Land Rover Discovery Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HeatoN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,211

HeatoN

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Merhaba;

LandRover Discovery düşünüyoruz.Şuanda elimizde Cmax TDCİ aracımız var.Ancak aracı satıp artık jip almayı düşünüyorum.Ve LandRover Discovery'de baya bir ilgimi çekiyor.Zaten Discovery'ye ilgi duymayan biri bu siteyi bir incelese garanti ilgi duymaya başlar:smiley:
Şimdi 2000 model ve sonrası Discovery düşünüyorum.ben genellikle şehiriçinde ayda yılda bir belki dağa bayır'a giderim ondada böyle çamura suya falan girmem:smiley:)Şimdi bu aracın 2 tane motor seçeneği var. 4.0V8 ve 2.5 TD5.
Bu modellerden hangisini tavsiye edersiniz?
 

Etiketler
Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Aramıza hoşğeldiniz öncelikle kendinizi bu başlıkta tanıtırsanız çokdaha samimi olur
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=9726.0


Başka söze gerek yok sizin için en uyğunu disco2 td5
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

V8 şehir içi kullanımda ve off-road kullanımda tüketim olarak, önceden alıştığınız aracın tüketimine kıyasla ciddi yüksek kalır. Eğer yol dışına ayda yılda bir çıkarım derseniz Discovery'ler arasında Disco2 Td5 daha doğru bir seçim olur gibi geliyor bana.
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Arkadaşlarıma katlıyorum Disco II TD5 sizin için daha uygun gibi geldi bana.

Selamlar.
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Peki kullanımı nasıldır bunların?Defender'lar biraz daha konforsuz geldi bana..Discovery'nin nasıldır kullanımı?ve masraf açısından kendinizden ornek vererek bana masraflarını acıklarmısınız?TD5 için enfazla kaç bin km'de araç almamı önerirsiniz?
 



Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

HeatoN' Alıntı:
Peki kullanımı nasıldır bunların?Defender'lar biraz daha konforsuz geldi bana..Discovery'nin nasıldır kullanımı?ve masraf açısından kendinizden ornek vererek bana masraflarını acıklarmısınız?TD5 için enfazla kaç bin km'de araç almamı önerirsiniz?

Tüm yeni araçlar gibi elektroniği biraz bolca bir bir araç kullanımı standard haliyle oldukça kolay, konforu çoğu binek araçtan bile iyi, kronik sorunlarının başında havalı körük (SLS) arızası var diye biliyorum(helezon kitiyle değiştirilebiliyor), birde ACE sistemi var bilip bilmeyen kerkesin oynayabileceği bir sistem değil, uzman işi, bilemeyenlerin fazla kurcalamaması gerekiyor. Dizel olduğunu düşündüğümüzde mümkün olduğunca az km yapmış olmasında yarar var, çift püskürtme kullanan bir enjeksiyon sistemine sahip kötü yakıt a fazla dayanıklı değil. Bunlar benim okuduklarım ,duyduklarım.

Şunuda belirteyim arkadaşlarımın araçlarını çok kısa süreler kullandım yazdıklarım birebir kendi tecrübelerim değil, ama çok zor etapları bile sorunsuz geçtiklerine defalarca şahit oldum.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Anlıyorum;
Yani ciddi sorunlarlada karşılaşabiliriz.Peki bunların fiyat aralıgı nedir?yani ben şimdi sitelere bakıyorumda 300.000km TD5HSE araca 33.000tl istiyor.
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Veya Discovery'e alternatif olarka onerebilceginiz bir araba warmıdır?2006 model GrandVitara 2.0Lt araçlar nasıldır?
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

300 bin km çok bence motor yeni yapıldıysa olabilir yoksa yakında motor isteyecektir mutlaka, fiyatları 27-40 K TL aralığında, vitarayı çok iyi tanımıyorum ama parça fiyatları onlardada baya yüksek ve bulunabilirlik sorunu var diye biliyorum, her parçası LR gibi hemen alıp takamıyorsunuz.

selamlar
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

HeatoN' Alıntı:
Veya Discovery'e alternatif olarka onerebilceginiz bir araba warmıdır?2006 model GrandVitara 2.0Lt araçlar nasıldır?

Şehir içinde 1 depo ile, yumuşak kullanırsanız, 500 km gider. Arazi için modifiye düşünürseniz Disco gibi hayalleriniz sınırsız olmaz, daha kısıtlı modifikasyonlarla yetinirsiniz, ama çok sık araziye çıkmayacaksanız bu sizin için önemli değil. Neticede MTR lastik, 2" veya 3" yükseltme, şnorkel ve vinç ile gayet rahat edersiniz. Araç konfor olarak binek araçtan kötü ancak 4X4 bir araç için fazlasıyla tatminkardır. JLX modeli ise, sunroof, deri döşeme, 6'lı CD changer, ısıtmalı koltuklar gibi konfor arttırıcı donanımı vardır. Sürekli 4X4'dür (LR gibi :smiley: ) ve orta diferansiyel kilidi vardır. Ama yinede bence Disco'ya muadil değildir, kulvarı biraz farklıdır, alternatif olur mu? Olabilir ancak 2006-2007 model 60,000 - 80,000 km aralığında olanlarının fiyatları baktığınız Discovery fiyatından düşük değildir.
 



Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Şehir içinde 1 depo ile, yumuşak kullanırsanız, 500 km gider. Arazi için modifiye düşünürseniz Disco gibi hayalleriniz sınırsız olmaz, daha kısıtlı modifikasyonlarla yetinirsiniz, ama çok sık araziye çıkmayacaksanız bu sizin için önemli değil. Neticede MTR lastik, 2" veya 3" yükseltme, şnorkel ve vinç ile gayet rahat edersiniz. Araç konfor olarak binek araçtan kötü ancak 4X4 bir araç için fazlasıyla tatminkardır. JLX modeli ise, sunroof, deri döşeme, 6'lı CD changer, ısıtmalı koltuklar gibi konfor arttırıcı donanımı vardır. Sürekli 4X4'dür (LR gibi Smiley ) ve orta diferansiyel kilidi vardır. Ama yinede bence Disco'ya muadil değildir, kulvarı biraz farklıdır, alternatif olur mu? Olabilir ancak 2006-2007 model 60,000 - 80,000 km aralığında olanlarının fiyatları baktığınız Discovery fiyatından düşük değildir.
Disco'nunda acıkcası masrafı korkutuyor adamı.2000-2001 model aldığınız disco süpriz yumurta gibidir yani ne cıkarcagını bilemem.Oyuzden Disco'yu düşünürken sadece bu yonden tereddütüm var.Şimdi Suziki japon arabası hemde suzuki servisi LandRover'a oranla daha uygun ve daha fazladır(tahminim).Benim öyle 2-3' yükseltme ile işim olmaz)takarım lastiklerini binerim arasıra dağ bayır giderim ondada sizlerin yaptığı gibi suya çamura girmem daha doğrusu girmeyi göze alamam çünkü ben amatörüm bu konuda:smiley:
Sürekli 4x4 demişsiniz ancak; Discovery 4x4'den ayırabiliyoruz diye biliyorum ben?Vitara'yıda?Konfor açısından Suzuki ile Disco arasında hangisi daha iyi?
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

HeatoN' Alıntı:
...
Sürekli 4x4 demişsiniz ancak; Discovery 4x4'den ayırabiliyoruz diye biliyorum ben?Vitara'yıda?Konfor açısından Suzuki ile Disco arasında hangisi daha iyi?

Series'ler hariç diğer LR'ler sürekli 4 çekerdir. Orta diferansiyel kilidi vardır. Ayrılmaktan kasıt bu ise evet, orta dif kilitsiz kullanılabilir ancak araç yine 4 çekerdir. Yeni kasa Grand Vitara'lar da (2006 ve sonrası) sürekli 4 çekerdir. 4H, 4H-Lock ve 4L-Lock konumları vardır. 2 çeker (sadece arkadan itiş veya önden çekiş) kullanım opsiyonu yoktur, bu bakımdan yakıt tüketimi part-time 4x4 (AWD) sistemli araçlara göre daha fazladır.
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

nkurtkaya' Alıntı:
Series'ler hariç diğer LR'ler sürekli 4 çekerdir. Orta diferansiyel kilidi vardır. Ayrılmaktan kasıt bu ise evet, orta dif kilitsiz kullanılabilir ancak araç yine 4 çekerdir. Yeni kasa Grand Vitara'lar da (2006 ve sonrası) sürekli 4 çekerdir. 4H, 4H-Lock ve 4L-Lock konumları vardır. 2 çeker (sadece arkadan itiş veya önden çekiş) kullanım opsiyonu yoktur, bu bakımdan yakıt tüketimi part-time 4x4 (AWD) sistemli araçlara göre daha fazladır.
Yakıt tüketimi sürekli 4x4 olan ve olmayan arasında fark yoktur
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

yunus bager' Alıntı:
Yakıt tüketimi sürekli 4x4 olan ve olmayan arasında fark yoktur

Emin misin Yunus?

Toyota'larda, bazı Jeep'lerde, Suzuki Vitara'larda, Sorento'da 2H ve 4H seçenekleri var. "Aynı araç 4H'da 2H'dakinden fazla tüketiyor" diye söylüyor kullanıcıları, yanlış mı biliyorlar?
Mantıken 4H ile 2H arasında yakıt tüketimi farklı olmalı. 4H'da aktarmada daha fazla mekanik bileşen çalışıyor ve sistemin sürtünmeleri kayıpları daha fazla olmalı. En azından bildiğim kadarıyla fizik kuralları böyle öngörüyor.
 

Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

Nejet H2 H4 seçeneği bulunan araçlarda orta diff kendiliğinden devreye girer ama sürekli 4x4 araçlarda isteğe bağlıdır
örnek defenderde sürekli orta kilit devredeyse yakıt artar
 



Ynt: Land Rover Discovery Tavsiyesi

yunus bager' Alıntı:
Yakıt tüketimi sürekli 4x4 olan ve olmayan arasında fark yoktur
Yunus kullandığım 3 araçta da yakıt tüketim farkına şahit oldum. (Vitara-cherokee XJ-Pajero )
Hatta vitarada 4 çekerde , asfaltta yokuş yukarı çıkışlarda çekiş kaybı olduğunu hatırlıyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,739
Mesajlar
1,522,962
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst