Ynt: LC VX 80 HDJ 1994
Arkadaslar hepinizin iyi dilekleri icin tesekkur ederim.Benim de araci yayinlama amacim yapilanlari paylasmak idi.Bu isi daha yeni ogrenmeye calisiyordum baktim ogrenek cok sey var,isi bilerek yapan birisinin arabasini almanin daha kolay oldugunu farkettim. Bursa dan Recep bey bu isin duayenlerinden ve orijinal parcalar ile hazirladigi arabasini bundan 6 ay once antalya da Ahmet Abi de tavsiye etmisti.Recep Bey israrlarima dayanamayip sonunda benden kurtulmak icin arabasini satmaya razi oldu.Sagolsun Bursa da birde agirladi beni,buradan kendisine birkez daha tesekkur ediyorum.Eminim benim hatirlayip yazdiklarima kendisinin de ekleyecekleri vardir.Arac 4.200 orijinal turbo diesel ve otomatik ayrica fabrika cikisli orijinal on ve arka kilit , 3" oldman emu (OME) yukseltme kiti, warn vinc, saffari snorkel, 35" cooper lastik vardi.Birde kendisinin getirttigi benim degistirdigim 4.88 ayna mahruti var.Ben sadece discleri,balatalari,degistirdim.Siyah film kaplamayi sokturtup yerine mat siyah boya yaptirdim.1994 model arazide kullanilmis bir aractan hic curuk cikmamasi Toyota nin farkini ortaya koyuyor.Kaportada ki rutuslardan sonra Boya icin sokmusken kecenin yerine macousticpro adinda muzik sistem cilerinin isi ses ve titresim amacli kullandiklari pahalli ama buna deger bir malzeme ile butun tabani kaplattim.(80 ic izolasyon bilgi adinda link mevcut . http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=84838.0 ). Butun elektrik tesisati elden gecti, zaman icinde yipranmis yada kullanilmayan kablolardan kurtulundu.Zemin halisinin orijinalini bulamadigim icin degismedim ,baska haliflex ile degismedim cunku halinin altinda farkli kaliteli bir malzeme hala sapasaglam duruyordu, ustelik fabrikanin vakum ile yapmis oldugu cukurlar ve oyuklari bizim yapmamiz kesmeden imkansiz.Tavan sadece temizlendi sokulmeden. Tamponlar ve alttaki bircok parcalar (sari renk ome amortisor ve helezonlar kaza kurbani) siyah a boyandi.Arabanin arazi performansini 35" cooper lar kisitliyordu bu yuzden Erkan Bey den 35 x 10 x 16 Bugger lar geldi fakat arac ustunde cok kucuk durdu , Hazirda 37 Bugger bulamadigim icin 36" x 13.5 x 17 Irok lar ile idare ettik (simdilik) sizlerin de fark ettigi gibi Iroklarin 5. si hazirda yok o yuzden istepne de 35' cooper takili , 5. Irok sipariste Erkan Kardesimiz ilgileniyor...Gelirgelmez bu uyumsuz goruntuden kurtulacagim.Iroklari cooper yerine gundelik kullanmayi dusunuyorum , sezona 37 bugger hedef .
Bildiginiz gibi daha onceleri offroad a merak saldigimda 2006 model LC HDJ 100 almistim,arazi icin de hazirlamaya calismistim ,ustalarin 80 tavsiyesine ragmen 100 de inat ettim ama su an 100 u eski orijinal haline cevirip hanima verdim. Gercekten 80 arazide 100 den cok daha ustun.100 u araziye hazirlamak cok daha masrafli (hazirlamak tan kastim on akslari 105 e cevirmek ,fakat 2.5" standart orijinal yukseltmenin ustune cikmak isterseniz coook parca degismesi gerekiyor, o baska bir hikaye olur.) AMA gelecekte illaki 105 bulacagim...Bu aractaki 4.200 motor ile 2006 daki 4.200 motor(commonrail cokdaha sessiz ve guclu) ileride bu degisikligi planlamamin asil sebebi.
Sonuc olarak benim bu arac hakkinda bildiklerim bukadar .Recep bey de baskaca yaptiklarini ve bildiklerini paylasirsa ,benim gibi yeni ogrenmeye calisanlara sanirim faydasi olur.
Butun iyi dilekler icin simdiden cok tesekkur ederim, daha iyileri siz dostlarima nasib olur insallah.