Land Rover Discovery Td5 - Yazılım & Chip

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan albeni Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,373
Bi araba için konuştumda ankarada biriyle arka körük iptal edildiği için ace de iptal oluyor dedi, ace iptal edilmezse arıza ışığını yaktığını söyledi bende sizin dediğiniz gibi bağımsız olduğunu biliyordumda , adam ısrarla bereber çalışıyorlar diyince acabamı oldum , bozuk herhalde ok
 

Etiketler
Yine dün baktığım bi arabada ace kutusunda yağ yoktu , hayırdır diye sordum, hanım çok rahatsız oluyor sallantıdan iptal ettirdim o sistemi dedi , bu land çılardada yalan dizboyu :smiley:)))
Bozuntuya vermedim kelli felli bi adamdı ben utandım neden yalan söylüyorsun demeye o söylerken utanmadı :smiley:
 

Yine dün baktığım bi arabada ace kutusunda yağ yoktu , hayırdır diye sordum, hanım çok rahatsız oluyor sallantıdan iptal ettirdim o sistemi dedi , bu land çılardada yalan dizboyu :smiley:)))
Bozuntuya vermedim kelli felli bi adamdı ben utandım neden yalan söylüyorsun demeye o söylerken utanmadı :smiley:
Ahahahahahahahahah:smiley:))))))))) Böylesini ilk defa duydum. Grand Cherokeeye binsin hanım kusma garantili yaylı beşik gibi.

ACE şaseden düzeltiyor arabayı, süspansiyonlarla alakası yok. Disco 3 de 4 körük olduğundan körüklerle düzeltiyor. 3 için doğru. Ayrıca ACE iptal kiti de var ancak epey pahallı, S paket gibi 4 helezonlu ve ACE'siz sisteme döndürüyor müştemilat istemeyenler için.
 

Peki arkaların yaya çevrilmesi dışında araçta yükseltme yapılması ACE de sorunlara yol açıyormu?
Bi kullanıcı arkaları yaya çevirmenin yanında 4inch yükseltme yapmış yay artı yay altı fiber takozla , akabinde acenin bi hortumu patlayıp yağ boşalmış hortum düzeltilip yeniden yap koyunca ace ara sıra sarı ikaz ışığı yakıyormuş, kırmızı yanarsa çalışmıyor anlamına geliyormuş bu arada
Götürdüğü usta calibrasyon ayarı yapılması lazım gibi bişey demiş. Yağ boşalmasıyla pek bağdaştıramadım mantıken ben ama bu konıda ne diyorsunuz?
 
Son düzenleme:




körükler iptal edilince sistemden kapatılmazsa veya başka bir çözüm uygulanmazsa fazla zıplamalarda arka diferansiyeli tutan 2 kolun üzerindeki seviye sensörü yülselme ve alçalma algılayıp aracı normal seviyesine getirmeye çalışıyor bunu başaramayınca sarı ışık yakar ama bu kontak kapatıp açınca düzelir.
 

körükler iptal edilince sistemden kapatılmazsa veya başka bir çözüm uygulanmazsa fazla zıplamalarda arka diferansiyeli tutan 2 kolun üzerindeki seviye sensörü yülselme ve alçalma algılayıp aracı normal seviyesine getirmeye çalışıyor bunu başaramayınca sarı ışık yakar ama bu kontak kapatıp açınca düzelir.
Şimdi videosunu gönderdi , bunda başka bişey bar herhalde çünkü stop ediyor kontağı açıyor ace ışığı kırmızı kontak açıkken, sonra çalıştırıyor , ace ışığı sarı oluyor anında
Dediğine göre hortum patlamadan önce bi sorun yokmuş hortum değiştirip yağ koyunca böyle olmuş
 

körükler iptal edilince sistemden kapatılmazsa veya başka bir çözüm uygulanmazsa fazla zıplamalarda arka diferansiyeli tutan 2 kolun üzerindeki seviye sensörü yülselme ve alçalma algılayıp aracı normal seviyesine getirmeye çalışıyor bunu başaramayınca sarı ışık yakar ama bu kontak kapatıp açınca düzelir.
Şimdi videosunu gönderdi , bunda başka bişey bar herhalde çünkü stop ediyor kontağı açıyor ace ışığı kırmızı kontak açıkken, sonra çalıştırıyor , ace ışığı sarı oluyor anında
Dediğine göre hortum patlamadan önce bi sorun yokmuş hortum değiştirip yağ koyunca böyle olmuş
Ace kontak ile silinmez bilgisayara bağlamak lazım
 






Sn.troyexplorer, aylarca hatta 2-3 senedir ilanda bekleyen araçların satıcıları gerçekten satmak istedi demek ki fiyatlar düşme eğilimi gösterdi. Yoksa 2000 model D2 ve 70.000 fiyat. Şaka falan değil bu. Başka bir şey.

ACE sistemi ile ilgili bende birkaç şey söylemek istiyorum. Kasım ayı itibariyle 1 yılımı doldurdum aracımla. Bir defa kuma battığımda ve çıkmak için yırtınırken kırmızı ACE ikaz ışığı yandı. Gazı bıraktım ve 1 dk rölantiden sonra aracı stop edip yeniden çalıştırdım. Uyarı sönmüştü ve tekrar yanmadı. Zaman zaman da sarı ikaz yanar. Enterasan olan ise arazide değil hep Otobanda aşağı yukarı aynı yerlerden geçerken yanar. Stop ettikten sonra tekrar görmem sarı ışığı. Bu nadir olan bir durum. Ha şu da var tabi. 1 yıldır biniyorum ama ACE çalışıyor mu çalışmıyor mu onu da bilmiyorum. :smiley: Çalıştığına dair bir belirti yok. Sessiz ve belirtisiz çalışıyorsa onu bilmem. Yada ACE si çalışmayan araç hızlı dönüşlerde çok mu savrulur sizi çok yana yatırı mı onu da bilmiyorum. Bildiğim özellikle şehir içinde keskin dönüşleri hangi hızla yaparsam yapayım sağa sola yaslanmıyorum. Yada bu Land Rover firması milleti mi kekliyor ACE falan diye. Yuotube da videolarını araştırdım. Çalıştığını gösteren nasıl sürücüye yansıdığını anlatan amatör bir çekim bulamadım. Burdan çalıştığını nasıl anlayacağımı bilen varsa ondan da ricamdır ayrıca.

Bir diğer sormak istediğim şey; Yazılımla performans artırmanın motor ömrünü ne denli kısaltacağı. Hafif hafif üfleyen motorumun yağını filtresini 5000 km de değiştirirken acaba yazılım ile gelen iyileşme tabiri caizse "Ölüm İyiliği" olur mu?

Hepinize sevgiler selamlar.
Yavuz.
 

Valla hangi ustaya sorduysam , yazılımla kendini buluyor araç diyor ama aması var tabi, görünen köy klavuz istemez diye bir deyim var
Bu aracın belirlenmiş motor ömrüne göre yapılmış bi düzeni siz daha çok verim almak için değiştirirseniz , o ömürde kısalır , araçlarda genelde km yüksek model itibariyle, bide böyle bir yükün altına sokmak kötü sonuca daha çabuk götürür tartışmasız
Benim aldığım araç orjinal 140 bin km de yazılım yaptırmayı düşünmüyorum.
İlk iş olarak hava filtre kutusu, hava borusu ve debimetreyi temizlemek oldu, lakin debimetrenin plastik ve özellikle tel ızgarası kirden kapanmak üzereydi ve yine kronik sorun olan beyin soketini yağdan arındırdım , çekiş yazılama gerek duymayacak şekilde arttı , tabi araç altında çapta büyük lastik yok orjinali nasılsa öyle
 
Son düzenleme:

Yeni bir TD5 almışsınız ve hala paylaşmamışsınız. Hikayesini ve resimlerini paylaşırsınız umarım...
 

Sn.troyexplorer, aylarca hatta 2-3 senedir ilanda bekleyen araçların satıcıları gerçekten satmak istedi demek ki fiyatlar düşme eğilimi gösterdi. Yoksa 2000 model D2 ve 70.000 fiyat. Şaka falan değil bu. Başka bir şey.

ACE sistemi ile ilgili bende birkaç şey söylemek istiyorum. Kasım ayı itibariyle 1 yılımı doldurdum aracımla. Bir defa kuma battığımda ve çıkmak için yırtınırken kırmızı ACE ikaz ışığı yandı. Gazı bıraktım ve 1 dk rölantiden sonra aracı stop edip yeniden çalıştırdım. Uyarı sönmüştü ve tekrar yanmadı. Zaman zaman da sarı ikaz yanar. Enterasan olan ise arazide değil hep Otobanda aşağı yukarı aynı yerlerden geçerken yanar. Stop ettikten sonra tekrar görmem sarı ışığı. Bu nadir olan bir durum. Ha şu da var tabi. 1 yıldır biniyorum ama ACE çalışıyor mu çalışmıyor mu onu da bilmiyorum. :smiley: Çalıştığına dair bir belirti yok. Sessiz ve belirtisiz çalışıyorsa onu bilmem. Yada ACE si çalışmayan araç hızlı dönüşlerde çok mu savrulur sizi çok yana yatırı mı onu da bilmiyorum. Bildiğim özellikle şehir içinde keskin dönüşleri hangi hızla yaparsam yapayım sağa sola yaslanmıyorum. Yada bu Land Rover firması milleti mi kekliyor ACE falan diye. Yuotube da videolarını araştırdım. Çalıştığını gösteren nasıl sürücüye yansıdığını anlatan amatör bir çekim bulamadım. Burdan çalıştığını nasıl anlayacağımı bilen varsa ondan da ricamdır ayrıca.

Bir diğer sormak istediğim şey; Yazılımla performans artırmanın motor ömrünü ne denli kısaltacağı. Hafif hafif üfleyen motorumun yağını filtresini 5000 km de değiştirirken acaba yazılım ile gelen iyileşme tabiri caizse "Ölüm İyiliği" olur mu?

Hepinize sevgiler selamlar.
Yavuz.
Bir Grand Cherokee'ye test sürüşü yapın, o zaman anlarsınız Discovery 2 'nin ACE'nin çalışıp çalışmadığını :D
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst