Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,674
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Arka Dif havalandırması arka dingilin üst kısmında dirsek yapıyor. Bu orjinal durumu mu ?
Motor kaputuna 3 tane havalandırma borusu geliyor. Üçünüde yağ değişiminde kontrol ettim herhangibir sorun göremedim. Fakat arazi şanzımanında hava tahliye hortumu yok ve şuana kadar arazi şanzımanını daha inceleyemedim.
Dirsek yapması ve ucunda hortum olması gerekir
arazi şanzımanında tahliye yok aralarındaki keçede sorun olup ana şanzımandan arazi
şanzımanına su geçebilir
tam olarak geçer demiyorum olasılık iki şanzıman arasındaki keçeyi kontrol etmek gerekir
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Dirsek yapıyor ve ucunda hortum var.
Ana şanzımandan su geçmemiştir. Anaşanzımanda su çıkmadı. Arazi baska nerden su alabilir?
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

bir soru daha

anlatımların doğruluğu hakkında hiçbir fikrim yok

derler ki:

dizel bir motorun ömrü 200.000 km civarındadır
benzinlinin ise 400-500.000 km civarında

eğer bu öngörüler doğru ise sebebi nedir ?
 


Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Dizel motor yuksek sIkIstirma oranlari yuzunden daha cabuk yipranabilir.
Japon motorlarinin dizelleri benzinlilerden daha uzun sure sorun cikarmadan calisabiliyor.
Ozellikle Mitsubish :smiley:
 



Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

vosdost' Alıntı:
Dizel motor yuksek sIkIstirma oranlari yuzunden daha cabuk yipranabilir.
Japon motorlarinin dizelleri benzinlilerden daha uzun sure sorun cikarmadan calisabiliyor.
Ozellikle Mitsubish :smiley:

sağol ama sorum LR'lar için di ?
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Arazi sanzimanin su almasina gelince. Bence keceden degil kece olsa ana sanzimanda su alirdi.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Nejat' Alıntı:
bir soru daha

anlatımların doğruluğu hakkında hiçbir fikrim yok

derler ki:

dizel bir motorun ömrü 200.000 km civarındadır
benzinlinin ise 400-500.000 km civarında

eğer bu öngörüler doğru ise sebebi nedir ?

Walla bence, bir motora doğru bakılırsa bence bu rakkamları rahatlıkla aşar. Belli bir noktada rektifiyeye girmek zorunda kalacaktır muhakkak. Ama sonuç olarak motorda değiştiremeyeceğiniz tek parça motor bloku. Motor bloku sağlam kaldığı sürece, parça değiştirip çalışmaya devam eder ama tabii masrafı da çok olur. Piyasadaki Defender'ların çoğu bahsettiğiniz Km 'lerde. Hatta biçok düz dizel 200,000'i devirmiştir ve hala tıkır tıkır çalışıyorlar.

Dizellerde tek olumsuz nokta yanma odasındaki basıncın daha yüksek olması ki, motorun bileşenleri bu basınca uygun olarak üretiliyor.

Ben Defender'ın eski motorlarının (Düz dizel, 2,5 - 3,5 benzinli) daha da uzun ömürlü olduklarını düşünüyorum. Tamamen mekanik, bakımı kolay ve masrafı az.

Günlük aracım benzinli bir Audi. Bu arabanın 300-400,000 km yapabileceğini açıkçası hayal edemiyorum (belki yapan olmuştur bilemiyorum). Belli bir noktada bu tür bir aracın motoruna deli paralar harcayıp ayakta tutmaktansa arabayı değiştirmek daha mantıklı.

Dolayısı ile bence sorunuza kesin bir yanıt vermek çok kolay değil.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Dirsek yapıyor ve ucunda hortum var.
Ana şanzımandan su geçmemiştir. Anaşanzımanda su çıkmadı. Arazi baska nerden su alabilir?
Sende hiç kolay sormuyorsunki

bende keçe diyecem ama başkada aklıma sadece arazi vides kolları geliyor
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Nejat' Alıntı:
bir soru daha

anlatımların doğruluğu hakkında hiçbir fikrim yok

derler ki:

dizel bir motorun ömrü 200.000 km civarındadır
benzinlinin ise 400-500.000 km civarında

eğer bu öngörüler doğru ise sebebi nedir ?
Her dizel ve benzinliyi karşılaştırmak yanlış olur
1,5 milyon km yapan dizelde biliyorum
40 yılda motoru bitmeden diğer kısımları biten benzinlide biliyorum

ama defenderden bahsedersen 2,5 düz dizel yada 2,5 benzinli aralarındaki fark sıkıştırma oranıdır zate aynı bilok kullanılmakta
dizelde en az sıkıştırma oranı 1 mm kareye 20kğ benzinlide ise 7kg kadar düşer
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

yunus bager' Alıntı:
Her dizel ve benzinliyi karşılaştırmak yanlış olur
1,5 milyon km yapan dizelde biliyorum
40 yılda motoru bitmeden diğer kısımları biten benzinlide biliyorum

ama defenderden bahsedersen 2,5 düz dizel yada 2,5 benzinli aralarındaki fark sıkıştırma oranıdır zate aynı bilok kullanılmakta
dizelde en az sıkıştırma oranı 1 mm kareye 20kğ benzinlide ise 7kg kadar düşer

dolayısıyla teorik bile olsa

dizel için biçilen ömür * 2.85 = benzinlinin ömrü

?
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Yunus hocam,
Soru zor olacak ki tadi ciksin :smiley: :smiley:
Su yamurlar gecsin orta kapgi sokup araziyi iyi bir incelemem lazim.
Tahminime gore sanzimanin ust kisminda yag tapasina benzeyen bir civata deligi acik duruyor.
Su cok yuksek olunca usten su girmis olabilir.suya girdigimde su seviyesi sanziman kanalinin ust kismina kadar cikiyordu.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Yunus hocam,
Soru zor olacak ki tadi ciksin :smiley: :smiley:
Su yamurlar gecsin orta kapgi sokup araziyi iyi bir incelemem lazim.
Tahminime gore sanzimanin ust kisminda yag tapasina benzeyen bir civata deligi acik duruyor.
Su cok yuksek olunca usten su girmis olabilir.suya girdigimde su seviyesi sanziman kanalinin ust kismina kadar cikiyordu.


aynı diferansiyellerde olduğu gibi onunda havalandırma borusu olması gerekir, arkaya 1 öne iki hortum çıkması lazım, yoksa mutaka taktırın.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
aynı diferansiyellerde olduğu gibi onunda havalandırma borusu olması gerekir, arkaya 1 öne iki hortum çıkması lazım, yoksa mutaka taktırın.
Abi şanzımada var ama arazide yok yani benim söktüğüm şanzımanda yoktu diger araçlarımızdada yok
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

yunus bager' Alıntı:
Abi şanzımada var ama arazide yok yani benim söktüğüm şanzımanda yoktu diger araçlarımızdada yok

ikisindede var
100_5684.jpg
100_5685.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,109
Kayıtlı Üye Sayımız
166,893
Kaydolan Son Üyemiz
gezgin38

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst