Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan takomistik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,896

Etiketler
Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

evet hazırlıklar tam gaz sürüyor. inşallah bir sakametlik olmaz
 


Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Mustafa bey bu yükseltme işinin en önemli kısmı akis acılarının degişmemesi orjinal kalması icin mutlaka ön defransiyeli 2cm veya 2.5cm baglantı yerlerinin altını besleyerek aşşagı indirin yoksa akis dayandıramassınız enufak zorlamada akisi kırar Dursun ustam bu konuda bilgi vermiştir gerci ama ben yinede hatırlatayım dedim çünki anlatımınızda buna hic deginmemişsiniz yüksek ladaya binmek bence herzaman avantajSAYGILAR...

28022010263.jpg
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

kenancaglayan26' Alıntı:
Mustafa bey bu yükseltme işinin en önemli kısmı akis acılarının degişmemesi orjinal kalması icin mutlaka ön defransiyeli 2cm veya 2.5cm baglantı yerlerinin altını besleyerek aşşagı indirin yoksa akis dayandıramassınız enufak zorlamada akisi kırar Dursun ustam bu konuda bilgi vermiştir gerci ama ben yinede hatırlatayım dedim çünki anlatımınızda buna hic deginmemişsiniz yüksek ladaya binmek bence herzaman avantajSAYGILAR...
haklısınız defransiyel motora baglı diye ön düzenci ustamız defransileyi aşagıya alamadı eger başka bir yolu varsa açıklarsanız sevinirim.
 



Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

takomistik' Alıntı:
haklısınız defransiyel motora baglı diye ön düzenci ustamız defransileyi aşagıya alamadı eger başka bir yolu varsa açıklarsanız sevinirim.
Bu forumu yükseltmeyi yapmadan açacaktın Mustafa... bak görüyorsun tecrübe paylaşan arkadaşların söylediklerini ... ::smiley:
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

ben ön diferansiyeli aşağıya indirmeyi sadece bir taraftan 2 bir taraftan 3 tane kalın pul koyarak yaptım bağlantısının arasına.

kenan abi, 2 - 2.5 cm aşağı indirince diferansiyeli önden gelecek taşlara karşı savunmasız bir hale gelmiyor mu? koruma olarak bir şey yaptın mı?
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Off_Road' Alıntı:
Bu forumu yükseltmeyi yapmadan açacaktın Mustafa... bak görüyorsun tecrübe paylaşan arkadaşların söylediklerini ... ::smiley:
ben bu konuyu açmadan önce buraya yazan arkadaşların çoguyla muhabbet ettim bilirler ben öyle yükseltmeye karar verdim. ama mutlaka eksik yaptıgımız taraflarda vardır bunlarıda düzeltiriz umarım ertuğrul abi düzeltemezsem alırım anahtarını ona göre ;D ;D
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

wastiee' Alıntı:
ben ön diferansiyeli aşağıya indirmeyi sadece bir taraftan 2 bir taraftan 3 tane kalın pul koyarak yaptım bağlantısının arasına.

kenan abi, 2 - 2.5 cm aşağı indirince diferansiyeli önden gelecek taşlara karşı savunmasız bir hale gelmiyor mu? koruma olarak bir şey yaptın mı?

aynen böyle bizde bu şekilde yaptık allaha şükür hic sorun yaşamadım evet dursun ustamın yaptıgı örnekleri var aynı o şekilde yaptık muhafazayı ...
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

ön defransiyelden tak tak tak diye hafif bir zorlamada takırtılar geliyor sanki dişliler sıyırmış gibi buna bir türlü aklım ermedi ustalar defransiyel takımını degişelim diyor. buda hiçde ucuz mal degil istedikleri fiyat kafamı karıştırıyor bana akıl verirseniz sevinirim ..saygılarımla
 



Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?


takomistik' Alıntı:
ön defransiyelden tak tak tak diye hafif bir zorlamada takırtılar geliyor sanki dişliler sıyırmış gibi buna bir türlü aklım ermedi ustalar defransiyel takımını degişelim diyor. buda hiçde ucuz mal degil istedikleri fiyat kafamı karıştırıyor bana akıl verirseniz sevinirim ..saygılarımla

Takırtıların sebebi aks açılarının bozulması.
Muhtemel eski haline alışmış olan aks kafası. Açı değişince zorlanıyor.

Öte yandan ön helezon içindeki armut muhtemelen yaya sürtünüyor, bu da hareket halinde gacır gucur ses yapar (eğer sürtüyorsa)..
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

YEVGENI' Alıntı:
Takırtıların sebebi aks açılarının bozulması.
Muhtemel eski haline alışmış olan aks kafası. Açı değişince zorlanıyor.

Öte yandan ön helezon içindeki armut muhtemelen yaya sürtünüyor, bu da hareket halinde gacır gucur ses yapar (eğer sürtüyorsa)..
sürme yok gacırtı ama öyle bir vurma sesi varki sanırsın şimdi dagıldı. fakat bişide olmuyor bugün usta defransiyele giren aks kafasını söktü bişi yok defransiyele baktı bişi yok. polya bilyelerini degişti yine gitmedi masraf anayı danayı aştı abi yaaa.
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Arkadaşlar bu yükseltme işini nedense çoğu kişi ,yapacam diyor, fikir alıyor, kısa bi zaman sonra yükseltiyor budefa şikayetler başlıyor olmadı tak tuk sesler geliyor falan gibi yani 5 cm yükselse ne olur yükselmese ne olur ben bunu anlayamadım . Yani birileri para kaznsın diye habire gazlar veriliyor , zaten elinde avucunda birkaç kuruşu olan garibim gidip bu arabayı alıyor, sağdan soldan belkide borç edip bu defa tamir etmeye çalışıyor,Bunu yapan ruslar değilmi ? isteseler kralını yaparlar. değil 5 cm 50 cm yükseltirlerdi yani araç askıda kalıyor hadi yükseltelimde kalmayalım yok böyle bişey arkadaşlar askıda kaldımı iki kişi ittimi çok rahat kurtulabiliyor. HİKAYE BUNLAR
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Neden kimse bu araçlar km de 40 krş-50 krş benzin harcıyor LPG km de 25-30 krş yakıyor neden kimse hadi bi icat yapalımda km de 10-15 krş yaksın demiyor HİKAYE BUNLAR
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

askıda kalan araç zaten kolay kolay şaseden asılmaz genelde defransiyelin oturmasından asılır bence böyle yükseltme işlerine gerek yok
unımog gibi aks lara bağlı bir düzenekle yükseltilebilinirse yükseltme ozaman işe yarar diyebilir
gerisi sadece görüntü olarak kalacaktır
 



Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Her ne kadar eger bu aracların yukseltilmesi iyi bir şey ise ve gerekiyorduysa fabrikası yukseltilmis olarak yaparak ..satardı sözünde gerçeklik olsada sonucta bugün piyasada Off road amaçlı üretilmemiş ama Off Road konusunda çok başarılı sonradan modifiye edilmiş araçlar var bu gerçeği sanırım kimse inkar edemez ..
bu modifikasyonları teknik olarak doğru ve aracın limitlerini aşmadan yapabilmek çok önemli.çok detaya girmek istemiyorum sitede bu konularda yüzlerce forum ve tartişma zaten var... ama konumuz eğer sadece yükseltme ise kısaca avantaj ve dezavantajları olarak kendi adıma şunları söyleyebilirim.
Unimog gibi portal akslar kullanarak diferansiyel ve akslar dahil aracı yükseltmek tabiiki en iyisi ve doğrusu ama bunu yapabilmek hem teknik hemde ekonomik olarak çok zor... aracı uygun yükseltme kitleri kullanarak sadece aks üstünden yükseltmek aynı lastikleri kullansanız bile kimi zaman diferansiyel otursa bile aracın karnının zemine oturmamasını sağlayabilir ve bu bile başlı başına avantajdir ama daha önemlisi bu sayede daha büyük çaplı jant ve lastikler kullanarak hem aracı hemde diferansiyeli yükseltmek mümkün olabiliyor...
Dezavantajları ise aracın özellikle yanal dengesinin bozulmasıdır.. bu önemli sorunda kısmen aks başlarına spacerlar ilave edilerek ayrıca daha geniş tabanlı lastikler kullanılarak telafi edilmeye çalışılmaktadır.... Mustafa beyin belkide yapmak istediği buydu.. ??
sonuç itibariyle kimse parasını savurmak için birşeyler yapmak istemez ... burasıda bilgi paylaşım yeri zaten... olumlular gibi olumsuz eleştiriler sayesinde eminim herkes daha bilerek .. daha temkinli davranacaktır ...
keyifli paylaşımlar dilerim...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst