Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 243
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 59,842
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

discovery-V8

A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Mesajlar
5,707
Tepkime Puanı
12
Yer
Ankara.
Merhabalar ,beni zaten çoğu arkadaşımız tanıyor.

Baskılar üzerine bende araçlarımı birer birer garaj bölümünde tanıtmak için sonunda gerekli enerjiyi bulabildim.

Amacım bu araçlara gönül veren arkadaşlarımıza biraz ışık tutabilmek, elimden geldiğince yardımcı olmak.

Araçlarımdan belkide en severek üzerinde oynadığım, Discovery ile başlamak istedim.

Bu başlığı şimdilik kilitli olarak tutacağım, çünkü görselleri arayıp bulmam ve yapılan işlemleri anlatmaz biraz zaman alıyor, belli bir aşamaya kadar getirdiğimde yorumlara açacağım. Anlayış göstermenizi rica ediyorum.

Discovery yi çoğumuz Camel Trophy deki başarılarından tanıyoruz. LR in 1989 yılında RR Classik şasisi üzerine inşa ettiği, RR dan daha sade, Defender dan daha konforlu bir arazi aracı arayışının ilk örneklerinden.

1994 Yılının ikinci yarısında geçirdiği makyajla, Series 300 diye anılan yeni bir iç dizayn , geliştirilmiş ama hala mekanik bir yürüyen aksam ve ufak tefek dış yenilemelerden sonra ortaya çıkan bir model üzerine yoğunlaştım.

2003 yılında karar verdiğim bu aracı araştırmaya başladım, 2004 yılının 8 ayı hem V8 motorlu hem manuel vitese sahip bir Discovery arayışıyla geçti. Ağustos ayında aradığımı buldum. 16500 USD ye anlaşarak teslim aldım.

Teknik özellikleri ile başlayayım. Aldığımda tamamen standart idi.

- 1995 model.
- 3.9 litre v8 i motor.
- Rn 380 manuel Şanzıman.
- LT230 1,22 oranlı arazi kutusu.
- 3,54 oranlı ayna mahruti.
- 235 70 R 16 michelin yol lastikleri.
- Gri Deri Döşeme.
- Çift bölgeli manuel klima.
- Çift elektrikli Sunroof.
- Orjinal radyo teyp.
- Elektrikli Ayna.
- Elektrikli Cam.
- ABS, Hava yastığı , elektrikli koltuk gibi özellikleri yoktu, olmasınıda istemiyordum. ;)

İlk aldığım zamanlardan birkaç fotoyla başlayalm.

0001.jpg

0002.jpg

0004.jpg
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Aracı Normal haliyle bir süre sadece hafta sonları kullandım, ilk olarak araziye hazırlamaya maxxis Mudzilla M8080 lerle başladım, o zamanlar bulabildiğim en iyi çamur lasitiğdi, 31x11,50 16 ebadında 5 adet alıp araçta modifiye yapmadan taktım.

artikülasyonda arka çamurlukların uçlardan hafif dokunduğunu farkedince, çamurlk arkalarını 1-2 cm kadar traşladım, kendi garajımda jet taşı kullanarak. ;D

0005.jpg

Lastikler muhteşemdi, fakat özellikle mudzillayı uzun yolda kullanabilmek cesaret ister , arazide ise tadından yenmez.

Hemen arkasından (ozamanlar Türkiyede distribütörü vardı) Detroit (şimdiki adı Eaton) Locker No-spin %100 kilidin 24 frezeli olanını alıp arka diferensiyele uyguladık, Arkadaşlarım Ferhat ve Ahmet e burada çok iş düştü, ama başarıyla uygulandı o günden beri arka diferansiyel hiç açılmadı, hala saat gibi çalışıyor. O gün için 650 USD + KDV ödemiştim kilit için.

İlk Kilitli ve lastikli uzun mesafe gezim LRO Türkiye ile Göynükte olmuştu, Arka tampondaki Sarı etiket Detroit in uyarı levhası.

0008.jpg
0009.jpg
0010.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Bu geziden önce , Bearmach 2 inch lift kit Takıldı, Sonra artikülasyon testini birdaha yaptık.

0012.jpg
0013.jpg
0014.jpg
0015.jpg
0016.jpg
0017.jpg
0019.jpg
0020.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi


Daha sonra ön tamponun altında kalan plastik parçalar , jet taşıyla tarafımdan traşlandı ;D tampon boyuna çekildi, altı çok açık kalınca oraya Orjinal Bearmach 5mm Alümünyum Karter koruma (Sump Guard) takıldı.

Midland Alan 77 plus CB ve Anten buna ek olarak Magellan Meridian Gold GPS (Türkiye Topo Haritasıyla birlikte ) Eklenerek uzun gezilere uygun hale getirildi.

0011.jpg
0021.jpg
0022.jpg
0023.jpg
0024.jpg
0025.jpg
0026.jpg
0027.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Arkasından Bearmach çelik vinç tamponu ve T-MAX evi 1200 vinç e sıra geldi, onlarıda taktık, yan basamakları söküp attık.

evi12000_1.jpg
evi12000_2.jpg
evi12000_3.jpg
evi12000_4.jpg
evi12000_5.jpg
evi12000_6.jpg
 



Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Şubat ayı geldiğinde yeni donanaımlarıyla aracımın kar parformansını deneme fırsatı buldum, Muzdzillalar derin karda çok etkileyici performans gösteriyorlardı.

100_1460.jpg
100_1468.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Kardan önce mudzillalarla uzun yolada gitmiştim, ve ozaman anladımki Bu tür bir araç için iki takım lastik şart, biri uzun yolculuklar, diğer, ağır arazi şartları için.

100_1351.jpg


Önce bir takım BFG AT 275 70 16 lastik aldım, uzun yolculuklar için.

100_1600.jpg


Daha fazla yük taşıyabilmek içinde acil tarafından bir roofrack (Bebeği olanlar nasıl bir yükle hareket etmek gerektiğini bilir ;D ), olmazsa olamaz Hi-lift jack ta roofrack üzerinde yerini aldı.

100_1601.jpg
100_1602.jpg

Yaza doğru tam techizatlı (Yer bol olunca techizat biraz abartıldı) Ege sahillerine bir tura çıktık. Bu arada çatlak olan ön cam gölgelikli yeni modeliyle değiştirildi.

100_1784.jpg
100_1788.jpg

En başta roofrack pek içime sinmesede işimi o an için fazlasıyla gördü. Bu yolculukta ayrıca Car-pc ile entegre realtime Google earth ve VCD DVD player bizim miniğin yolda canı sıkılmasın yol boyunca çizgi filmlerini seyretsin diye eklendi.

100_1701.jpg
100_1704.jpg
 







Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Karşıda görünen ada Akbük koyunun tam karşısındaki kaşık adası, sular çekildiğinde 50 cm kadar bir sudan yürüyerek adaya geçebiliyorsunuz, Ben Discoyla geçmeyi denedim ;D ;D ve sorunsuz geçtim, bu bana Ankaraya dönüş yolunda Disconun ilk arızası olan ön şaft mafsalına maloldu, hafif bir titreşimle eve kadar sorunsuz ulaştım.

Yaklaşık 2 yıllık süreçte aracımda çıkan tek arıza buydu, Tuzlu suyun gazabı ;D

100_1788.jpg
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Disco I modifiyesi için, çok güzel bir rehber olacak.
İngiliz grubuna kanım bir türlü ısınmamasına rağmen ;D ,bu aracın bende yeri ayrı.
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

emrahmarti' Alıntı:
Merakla beklediğimiz bir konuydu. Bende bir işaret koyayım.

Şu ana kadarki fotolarda pek teknik detay yok çünkü bu fotoları bile zor buldum, ama özellikle 2008 den sonraki herşey in teknik detaylarıda mevcut, toparlıyorum onlarıda zaman buldukça yükleyeceğim.
 

Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

bence v8 bide disco ise tadından yenmez elinize emeğinize sağlık
 



Ynt: Land Rover Discovery V8i'nin Evrimi

Birde o deniz gecişinin resmini bulursaniz.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,999
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst