Durmuş Demir
Yeni Üye
Ynt: Land Rover Freelander Hakkında Yardım İstiyorum
Merhaba arkadaşlar,
Eylül 2014 de çok düşünüp, çok araştırdıktan sonra 2005 model Td4 Freelander aldım.
Bu sitedeki bilgiler çok faydalıydı.
Bir başka sayfada daha detaylı kullanım bilgileri paylaşacağım. Fakat buradada kısaca aktarayım tecrübelerimi.
Kullanımı çok keyifli, diğer aracım 2010 model Laguna en full modeli fakat ben her fırsatta Freelanderı kullanmak istiyorum.
Araçta şanzıman çıkışında bulunan IRD dedikleri ön ve arka defransiyele güç dağıtımı yapan bir ara parça var.
Ayrıca şaftın tam ortasında VCU denen viskoz kaplin varki, bu parçanın max. ömrü 70.000 mil. sonrasında değiştilmesi gerekiyor. Değişmez ise tekerlekler arasında dönüş çapı farkını ortadan kaldırma kabiliyetini kaybediyor ve önce IRD sonrada arka defransiyeli yiyor.
Bakınız Freelander viskoz kaplin arızası. Serdar bey diye bir arkadaş muhteşem bilgiler veriyor.
Araç ortalamada 8,7 Litre yakıyor. ben 41.500 TL ye aldım, hemen yetkili servise götürdüm, sıvılar değişti 4 lastik pirelli taktık 4.500 TL de öyle gitti, sonra sunroof kanal açtırma ve termostat değiştirme derken 500 TL daha, bana 46.500 TL ye geldi.
Şimdi 4x4 olan üzerinde son derece güçlü ve sınıfına göre az yakan BMW 2 litre dizel motor olan, Yağ gibi kayan ve harika bir kullanım hissi veren 5 +2 kademeli tiptronik şanzımanı olan bir araç bu fiayata, sanki mucize gibi.
Bakım masraflarına gelince, bu araba yerine Tiguan, Kia, RAV4, Honda ... alsanız sanki bakım ve parça maliyetleri dahamı az olacak.
Araçta hayatınız garanti altında kale gibi sağlam...
İşin püf noktası yorulmamış, sevgiyle kullanılmış horlanmamış bir araç bulabilmek.
Şimdilik bu kadar.
Merhaba arkadaşlar,
Eylül 2014 de çok düşünüp, çok araştırdıktan sonra 2005 model Td4 Freelander aldım.
Bu sitedeki bilgiler çok faydalıydı.
Bir başka sayfada daha detaylı kullanım bilgileri paylaşacağım. Fakat buradada kısaca aktarayım tecrübelerimi.
Kullanımı çok keyifli, diğer aracım 2010 model Laguna en full modeli fakat ben her fırsatta Freelanderı kullanmak istiyorum.
Araçta şanzıman çıkışında bulunan IRD dedikleri ön ve arka defransiyele güç dağıtımı yapan bir ara parça var.
Ayrıca şaftın tam ortasında VCU denen viskoz kaplin varki, bu parçanın max. ömrü 70.000 mil. sonrasında değiştilmesi gerekiyor. Değişmez ise tekerlekler arasında dönüş çapı farkını ortadan kaldırma kabiliyetini kaybediyor ve önce IRD sonrada arka defransiyeli yiyor.
Bakınız Freelander viskoz kaplin arızası. Serdar bey diye bir arkadaş muhteşem bilgiler veriyor.
Araç ortalamada 8,7 Litre yakıyor. ben 41.500 TL ye aldım, hemen yetkili servise götürdüm, sıvılar değişti 4 lastik pirelli taktık 4.500 TL de öyle gitti, sonra sunroof kanal açtırma ve termostat değiştirme derken 500 TL daha, bana 46.500 TL ye geldi.
Şimdi 4x4 olan üzerinde son derece güçlü ve sınıfına göre az yakan BMW 2 litre dizel motor olan, Yağ gibi kayan ve harika bir kullanım hissi veren 5 +2 kademeli tiptronik şanzımanı olan bir araç bu fiayata, sanki mucize gibi.
Bakım masraflarına gelince, bu araba yerine Tiguan, Kia, RAV4, Honda ... alsanız sanki bakım ve parça maliyetleri dahamı az olacak.
Araçta hayatınız garanti altında kale gibi sağlam...
İşin püf noktası yorulmamış, sevgiyle kullanılmış horlanmamış bir araç bulabilmek.
Şimdilik bu kadar.