Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,347
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Hakan,

Senin yazdıklarını okuyunca, insanın bir V8 alası geliyor.. Lütfen cezbettirici şeyler söyleme.. Zavallı dizel kullanıcıları için de bir iki iyilik yapamaz mısın? :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Estafurullah Engin Bey,

V-8, büyük ve küçük kan dolaşımını sardığı için biraz tahrik edici ve fanatik olabiliyorum farkındayım :D Dizel makinalar konusunda dökümlerim var ama inanın modifiye konusunda hiç bir belge ve dökümüm yok. Sanırım dizel'e modifiye yapmak daha pahalıya mal oluyor. Turbo ( garret T2) daha ne kadar güçlendirilir? Chip TD5 için ne kadar tutar bilemiyorum. Dizel konusunda çooooook engin tecrübeleri olan dostlar var. Onlar ben daha bu sitenin varlığından bir haber durumdayken, forumlarda bilgi paylaşıyorlardı. Şimdi dizel diye vızıldarsam onlara büyük terbiyesizlik yapmış olurum.

Sevgiler, selamlar
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

edaghan' Alıntı:
Hakan,

Senin yazdıklarını okuyunca, insanın bir V8 alası geliyor.. Lütfen cezbettirici şeyler söyleme.. Zavallı dizel kullanıcıları için de bir iki iyilik yapamaz mısın? :smiley:

Discoverer (koray) td5 ine chip takti. Baska bir araba haline geldigini soyluyor. Su anda cok memnun. 33" lastikleri rahatlikla yurutuyor. Uzun vadede motora ne olur bilemiyoruz ...
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

concrete' Alıntı:
Discoverer (koray) td5 ine chip takti. Baska bir araba haline geldigini soyluyor. Su anda cok memnun. 33" lastikleri rahatlikla yurutuyor. Uzun vadede motora ne olur bilemiyoruz ...

Yine onun chipleme şansı var... basit bir iki işlemle 180HP'ye kadar yolu var. mekanik dizeller için de ayrı bir başlık açılması taraftarıyım... LR başlığı altında olmasına da gerek yok, diğer dizelcilerin de sorunu aynı... düşük güç
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Forumu ilgiyle takip ediyorum, v8 düşünen biri olarak dikkatle yazılan herşeyi okuyorum.... Bilgi ve tecrübelerini paylaşan dostlarımıza canı gönülden teşekkur ederim...

V8 Güçlü bir motor tek başınada yeterli değil... Güçlü motor defenderda çok parça kırar teorisi nekadar gerçektir ? doğruysa dahi önlemi nedir ? ... Mesela marka model olarak bahsettiğimizde ....... cc için ; otomatik şanzıman + aks + şaft + difransiyel oranı + TC oranı ( arazi vites oranı ) + lastik ebadı bir reçete yazmak gerekirse elde bir şablon varmıdır ? denemek ve yanılmak mı gerekir ? defender 110 için tavsiyelerinizi duymak isterim....
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover

belki bişeyler çıkar :smiley:
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

bülent

bence sorunun cevabı aracı kullananın sağ ayağının altında gizli... aks veya diğer parçaları heran kırabilirsin yada hiç birşey kırmayabilirsin...

benim aracın yeni kombinasyonu şöyle

3,9 V8 Efi motor
3,54 standart difransiyel ayna mahruti oranı
lt 77 şanzıman
1,22 arazi oranı
35" silverstone extreme mt lastik / 15" jant

pazar günü camel etabına girdik, bazı kanallarda kahramanlık yapıp kanalı denediğim için araç arka difransiyelden oturdu vinçlemek zorunda kaldım.. aks falan kesmedim keseceğimide zannetmiyorum çünkü o kadar zorlayacak bir yer yoktu...

low devirde hala 1.ve 2.vitesleri kullanmaya gerek yok, 1500-2500 devir aralığında her yerden geçti alet

ilk kalkış 235/85/16 lastikler takılı olduğu zamana göre kötüleşti ama genede dizellerden iyidir
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

ndoganci' Alıntı:
bülent

bence sorunun cevabı aracı kullananın sağ ayağının altında gizli... aks veya diğer parçaları heran kırabilirsin yada hiç birşey kırmayabilirsin...

benim aracın yeni kombinasyonu şöyle


Naci abi, Teşekkur ederim...

3,9 V8 Efi motor
3,54 standart difransiyel ayna mahruti oranı
lt 77 şanzıman
1,22 arazi oranı
35" silverstone extreme mt lastik / 15" jant

pazar günü camel etabına girdik, bazı kanallarda kahramanlık yapıp kanalı denediğim için araç arka difransiyelden oturdu vinçlemek zorunda kaldım.. aks falan kesmedim keseceğimide zannetmiyorum çünkü o kadar zorlayacak bir yer yoktu...

low devirde hala 1.ve 2.vitesleri kullanmaya gerek yok, 1500-2500 devir aralığında her yerden geçti alet

ilk kalkış 235/85/16 lastikler takılı olduğu zamana göre kötüleşti ama genede dizellerden iyidir
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

mert

senin disco otomatikmi düzmü?

araç yürümesine yürüyor ama ufak lastikle olduğu gibi değil
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

abi, öncelikle V8 Defender şahane olmuş, lastikler çok yakışmış
3.9 V8, 35" Insa Turboyu 1.22 oranla çeviriyorsa 33" normal çamur lastiğini çok rahat çevirmesi lazım, oynama yok di mi motorda?
Dik yokuşta dur kalkta bayılıyormu araç?
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

mert

bence yapman gereken şu, lastikleri takacaksın önce 1:22 arazi ile bakacaksın hoşuna gidecekmi gitmeyecekmi...

baktın hoşuna gtmedi iki seçeneğin var

1) ya arazi oranıyla oynayacaksın - 1:41 yada 1:67 ya kısaltacaksın ( 33" için 1:41 yetebilir)

2) yada ayna mahruti oranını 3:54 ten 4:11 e kısaltacaksın ve 1.22 arazi oranıya devam edeceksin... ancak bu a/m oranı bu oran TR'de yok, kaynak ingiltere


dikkat etmen gereken husus 1.seçenekte low devir hala hızlı kalabiliyor, yani yokuş inişleri falan iyi kontrol et

naci
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

abi, 300TDI daki sağırlıktan öyle bir daral geldi ki bana takayım 1.41 araç patinaj çeksin istiyorum ama malum Disconun aks zayıf sonra asfaltta aks kesecek kıvama gelmesin araç :smiley:
dediğin gibi yapacam zaten, önce mevcut 1.22 ile bakıcam, performans ve yakıt tüketimi değerlerine, 1.41 oranlı arazi zaten elimde var TDI Disconun üzerinde, olmadı onu da bi deneriz, 2 oranla da yaptığım testleri de burada yayınlarım, iyi bir veritabanı oluşur ;)
Oran değişiminin yakıt tüketimi üzerinde de çok bariz etkisi var, TDI Discoda oran değişimiyle tüketimi %15 civarı düşürmüştüm.
Yalnız optimum lastik ve şanzıman oranını yakalayamazsak ve kısa kalırsa tüketim artabilir de.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

mert

bu tür hobi araçlarında hem performans isteyip hem ekonomi ararsan biraz malum atasözü gibi oluyor :smiley:

33" lastiklerle patinaj çekmeyi falan unut bence, lastik büyüdükçe yakıt tüketiminde artacaktır,

artaziyi kısaltırsan high devirde bir iyileşme sağlarsın ama low devrin aynı kalacağından arazide bakmak lazım...

hem "high" hem low" vites için optimum oranlar ancak ayna mahruti değişimiyle mümkün...

ctesi öğleden sonra maslakta olacağım, buluşalım arabayı dene...


kolay gele
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Selamlar,

V-8 için güzel bie örnek. Umarım açar...

İyi seyirler

http://s666.photobucket.com/albums/vv27/hakanbastoncu/?action=view&current=Def90v8.flv
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst