Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları
	
		
			
				sailor06' Alıntı:
			
		
	
	
		
		
			Hesaplama nasıl yapıldı hocam, yani 1,5cm kesilmesi gerektiğini nasıl buldunuz? Tahmini güç artışı ne olacak, trumpet kısalması artı manifold içi trim sonrası?
		
		
	 
Ben bulmadım hocam , arızalı adamlar kesip test etmişler het boyda olanları, en ideal tork/güç oranını 1,5 cm kesince elde etmişler. Güç artışı torku bozmadan 50 beygir kadar oluyormuş, torku gözardı edersen çok daha yüksek devir ve güç elde edilebiliyormuş.
Ayrıca derceli cam mili kullanılarak daha acayip sonuçlar elde edilebiliyormuş ama herşeyin bir getirdiği yanında bir götürdüğü var , eksantrik mili değiştikçe tork güç aralıkları, rölanti devri ve çalışma düzeninde bir çok şey bozuluyor, F1 araçları gibi rölantide 8000 devirde çalışan bir motoru günlük hayatta kimse istemez sanıyorum.
Aşağıda kullanabileceğiniz cam milleri ,dereceleri ve getirdikleri götürdüklerinin listesi var.
Standard RV8   	285" .39" 5000-5400 rpm
Hurricane 	262' .433" 1000-6000rpm Better than standard RV8, but a bit "soft". Good for auto boxes
Typhoon  	276 '.48" 1200-6200 rpm Needs valve springs and possibly guides-. Good all rounder
MC1 	        Good idle, excellent drive ability, reasonable bhp.
MC2  	Mediocre idle, mediocre drive ability, good mid range, good bhp.
H404 	Very poor idle, very poor drive ability, good mid range, excellent bhp
Stealth. 	Very good idle, excellent drive ability, moderate mid range, good bhp.
Piper 270   272' .42" 1500-6000 rpm Good  idle, good mid range, poor BHP. 
Piper 285   276' .440" 2000-6500 rpm. Bad idle, poor drive ability, very good mid range, good bhp but falls off the cam very quickly.
Piper 300   Bad idle, poor drive, moderate mid range, good bhp
Kent 200   Very good idle, good drive, poor every where else
Kent 218 	Good idle, good drive, good mid range, poor bhp
Kent 214  	Ok idle, ok drive ok mid, range ok bhp
Kent 224 	Poor idle, poor drive, good mid range, good bhp
Kent 234  	Bad idle, bad drive, good mid range, excellent bhp,