Herkese Merhaba,
Uzun sure JEEP kullandiktan sonra ben de TOYOTA ya gecis yaptim sonunda. Hilux arastirirken bir HJ60 kismet oldu.
Ilk basta kendimi arabaya cok yabanci hissettim ancak gun gectikce daha cok alisiyor ve seviyorum. Bu arada araci sadece daha cok kamp icin aldim offroad merakim yok.
Yonlendirildigim kisiler sayesinde, aracin ustunde 2H 6 Silindir dizel motor, 5 ileri sanziman bulundugundan toplanmaya deger bir arac oldugunu farkettim ve bu basligi acip nereye kadar gidecegine hep beraber bakalim istedim. (Acikcasi Tugsan Bey'in eline su dokemem ama LJ73 basliginin da bunda buyuk payi var.)
Kisaca baslamak gerekirse araci 3 hafta kadar once aldigim gun cok mutluydum, hep anlatilan TOYOTA saglamligi, LPG siz arac kullanma rahatligi ve kucuklugumden beri belgesellerde gorup hayalini kurdugum arac altimdaydi sonunda. Fakat uzun sure Bodrum'da kullanilan arac Istanbul kosullarina bir de soguk havalar eklenince bakimsizligini ortaya cikarmaya basladi. Yabancilastigim nokta da tam burasi oldu. Burdan sonra yapilanlari madde halinde yazip daha sonrasinda yapilacaklari da fotograflayarak devam edecegim.
* Oncelikle baski balatasinin bittigini anladik ve Ankara Ataman Ticaret'ten hizlica tedarik ederek Eins marka balata ile degistirdik.(Orjinal parcasi oldugunu saniyorum.)
* Ertesi sabah cok zor calisan arabayi hemen bostanci sanayiye goturerek kizdirma bujilerine baktirdim ve 6 tanesinden 4 tanesi patlak cikan (onlar da 24V) bujilerin altisini da degistirdik . Saglam cikanlar 14V onlar da orjinali sanirim. Su anda arac halen zor calisiyor bu da taktigimiz kizdirma bujilerinin orjinal olmayisina baglaniyor. Bugun internetten arastirip VIN koduna gore cikan Champions marka kizdirma bujilerini aldim umarim boyle kolay sekilde hallolur
.
* Kaciran mars motorunu bostanci sanayi Eyup Usta'da tamir ettirdim. Bu arada yag ve yag filtresi ile mazot filtresini degistirdik. En son gecen haftasonu da bir kuru yaglama yaptirdim. (fotograflara buradan basliyorum.)
Uzun sure JEEP kullandiktan sonra ben de TOYOTA ya gecis yaptim sonunda. Hilux arastirirken bir HJ60 kismet oldu.
Ilk basta kendimi arabaya cok yabanci hissettim ancak gun gectikce daha cok alisiyor ve seviyorum. Bu arada araci sadece daha cok kamp icin aldim offroad merakim yok.
Yonlendirildigim kisiler sayesinde, aracin ustunde 2H 6 Silindir dizel motor, 5 ileri sanziman bulundugundan toplanmaya deger bir arac oldugunu farkettim ve bu basligi acip nereye kadar gidecegine hep beraber bakalim istedim. (Acikcasi Tugsan Bey'in eline su dokemem ama LJ73 basliginin da bunda buyuk payi var.)
Kisaca baslamak gerekirse araci 3 hafta kadar once aldigim gun cok mutluydum, hep anlatilan TOYOTA saglamligi, LPG siz arac kullanma rahatligi ve kucuklugumden beri belgesellerde gorup hayalini kurdugum arac altimdaydi sonunda. Fakat uzun sure Bodrum'da kullanilan arac Istanbul kosullarina bir de soguk havalar eklenince bakimsizligini ortaya cikarmaya basladi. Yabancilastigim nokta da tam burasi oldu. Burdan sonra yapilanlari madde halinde yazip daha sonrasinda yapilacaklari da fotograflayarak devam edecegim.
* Oncelikle baski balatasinin bittigini anladik ve Ankara Ataman Ticaret'ten hizlica tedarik ederek Eins marka balata ile degistirdik.(Orjinal parcasi oldugunu saniyorum.)
* Ertesi sabah cok zor calisan arabayi hemen bostanci sanayiye goturerek kizdirma bujilerine baktirdim ve 6 tanesinden 4 tanesi patlak cikan (onlar da 24V) bujilerin altisini da degistirdik . Saglam cikanlar 14V onlar da orjinali sanirim. Su anda arac halen zor calisiyor bu da taktigimiz kizdirma bujilerinin orjinal olmayisina baglaniyor. Bugun internetten arastirip VIN koduna gore cikan Champions marka kizdirma bujilerini aldim umarim boyle kolay sekilde hallolur
* Kaciran mars motorunu bostanci sanayi Eyup Usta'da tamir ettirdim. Bu arada yag ve yag filtresi ile mazot filtresini degistirdik. En son gecen haftasonu da bir kuru yaglama yaptirdim. (fotograflara buradan basliyorum.)