çok faydalı olacak. Almanya‘ dan verdiğim akü fiyatlarında bu aküler için gerekli olan batarya yönetim sistemi (ünitesi) de vardı. Sizin aldığınız fiyatta da yönetim sistemi var mı? Bu sistemin akü için önemli olduğu yazılı. Aşağıdaki linklerde Türkiye‘ de satılan aküler ve batarya yönetim sistemi hakkında bilgiler var. Akülerin Türkiye‘ deki fiyatları Almanya‘ dan daha uyugun. Ama farklı markalar da olabilir.
http://goo.gl/f1l7wz
http://www.lityumaku.net/BMS.html
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Merhaba Hüseyin Bey,

Ben de verdiğiniz 2. linkten Evrim Bey'le görüştüm. Normal şarj cihazlarıyla ya da araç alternatöründen şarj edebilir miyiz diye sordum; uygun ayar yapılırsa sorun olmaz dedi ama daha detayını konuşamadık. Ayrıca bir yönetim sistemi gerekse sanırım üstüne basa basa söylerdi zira telefonda oldukça bilgili/tecrübeli bir intiba bıraktı bende.

Biraz daha araştırıp incelemeye gerek var. Önümüzdeki günlerde edindiğim bilgileri paylaşırım..
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.
Sistemi daha tam manası ile zihnimde canlandırabilmem tam manası ile çözememiş olsam da , çok hoş bulduğum göz önüne koymaya çalışabilmek çabalarının işiğinda olabilirlikler canlandırdım zihnimde . Mesela ; belki normal piller ile tariften anladığım alüminyum üzerine sıvanmış kavramı çağrışımını dogru akım kondansatörü örneğindeki gibi yüzey genişletme ile bütünleştirmeye çalıştığımızda böyle bir teknoloji çıkabilir mi ? gibi geliyor aklıma .
Her ne ise artık . Bunları benim bir şeyşeri illa ki çözmeye çalışmak veya sebebini bilmek açlığım kabul ediniz . Biraz daha bilgiler toplamaya çalışacagım . Şayet bir gün Bu yeni sistem akü elime ğecerse hurdasını , daha önceleri yaptığım gibi dikkatlice açarak sistemi çözdüğümde içim rahatlayacaktır.
Selamlar.
 



Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

nasah' Alıntı:
Karavanlarda 18 cm yüksekliğinden ötürü şöfor arkası yere düşünülebilir ama kapasitesi karavan için aşırı yüksek. Daha küçükleri düşünülebilir.

Bilgisayar dünyasında bir söz vardır: "Paranın ve RAM'in fazlası olmaz" diye. Bence karavanda da enerjinin fazlası olmaz :D
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Bekir beye sonuna kadar katılıyorum,ayrıca şu anda bir çok firma pil endüstrisine ve güneş panellerine inanılmaz yatırım yapmakta ,çok hızlı yol katedileceğini düşünüyorum.Hüseyin bey bilgilendirme için teşekkürler.
 

Ynt: Lityum Demir Fosfat Aküleri

Tabiki fazla enerji iyidir fakat yinede bu akuler daha uygun fiyat seviyesine gelene kadar sanırım bir çok karavancı fiyat performans olarak daha iyi ürünler kullanmaya devam edecektir. Fakat bu işin hızla geliştiğine inanıyorum çünkü bilim dünyası var gücü ile güneş enerjisi ve panel kullanımının ve hatta güneş enerjili araçların önündeki en büyük engel olan depolama sorununu çözmeye çalışıyorç
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,708
Mesajlar
1,522,498
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst